Viestin lähetti repe_joke
Ainiin. Tuo, että Selänne ois maailman paras maalintekijä on sinun oma pieni fantasiasi. Eihän näin ole ollut enää moneen vuoteen.
Siis ei minun vaan suomalaisen median. Muistampa esim. tälläiset otsikot "SELÄNNE MAAILMAN PARHAASEEN KETJUUN" ja jotakin tyyliin "SELÄNTEELLE HIRMUINEN PALKANALENNUS". Antero Mertaranta on hehkuttanut moneen otteeseen Selännettä maailman parhaana maalintekijänä. Se Mertaranta on kuitenkin sellanen tyyppi jota suuri kansa kuuntelee, vaikken minä pahemmin kuuntelisikaan. Neither or tietäis asiasta mitään
Ja jos viittaat siihen ettei koko ketju tehnyt pisteitä, niin vilkaisehan Sakicin ja Kariyan kohdalta vaikkapa tammikuun tilastot;
Sakic 3+4=7, +2, 19 laukausta.
Kariya 3+2=5, +1, 7 laukausta.
Selänne 1+1=2, 0, 14 laukausta.
Josset mitään muuta huomaa, niin katohan noi laukaisu%. Siitähän täällä onkin jo ollut puhetta.
Selänne ei osaa laukoa = Ei osaa tehdä maaleja.
Kerrottakoon vielä että koko joukkue on tehnyt tammikuussa 32 maalia, joista tuo joukkueen "ykköstykiksi kaavailtu Selänne" on siis tehnyt huimat 3,13%. siis onhan se yhtä paljon kuin esim. Brad Larsenilla.
Ja edelleen, mitä tällä koko aiheella haen, on se ettei
A) Kumpikaan noista lehtiotsikoista ole ollut kovin perusteltu.
B) Mua v1tuttaa että Selännettä pidetään parempana maalintekijänä ku vaikkapa Milan Hejdukia tai Paul Kariyaa
C) Selänteen palkka on aivan liian suuri, jos nyt suhteutetaan vaikkapa Alex Tanguayn palkkaan.
Forsbergistä sen verran että mä olen erittäin tyytyväinen jos äijä pelaa kaks pistettä per peli tahdilla. Selänteen tahti on kai jotain kaks pistettä per viikko.
Tossa on muuten suora lainaus ESPN:ltä
"Selanne still hasn't hit stride
Peter Forsberg and Paul Kariya are back from injury and the Avalanche are on a roll, but one of the team's stars hasn't yet found his footing. Teemu Selanne is on pace for his lowest goal scoring output since entering the NHL in 1992. Selanne, No. 19 on the NHL's active goal-scoring leaders with 447, has only 11 goals this season going into the Jan. 15 game against Dallas. "Teemu, I think by his own admission, has been up and down getting used to the style of game here," said Kariya, who teamed up with Selanne to sign one-year deals with the Avalanche in the offseason. Selanne (plus-12) has been critical of his own play at times this season and has been slowed by a knee injury."
Eli kovasti syytellään taas polvivammaa ja joukkueen pelisysteemiä (jonka mukaan onnistujat saavat lisää peliaikaa).