Digiboksit

  • 475 200
  • 2 151

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Mutta malta siis hetki vielä, niin eiköhän niitä markkinoille tule.
Tai sitten teet kuten itsekin, eli ostin tallentavan kaapeliboksin ja DVD-soittimen.
Toivotaan näin. Olen jo puolihätääntyneenä ajatellut tosiaan ostaa erilliset laitteet, mutta yleisen kätevyyden kannalta haluaisin odottaa mielummin yhtä boksia, jossa olisi nämä kaikki ominaisuudet.
 
BigRedBob kirjoitti:
Toivotaan näin. Olen jo puolihätääntyneenä ajatellut tosiaan ostaa erilliset laitteet, mutta yleisen kätevyyden kannalta haluaisin odottaa mielummin yhtä boksia, jossa olisi nämä kaikki ominaisuudet.
No näissäkin ratkaisuissa on puolensa:
Tallentava boksi + DVD: Jos boksi tai DVD menee särki, ei koko "viihdekeskus" mene huoltoon. Helpompi muuttaa laitteistoa tulevaisuuden innovaatioiden myötä (lähinnä DVD vs. Blu-ray/HD DVD jne..). MUTTA: Tallenteiden poltto levyille täytyy suorittaa tietokoneen kautta, eli oma pikku mutkansa.

DVD-tallennin digivirittimellä: Ei välttämättä useiden kanavien tallennusmahdollisuutta, rikkojen tapahtuessa katellaan pelkkää telkkua. MUTTA: vie vähemmän tilaan, tallennus kovolta levylle nopeaa, voi tallentaa suoraa levyllekin.

Kukin valitkoon mieleisensä!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Väsyneet Kädet kirjoitti:
No näissäkin ratkaisuissa on puolensa:
Tallentava boksi + DVD: Jos boksi tai DVD menee särki, ei koko "viihdekeskus" mene huoltoon. Helpompi muuttaa laitteistoa tulevaisuuden innovaatioiden myötä (lähinnä DVD vs. Blu-ray/HD DVD jne..). MUTTA: Tallenteiden poltto levyille täytyy suorittaa tietokoneen kautta, eli oma pikku mutkansa.

DVD-tallennin digivirittimellä: Ei välttämättä useiden kanavien tallennusmahdollisuutta, rikkojen tapahtuessa katellaan pelkkää telkkua. MUTTA: vie vähemmän tilaan, tallennus kovolta levylle nopeaa, voi tallentaa suoraa levyllekin.

Kukin valitkoon mieleisensä!
Sehän tässä on itselläni hieman niinkuin ratkaisevana tekijänä, että en haluaisi tietokonetta sotkea tuohon kuvioon kuin vasta viimeisenä vaihtoehtona ja kuitenkin haluaisin, että tarvittaessa saisin sen tallenteen myös dvd:llä arkistoitua. Ja alkaa tuota erillistä laitetta olemaan jo sen verran olohuoneessa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Andrej kirjoitti:
Topfieldin ongelma tuntuu edelleen olevan se, että tallennettaessa maksutonta kanavaa, menee salatun kanavan kuva persielleen. Jos salattua kanavaa katsoo, ei ongelma ole suuri, koska pikselöitymisen saa pois kun laittaa timeshiftin päälle (eli vaikka pauselle n. 15 sekunniksi). Tallennukseen vaan ikävä kyllä tuo sama pikselöityminen jää, ja sitäpä ei sitten enää pystykään katsomaan.
Minulla tuo ongelma poistui softapäivityksen jälkeen. En nyt muista ulkoa, mikä versio minulla on menossa (luultavasti Apr 2006), mutta ainakin Mar 2005-softassa (C-versio) oli juuri noin. Tuolla uudemmalla firmiksellä uskaltaa käyttää jopa EPG:tä tallennuksissa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Väsyneet Kädet kirjoitti:
No näissäkin ratkaisuissa on puolensa:
Tallentava boksi + DVD: Jos boksi tai DVD menee särki, ei koko "viihdekeskus" mene huoltoon. Helpompi muuttaa laitteistoa tulevaisuuden innovaatioiden myötä (lähinnä DVD vs. Blu-ray/HD DVD jne..). MUTTA: Tallenteiden poltto levyille täytyy suorittaa tietokoneen kautta, eli oma pikku mutkansa.
Tallentava boksi + tallentava DVD, ei tarvita tietokonetta siirtoon. Menee tosin analogisena, mutta helppoa kuin heinänteko.
 
Leon kirjoitti:
Tallentava boksi + tallentava DVD, ei tarvita tietokonetta siirtoon. Menee tosin analogisena, mutta helppoa kuin heinänteko.
No joo, onnistuu toki noinkin. Mutta tuolloin tallentaminen kestää yhtä kauan kuin itse tallennekin (mutta jos se ei haittaa, niin väliäkö tuolla sitten). Ja kuvanlaatu saattaa hivenen kärsiä tuossa juuri tuon analogiseksi käännön takia. Korjatkaa, jos olen väärässä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Väsyneet Kädet kirjoitti:
No joo, onnistuu toki noinkin. Mutta tuolloin tallentaminen kestää yhtä kauan kuin itse tallennekin (mutta jos se ei haittaa, niin väliäkö tuolla sitten). Ja kuvanlaatu saattaa hivenen kärsiä tuossa juuri tuon analogiseksi käännön takia. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Et ole väärässä. Ja itse asiassa tallentamiseen saattaa mennä tupla-aika ja ylikin, jos vetää ensin varmuuden vuoksi tai muista syistä tallenteen ensin DVD:n kovalevylle. Mutta tuon siirtämisen ja polttamisen voi tehdä tietysti tausta-ajona, kun on muuta puuhaa kotona tai muualla. Kunhan vain muistaa käynnistää prosessin.

Miten muuten tuossa tietokonepoltossa, mihin formaattiin ja millä softalla noita poltetaan? Omassa tallentavassa DVD:ssäni turvallisin formaatti on video, joka on yhteensopiva suurinpiirtein kaikkien soittimien kanssa. Jossain vaiheessa meinaan tulee kai tuo läppärikin päivitettyä malliin, jossa on polttava DVD-asema. Siinä vaiheessa houkuttelee jo suora siirto Toppystä läppäriin lopullista tallennusta varten.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Bast kirjoitti:
Topfieldissä homma toimii ainakin osittain. Sunnuntaina tosin huomasin, että kun tallensin Viasat Sportilta jenkkifutista ja YLE1-kanavalta Suomi-konepistoolidokumenttia, laite ei antanutkaan katsoa samaan aikaan MTV3:lta Amazing Racea. Osaa kanavista kyllä pystyi katsomaan eli esimerkiksi YLE2:sta olisin voinut katsoa, mutta MTV3 ei niihin kuulunut. En tiedä mistä johtui. Onko kyse nyt niistä paljon puhutuista "kanavanipuista" vai mistä.
Kanava nipuista on kysymys. Koska laitteissa on kaksi viritintä niin voit katselemisen lisäksi tallentaa kahta kanavaa vain siinä tapauksessa, että nämä kolme kanavaa (1+2) ovat kaikki korkeintain kahdessa kanavanipussa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
hull16 kirjoitti:
Kanava nipuista on kysymys. Koska laitteissa on kaksi viritintä niin voit katselemisen lisäksi tallentaa kahta kanavaa vain siinä tapauksessa, että nämä kolme kanavaa (1+2) ovat kaikki korkeintain kahdessa kanavanipussa.

Monesti ei ole canalkortti Topfieldissä käynyt, mutta en ole pikselöitymiseen ainakaan kiinnittänyt huomiota. Kone on ostettu kesäkuussa.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Leon kirjoitti:
Minulla tuo ongelma poistui softapäivityksen jälkeen. En nyt muista ulkoa, mikä versio minulla on menossa (luultavasti Apr 2006), mutta ainakin Mar 2005-softassa (C-versio) oli juuri noin. Tuolla uudemmalla firmiksellä uskaltaa käyttää jopa EPG:tä tallennuksissa.
Olin jo kirjoittamassa nenäkästä vastinetta ("kuules poju, mulla kyllä on uusimmat firmikset jne..."), mutta tulinpa tarkistaneeksi. Versio olikin Mar2006. Syykin selvisi: koneellani on samassa hakemistossa sekä tuo että Nov2006, ja olen luultavimmin asentanut väärän version.

Eikä tässä vielä kaikki: asentaessani äsken firmiksen uudelleen, onnistuin taas ajamaan tuon Mar2006:n. Pääseekö sairaseläkkeelle, jos on tarpeeksi löyhäpäinen?

Mutta kiitos Leon herätyksestä, nyt ilmeisemmin katosi tuo pikselöityminen.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
ipa rules kirjoitti:
Monesti ei ole canalkortti Topfieldissä käynyt, mutta en ole pikselöitymiseen ainakaan kiinnittänyt huomiota. Kone on ostettu kesäkuussa.
Eipä tuota pidäkkään esiintyä jos signaalit ovat riittävät.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
hull16 kirjoitti:
Eipä tuota pidäkkään esiintyä jos signaalit ovat riittävät.
No ei pidäkään. Siksi softabugi on yksi syy, miksi tuota esiintyy tietyissä olosuhteissa. Pay attention!
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Wagner kirjoitti:
Medion MDT2020PVR ei ole Topfildin & co. tasoinen, mutta varsin kelvollinen vaihtoehto käyttömäärillesi. Jos lähistölläsi on liike, josta kyseisen laitteen saa alle 200 euroon palautusoikeudella, niin suosittelen testaamaan sen. Sitten parin vuoden päästä se huippulaite hankintaan, kunhan laitteet ja järjestelmä vielä kehittyvät.


Joo katselin tuota Medionia 160GB kovalevyllä ja hintaa taisi olla halvimmillaan jotain 350euroa,puolet pienemmällä kovalevyllä 200 euron luokkaa oli hinta.
Näytti vain maahantuojan viesti olleen,että bokseja saapuu vasta joulun jälkeen lisää,mutta ei tässä nyt niin kiire ole.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässäkin ketjussa päiviteltiin aikanaan miksi helvetissä suomalaisten täytyy aina tunkea eturiviin kun jotain uutta lähdetään säätämään (ja epäonnistutaan kalliisti). Hollanti kytki toissa-aamuna analogisen televisionsa ikuisiksi ajoiksi ohvi-asentoon - ensimmäisenä maailmassa.

(lähde Icareus iTV Newsletter)

The Netherlands Switched off Analogue TV 13.12.2006 |
The Netherlands switched off analogue television transmissions shortly after midnight on Monday 11th December, becoming the first country in the world to switch completely to digital terrestrial television. Using the spectrum cleared of analogue TV, DTT was extended from major population areas to cover rural areas as well.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Yläpesä kirjoitti:
Tässäkin ketjussa päiviteltiin aikanaan miksi helvetissä suomalaisten täytyy aina tunkea eturiviin kun jotain uutta lähdetään säätämään (ja epäonnistutaan kalliisti). Hollanti kytki toissa-aamuna analogisen televisionsa ikuisiksi ajoiksi ohvi-asentoon - ensimmäisenä maailmassa.

Hollannissa antennin kautta lähetyksiä katsoo vain 0,1 % ihmisistä ja kaapelissa lähetys lähetetään sekä analogisena että digitaalisena. Muutos ei siis vaatinut hollantilaisilta minkäänlaista sopeutumista, koska käytännössä mikään ei muuttunut.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hemingway kirjoitti:
Muutos ei siis vaatinut hollantilaisilta minkäänlaista sopeutumista, koska käytännössä mikään ei muuttunut.

Räkämaalit ja tolpan kautta menneetkin lasketaan...
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Yläpesä kirjoitti:
Räkämaalit ja tolpan kautta menneetkin lasketaan...

Asiasta mitään ymmärtämättömänä ei-tekniikan ihmisenä ihmetyttää, miksi Suomessa ei tehdä samalla tavalla? Olen ymmärtänyt, että analogisen ja digitaalisen lähetyksen työntäminen rinnakkain kaapelissa ei ole edes kustannuskysymys. Mihin siis perustuu valtava vimma pakkodigitalisoida myös kaapeliverkko?

Tekniikka kehittyy, mutta mitä on kehitys? Digitaalisten lähetysten myötä tallentaminen muuttuu kalliiksi (500 euroa laitteesta, jossa on harmia aiheuttava ohjelma, jota pitää päivittää, ja ehkä nopeastikin kuluvia osia kuten kovalevy) ja pysyvä tallentaminen DVD:lle muuttuu hankalaksi.

Miksi uuden tekniikan käyttöönotto heikentää ihmisten mahdollisuuksia hyödyntää televisiota?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hemingway kirjoitti:
Asiasta mitään ymmärtämättömänä ei-tekniikan ihmisenä ihmetyttää, miksi Suomessa ei tehdä samalla tavalla? Olen ymmärtänyt, että analogisen ja digitaalisen lähetyksen työntäminen rinnakkain kaapelissa ei ole edes kustannuskysymys. Mihin siis perustuu valtava vimma pakkodigitalisoida myös kaapeliverkko?

Minä taas ihmettelen sitä ainaista jämähtämistä analogiseen tv-tekniikkaan.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
flintstone kirjoitti:
Minä taas ihmettelen sitä ainaista jämähtämistä analogiseen tv-tekniikkaan.

Minä luulen, että hollantilaiset ovat tilanteeseen oikein tyytyväisiä. He voivat rauhassa seurata digilaitteiden kehittymistä, ostaa niitä tarpeen mukaan ja punnita eri ratkaisujen toimivuutta ja kustannuksia. Heitä ei pakoteta uuden tekniikan pariin, vaan heille jätetään mahdollisuus valita. Vanhaa tallentavaa DVD:tä ei tarvitse heittää roskikseen ja ostaa sen tilalle hiton kallista boksia, josta ohjelmat pitää erikseen siirtää tietokoneelle jos haluaa ne pysyvästi talteen, vaan tallenninta voi käyttää jatkossakin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
flintstone kirjoitti:
Minä taas ihmettelen sitä ainaista jämähtämistä analogiseen tv-tekniikkaan.

Saattais olla, että tämmönen tyhmempi ja köyhempi kansa ei ymmärrä miksi heillä pakko-ostatetaan kaikenmaailman romuja, jotka on toimii huonosti ja on parin vuoden päästä jo museotekniikkaa, varsinkin kun mitään todellista pakkoa siihen muutokseen ei ole edes olemassa. Antenni verkon katselijoilla saattaa jopa hienoista kuvan laadun paranemista olla havaittavissa, kaapeliverkossa ei muutu kun laitteiden toimintavarmuus huonompaan suuntaan. Mä vaan en voi kun ihmetellä, kuka siitä haluaa maksaa.

Iptv yleistyy myös koko ajan, joten olisivat nyt olleet edes sen verran järkeviä. että kaapelilähetykset olis ollu koskematta ja tyrkyttäneet, ei pakottaneet, sitä iptv:tä teknologiauskovaisille.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Uuhhh...uuvuttaa jo pelkän ketjun lukeminen. En omista digiboksia ja sellainen pitäisi kai jossain välissä hankkia. Miten ihmeessä tässäkin mallien ja ominaisuuksien ristiaallokossa pääsee luovimaan perille asti? Saatika että tällainen teknisesti täysin avuton blondi onnistuisi sellaisen asentamaan. Sen verran ymmärrän, että kaapelin kautta katson telkkua, mutta muuten homma on ihan hebreaa.

Auttakaa ja kertokaa, mikä olisi helppokäyttöinen ja suhteellisen laadukas vehje, jolla mahdollisesti voisi tallentaa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Alamummo kirjoitti:
Auttakaa ja kertokaa, mikä olisi helppokäyttöinen ja suhteellisen laadukas vehje, jolla mahdollisesti voisi tallentaa.

Mikäli kaapelin kautta katsot ja Helsingissä asut niin ilmeisesti Welhon kaapelissa olet. Welholla on muutamia Handanin malleja myynnissä, perusboksin saa jollain reilulla satasella ja tallentavat ovat siinä 350-400 tai vähän päälle, tarjouksia kuitenkin on noista koko ajan. Ei se mitään kovin vaikeaa kuitenkaan ole, Welholta fillarilähetti voi sen tuoda vaikka kotiin asti ja taitaa olla niin että asennuksenkin voi tilata. Päivitykset tulevat automaattisesti verkon kautta joten niidenkään kanssa ei tarvitse kikkailla jos ei halua.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
steepler kirjoitti:
Mikäli kaapelin kautta katsot ja Helsingissä asut niin ilmeisesti Welhon kaaplissa olet. Welholla on muutamia Handanin malleja myynnissä, perusboksin saa jollain reilulla satasella ja tallentavat ovat siinä 350-400 tai vähän päälle, tarjouksia kuitenkin on noista koko ajan. Ei se mitään kovin vaikeaa kuitenkaan ole, Welholta fillarilähetti voi sen tuoda vaikka kotiin asti ja taitaa olla niin että asennuksenkin voi tilata. Päivitykset tulevat automaattisesti verkon kautta joten niidenkään kanssa ei tarvitse kikkailla jos ei halua.

Hgissä asun ja Welhon kaapelissa olen. Pitää varmaan poiketa Sanomatalossa.

Kiitos!
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hemingway kirjoitti:
Vanhaa tallentavaa DVD:tä ei tarvitse heittää roskikseen ja ostaa sen tilalle hiton kallista boksia, josta ohjelmat pitää erikseen siirtää tietokoneelle jos haluaa ne pysyvästi talteen, vaan tallenninta voi käyttää jatkossakin.

Älä nyt ihmeessä heitä roskiin vanhaa hyvää tallentavaa DVD:täsi. Kytket sen vain helposti scartilla digiboksiisi ja voit käyttää sitä elinkaarensa loppuun asti. Kuten sitä VHS-tallennintakin.
 

Aatos

Jäsen
steepler kirjoitti:
Mikäli kaapelin kautta katsot ja Helsingissä asut niin ilmeisesti Welhon kaapelissa olet. Welholla on muutamia Handanin malleja myynnissä, perusboksin saa jollain reilulla satasella ja tallentavat ovat siinä 350-400 tai vähän päälle, tarjouksia kuitenkin on noista koko ajan.

Eilen Veikon Kone myi n.200 eurolla tallentavaa digiboxia. Tilaa 80 gigaa. Vai oliko Konepiste. Tuli meinaan käytyä (idioottimaisessa) Ideaparkissa.

Itsellä on ollut jo jonkin aikaa Topfieldin 160 giganen, kahdella virittimellä. Sain nettohintaan ja on ollut joka euron väärti. Siitä löytyy kaikki ominaisuudet, ja onhan tuo testejäkin voittanut. Jos joku harkitsee, voi todella suositella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös