Viestin lähetti Henkka
Vaikeetahan se on kolmosketjusta tehoja tehdä.
Konowalchuk pelaa Sakicin ja Kariyan kanssa, joten Teukka ei mahdu ylempiin ketjuihin. Kakkosyv:ssä irtoaa sentään jotain jämäaikaa.
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Tarkoitan mitä? Chicagoa vastaan 1. erä (0-3), Dallasia vastaan 3. erä (ei laukauksen laukausta), Nashvillea vastaan 2. erä ja jatkoaika, Columbusta vastaan 1. erä...
Viestin lähetti Ck
Minäkin ihmettelen mitä sinä tarkoitat? Otettaisko tästä lähin vaikka ensin selvää siitä, onko pelaaja ollut edes kokoonpanossa ennen kuin tullaan tänne päivittelemään? Selänne ei pelannut Dallas ottelussa loukkaantumisen takia tuossa 3. erässä ja muutenkin ehti pelata vain vähän yli 5 minuuttia. Chicago ottelussa Selänne ei ollut kokoonpanossa ollenkaan. Siinä olet oikeassa, että pisteitä olisi saanut Selänteelle tulla enemmän tällä kaudella, mutta positiivisena asiana pidän hänen +/- tilastoaan jossa hän on Coloradossa sijalla 2. luvulla +12:sta.
Niin mitä sitten? Enkö mä kirjottanu
"Ja sitten kun näitä loukkaantuneita palaa, niinku Hahl ja Svatos niin ketjuista saisi vielä tasaisemmat.
Mitäkö etua tuosta olisi? Hyvien pelaajien ja ehkä Selänteen peliaika vähentyisi, ja Colorado pystyisi ehkä pelaamaan ensimmäistä kertaa tällä kaudella 60 minuuttia tasaisesti."?
Miten ton voi ymmärtää väärin?
Tulokset oli kuitenkin suunnilleen samat Chicagoakin vastaan: Selänne ei saanut maalin maalia aikaan. Mihin se perustuu ettei Selänne pelaa rahasta?
Puhdas maalintekijä ja keskimäärin maali/4 peliä. Jos nyt vertaa näihin "Super-Teemun" joukkuekavereihin, niin Forsberg ja Kariya on olleet huomattavasti tehokkaampia (Paluunsa jälkeen Foppa on tehnyt 2+11=13 9 pelissä ja Kariya 2+2=4 4 pelissä.) Samassa ajassa (joulun jälkeen) Selänne on tehnyt 2+2=4 8 pelissä.
Dallasia vastaan 3. erä (ei laukauksen laukausta)
Viestin lähetti Ck
Ensinnäkään minä en lainannut noita tekstejä ja toisekseen luitko ollenkaan mitä kirjoitin? Ihmettelen myös sitä, että luetko yleensä ollenkaan mitä itse kirjoitat vai tuleeko tuo teksti ihan ajattelematta?
Minä en ole mikään super-Teemu fani enkä myöskään Colorado fani. Minulle se on käytännössä sama vaikka hän ei olisi tehnyt pistettäkään. Minua jäi vaan hämäämään kun kirjoittelet ihan mitä sattuu.
Esimerkiksi näin kirjoitit aikaisemmin:
Erittäin vaikea on tehdä maali jos ei pelaa edes koko pelissä. En tiedä miten itse sen tekisit?
Joulun jälkeen Selänne on tehnyt 2+3=5 pistettä joka ei kieltämättä ole mikään hyvä saavutus. Esimerkiksi Tuomo Ruutu on tehnyt 3+3=6 pisteet joulun jälkeen.
Se on aika hemmetin vaikea saada laukauksia jos ei ole edes pelannut kyseisessä erässä.
Ja jos tarkistit tilastot Dallasia vastaan kolmannesta erästä, huomaat mitä tarkoitin. Lyödäänkö vetoa niin siellä oli Coloradolta koko ajan useampikin pelaaja kentällä? Ja oikein, Colorado ei munkaan mielestä pelannut siinä erässä.
Selänteen on vaikea tehdä terveenäkin maali. Sitä tarkoitin. Selänteen 2+2=4 (niin pitkälle kuin minä tiedän 26.12. oli vielä joulua, mun kalenterissa lukee "2. joulupäivä") on perusteltavissa huonoksi esim. sillä että Avs on tehnyt viimeisissä 4 ottelussa yhteensä 18 maalia.
Lisäksi Selännettä kun verrataan Ruutuun, pitää muistaa ettei Ruutu mun käsittääkseni ole mikään puhdas maalintekijä, kuten vaikka Selänne, Hejduk, Bondra, P.Bure, B.Hull... Jos olen oikein käsittänyt, Ruutu on ennemminkin tällänen "köyhän miehen Peter Forsberg" joka ei ole maailman paras missään, mutta osaa kaiken suht hyvin.
Ja jos tarkistit tilastot Dallasia vastaan kolmannesta erästä, huomaat mitä tarkoitin. Lyödäänkö vetoa niin siellä oli Coloradolta koko ajan useampikin pelaaja kentällä? Ja oikein, Colorado ei munkaan mielestä pelannut siinä erässä.
Et muuten ole ainoa. Kämppikseni on kauhea Foppa-fani, ja minä Tuomo-intoilijana olenkin täällä käyttänyt usein juuri tuota "köyhän miehen Ruutu"- termiä, kun tuosta Ruotsin kiekkoihmeestä puhutaan.Viestin lähetti Ck
Olet oikeassa, että moni sanoo Ruutua köyhän miehen Forsbergiksi, mutta itse pidän Forsbergia köyhän miehen Ruutuna.
Viestin lähetti Ck
Jos sinä lasket joulun päättyneeksi tuolla systeemillä, niin en minä voi sille mitään. Minusta joulusta puhuttaessa tarkoitetaan päivää 24 ja kun NHL pelit taas alkaa, niin silloin joulukin on minusta päättynyt. Ihme kun et laske vielä loppiaistakin mukaan... ;)
Minä en tietenkään vertaillut Ruutua ja Selännettä pelityyliltään. Otin vaan Ruudun esimerkkinä siihen, että jopa tulokas on tehnyt enemmän pisteitä joulun jälkeen huonossa joukkueessa kuin konkari (Selänne) joka pelaa NHL:n huippujoukkueessa ja huippukentässä. Olet oikeassa, että moni sanoo Ruutua köyhän miehen Forsbergiksi, mutta itse pidän Forsbergia köyhän miehen Ruutuna.
Pyydän anteeksi, että ymmärsin tässä asiassa väärin, eli tarkoitit siis koko Coloradon laukauksia. Menin vaan kovin sekaisin teksteistäsi kun ensin arvostelet Selännettä ettei hän saanut maalia Chicagoa vastaan ja yhtäkkiä hyppäät haukkumaan Coloradoa siitä ettei he saaneet laukaustakaan kolmannessa erässä, kuitenkaan sitä erillisesti mainitsematta kuka ei ole saanut 3. erässä laukauksia. Minä käsitin, että Selänne. Lueskelin noita yöllä silmät ristissä, eli pistän tuon Dallas jutun omaan piikkiini.
Sinulla on Jaymond ihan hyviä kirjoituksia ja niitä on mielenkiintoinen lukea, mutta ne ovat vähän sekavia ja siksi tulee näitä hämmennyksiä. Olen kuitenkin kanssasi siinä asiassa samoilla linjoilla, että Selänne saisi tehdä enemmän pisteitä jos haluaa pitää "tähti" statuksensa jota hänellä ei kyllä enää vähään aikaan ole ollutkaan.
Tuota köyhän miehen Ruutua pidän "jotenkin tyhmänä" väitteenä. En ala puhumaan saavutuksista, mutta mitäköhän Ruudun kausi palkka on? 10M$? Tosi köyhän miehen päätös pitää Forsberg joukkueessa...
Viestin lähetti NHL
Jaymond Flurrie voisit lopettaa Selänteen mollaamisen ja muunkin älyttömän väittämisen. Tuskin ketään kiinnostaa lukea ainaista valittamistasi ja nälvimistäsi.
Ihan tilastona, Selänne on pelannut NHL-urallaan 842 runkosarjan peliä, niissä tehnyt 442 maalia, joista 69 on voittomaaleja. Playoffseissa pelejä on 39, joissa tehnyt 18 maalia ja 4 voittomaalia. Vuoden 1997 jälkeen Selänne on tehnyt voittomaalin play-off-pelissä tasan kerran. Että säästellyt on joo, viimiset viis vuotta!
Edit: typo
Viestin lähetti repe_joke
Minä nyt en ole mikään tilastonikkari, mutta eikös voittomaaleja voi tehdä vaan voittavassa joukkueessa?
Elikkä jos nyt olisi päässyt käymään näin, että Selänne on vaikkapa sattunut pelaamaan pudotuspeleissä ja runkosarjassa semmosissa joukkueissa jotka häviävät enemmän pelejä kun voittavat, niin eikö tämä vähän hankaloita voittomaalien tekemistä?
Ja sitä ihan turha pistää yhen miehen syyksi, että joukkue häviää. Itse suuri ja mahtava Wayne Gretzkykään ei voittanut joka vuosi urallaan stanley cuppia, vaikka kyseessä on yksi kaikkien aikojen parhaista pelaajista.
Ja mitä siihen säästely juttuun tulee, niin ehkäpä, mutta vaan ehkäpä se oli pientä sarkasmia. Sitä nyt ei vaan joka kerta jaksa sulkuihin kirjottaa, että tähän sitten hullunkurisia hymiöitä jokaiselle oman maun mukaan.
Ja oli miten oli minusta on hyvä, että Selänne näyttää epäilijöille, että hän osaa myös puolustaa. Vaikka se nyt tapahtuukin tehojen kustannuksella.
Joo ei kai mun tekstit kovin selviä olekaan. Mutta tuo "joulun jälkeen" tuli lähinnä siitä kun aloin tarkistamaan noita tilastoja, niin en laskenut STL-peliä mukaan. Jouluhan on nimenomaan 25.12. eikö?
Tuota köyhän miehen Ruutua pidän "jotenkin tyhmänä" väitteenä. En ala puhumaan saavutuksista, mutta mitäköhän Ruudun kausi palkka on? 10M$? Tosi köyhän miehen päätös pitää Forsberg joukkueessa...
Viestin lähetti Ck
Tämä menee nyt vähän liirumlaarumiksi, mutta minulle joulu on 24. päivä joulukuuta ja sen jälkeen aletaan odottamaan uuttavuotta. Kuitenkin jos sinä pidät 25. päivää jouluna, niin silti en ymmärrä miksi et laskenut tuota STL ottelua mukaan. STL ottelu pelattiin 26. päivä joulukuuta, eli joulun jälkeen. Miten tuo palkka muka liittyy sanaan "köyhän miehen Ruutu"? Tietenkin jos sen ajattelee suoraan tuosta sanasta, niin sen kieltämättä voi ajatella noin, mutta itse pidän tuota ennemminkin sanontana. En minä myöskään oikeasti pidä Ruutua tällä hetkellä parempana pelaajana kuin Forsberg. Ruutu on vain meikäläisen suosikki pelaaja ja siksi tuota sanontaa käytän.
Viestin lähetti Henkka
Oiskohan toi laukaushomma helpompi ymmärtää käytännössä, jos sen ilmottaisi niin, että Selänne tarvitsee yhteen maaliin 9,6 laukausta (106/11) ja Hejduk vain 6 laukausta (126/21)
Ok, ootte ihan oikeessa siinä että YV:llä ne pisteet tulee hyvinkin monella. Mut eikös Selänne pelannut ykköskentän YV:tä kun Kariya ja Forsberg oli pois? Eikö sillon olis ollu hyvä paikka näyttää missä kaappi seisoo ja missä ei? Toisaalta, jos verrataan Teemua johonkin kakkos yv:n pelaajaan, niin eikö Alex Tanguay olis ihan hyvä kohde? Tanguayn tehot on 13+35=48, ja YV:llä 6+13=19, siis kolmannes tehoista. Jääaikaa tulee minuutin verran enemmän per peli kuin Teemulle (paikka niin mä missaan sen).