Kuvernööri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
scholl kirjoitti:Yksi vain ei saanut raskauden takia lentää ja siitä kärsimme nyt kaikki tyynni.
Anteeksi nyt täysin ketjun aiheeseen liittymätön kysymys, mutta kenestä on kysymys?
scholl kirjoitti:Yksi vain ei saanut raskauden takia lentää ja siitä kärsimme nyt kaikki tyynni.
Kuvernööri kirjoitti:Anteeksi nyt täysin ketjun aiheeseen liittymätön kysymys, mutta kenestä on kysymys?
SergeiK kirjoitti:Ihme, että syyllisyyttä olisi taas jaossa.
Esimerkkinä tämäkin lehtijuttu
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=76451
Lisänä tuohon lainaukseen "Ponttoonit eivät kuitenkaan jostain syystä auenneet.".TM kirjoitti:"Onnettomuuden syytä ei vielä tiedetä. Tuuli on ollut noin 15-20 metriä sekunnissa, mikä ei normaalisti haittaa kopterin lentoa.Copterlinen hallituksen jäsen Tõnis Lepp kertoi Eesti Päevalehdelle, ettei kopterin olisi pitänyt teknisten ominaisuuksiensa puolesta upota, sillä siinä on turvaponttoonit ja kopterin kori on vesitiivis. Lisäksi matkustajilla pitäisi olla pelastusliivit."
www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa.htm
M@rko77 kirjoitti:Lisänä tuohon lainaukseen "Ponttoonit eivät kuitenkaan jostain syystä auenneet.".
varjo kirjoitti:purjehduskisankin, kun ei huvita alkaa taistelemaan luonnonvoimia vastaan.
Onhan tuo ollut varmaan aina tiedossa, että kun jotain menee pieleen, niin hekossa vaihtoehdot ovat aika vähäiset..liito-ominaisuuksia ei ole ja painovoima on armoton.
#37 kirjoitti:Kopteri on merenpohjassa 60 metrin syvyydessä, ei hyvältä näytä.
Ohmi kirjoitti:No niin, nyt sitten kaikki keskittyy Ervan provoon - vittu te olette kyllä kummaa porukkaa...
Voisikohan artikkelissa mainittu kosteus olla kondensoitumisesta johtuvaa. En ole insinööri, mutta näillä "kääntöajoilla" (= aika minkä kopteri viettää maassa saapumisen ja lähdön välillä) voisi olla järkevä selitys. En kyllä usko siihen, että kopterin ikkunoiden tiivisteet vuotaisivat, sen verran vakava asia turvallisuus ilmailussa on.SergeiK kirjoitti:Ihme, että syyllisyyttä olisi taas jaossa.
Esimerkkinä tämäkin lehtijuttu
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=76451
vlad kirjoitti:Johtuneekohan siitä, että nyt niin kovin moni haluaa päästä "leikkimään" moralistia ja antamaan sapiskaa ervatsalolle.
vlad.
TBK kirjoitti:Eihän siittä ole pitkääkään aikaa kun jossain Englannin lähellä tippui kopteri. Olisiko ollut matkalla öljynporauslautalla tms.
Tinke kirjoitti:Kopterit on nyt suunniteltu lentämään aika huonossakin säässä.
Daespoo kirjoitti:Ei taida olla Varjo tietoinen ns. autorotaatiosta??
Kaveri on käynyt ja olen nähnyt videokuvaa, noin syvällä ei näytä hyvältä...itseasiassa aika pimeältä, joten lopetas pelleily.Mistä tiedät, oletko käynyt noin syvällä
cobol kirjoitti:Kalusto eli raskaat Sikorsky-helikopterit ovat sitä luokkaa, että niillä voi lentää täysin turvallisesti näissä olosuhteissa, joita Suomen ja Viron välillä on.
Decimal kirjoitti:Todella ikävä tapaus tämä. Itekkin olen Copterlinen koneella pari kertaa matkannut Tallinnaan. Muistan hyvin elävästi erään tapahtuman eräältä lennolta. Kuvaaminen koneessa on siis ehdottomasti kielletty ja siitä varoitetaan ennen lentoa monesti. Lisäksi koneessa on "DO NOT USE CAMERA IN THE PLANE" tarroja. No sitten noustiin niin eiköhän joku ottanut noin keskiverto kissan kokoisen kameran repusta ja alkoi kuvata. Uskomaton pelle. Tiedä sitten miten noi vaikuttaa itse lentämiseen. Tietääkseni jotenkin navigoimiseen ja laskeutumiseen kuitenkin.
Itse en muuten lähtisi arvostelemaan medihelien pilotteja lentotuntuman puutteesta. Ko. pilotit kun joutuvat laskeutumaan mitä erilaisimpiin olosuhteisiin mitä tulee mm. laskeutumisalustoihin ja puutteellisiin valaistusolosuhteisiin. Eipä taida näillä kavereilla olla auttavaa tuulipussia ja valaistua & asfaltoitua laskeutumispaikkaa jossain Espoon Niipperin perukoilla kun tuunattua escorttia männyn ympäriltä irroitetaan ja kun sitä teiniurpoa kuskinpaikalta pitäisi HYKSiin kiidättää samalla kun matkustajina olleita kaavitaan ympäröivästä lähimaastosta...zamuel kirjoitti:Lentotuntumaa ja kokemustakin on varmasti enemmän vaikkapa puolustusvoimien kopteroijilla tai medihelien piloteilla.
Decimal kirjoitti:Lisäksi koneessa on "DO NOT USE CAMERA IN THE PLANE" tarroja. No sitten noustiin niin eiköhän joku ottanut noin keskiverto kissan kokoisen kameran repusta ja alkoi kuvata. Uskomaton pelle. Tiedä sitten miten noi vaikuttaa itse lentämiseen. Tietääkseni jotenkin navigoimiseen ja laskeutumiseen kuitenkin.