Viestin lähetti repe_joke
Niin ja eikös Selänteen pitäs läpästä waiverlista, ennen farmi komennusta?
Vaikka mies ei ole hirveitä tehoja mättänytkään, niin mielenkiintoa muista seuroista löytyisi varmasti.
Ja colorado ei Selännettä tosiaankaan vaihda ilman miehen suostumusta mihinkään. Ja minkä takia mies haluaisi pois seurasta, jolla on realistiset mahdollisuudet cuppiin asti.
Itsekkin odotan Selänteeltä enemmän tekoja puheiden sijaan. Viime yön pelissä Selänne pääsi ainakin paikkoihin, mikä on ihan positiivista, sitten kun ei pääse edes paikkoihin pitää huolestua enemmän.
Ja aika moni maalintekijä on sanonut, että se on vähän henkimaailman hommia, joskus se vaan menee sisään.
Ja ikävää, että Foppa loukkaantu taas. Se tosin kertoo jotain miehen periksi antamattomasta pelityylistäkin. Ehkä miehen pitäisi säästellä runkosarjassa kroppaansa vähän, mutta sen mitä miehestä olen juttuja kuullut tämä ei tule kysymykseenkään.
Mä en ilmeisesti tajua yhtään mitään sopimuksista. Mitä toi kaksisuuntainen sopimus tarkoittaa? Mä olen luullut että se a) on mahdollisuus lähettää farmiin ilman waiver-listaa b) pienempää palkkaa. Siis kun McCormickilla on kaksisuuntainen, hänet on helpompi lähettää farmiin. Näin mä sen olen käsittänyt.
Ja noi tradet tehdään "just sellain ku huvittaa" JOS ei ole "No-trade"-pykälää, joka siis vaatii vaihdettavan pelaajan suostumuksen. Ja kuten olen kirjoittanut, en tiedä onko Selänteellä sellainen.
Ja jos Bates Battaglia saadaan vaihdettua Steve Konowalchukiin, niin varmasti löytyy myös Selänteelle "viisas ostaja" (Battagliahan on muuten vissiin Capitalsin paras pistemies nyt, eikö? Ai ei vai...).
Fopan ja Selänteen ero on just tässä. Selänne säästelee runkosarjassa ja tekee sitten playoffeissa (paitsi ettei tee). Forsbergillä saattaa jäädä joko runkosarja tai playoffit jäädä pelaamatta. Viime kaudella äijä voitti runkosarjassa pistepörssin, mutta playoffeissa hävisivät Minnesotalle (Jota mä en tajua vieläkään. Kuka v*tun Andrew Brunette?). Toissakaudella äijä ei tehnyt pisteen pistettä runkosarjassa (Ei tosin pelannutkaan, mutta mitä se tähän liittyy?) ja voitti playoff-pistepörssin. Selänne on pelannut varmasti monta kautta jolloin on voittanut playoff-pistepörssin, niinkuin... Noh, nyt ei tule yhtään mieleen. Ja taas syytellään huonoja seuroja. Jos Selänne olisi hyvä pelaaja, kuten vaikkapa Sakic, San Jose olisi ilman muuta ollut vähintään neljän joukossa joko viime tai toissa kaudella. Sharksilla ei ollut hirveästi huonommat hyökkääjät kuin mitä vaikka Avsilla 96. Maalivahti oli kuulemma loistava. Selänne itse sanoi heillä olleen parempi joukkue 2002 kuin mitä Avsilla ei ollut. Ja turpaan tuli silti. Väitän ettei SC-finaaleissa tule olemaan ainakaan tällä kaudella mitään vancouvereita tai sanjoseja. Siellä pyörii edelleen nämä samat kuin yleensäkin, eli Colorado, Detroit ja Dallas. Viimeisistä 18 (vuodesta 1995) paikasta konferenssifinaaleihin ne on vieneet 14. 9 finaalipaikasta 8. Eivätkä kertaakaan hävinneet muille kuin toisilleen.
Ja sitä ennen Avsia ei edes ollut (tai siis oli, nimellä Quebec Nordiques joka pelasi Idässä, josta menee aina joko New Jersey tai sitten joku ihan ihme joukkue, kuten Carolina, Buffalo, Washington tai Florida. OK, kerran oli Flyers). Tämä tarkoittaa että ottaa vähän muutakin kuin pari "tuurinollaa" edetä pidemmälle lännen playoffeissa. Se vaatii jotain sellaista mitä esim. Selänteellä ei tunnu olevan. Kariyalta tuli viime keväänä näyttöjä "siitä jostakin", Avsissa toivottavasti kehitys jatkuu. Yksilöiden onnistumiset ei riitä pitkälle. Pitää olla hyvä joukkue, jota siis mun mielestä ei San Josella ole. Eikä myöskään saa olla imuria maalissa (Dan Cloutier).
Mutta jokatapauksessa, mä alan Selänteen kohdalta odottamaan playoffeja. Runkosarjan äijä on pistänyt omalta osaltaan v*tuiksi jo nyt. Voittomaali heti ekassa pelissä keväällä, ja runkosarjan voi unohtaa.
Vähän on multa tullut Selännettä puolustavia sanoja tullut mutta tässä on yksi: Kuka väittää että Selänne palkattiin runkosarjaa varten? (Tosin "rent-a-player" on halvempaa, mutta Avsilla onnistunut vain kerran, 2001.)