Copterlinen kopteri pudonnut mereen

  • 48 283
  • 332

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
SergeiK kirjoitti:
En kyllä tajua näitten kommunistien ajatustenjuoksua. Aina vika on asiakkaissa kun tuote ei kelpaa. Oli kyse sitten Canal+:sta tai vapaapudotusta tarjoavista helikopteriyrittäjistä.

Kannattaisi huoltaa koneita siihen malliin, ettei moista PR-katastrofia olisi koskaan syntynyt.

Totta, mutta totta myöskin Pernaveikon kommentti jossa varmaankin tarkoitti ihmisten uskomatonta jeesustelua, että kopterilla ei voi enää lentää kun yksi putosi maahan. Life goes on... Ihan samaa jeesustelua nähtiin Konginkankaan bussiturman jälkeen: "voi olla että harkitsen bussilla matkustamista jatkossa". Onnettomuuksia tapahtuu, mutta ei se tarkoita ainakaan minun kohdalla että en voisi enää käyttää kyseistä matkustamistapaa. Tuolla ajattelutavalla ei voisi ajaa edes polkupyörällä, koska siihenhän voi kuolla. Justiinsa...
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Nickelback kirjoitti:
Onnettomuuksia tapahtuu, mutta ei se tarkoita ainakaan minun kohdalla että en voisi enää käyttää kyseistä matkustamistapaa.
On hieman kornia verrata tiettyä yhtiön boikotointia (=Copterline) ja tietyn matkustustavan boikotointia.

Ja laitatko linkin uutiseen jossa kerrotaan bussiyhtiöiden tulosten laskeneen dramaattisesti Konginkankaan onnettomuuden jälkeen?
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Huomaan, että ei olla oikein oivallettu markkinatalouden ja yrittäjyyden kulmakiveä:

Kilpailutilanteessa on turhaa ja monille yrittäjille vahingollista syyttää asiakkaita. Jos Copterline tuottaa persnettoa, niin se EI KOSKAAN ole asiakkaan vika, vaan se on AINA yrittäjän vika. Asiakkaat saavat olla pelokkaita, konservatiivisia tai vaikka kommarihomoja. Se on heidän jakamaton oikeutensa. Jos sitä yrittäjä käy kiukuttelemaan, niin hän on jo lyönyt eka naulan konkurssin arkkuun.

Yrittäjän tehtävä on tuottaa sellaisia hyödykkeitä, joita asiakkaat ostavat. Jos tuote ei käy kaupaksi, niin turha siitä on asiakkaita syyttää. Silloin yrittäjä joutaakin mennä. Samoin jos yrittäjä osuu markkinarakoon ja rikastuu, niin mikäs sen mukavampaa! Silloin yrittäjä taas on ansainnut joka sentin!
 
SergeiK kirjoitti:
On hieman kornia verrata tiettyä yhtiön boikotointia (=Copterline) ja tietyn matkustustavan boikotointia.

Minusta on päivänselvää, että matkustustapaa tässä sen onnettomuuden vuoksi pelätään/boikotoidaan. Copterline on ainoa toimija HKI-Tallinna-välillä, joten toki se vaikuttaa äkkiseltään vain tietyn yhtiön boikotoinnilta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Sivuverkko kirjoitti:
Minusta on päivänselvää, että matkustustapaa tässä sen onnettomuuden vuoksi pelätään/boikotoidaan.
Väitätkö, että jos Tallinna-Helsinki välillä olisi toinenkin helikopteriyhteyksiä tarjoava yritys, jonka nimi olisi vaikka "Helin Helikopteri", niin jatkuva uutisointi "Copterline-onnettomuudesta" vaikuttaisi tismalleen yhtä paljon "Helin Helikopteri"- ja "Copterline" -nimisten firmojen toimintaan?

Väitän, että "Helin Helikopterinkin" tulos saattaisi laskea, mutta ei niin paljon kuin "Copterlinen".
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mysteerio buffo?

Mielestäni suurin ongelma on ollut onnettomuuden jälkiselvittely. Vieläkään ei kukaan ole varmuudella kertonut onnettomuuden syytä. Jos syy olisi tarkasti tiedossa -esim. roottorin hajoaminen- ja viat korjattu, en epäröisi matkustaa ko. firman vehkeillä. Nyt taas tilanne on epäselvä: "Ei me vaan ymmärretä miksi se putos, tulkaa kyytiin!". Ei innosta ainakaan minua. Se, että liikennöitsijä ei kykene antamaan selvää syytä onnettomuudelle tulisi mielestäni johtaa lentojen keskeyttämiseen siksi kunnes syy on tiedossa. Nyt matkustajat voivat vain luottaa tilastoihin, että ei ne yleensä putoa.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Jeda kirjoitti:
Mielestäni suurin ongelma on ollut onnettomuuden jälkiselvittely. Vieläkään ei kukaan ole varmuudella kertonut onnettomuuden syytä. .... Se, että liikennöitsijä ei kykene antamaan selvää syytä onnettomuudelle tulisi mielestäni johtaa lentojen keskeyttämiseen siksi kunnes syy on tiedossa.
Homma menee niin, että ne on muut instanssit, jotka onnettomuuksien syitä selvittelevät. Ja tulevat sen tekemään, usko pois. Kaikki ei vain ole aina niin yksinkertaista...oho, roottori irtos...no, nyt on roottorit kiristetty muista koptereista, uskaltaa taas tulla kyytiin.

Mitä tulee tähän tapaukseen, niin kyllähän se on luonnollista tämmöisen järkyttävän onnettomuuden jälkeen, että toimintaan tulee notkahdus. Täytyy kuitenkin sanoa, että mielestäni tiedotusvälineet eivät ole uutisoineet tapauksesta ja yrityksestä ihan asiallisesti. Mukana on ollut sensaatiohakuisuutta ja tätä iltapäivälehtimäistä tyyliä ottaa esille ja yhdistellä asioita. Kun suurin osa kansasta saa tietonsa tapahtumista vain tämmöisen suodatuksen läpi, ei ole ihmekään, että toiminnan ja yrityksen imago muodostuu huonoksi.
 
SergeiK kirjoitti:
Väitätkö, että jos Tallinna-Helsinki välillä olisi toinenkin helikopteriyhteyksiä tarjoava yritys, jonka nimi olisi vaikka "Helin Helikopteri", niin jatkuva uutisointi "Copterline-onnettomuudesta" vaikuttaisi tismalleen yhtä paljon "Helin Helikopteri"- ja "Copterline" -nimisten firmojen toimintaan?

Väitän, että "Helin Helikopterinkin" tulos saattaisi laskea, mutta ei niin paljon kuin "Copterlinen".


Tottakai onnettomuudessa mukana olleen yhtiön (Copterline) matkustajamäärä laskisi hieman enemmän kun tuon "Helin Helikopterin", mutta pointti oli se, että molemmilla se matkustajamäärä laskisi. Jos siis sanon että kyseessä ei varsinaisesti ole tietyn yhtiön boikotointi, ei se mielestäni ole kornia kuten sinä sanoit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös