Yläpesä kirjoitti:
Joka tapauksessa päätökset on tehty ja peruslaitteen hankinnan hinnan (50-80e) arvo ei ole sellainen huutava vääryys, jonka johdosta kannattaa kansanliikkeitä perustaa.
Minä näen asian näin, teksti on osin muualta lainattu mutta minun kirjoittama, siis alkuperäinen tekstikin on minun kirjoittama.
1. Tallentaminen vaikeutuu merkittävästi tai muuttuu hyvin kalliiksi. Ja vaikka tallentamiseen sijoittaisi suuren summan, niin siltikin pysyväistallennus on vaikeampaa kuin ennen. Pitää pelata piuhojen ja tietokoneen kanssa.
2. Laitteiden tekniikka on keskeneräistä. Tästäkin minulla on omakohtaista kokemusta. Jotkut mallit toimivat hyvin, toiset huonommin, mutta laadukkaillakin vehkeillä saattaa jäädä ohjelma tallentamatta, eikä laitteiden toimintavarmuus ole likikään yhtä hyvä kuin television. Tekniikka on keskeneräistä sikälikin, että laitteita pitäisi päivittää. Ei sillä tavoin! Televisio on televisio ja tietokone on tietokone.
3. Lisääntyneen saastan määrä. Filosofia kaikille jotain tarkoittaa
käytännössä h*lvetisti tyhjänpäiväistä täytettä. Teeveestä
tulee kuin postiluukku, johon ei ole kiinnitetty mainoskielto-tarraa.
Oikean postin löytäminen ilmaisjakeluiden ja mainosten joukosta
vaikeutuu.
4. Rahastaminen. Maikkari on jo näyttänyt tästä kelpo esimerkin. Osta
kaikki neljä, saat kasan höpönlöpöä, mutta katsot vain
formulalähetykset n. kahden viikon välein.
5. Kuvanlaadussa ei tapahdu muutoksia, joilla olisi minulle mitään arvoa. Olen katsonut omassa kodissani rinnakkain digikuvaa ja kaapelikuvaa enkä huomannut siinä mitään eroa.
Siis mitä katsoja tästä hyötyy?