Larssonia pitää arvioida sen mukaan, miten hoitaa oman duuninsa. Toistaiseksi ei ole tainnut duuneihinsa edes tulla. Joten liian aikaista arvioida. Näitä toimittelijoita on nähty vuosikymmenien aikana ja hirveän monet ovat olleet todella väärässä. Ja hirveän usein kirjoitellaan jotain aiheista, joiden tiedetään saavan lukijoita. Aihesana ”HIFK” on yksi sellainen. Ja näille toimittelijoille on kannattavampaa kirjoitella vähän pessimistisemmästä kulmasta. Jos tämäkin kaveri kirjoittaisi, että ”mielenkiintoinen haku” ja ”odotan innolla, miten pärjää Liigassa”, ketä se kiinnostaisi? Nyt, kun kirjoittaa näinkin hienosti: ”Lopulta Larssonin ensi kauden kokonaisarvo HIFK:lle tulee riippumaan pitkälti siitä, kuinka hyvin hän onnistuu transitiopelaamisessa”, maalaiset nauraa ja omat repivät pelihousujaan. Mission accomplished.
Mutta herranen aika.
Jos Larssonin osaamista kiitellään puolustavassa roolissa, mutta IFK:n ensisijaiset tarpeet ovat kiekollisemman alakerran puolella, niin kuinka ihmeessä käännät tämän tarpeen/epäsuhdan julkituonnin toimittajan klikkikalasteluksi? Kukaan, ei edes tuo toimittaja väitä Larssonia kyvyttömäksi pelaajaksi. Jengin tarve ei kohtaa vaan yhtään.
Mustaa saa koittaa halutessaan selittää valkoiseksi, mutta kyllä IFK on ihan itse tämän ryssinyt. Syy voi olla se, että aluksi duunit on tehty liiankin hyvin, ja jengi aikaisin kasassa. Lopputulos ei siltikään mairittele. Olen itse helvetti sentään lähes Pro-Tobias, mutta tämä kesän ohjelma on ollut lähestulkoon karmivaa seurattavaa.