Colorado Avalanche 2003-04

  • 92 436
  • 680

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kyllä. Tanguay, Hejduk ja Blake ovat pelanneet koko kauden ykkös-yv:ssä. On ollut Foppa pois tai sitten ei, heidän paikkaansa ei ole kyseenalaistettu.

Tanguay-Forsberg-Hejduk
Blake-Sakic

Tanguay-Sakic-Hejduk
Blake-Kariya

Tanguay-Sakic-Hejduk
Blake-Foote

Tanguay-Forsberg-Hejduk
Blake-Foote

Tanguay-Forsberg-Hejduk
Blake-Morris

Tuollaisia muistan ainakin noteeranneeni, Selännettä en koskaan ykkösessä.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Joo, noin ne on ollut, mut eikös Kariya pelaa nyt terveenä ollessaan just siinä Tanguayn paikalla? Eli mielestäni kentät on joko näin.

Ja vaikka Tanguay on ollut 2.YV:ssä, niin pisteitä on tullut. Esim. viime pelissä 0+2. Lisäksihän pitää muistaa että PepsiSixPackissä korkeintaan neljä pelaa ykkös YV:tä. Selänne on tehnyt heistä vähiten pisteitä suhteutettuna pelattuihin otteluihin. Ja edelleen palaan siihen että omaa saamattomuuttaan Selänne ei pelaa 1.YV:tä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Selänne on tehnyt heistä vähiten pisteitä suhteutettuna pelattuihin otteluihin. Ja edelleen palaan siihen että omaa saamattomuuttaan Selänne ei pelaa 1.YV:tä.
Muuten, mitäs mieltä Jaymond olet Teemusta?

Peter Forsberg, joka siis todellakin on köyhän miehen Tuomo Ruutu, vaikuttaisi puolestaan olevan aika mukavassa iskussa palattuaan terveiden kirjoihin. Tätä tahtia Pekka nousee vielä pistepörssin kärkipään kahinoihin, vaikka parikymmentä peliä jäi alkukaudesta pelaamatta.

Piti myös kysymäni, onko Riku Hahlin kausi jo paketissa, vai voiko mies tervehtyä vielä tämän kauden puolella? Harmittavasti meni paikat myttyyn, juuri kun näytti Riku löytäneen paikkansa Avalanchen kokoonpanossa myös tälle kaudelle.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viime pelissä yv-koostumukset:

1.jäähy

Tang-Fors-Hej
Blake-Morr

Kari-Saki-Selä
Foote-Liles

2.jäähy

Tang-Fors-Hej
Blake-Morr

Kari-Saki-Selä
Blake-Liles

3.jäähy

Tang-Fors-Hej
Blake-Morris

Kari-Saki-Worrell Mikähän tässä ideana, kai maskia sitten?
Foote-Liles

Tässä vaiheessa Blake sitten loukkaantui.

4.jäähy

Tang-Fors-Hej
Foote-Morris

Kari-Saki-Selä
Skoula-Liles

5. jäähy

Kari-Saki-Selä
Liles-Morris

Tang-Fors-Hej
Foote-Skoula

Kari-Saki-Konowalchuk
Liles-Morris

Tang-Fors-Hej
Foote-Skoula

Eli Selännettä sieltä tipulteltiin välillä jostain syystä, muuten pysyi viisikot kasassa. Viimeisen jäähyn aikana vedettin aika lyhyitä vaihtoja.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Iker
Muuten, mitäs mieltä Jaymond olet Teemusta?

Peter Forsberg, joka siis todellakin on köyhän miehen Tuomo Ruutu, vaikuttaisi puolestaan olevan aika mukavassa iskussa palattuaan terveiden kirjoihin. Tätä tahtia Pekka nousee vielä pistepörssin kärkipään kahinoihin, vaikka parikymmentä peliä jäi alkukaudesta pelaamatta.

Piti myös kysymäni, onko Riku Hahlin kausi jo paketissa, vai voiko mies tervehtyä vielä tämän kauden puolella? Harmittavasti meni paikat myttyyn, juuri kun näytti Riku löytäneen paikkansa Avalanchen kokoonpanossa myös tälle kaudelle.

Teemu oli hyvä pelaaja. Maalintekotaito on hävinnyt. Teemun arvostan suunnilleen yhtä hyväksi kuin Dan Hinoten, lukuunottamatta sitä että Selänne ei osaa (tai halua) tapella ja Hinote tienaa paljon vähemmän. Molemmat kuitenkin ovat hyviä puolustavia hyökkääjiä.

Hahl pelaa todennäköisesti jo helmikuussa. Lisää aiheesta www.denverpost.com sivuilla. Hahl on kans suunnilleen yhtä hyvä maalintekijä kuin Selänne nykyään. Ainakin palkkaan suhteutettuna. Tosin pitää muistaa ettei Selänne (edes) pelaa rahasta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Dallas kaatui kolmannen kerran tällä kaudella, nyt 4-1. Forsberg pelasi taas vaihteeksi loistavan ottelun.

Arvatkaas kuka seuraavista EI saanut (kahta) pistettä?
A) Andrei Nikolishin
B) Brad Larsen
C) Teemu Selänne

Mä odotan mielenkiinnolla sitä että te alatte selittämään YV-ajasta ja siitä kuka pelaa kenenkin vierellä. Nikolishin tai Larsen ei pelannut sekuntiakaan YV:tä, Selänne pelasi toiseksi eniten Avsista. Selänne pelasi Sakicin ja Kariyan vierella, Nikolishinin vierellä oli Konowalchuk ja Hinote, Larsenin vierellä lähinnä Worrell. Larsen pelasi yhteensä vajaat 6 minuuttia.

Otetaampa yhteenvetoa Selänteen viimeisistä kolmesta (10.1. @DAL, 13.1. vs.ANA, 15.1. vs.DAL) pelistä:
Maaleja 0
Syöttöjä 0
Pisteitä 0
Laukauksia 1
+/- -1...
Aika hyvin tältä "maailman parhaalta maalintekijältä"!?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Obsessed much?

Teemu taitaa tosiaan olla melkoinen peikko eräälle palstan Colorado-nikkarille. Tsill aut duud, intsoi tö geim...
Ihan mielenkiintoistahan se on sinänsä seurata, miten huonosti Teemu kussakin pelissä on pelannut, kun itse en ainakaan noita pelejä pysty näkemään. Ainakaan aihe ei tule kenellekään enää yllätyksenä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Dallas kaatui kolmannen kerran tällä kaudella, nyt 4-1. Forsberg pelasi taas vaihteeksi loistavan ottelun.

Arvatkaas kuka seuraavista EI saanut (kahta) pistettä?
A) Andrei Nikolishin
B) Brad Larsen
C) Teemu Selänne

Mä odotan mielenkiinnolla sitä että te alatte selittämään YV-ajasta ja siitä kuka pelaa kenenkin vierellä. Nikolishin tai Larsen ei pelannut sekuntiakaan YV:tä, Selänne pelasi toiseksi eniten Avsista. Selänne pelasi Sakicin ja Kariyan vierella, Nikolishinin vierellä oli Konowalchuk ja Hinote, Larsenin vierellä lähinnä Worrell. Larsen pelasi yhteensä vajaat 6 minuuttia.

Otetaampa yhteenvetoa Selänteen viimeisistä kolmesta (10.1. @DAL, 13.1. vs.ANA, 15.1. vs.DAL) pelistä:
Maaleja 0
Syöttöjä 0
Pisteitä 0
Laukauksia 1
+/- -1...
Aika hyvin tältä "maailman parhaalta maalintekijältä"!?

Se on muuten hienoo mitenkä sinä saat kuulostamaan voitonkin siltä, että oli Selänteen syy kun melkein joukkue hävisi. Minä en ole kattonu pelin tilastoja sen tarkemmin, mutta näyttippä kovasti siltä, että koko kenttä Kariya - Sakic - Selänne ei tehnyt maaliakaan. Ja tämähän on tietenkin Selänteen syytä, koska Selänteen pitäisi pystyä maalin tekoon, vaikka pelaisi itestään.

Minä vaan ihmettelen minkä takia T.Ruudun karvalakkimalli Foppan ei tehny, kuin 2 maalia. Kyllän sitä maailmanparhaan hyökkääjän pitäs joka pelissä tehä vähintään 10+10.

Ainiin. Tuo, että Selänne ois maailman paras maalintekijä on sinun oma pieni fantasiasi. Eihän näin ole ollut enää moneen vuoteen.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti repe_joke

Ainiin. Tuo, että Selänne ois maailman paras maalintekijä on sinun oma pieni fantasiasi. Eihän näin ole ollut enää moneen vuoteen.

Siis ei minun vaan suomalaisen median. Muistampa esim. tälläiset otsikot "SELÄNNE MAAILMAN PARHAASEEN KETJUUN" ja jotakin tyyliin "SELÄNTEELLE HIRMUINEN PALKANALENNUS". Antero Mertaranta on hehkuttanut moneen otteeseen Selännettä maailman parhaana maalintekijänä. Se Mertaranta on kuitenkin sellanen tyyppi jota suuri kansa kuuntelee, vaikken minä pahemmin kuuntelisikaan. Neither or tietäis asiasta mitään

Ja jos viittaat siihen ettei koko ketju tehnyt pisteitä, niin vilkaisehan Sakicin ja Kariyan kohdalta vaikkapa tammikuun tilastot;
Sakic 3+4=7, +2, 19 laukausta.
Kariya 3+2=5, +1, 7 laukausta.
Selänne 1+1=2, 0, 14 laukausta.
Josset mitään muuta huomaa, niin katohan noi laukaisu%. Siitähän täällä onkin jo ollut puhetta.
Selänne ei osaa laukoa = Ei osaa tehdä maaleja.

Kerrottakoon vielä että koko joukkue on tehnyt tammikuussa 32 maalia, joista tuo joukkueen "ykköstykiksi kaavailtu Selänne" on siis tehnyt huimat 3,13%. siis onhan se yhtä paljon kuin esim. Brad Larsenilla.

Ja edelleen, mitä tällä koko aiheella haen, on se ettei
A) Kumpikaan noista lehtiotsikoista ole ollut kovin perusteltu.
B) Mua v1tuttaa että Selännettä pidetään parempana maalintekijänä ku vaikkapa Milan Hejdukia tai Paul Kariyaa
C) Selänteen palkka on aivan liian suuri, jos nyt suhteutetaan vaikkapa Alex Tanguayn palkkaan.

Forsbergistä sen verran että mä olen erittäin tyytyväinen jos äijä pelaa kaks pistettä per peli tahdilla. Selänteen tahti on kai jotain kaks pistettä per viikko.

Tossa on muuten suora lainaus ESPN:ltä

"Selanne still hasn't hit stride

Peter Forsberg and Paul Kariya are back from injury and the Avalanche are on a roll, but one of the team's stars hasn't yet found his footing. Teemu Selanne is on pace for his lowest goal scoring output since entering the NHL in 1992. Selanne, No. 19 on the NHL's active goal-scoring leaders with 447, has only 11 goals this season going into the Jan. 15 game against Dallas. "Teemu, I think by his own admission, has been up and down getting used to the style of game here," said Kariya, who teamed up with Selanne to sign one-year deals with the Avalanche in the offseason. Selanne (plus-12) has been critical of his own play at times this season and has been slowed by a knee injury."

Eli kovasti syytellään taas polvivammaa ja joukkueen pelisysteemiä (jonka mukaan onnistujat saavat lisää peliaikaa).
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Eli kovasti syytellään taas polvivammaa...
Jollainen sattuessaan ei hidasta tosimiestä, vai?

Forsbergin parempi painos, Tuomo Ruutu, olisi hänkin voinut viime kaudella laittaa polvensa tukisiteeseen, lopettaa sen säälittävän ujeltamisensa ja iskeä limpun häkkiin ja HIFK:n mestaruuteen.
Ja kyllä, aivan vastaava tilanne oli kysessä...

Teemu "En ole ikinä saanut mistään sisään" "Olen paskempi kuin Brad Larsen" "Paukuttelen pleksejä" "Laukausprosenttini on kuin Worrellilla" "Sirpakin hakee jo muualta" "Joukkueeni ei ole ikinä voittanut peliäkään" Selänne oli ennen tämän kauden alkua toiseksi paras maalintekijä NHL:ssä, laskien siitä päivästä eteenpäin, kun Teemu liigaan astui. Vain Jagrilla oli siis tämän kauden alkaessa enemmän maaleja syksystä 1992 lähtien, ja vain Jagrilla ja Sakicilla oli pisteitä enemmän kuin Teemulla tuolta ajalta. Eli on se Kakka-Salami jotakin siellä ilmeisesti aikaan saanut tämän kymmenen vuoden aikaan.

Itsehän en mikään Teemu-fanaatikko ole, mielenkiintoista vain seurata Teemun vaipumista historian suurimmaksi flopiksi näissä sinun kirjoituksissasi.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Pistetäämpä tähän Coloradon vuoden 2004 pistepörssi (Ottelut Maalit+Syötöt=Pisteet)

Forsberg 8 5+11=16
Tanguay 8 4+8=12
Hejduk 8 4+4=8
Foote 8 1+7=8
Blake 8 3+4=7
Sakic 7 3+4=7
Kariya 6 3+2=5
Morris 8 0+4=4
Liles 8 1+2=3
Hinote 8 2+1=3
Nikolishin 8 0+3=3
Konowalchuk 8 0+2=2
Skrastins 8 2+0=2
Moore 8 1+1=2
Selänne 7 1+1=2
Larsen 6 1+1=2
Skoula 8 0+1=1
Worrell 8 1+0=1
Cummins 3 0+0=0
McCormick 2 0+0=0
McAllister 1 0+0=0

Mitä johtopäätöksiä tuosta nyt sitten voi vetää? No ensinnäkin, tuo 18 pelaajaa pisteillä on todella hyvä suoritus. Unohdetaan siis se ettei ole materiaalissa muka leveyttä. Toisekseen, jos ajatellaan Selänteen, Larsenin, Mooren, Skrastinsin ja Konowalchukin palkkoja, niin joku näistä on vissiin pikkusen flopannut.

Joo! Kertokaas vielä kerran miten äijät pelaa ykkösylivoimaa? Tai että pelaa heikompien pelaajien vierellä? No joo, myönnetään että Skrastinsin vierellä on monesti Blake tai Foote...
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Ja edelleen, mitä tällä koko aiheella haen, on se ettei
A) Kumpikaan noista lehtiotsikoista ole ollut kovin perusteltu.
B) Mua v1tuttaa että Selännettä pidetään parempana maalintekijänä ku vaikkapa Milan Hejdukia tai Paul Kariyaa
C) Selänteen palkka on aivan liian suuri, jos nyt suhteutetaan vaikkapa Alex Tanguayn palkkaan.
Jos ja kun nyt olet lähtenyt taistoon Suomen kansan valistamisessa niin tee se jossain muualla kuin täällä. Lehtien yleisönosastot tavoittavat kansan syvät rivit huomattavasti paremmin kuin tämä palsta. Tämän palstan kirjoittajat ja lukijat tietävät Selänteen tilanteen. Meille ei tarvitse kertoa sitä 10 kertaa päivässä. Meille on selvinnyt sinun kantasi Selänteestä jo muutama viikko sitten.

Yksi kysymys: Jos olisit ollut kesällä Coloradon toimitusjohtaja niin olisitko palkannut Teemun ja Paulin 7 miljoonaa/kausi palkalla? Ja kuten tiedät homman nimi oli joko molemmat tai ei mitään.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Iker
Jollainen sattuessaan ei hidasta tosimiestä, vai?

Forsbergin parempi painos, Tuomo Ruutu, olisi hänkin voinut viime kaudella laittaa polvensa tukisiteeseen, lopettaa sen säälittävän ujeltamisensa ja iskeä limpun häkkiin ja HIFK:n mestaruuteen.
Ja kyllä, aivan vastaava tilanne oli kysessä...

Teemu "En ole ikinä saanut mistään sisään" "Olen paskempi kuin Brad Larsen" "Paukuttelen pleksejä" "Laukausprosenttini on kuin Worrellilla" "Sirpakin hakee jo muualta" "Joukkueeni ei ole ikinä voittanut peliäkään" Selänne oli ennen tämän kauden alkua toiseksi paras maalintekijä NHL:ssä, laskien siitä päivästä eteenpäin, kun Teemu liigaan astui. Vain Jagrilla oli siis tämän kauden alkaessa enemmän maaleja syksystä 1992 lähtien, ja vain Jagrilla ja Sakicilla oli pisteitä enemmän kuin Teemulla tuolta ajalta. Eli on se Kakka-Salami jotakin siellä ilmeisesti aikaan saanut tämän kymmenen vuoden aikaan.

Itsehän en mikään Teemu-fanaatikko ole, mielenkiintoista vain seurata Teemun vaipumista historian suurimmaksi flopiksi näissä sinun kirjoituksissasi.

Ensinnäkin, mua ei todellakaan kiinnosta mitä tapahtui viime vuosituhannen lopulla Winnipegin maalipörssissä. Kysymys ei ole siitä mitä Selänne on tehnyt muille, vaan siitä mitä Selänne on tehnyt Coloradolle. Vaikka viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Toisekseen, otetaanko samanlainen tilasto viimeisiltä kolmelta vuodelta?
Mulla ei virallisia tilastoja ole, mutta voisin kuvitella että aika monella on parempi saldo kuin Selänteen 90.
Näitä yli 90 maalin tekijöitä voisi olla vaikkapa Naslund, Bondra, Iginla, Kovalev, Bure, Hejduk, Hossa, Palffy, Bertuzzi, Sakic, Guerin, Hull, Sundin, Thornton, Tkachuk, Murray, O'Neill, Mogilny, Fedorov, Yashin, Shanahan, Elias, Modano, Daze, Satan ja Demitra.

Lisäksi pitää muistaa että Selänteen viime kausien saldot on ollut 52 (jolla voitti liigan maalipörssin), 47 (kuin myös), 33, 33, 29 ja 28. Tällä kaudella tulee tätä menoa 20-25. Siis alaspäin on saldot menossa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Kullervo
Jos ja kun nyt olet lähtenyt taistoon Suomen kansan valistamisessa niin tee se jossain muualla kuin täällä. Lehtien yleisönosastot tavoittavat kansan syvät rivit huomattavasti paremmin kuin tämä palsta. Tämän palstan kirjoittajat ja lukijat tietävät Selänteen tilanteen. Meille ei tarvitse kertoa sitä 10 kertaa päivässä. Meille on selvinnyt sinun kantasi Selänteestä jo muutama viikko sitten.

Yksi kysymys: Jos olisit ollut kesällä Coloradon toimitusjohtaja niin olisitko palkannut Teemun ja Paulin 7 miljoonaa/kausi palkalla? Ja kuten tiedät homman nimi oli joko molemmat tai ei mitään.

Olisin, ei siinä mitään. Tosin olisin myös jo pari kuukautta sitten soitellut ympäri liigaa, ja kysellyt että oisko vaikkapa Carolinasta irronnut Vrbata takaisin vaihdossa Selänteeseen. Mä en tiedä varmasti, mutta Selänteellä ei kai ole "No-trade" pykälää sopimuksessaan?

Ja siitä polvivammasta, mä sanoin jo pari kuukautta, et menis sinne leikkaukseen ja tulis takasin playoff-aikaan. Kyllä tollanen 5 kuukautta riittää leikkauksesta toipumiseen, eikö?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Ensinnäkin, mua ei todellakaan kiinnosta mitä tapahtui viime vuosituhannen lopulla Winnipegin maalipörssissä. Kysymys ei ole siitä mitä Selänne on tehnyt muille, vaan siitä mitä Selänne on tehnyt Coloradolle. Vaikka viimeisen kymmenen vuoden aikana.
No se on pikku hiljaa tässä kyllä tullut selväksi...

Siihenhän minä näillä tilastokummajaisilla, että esim. nämä mainitsemasi suomalaismediat saattavat ihan syystä pitää Teemua yhtenä Suomen kiekkohistorian parhaimpana pelaajana. Siitä siis hehkutus.
Nykyäänhän Teemu ei mahtuisi millään edes Jokereiden neloskenttään. Pleksithän siinä vaan paukkuisi ja laukausprosentti huutaisi hoosiannaa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Ja siitä polvivammasta, mä sanoin jo pari kuukautta, et menis sinne leikkaukseen ja tulis takasin playoff-aikaan. Kyllä tollanen 5 kuukautta riittää leikkauksesta toipumiseen, eikö?"

Kun kyseessä on polvivamma niin toipuminen voi kestää X määrän kuukausia tai Y määrän kuukausia, tai sitten N määrän kuukausia ja ura katkipoikki.
Etenkin kun polvivamman jälkeen tuntuman hakeminen on vaikeaa ja ei välttämättä onnistu kovissa pudotuspeleissä.

Tiedä sitten mitä Teukan pitäisi tehdä mutta polvivammojen kanssa useinmiten kaikki vaihtoehdot ovat huonoja.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti varjo
"Ja siitä polvivammasta, mä sanoin jo pari kuukautta, et menis sinne leikkaukseen ja tulis takasin playoff-aikaan. Kyllä tollanen 5 kuukautta riittää leikkauksesta toipumiseen, eikö?"

Kun kyseessä on polvivamma niin toipuminen voi kestää X määrän kuukausia tai Y määrän kuukausia, tai sitten N määrän kuukausia ja ura katkipoikki.
Etenkin kun polvivamman jälkeen tuntuman hakeminen on vaikeaa ja ei välttämättä onnistu kovissa pudotuspeleissä.

Tiedä sitten mitä Teukan pitäisi tehdä mutta polvivammojen kanssa useinmiten kaikki vaihtoehdot ovat huonoja.

Siis tietysti mun on myönnettävä etten ole kokenut polvivammaa *koputan puuta* enkä ole edes urheilija (ei sokea urheilija tervettä päivää näe, vai miten se meni?), mutta kun Selänne nyt pelaa hyvässä joukkueessa, jonka menestys ei riipu täysin siitä, tekeekö Teemu kaudella 2 vai 50 maalia, niin voisin olettaa Teemun tajuavan, että jos haluaa olla joukkueelleen hyödyksi, niin kävisi pistämässä paikat kuntoon, ja tulisi sitten takaisin pelaamaan. (Eikös Selänteen polvivaivat ole olleet tiedossa pitempäänkin?) Esimerkiksi otettakoon Forsberg, jolta operoitiin molemmat nilkat (polvivammathan uudistuu helpommin, vai?) ja poistettiin perna. Foppa huilasi koko kauden 2001-2002, tuli playoffeihin takaisin (samanlailla kuin tää toinen Suomen ihmemies Saku Kenny), ja voitti pistepörssin. En nyt ala vaatimaan Selänteeltä maalinpörssin voittoa, mutta tuolla palkalla ja tuolla ketjulla (Kariya-Sakic-Selänne) pitäisi maaleja syntyä vähintään samaa tahtia kuin (tää on jo kulunut vertaus, mut mun mielestä kaikkein järkevin) Milan Hejdukilta. Syitäkin tähän löytyy:

A) Jos Kariyan vierellä syntyy jotain 50 maalin pintaan, niin että käytännössä Selänne+Kariya=joukkueen hyökkäys, eli vastustajan parhaat on AINA vastassa, niin jos vierelle lisätään Sakic (joka on mun mielestä parempi kuin Steve Rucchin), ja ketju on nimellisesti kakkosketju (käytännössähän AMP-line on tällä hetkellä ihan selkeä ykkönen, vaikka ketjujen pitäisi olla tasapainoset), tehojen tulisi mieluummin kasvaa viisinkertaisiksi kuin pudota viidesosaan. En taaskaan ala väittämään että odotan tuollaista 250 maalia kaudelta, mutta tollanen 60-70 olis tälläseltä 5,9 (tarjouksessa, Selänteen "oikea" palkka olisi jotain 8-10M$) tienaavalta mieheltä se mitä mä odotan.

B) Hejdukiin verrattuna Selänne on huomattavasti kokeneempi, varsinkin jos puhutaan runkosarjan peleistä. Ne kun on suht merkityksettömiä (Esim. kuka muistaa Cupia jaettaessa että Colorado voitti Dallasin 4-1 15.1.04?). Selänne tietää paremmin mitä pitkässä sarjassa kannattaa tehdä ja mitä pitkässä sarjassa ei kannata tehdä. Jos multa kysytään, niin maaleja Teemun kannattais ainakin harkita tekevänsä =)

C) Kuten aiemminkin kirjoitin, mulle on loppujen lopuksi ihan sama vaikkei Selänne tekisi runkosarjassa enää maalin maalia, jos voittaisi playoff-maalipörssin. Mitä väliä sillä on kuka ne maalit runkosarjassa tekee? Eihän se siis playoffeissa varsinaisesti muutu, aivan sama vaikka Jim Cummins iskisi 16 voittomaalia, mutta kun Selänne nyt kuitenkin on palkattu nimenomaan maalintekijäksi. Ja maalintekijäksi mä nostan ennenkaikkea miehen joka onnistuu ihan yhtälailla tärkeissä paikoissa.

Pikkuhiljaa alkaa muuten tuntumaan siltä että Suomen parhaat maalintekijät tulee viimiseks kaudekseen kattelemaan Coloradoon "josko äijät voittais Cupin mulle". Tarkotan tietysti Kurria, joka teki Avsin paidassa tehot 5+17=22 70 pelissä. Mutta Kurrista nyt tiedettiinkin etukäteen että maalipörssin voitto on täyttä siperiaa (vai oliko se hepreaa?). Selänteestä ei samanlaiseksi liideriksi pukukopissa ole. Neither or Kurri tienannu 5,9 miljoonaa. Mä en muuten tiedä/muista mitä se tienas, voisko joku joka tietää kertoa? Anyway, olen satasen varma ettei se ollut lähelläkään tuota 5,9 miljoonaa.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jaymond:

Siis noissa polvivaivoissa kyse on lähinnä siitä että toipuminen voi oikeasti viedä todella pitkään ja pahimmassa tapauksessa pudotuspelitkin jäisivät väliin, vaikka Teukka on pelannut jo tarvittavan määrän otteluita hän tuskin tahtoisi voittaa SC:tä katsomosta käsin, puhumattakaan siitä että hän ei voisi auttaa joukkuetta kentällä.

Hejdukilla ja Selänteellä on muuten sitten 6 vuotta ikäeroa että ei sitä aina kannata verrata Selännettä fyysisessä huipussaan olevaan pelaajaan. Fakta kuitenkin on että Hejdukilla on vielä käsittämättömästi matkaa Selänteen saavutuksiin.
Kun Selänne takoi yksin maaleja Anaheimissä niin Hejduk samanikäisenä teki 14:a maalia (noh tulokkaana toki).

Se mikä sinulla jatkuvasti tuntuu hämärtyvän on se että Selänne alkaa olla jo vanha pelaaja ja hänen pelityylinsä maalienteon suhteen tarvitsee nopeutta, peliälyään Selänne on toki kyennyt osoittamaan peleissä kun sitä on tarvittu.
Jos ei maalien teko enää onnistu niin Selänne puolustaa, mistä tilastot kiistattomasti kertovatkin.
Se mihin Selänne on palkattu tuskin on tarkalleen kenenkää tiedossa, eivät hänen näyttönsä viime vuosilta enää mitään tiukkaa maalintekijäroolia edusta ja sen takia on naiivia kuvitella että hänet olisi palkattu pelkästään maalintekijäksi...etenkin kun Kariya-Selänne- kaupassa on tuo Paulikin mukana.

"Pikkuhiljaa alkaa muuten tuntumaan siltä että Suomen parhaat maalintekijät tulee viimiseks kaudekseen kattelemaan Coloradoon "josko äijät voittais Cupin mulle"

Joo Kurri ihan tajuttomasti tarvitseekin lisäcuppeja niitten lukuisten lisäksi, hetkonen pelaakos koko joukkueessa yhtään niin monta cuppia voittanutta tälläkään hetkellä?
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Eipä taida viiden cupin (eikös Kurrilla ole 5?) miehiä olla, mahtaako edes Kurrin lisäksi Avsissa koskaan ollut toista?

Mutta kyllä mä silti väitän että Kurri tuli nimenomaan sen takia et "olis kiva lopettaa huipulla". Vai mikä siihen sun mielestä oli syynä?

Ja kyllä, ei Hejduk tee yhtä montaa maalia kuin Selänne samanikäisenä, mut toisaalta, eipä Hejdukin aikana kovinkaan monena kautena 21 pelaajaa ylitä 100 pistettä! Eli toisin sanoen, noi ei ole ihan suoraan vertailukelpoisia, se pitää suhteuttaa liigan yleiseen maalimäärään. Ja edelleen, Selänteen palkan ei ainakaan pitäisi olla mikään "bonus niistä maaleista joka syntyi 1992-93". Tarkoitan että kun Selänne käy ensi kerralla nostamassa palkkansa, kannattaisi ehkä vilkaista peiliin ja kysyä "olenko mä ansainnut tän?" Onhan se täysin totta ettei Selänne varmasti ole mikään historian tai kauden suurin floppi. Mutta aika harva sille varmaan hurraatakaan huutaa...

Ja edelleen, se miksi Colorado palkkasi Kariya/Selänne parin, oli heidän yhteispelinsä Anaheimissa. Jos tuollaista tarjousta ei olisi tullut, niin tuskimpa äijät pelaisi nyt Coloradossa. Koska viimeksi Avs on palkannut kalliin vapaan agentin kesällä? Nykyjoukkueesta Kariyan ja Selänteen lisäksi vain Cummins on palkattu vapaana agenttina. Ja hänkin itseasiassa Try-Outilla. Toisin sanoen Avs ei ole palkannut ketään, vaan he ovat itse tarjonneet palveluksiaan. Aikaisempina kesinä on palkattu esim. sellasia tulevia Hall-Of-Fame miehiä kuin Jaroslav Obsut ja Todd Gill. Yhteensä miehet pelasivat Avs-paidassa huikeat 39 peliä. Teeppä ihan piruuttas vastaava vertailu esim. Detroitiin tai NY Rangersiin. Löytyy varmaan jonkinlainen ero...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jaymond

Nyt on ihan pakko kysyä, että onko ne Selänteen palkkarahat sinulta pois jotenkin? Kun tunnut olevan niin perkeleen kiinnostunu siitä palkasta koko ajan.
Minä oon about 90% varma siitä, että Selänne tuo seuralle rahaa melkein yhtä paljon, kun sieltä saa.
Ja kun kerrat haluat tuosta palkasta puhua, niin minun mielestä kukaan nhl:ssä ei ole yli miljoonan euron arvoinen. Siellä on muuten varmasti muitakin ylipalkattuja hemmoja, kun tämä Selänne.
Esim tämä maailman kaikkien aikojen eniten syrjitty, aliarvostettu ja päähänpotkittu Ron Francis, joka saa aikalailla samanlaista palkkaa, kun Selänne. Ainiin Francisin tehot on 7+11, että eipä oo silläkään tehoja tullu palkkaan nähden.
Vai onkos se nyt sittenkin niin, että Selänne saa liikaa palstatilaa tehoihinsa nähden. No näin tuppaa tapahtumaan, kun on joskus ollut liigan paras maalintekijä ja kokonaisuudessaan top 3:ssa.
Vai onko sulla vielä jotain tekosyitä? Hemmetti eipä tehny Selänne viime yönä on se sitten paska. Ainiin colorado ei ees pelannu.
Suhteuta nyt sinäkin perkele Selänteen pelaaminen tähän päivään, kun kerta Hejdukillakin se pitää tehä. Sinä taidat olla ainut ihminen koko universumissa, joka odottaa Selänteeltä vielä 70 maalia kaudessa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Selänteen palkkarahat ei ole multa pois. Mut siitä ne on pois et sillä rahalla sais helvetin paljon paremman pelimiehen.

Ja kaipa Selänteellä on markkina-arvoa, ei siinä mitään. Kysymys ei vaan ole markkina-arvosta. Coloradon sponsoreita ei varmaan vois vähempää kiinnostaa jos siellä pelaa joku Selänne.
Katsomo on täynnä jo ennestään. Mitä Selänne sitten tuo lisää? Ei ainakaan fanipaitamyyntiä. Mua ainakin hävettäis jos mulla olis selässä (tässä just nyt päällä olevassani) Selänne #8, eikä J. Flurrie #47. Eipähän kukaan voi tulla sanomaan et "Höö, Selänne. Eihän se oo tehny mitään hyvää moneen vuoteen! Miks sulla on Selänteen nimi selässä?" Ja jos sit vedotaan siihen et Selänne on suomalainen, niin ihan yhtä suomalaisia on Hahl ja Viitanen. Ja Hahl on varmasti tämän hetken Avsissa arvostetumpi kuin mitä Selänne ei. Pieni palkka, tekee hommansa just niinku sovitaan, eikä valita.

Selänteen hankintaa ei myöskään voi verrata Real Madridin (Näithän ne otsikot joissa luki "Colorado - Jääkiekon Real Madrid"?) Beckham kauppaan. Tuskinpa Intiassa ja Kiinassa ja sielläpäin Selänne hirveän suosittu on. Tuskinpa Ruotsissa Selänteen hankkiminen hirveitä auttoi. Tuskinpa Denverissä keskiverto kaupunkilainen edes tietää kuka Selänne on. Helvetti, en mä ole nähnyt edes Suomessa yhtään Selänteen fanipaitaa! sen sijaan Kariyan hankkiminen saattaa jotain auttaa Japanin suunnalla.

Ihan oikeessa oot ettei kukaan olis yli miljoonan arvonen, se miljoonakin on mulle ihan käsittämätön summa. Mutta kun sitä ei suhteuteta rahaan, vaan siihen mitä muut saa.
Puolet parempi pelaaja saa puolet parempaa palkkaa jne. Ideaalitilanteessa nimenomaan.

Ja suhteutetaan Selänne tähän päivään. Listaappa huvikses seuraavaan kuvaukseen sopivat pelaajat:
-Maalintekijä
-Kolmosketjussa
-Tienaa 5,9M$
-Tekee maalin joka neljännessä pelissä.

Ja vastaavasti Hejduk, ketkä muut sopii kuvaukseen
-Tehnyt viime kaudella ainakin 50 maalia
-Tehnyt tällä kaudella ainakin 20 maalia
-Tienaa korkeintaan 3,5M$
-Ikää alle 30 vuotta

Ja noihin odotuksiin. Ainoa mitä odotan Selänteeltä on siirto viimeistään siirtojen takarajalla, tilalle jos saisi vaikkapa Radim Vrbatan tai sitten Chris Druryn tai Steve Reinprechtin.
70 maalia on nyt tietysti jo karannut, hyvä jos 20 syntyy. Mutta katsotaan mitä ens yönä käy. Sillon Colorado pelaa San Josea vastaan. Jospa Teemukin syttyisi, ja laukoisi vaikkapa kokonaiset kaks kertaa.
 

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Ja suhteutetaan Selänne tähän päivään. Listaappa huvikses seuraavaan kuvaukseen sopivat pelaajat:
-Maalintekijä
-Kolmosketjussa
-Tienaa 5,9M$
-Tekee maalin joka neljännessä pelissä.

Ja vastaavasti Hejduk, ketkä muut sopii kuvaukseen
-Tehnyt viime kaudella ainakin 50 maalia
-Tehnyt tällä kaudella ainakin 20 maalia
-Tienaa korkeintaan 3,5M$
-Ikää alle 30 vuotta

Vastauksia kun sinulta tuntuu putoilevan kuin apteekin hyllyltä, niin voit varmasti kommentoida myös tilastojen ulkopuolisia asioita. Olen tyhmyyttäni luullut, että lätkä on joukkuepeli ja siellä on apuna myös kokemus, josta on hyötyä myös muille (nuoremmille) joukkuetovereille.

Voisiko olla jopa niin, että Selännettä on mahdollista peluuttaa kolmoskentässä mutta Hejdukia ei. Vaikka snipereiksi molempia tituleerataan, voi pelimeininki olla silti erilainen. Ja palkkakin perkele tuppaa yleensä kokemuksen karttuessa nousemaan. Toisaalta jos sitä kausikorttia sinne pepsicenteriin ole, kaikki tämä nappulanpieksäntä on yhtä numeroiden jälkeistä lottoa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Selänteen palkkarahat ei ole multa pois. Mut siitä ne on pois et sillä rahalla sais helvetin paljon paremman pelimiehen.
Joo mutta kun Coloradon politiikkaan ei kuulu hankkia pelaajia vapaina agentteja, niin senhän ei ole väliä.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti dana77
Joo mutta kun Coloradon politiikkaan ei kuulu hankkia pelaajia vapaina agentteja, niin senhän ei ole väliä.

Kuka on puhunut vapaitten agenttejen hommaamisesta? Ootko ikinä kuullut englannin kielen termiä "trade" suomeksi "vaihto"? Tässäpä esimerkki:
Coloradoon: Radim Vrbata + 3. kierroksen varaus.
Carolinaan: Teemu Selänne + 5. kierroksen varaus.

Lopputulos on se että Coloradon palkkakulut tippuu reilut 5,3M$. Jotka voidaan käyttää antamalla Kariyalle isompi sopimus kauden jälkeen.

Ei kai toi nyt kovin vaikeeta matematiikkaa ole.

Ja Fubar: Olet ihan oikeassa, kokemuksesta on hyötyä. Kysymys vaan kuuluu et minkä takia maksaa siitä kokemuksesta se 5,9M$, eikä saman verran kuin vaikkapa Dave Reid, Mike Keane, Dave Andreychuk tai Dale Hunter saivat? Liekö äijien palkka Colorado-ajaltaan ollut edes yhteensä tuota 5,9M$/kausi?
Vai että nuoremmille pelaajille? Ketäköhän siellä Avsin kolmosketjussa pelaa? Tarkoitatko, Steve Konowalchukia, Dan Hinotea vai Andrei Nikolishinia? Ketä Coloradossa on näitä nuoria pelaajia? Jos en ihan väärässä oo, niin Cody McCormickin lähetettiin farmiin (tuskin sen takia että sai Selänteeltä huonoja vaikutteita, mutta kuitenkin). Itseasiassa, jos Avs-hyökkääjistöä ihan tilastona katsoo, niin nuorin pelaaja (ainoa alle 25) on Alex Tanguay, jota Selänteen neuvot kiinnostaa varmaan vähän helvetisti. Varsinkin kun muistetaan kumpi näistä kahdesta on tehnyt 7. SC-finaalissa 2 maalia. Tai muutenkaan kun katsotaan playoff-tilastoja. Pakeista on ihan turha puhua, Foote, Blake, Skoula, Skrastins ja Morris ovat varmaan ihan tarpeeksi kokeneita kavereita Lilesille.

Ja kerrohan toki miksi Steve Konowalchuk ei ole parempi "kokenut pelaaja" kuin Selänne? Milloin Selänne on ollut kapteeni tai pelannut SC-finaaleissa?

Joo, Selänne on voittanut HC Pelleissä suomen mestaruuden joskus 90-luvun alussa, mut jotain Marek Svatosia (sitten kun palaa) kiinnostaa varmaan ihan helvetisti tietää et "Meil oli sellanen Harkimo joka osti kaikki meille ja sit me voitettiin". Miten musta tuntuu et Svatosille toi Hejduk vois olla pikkusen parempi roolimalli, niillä on varmaan melkein sama kielikin (eikö tsekki ja slovaki ole aika lähellä toisiaan?)?
 

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaymond:

Pointtini oli vain, että Selännekin tekee kentällä ja kentän ulkopuolella joukkueelleen varmasti muutakin kuin mitä pistesaldosta näkyy. Paha on vaan spekuloida kun ei noita matseja juuri näe.

Enkä myöskään niele purematta sitä, että Selänne pantiin kolmoseen, koska se pelasi niin paskasti ykkös- tai kakkosketjussa. Me täällä härmän perukalla näemme seuraukset, emme välttämättä kaikkia syitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös