Colorado Avalanche 2003-04

  • 92 936
  • 680

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Vaikeetahan se on kolmosketjusta tehoja tehdä.

Konowalchuk pelaa Sakicin ja Kariyan kanssa, joten Teukka ei mahdu ylempiin ketjuihin. Kakkosyv:ssä irtoaa sentään jotain jämäaikaa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Henkka
Vaikeetahan se on kolmosketjusta tehoja tehdä.

Konowalchuk pelaa Sakicin ja Kariyan kanssa, joten Teukka ei mahdu ylempiin ketjuihin. Kakkosyv:ssä irtoaa sentään jotain jämäaikaa.

Ja miksköhän kakkosketjussa pelaa Kono eikä Selänne?

Johtuisko siitä et
a) Selänne on loukkaantunut
b) Selänne tekee sairaalasta käsin tehoja suunnilleen yhtä paljon ku ykkös- tai kakkosketjusta.

Sitäpaitsi noi ketjukokoonpanot ei oo niin yks selitteiset. Selänne pelaa kakkosketjussa aina sillon tällön. Sakic pelaa välillä Tanguayn ja Hejdukin välissä. Nikolishin on välillä kakkosketjussa. Jne.

Mä oon kyl ite edelleen sitä mieltä että ne ketjut sais olla niin et olis kaks tähteä ja yks "ei-niin-tähti". Esim.

Larsen-Forsberg-Hejduk
Tanguay-Sakic-Hinote
Kariya-Nikolishin-Worrell
Konowalchuk-Moore-Selänne

Ja sitten kun näitä loukkaantuneita palaa, niinku Hahl ja Svatos niin ketjuista saisi vielä tasaisemmat.

Mitäkö etua tuosta olisi? Hyvien pelaajien ja ehkä Selänteen peliaika vähentyisi, ja Colorado pystyisi ehkä pelaamaan ensimmäistä kertaa tällä kaudella 60 minuuttia tasaisesti.

Tarkoitan mitä? Chicagoa vastaan 1. erä (0-3), Dallasia vastaan 3. erä (ei laukauksen laukausta), Nashvillea vastaan 2. erä ja jatkoaika, Columbusta vastaan 1. erä...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Tarkoitan mitä? Chicagoa vastaan 1. erä (0-3), Dallasia vastaan 3. erä (ei laukauksen laukausta), Nashvillea vastaan 2. erä ja jatkoaika, Columbusta vastaan 1. erä...

Minäkin ihmettelen mitä sinä tarkoitat? Otettaisko tästä lähin vaikka ensin selvää siitä, onko pelaaja ollut edes kokoonpanossa ennen kuin tullaan tänne päivittelemään? Selänne ei pelannut Dallas ottelussa loukkaantumisen takia tuossa 3. erässä ja muutenkin ehti pelata vain vähän yli 5 minuuttia. Chicago ottelussa Selänne ei ollut kokoonpanossa ollenkaan. Siinä olet oikeassa, että pisteitä olisi saanut Selänteelle tulla enemmän tällä kaudella, mutta positiivisena asiana pidän hänen +/- tilastoaan jossa hän on Coloradossa sijalla 2. luvulla +12:sta.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Ck
Minäkin ihmettelen mitä sinä tarkoitat? Otettaisko tästä lähin vaikka ensin selvää siitä, onko pelaaja ollut edes kokoonpanossa ennen kuin tullaan tänne päivittelemään? Selänne ei pelannut Dallas ottelussa loukkaantumisen takia tuossa 3. erässä ja muutenkin ehti pelata vain vähän yli 5 minuuttia. Chicago ottelussa Selänne ei ollut kokoonpanossa ollenkaan. Siinä olet oikeassa, että pisteitä olisi saanut Selänteelle tulla enemmän tällä kaudella, mutta positiivisena asiana pidän hänen +/- tilastoaan jossa hän on Coloradossa sijalla 2. luvulla +12:sta.

Niin mitä sitten? Enkö mä kirjottanu
"Ja sitten kun näitä loukkaantuneita palaa, niinku Hahl ja Svatos niin ketjuista saisi vielä tasaisemmat.

Mitäkö etua tuosta olisi? Hyvien pelaajien ja ehkä Selänteen peliaika vähentyisi, ja Colorado pystyisi ehkä pelaamaan ensimmäistä kertaa tällä kaudella 60 minuuttia tasaisesti."?

Miten ton voi ymmärtää väärin?

Enkö mä muuten kirjoittanut aika selvästi miten joulun jälkeen Selänne on tehnyt 0,5 pistettä per peli? Siihen lasketaan vain ne pelit joissa käy jäällä, siis ei esim. Chicago-peliä.

Ja joo, Selänteen +/- lukema on ihan hyvä, mut jos en ihan väärässä ole, niin sanakirjasta kun etsit kohdan "maalintekijä" niin siinä on Selänteen kuva. Sitäpaitsi eikös Forsbergillakin ole parempi +/-, suhteutettuna peleihin. Se sentään on "jokapaikanhöylä" eikä puhdas maalintekijä niinkuin Selänne. Itseasiassa Foppa on tehnyt reillusti enemmän maalejakin per peli kuin Selänne. Helvetti Rob Blakekin on tehnyt kaikkiaan vain yhden vähemmän kuin Selänne. Ja ennekuin katot sitä pistepörssiä, niin arvaas paljonko Adam "Dragonslayer" Foote on tehnyt niitä pisteitä? Kolme vähemmän kuin Selänne! Ja toinen näistä on sentään liigan paras puolustava puolustaja!

Ja mietitäänpä vielä mistä se +/- syntyy: Eli jos Selänne on kentällä seisoskelemassa kun Sakic ja Kariya tekee 2-1 tilanteesta maalin, niin Selänne saa plussan, eikö? Sakicin +/- on muuten tällä hetkellä 6, enkä mä ole ollenkaan pettynyt Sakicin esityksiin.

Eikä se Selänteenkään pelityyli tuntuisi hirveästi muuttuneen, niitä paikkoja on ollut sen verran että tollanen 20-25 maalia pitäis olla täysin selvä asia. Tiedoksi näille jotka ei seuraa Coloradon pelejä suorina (tai nauhaltakaan), niin Selänne paukuttaa niitä päätypleksejä yhtä lahjakkaasti kuin siinä Tsekki-Suomi pelissä viime MM-kisoista, jossa Selänne oli (kuulemma) maailman paras maalintekijä. Kysyn vaan että montako paikkaa siinäkin pelissä Milan Hejduk missasi ennenkuin teki maalin?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Niin mitä sitten? Enkö mä kirjottanu
"Ja sitten kun näitä loukkaantuneita palaa, niinku Hahl ja Svatos niin ketjuista saisi vielä tasaisemmat.

Mitäkö etua tuosta olisi? Hyvien pelaajien ja ehkä Selänteen peliaika vähentyisi, ja Colorado pystyisi ehkä pelaamaan ensimmäistä kertaa tällä kaudella 60 minuuttia tasaisesti."?

Miten ton voi ymmärtää väärin?

Ensinnäkään minä en lainannut noita tekstejä ja toisekseen luitko ollenkaan mitä kirjoitin? Ihmettelen myös sitä, että luetko yleensä ollenkaan mitä itse kirjoitat vai tuleeko tuo teksti ihan ajattelematta?

Minä en ole mikään super-Teemu fani enkä myöskään Colorado fani. Minulle se on käytännössä sama vaikka hän ei olisi tehnyt pistettäkään. Minua jäi vaan hämäämään kun kirjoittelet ihan mitä sattuu.

Esimerkiksi näin kirjoitit aikaisemmin:

Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Tulokset oli kuitenkin suunnilleen samat Chicagoakin vastaan: Selänne ei saanut maalin maalia aikaan. Mihin se perustuu ettei Selänne pelaa rahasta?

Erittäin vaikea on tehdä maali jos ei pelaa edes koko pelissä. En tiedä miten itse sen tekisit?

Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Puhdas maalintekijä ja keskimäärin maali/4 peliä. Jos nyt vertaa näihin "Super-Teemun" joukkuekavereihin, niin Forsberg ja Kariya on olleet huomattavasti tehokkaampia (Paluunsa jälkeen Foppa on tehnyt 2+11=13 9 pelissä ja Kariya 2+2=4 4 pelissä.) Samassa ajassa (joulun jälkeen) Selänne on tehnyt 2+2=4 8 pelissä.

Joulun jälkeen Selänne on tehnyt 2+3=5 pistettä joka ei kieltämättä ole mikään hyvä saavutus. Esimerkiksi Tuomo Ruutu on tehnyt 3+3=6 pisteet joulun jälkeen.

Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Dallasia vastaan 3. erä (ei laukauksen laukausta)

Se on aika hemmetin vaikea saada laukauksia jos ei ole edes pelannut kyseisessä erässä.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Ck
Ensinnäkään minä en lainannut noita tekstejä ja toisekseen luitko ollenkaan mitä kirjoitin? Ihmettelen myös sitä, että luetko yleensä ollenkaan mitä itse kirjoitat vai tuleeko tuo teksti ihan ajattelematta?

Minä en ole mikään super-Teemu fani enkä myöskään Colorado fani. Minulle se on käytännössä sama vaikka hän ei olisi tehnyt pistettäkään. Minua jäi vaan hämäämään kun kirjoittelet ihan mitä sattuu.

Esimerkiksi näin kirjoitit aikaisemmin:

Erittäin vaikea on tehdä maali jos ei pelaa edes koko pelissä. En tiedä miten itse sen tekisit?

Joulun jälkeen Selänne on tehnyt 2+3=5 pistettä joka ei kieltämättä ole mikään hyvä saavutus. Esimerkiksi Tuomo Ruutu on tehnyt 3+3=6 pisteet joulun jälkeen.

Se on aika hemmetin vaikea saada laukauksia jos ei ole edes pelannut kyseisessä erässä.

Selänteen on vaikea tehdä terveenäkin maali. Sitä tarkoitin. Selänteen 2+2=4 (niin pitkälle kuin minä tiedän 26.12. oli vielä joulua, mun kalenterissa lukee "2. joulupäivä") on perusteltavissa huonoksi esim. sillä että Avs on tehnyt viimeisissä 4 ottelussa yhteensä 18 maalia. Lisäksi Selännettä kun verrataan Ruutuun, pitää muistaa ettei Ruutu mun käsittääkseni ole mikään puhdas maalintekijä, kuten vaikka Selänne, Hejduk, Bondra, P.Bure, B.Hull... Jos olen oikein käsittänyt, Ruutu on ennemminkin tällänen "köyhän miehen Peter Forsberg" joka ei ole maailman paras missään, mutta osaa kaiken suht hyvin.

Ja jos tarkistit tilastot Dallasia vastaan kolmannesta erästä, huomaat mitä tarkoitin. Lyödäänkö vetoa niin siellä oli Coloradolta koko ajan useampikin pelaaja kentällä? Ja oikein, Colorado ei munkaan mielestä pelannut siinä erässä.

Sitäpaitsi, eikai kukan voi olettaa että kenttäpelaaja pelaisi hyvin 60 minuuttia ottelussa? Saa nimittäin olla aika rautanen kunto että pystyy pelaamaan koko pelin. Parhaat pelaa just ja just puolet.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Jaymond Flurrie

Ja jos tarkistit tilastot Dallasia vastaan kolmannesta erästä, huomaat mitä tarkoitin. Lyödäänkö vetoa niin siellä oli Coloradolta koko ajan useampikin pelaaja kentällä? Ja oikein, Colorado ei munkaan mielestä pelannut siinä erässä.

Hui kauheaa, ei ollenkaan laukauksia 3.erässä - Avs nyt vain sattui johtamaan peliä 3.erään lähdettäessä 0-4 ja se siis pelasi vieraskentällä ni keskittyminen puolustamiseen ei ollut mitenkään ihmeellistä. Avs puolusti omaksi yllätyksekseni niin hyvin et koko erässä Dallasilla ei ollut kauhean montaa huippu paikkaa, oli toki se Youngin läpiajo keskeltä yv:llä ja siitä tuli 1-4 kavennus ja muutamaa minuuttia myöhemmin Arnott kavensi vielä hienolla kudilla 2-4, mut sen lähemmäksi Dallas ei enää päässyt ja Avs voitti tuon pelin. Kyllä varmaan Avsin pelaajia ja valmentajaa harmitti hurjasti et ei saatu 3.erässä yhtään laukausta Starsin maalia kohti.

Ja mitä tulee Selänteeseen niin on totta että Teme ei ole loistanut parhaiden päiviensä mukaisesti mutta hyvin tuo Teme näyttää sopineen Avsin kokoonpanoon ollen siis +/- tilaston 2. omassa joukkueessaan - ei tuo tilasto tietenkään mikään sellainen ole jonka kärjessä Temen odottaisi kauhean paljoa roikkuvan mutta kertoopa tuo nyt kuitenkin että Temen ollessa kentällä Avs on tehnyt huomattavasti enemmän maaleja kuin on silloin päästänyt, eli ei tuota kai voi haitaksikaan laskea, vai voiko? Teemu on muuten koko liigan kiekonriisto-tilastossa sijalla 3 (37), edellään vain Datsyuk ja Modano. Jos mukaan otetaan myös kiekonmenetykset niin Teemu nousee listalla jo toiseksi (37-15 = +22), edelle jää siis vain Datsyuk.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Flintillä vanhat tilastot...

Riistot - menetykset = plusmiinus

1. P. Datsyuk DET 75 - 35 = +40
2. M. Modano DAL 58 - 82 = -24
3. S. Barnes DAL 50 -55 = -5
4. T. Selänne COL 47 -20 = +27
5. S. Rucchin ANA 46 -30 = +16
6. J. Thornton BOS 41 - 43 = -2
7. R. Blake COL 41 - 22 = +19
8. S. Fedorov ANA 41 - 39 = +2
9. A. Nikolishin COL 39 - 17 = +22
10. P. Schaefer OTT 38 - 21 = +17
11. V. Prospal ANA 37 - 24 = +13
12. D. Alfredsson OTT 36 - 47 = -11
13. J. Blake NYI 36 - 16 = +20
14. B. Morrison VAN 35 - 22 = +17
15. P. Forsberg COL 35 - 29 = +6
16. J. Madden NJ 35 - 25 = +10
17. D. Andreychuk TB 34 - 16 = +18
18. K. Carney ANA 34 - 27 = +7
19. S. Påhlsson ANA 33 - 17 = +16
20. J. Sakic COL 32 - 28 = +4
21. M. Ribeiro MON 32 - 19 = +13

Jotenkin tuntuu että eri joukkueet tilastoivat noita eri tavalla, koska tilastossa vilisee tiettyjen joukkueiden pelaajia runsaasti, Colorado ja Anaheim etunenässä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Selänteen on vaikea tehdä terveenäkin maali. Sitä tarkoitin. Selänteen 2+2=4 (niin pitkälle kuin minä tiedän 26.12. oli vielä joulua, mun kalenterissa lukee "2. joulupäivä") on perusteltavissa huonoksi esim. sillä että Avs on tehnyt viimeisissä 4 ottelussa yhteensä 18 maalia.

Jos sinä lasket joulun päättyneeksi tuolla systeemillä, niin en minä voi sille mitään. Minusta joulusta puhuttaessa tarkoitetaan päivää 24 ja kun NHL pelit taas alkaa, niin silloin joulukin on minusta päättynyt. Ihme kun et laske vielä loppiaistakin mukaan... ;)

Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Lisäksi Selännettä kun verrataan Ruutuun, pitää muistaa ettei Ruutu mun käsittääkseni ole mikään puhdas maalintekijä, kuten vaikka Selänne, Hejduk, Bondra, P.Bure, B.Hull... Jos olen oikein käsittänyt, Ruutu on ennemminkin tällänen "köyhän miehen Peter Forsberg" joka ei ole maailman paras missään, mutta osaa kaiken suht hyvin.

Minä en tietenkään vertaillut Ruutua ja Selännettä pelityyliltään. Otin vaan Ruudun esimerkkinä siihen, että jopa tulokas on tehnyt enemmän pisteitä joulun jälkeen huonossa joukkueessa kuin konkari (Selänne) joka pelaa NHL:n huippujoukkueessa ja huippukentässä. Olet oikeassa, että moni sanoo Ruutua köyhän miehen Forsbergiksi, mutta itse pidän Forsbergia köyhän miehen Ruutuna.

Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Ja jos tarkistit tilastot Dallasia vastaan kolmannesta erästä, huomaat mitä tarkoitin. Lyödäänkö vetoa niin siellä oli Coloradolta koko ajan useampikin pelaaja kentällä? Ja oikein, Colorado ei munkaan mielestä pelannut siinä erässä.

Pyydän anteeksi, että ymmärsin tässä asiassa väärin, eli tarkoitit siis koko Coloradon laukauksia. Menin vaan kovin sekaisin teksteistäsi kun ensin arvostelet Selännettä ettei hän saanut maalia Chicagoa vastaan ja yhtäkkiä hyppäät haukkumaan Coloradoa siitä ettei he saaneet laukaustakaan kolmannessa erässä, kuitenkaan sitä erillisesti mainitsematta kuka ei ole saanut 3. erässä laukauksia. Minä käsitin, että Selänne. Lueskelin noita yöllä silmät ristissä, eli pistän tuon Dallas jutun omaan piikkiini.

Sinulla on Jaymond ihan hyviä kirjoituksia ja niitä on mielenkiintoinen lukea, mutta ne ovat vähän sekavia ja siksi tulee näitä hämmennyksiä. Olen kuitenkin kanssasi siinä asiassa samoilla linjoilla, että Selänne saisi tehdä enemmän pisteitä jos haluaa pitää "tähti" statuksensa jota hänellä ei kyllä enää vähään aikaan ole ollutkaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ck
Olet oikeassa, että moni sanoo Ruutua köyhän miehen Forsbergiksi, mutta itse pidän Forsbergia köyhän miehen Ruutuna.
Et muuten ole ainoa. Kämppikseni on kauhea Foppa-fani, ja minä Tuomo-intoilijana olenkin täällä käyttänyt usein juuri tuota "köyhän miehen Ruutu"- termiä, kun tuosta Ruotsin kiekkoihmeestä puhutaan.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Ck
Jos sinä lasket joulun päättyneeksi tuolla systeemillä, niin en minä voi sille mitään. Minusta joulusta puhuttaessa tarkoitetaan päivää 24 ja kun NHL pelit taas alkaa, niin silloin joulukin on minusta päättynyt. Ihme kun et laske vielä loppiaistakin mukaan... ;)

Minä en tietenkään vertaillut Ruutua ja Selännettä pelityyliltään. Otin vaan Ruudun esimerkkinä siihen, että jopa tulokas on tehnyt enemmän pisteitä joulun jälkeen huonossa joukkueessa kuin konkari (Selänne) joka pelaa NHL:n huippujoukkueessa ja huippukentässä. Olet oikeassa, että moni sanoo Ruutua köyhän miehen Forsbergiksi, mutta itse pidän Forsbergia köyhän miehen Ruutuna.

Pyydän anteeksi, että ymmärsin tässä asiassa väärin, eli tarkoitit siis koko Coloradon laukauksia. Menin vaan kovin sekaisin teksteistäsi kun ensin arvostelet Selännettä ettei hän saanut maalia Chicagoa vastaan ja yhtäkkiä hyppäät haukkumaan Coloradoa siitä ettei he saaneet laukaustakaan kolmannessa erässä, kuitenkaan sitä erillisesti mainitsematta kuka ei ole saanut 3. erässä laukauksia. Minä käsitin, että Selänne. Lueskelin noita yöllä silmät ristissä, eli pistän tuon Dallas jutun omaan piikkiini.

Sinulla on Jaymond ihan hyviä kirjoituksia ja niitä on mielenkiintoinen lukea, mutta ne ovat vähän sekavia ja siksi tulee näitä hämmennyksiä. Olen kuitenkin kanssasi siinä asiassa samoilla linjoilla, että Selänne saisi tehdä enemmän pisteitä jos haluaa pitää "tähti" statuksensa jota hänellä ei kyllä enää vähään aikaan ole ollutkaan.

Joo ei kai mun tekstit kovin selviä olekaan. Mutta tuo "joulun jälkeen" tuli lähinnä siitä kun aloin tarkistamaan noita tilastoja, niin en laskenut STL-peliä mukaan. Jouluhan on nimenomaan 25.12. eikö? Selänne on kieltämättä ollut kohtuullisen hyvä puolustuspäässä, ja jos Selänne tienaisi "huiman palkanalennuksensa" jälkeen suunnilleen saman kuin esim. Kariya, niin enpä minäkään "valittaisi". Tilanne vaan on sellanen että Selänne on (olevinaan) maalitykki eikä se nyt oikein siltä näytä.

Mutta se on edelleenkin täysi tosiasia ettei Avs ole pelannut tasaisia 60 minuuttia pelissä koko kaudella. Siitä oli jossain vaiheessa isot otsikot kun ne nousi kolmannessa erässä voittoon pelissä kuin pelissä. Granato ei oikein tykännyt "Emme voi jatkaa näin".

Mutta kuten kaikki tiedämme, jääkiekossa tilanne on sellainen että niin kauan kuin joukkue voittaa niin kaikki on hyvin. Ja jos tilanne on se ettei Selänne tee maaleja, tai että ensimmäisessä erä voitetaan 5-0 ja koko peli 5-4 (karrikoitu esimerkki), niin ei se näy joukkueen voittoprosentissa.
Älkää alkako selittämään yleisömääristä, sillä Coloradon peleissä on ollut (lähes) aina loppuunmyyty katsomo.

Tuota köyhän miehen Ruutua pidän "jotenkin tyhmänä" väitteenä. En ala puhumaan saavutuksista, mutta mitäköhän Ruudun kausi palkka on? 10M$? Tosi köyhän miehen päätös pitää Forsberg joukkueessa...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Jaymond Flurrie

Tuota köyhän miehen Ruutua pidän "jotenkin tyhmänä" väitteenä. En ala puhumaan saavutuksista, mutta mitäköhän Ruudun kausi palkka on? 10M$? Tosi köyhän miehen päätös pitää Forsberg joukkueessa...

Minkä ihmeen takia sinun pitää vetää joka keskusteluun tuo palkka mukaan tavalla tai toisella?
Tosiasia on se, että tulevaisuudesssa pelaajat ei tule saamaan niin isoja palkkoja kuin tällä hetkellä, koska seuroilla ei ole siihen varaa. Ja Ruutu on tulokas, että palkka ei voi ollakkaan kovin iso.
Ja mitä tulee Foppanin ja Ruudun saavutuksiin, niin eiköhän anneta Ruudulle pari vuotta aikaa ja katsellaan tilannetta sitten uudestaan. Foppanin saavutuksiin tosin on pitkä matka, mutta mikäänhän ei ole mahdotonta, jos oikein uskoo ;)

Mitä tulee Selänteeseen, niin mies näyttää pelanneen taas viime yönä, ilman tehoja tosin.
Minä ainakin toivosin Selänteeltä lisää tehoja ja etenkin niitä maaleja, mutta näyttää pahasti siltä, että Selänteestä on tullu normaali Suomalainen kiekkoilija. Pörrätään kyllä kentällä ja osataan puolustaa, mutta ratkasu paikoissa kädet jäätyy.
Tai sitten mies säästelee maalejaan tärkeimpiin peleihin. Voisin ainakin kuvitella, että mies ottaa itselleen roolia enemmän pudotuspeleissä, koska nythän on "kaikki tai ei mitään kausi".
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
tämän viestin voi poistaa
 
Viimeksi muokattu:

NHL

Jäsen
Jaymond Flurrie voisit lopettaa Selänteen mollaamisen ja muunkin älyttömän väittämisen. Tuskin ketään kiinnostaa lukea ainaista valittamistasi ja nälvimistäsi.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti NHL
Jaymond Flurrie voisit lopettaa Selänteen mollaamisen ja muunkin älyttömän väittämisen. Tuskin ketään kiinnostaa lukea ainaista valittamistasi ja nälvimistäsi.

Ehkäpä kysymys ei olekaan siinä ketä kiinnostaa lukea?

Sitäpaitsi, vaikka olisikin, niin kuka sulta on jotain kysynyt?

Ja miksikö se palkka pitää vetää joka keskusteluun? Lähdetäämpä purkamaan asiaa näin:

Ensin mainitsin "köyhän miehen" joka käsittääkseni tarkoittaa miestä jolla ei ole (kovin paljoa) rahaa. Se taas tarkoittaa ettei ole varaa maksaa suurta palkkaa, eikö?

Toiseksi väitettiin Foppan olevan ennemmin köyhän miehen Ruutu kuin toisinpäin.

Eikö tämä siis tarkoita sitä, että jos joukkue haluaa edullisesti hyvän pelaajan, ne hommaavat Forsbergin, eikä Ruutua?

Eikö ole suhteellisen naurettavaa väittää että jos haluat hyvän pelaajan edullisesti, ota 10M$ Forsberg, älä 1,13M$ tienaavaa Ruutua?

Tarkoittaa suunnilleen samaa kuin jos menet ostamaan kaupasta autoa ja sanot myyjälle "sellanen edullinen auto" ja myyjä sanoo et "tossa meillä olis 10M$ maksava Ferrari, käviskö se?"

Eiköhän jokaisen kiekkoa seuraavan ihmisen mielessä liiku aina sillon tällön "ansaitseekohan toi äijä saada noin paljon rahaa?"

Seuroilla ei ole varaa? Ehkä jollain Pittsburghilla ei ole, mut väitätkö tosissas esim. Coloradoa, NY Rangersia, Philadelphiaa tai Detroitia köyhäksi (varattomiksi)? Mun mielestä nää talousongelmaiset sais vaikka perustaa jonkun oman sarjansa, jossei pysty olemaan NHL:n mukana. 30 joukkuetta on liikaa, että eiköhän voisi olla esim. 20 NHL seuraa ja loput menis vaikkapa WHAhan? Olen minäkin sitä mieltä että palkat on kovia (lähinnä siksi että lippujen hinnat ovat liian korkeat), mutta "business is business". Tosin hyvä joukkuehan on nimenomaan sellainen joka pärjää pienellä budjetilla.

Ja seuraava aihe... Selänne säästelee itseään? Niinkuin sillon kun pelasi San "meillä oli jo viime kaudella parempi joukkue kuin Coloradolla" Josessa?
Eli silloin kun Selänne veti tyhjästä maalista ohi 7. pelissä Coloradoa vastaan, jonka SJS hävisi 1-0?
Joo! Teemuhan on tunnetusti suurten pelien ratkaisija! Johtihan Suomikin 5-1 viime MM-kisojen puolivälierässä Ruotsia vastaan. Silloinhan Teemu teki voittomaalin. Vai tekikö? Teemuhan onnistui loistavasti SLC 2002 puolivälierässä Kanadaa vastaan, taisi silloinkin iskeä voittomaalin?
Siis loppujen lopuksi, koska Selänne on viimeksi tehnyt voittomaalin jossain "suuressa pelissä"? Ihan tilastona, Selänne on pelannut NHL-urallaan 842 runkosarjan peliä, niissä tehnyt 442 maalia, joista 69 on voittomaaleja. Playoffseissa pelejä on 39, joissa tehnyt 18 maalia ja 4 voittomaalia. Vuoden 1997 jälkeen Selänne on tehnyt voittomaalin play-off-pelissä tasan kerran. Että säästellyt on joo, viimiset viis vuotta!

Edit: typo
 

NHL

Jäsen
Ruudusta käytetty nimitys "köyhän miehen Forsberg" tarkoittaa mielestäni sitä että Ruutu on ns. karvalakki-versio Forsbergista, vrt. nokia 6110 vs 5110.

Toiseksi Selänne teki hattutempun Ruotsia vastaan, eikö se pitäisi riittää jopa sinullekin J.F ?

Kaikkea hyvää vaan sinulle, ei muistella pahalla :D
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Ihan tilastona, Selänne on pelannut NHL-urallaan 842 runkosarjan peliä, niissä tehnyt 442 maalia, joista 69 on voittomaaleja. Playoffseissa pelejä on 39, joissa tehnyt 18 maalia ja 4 voittomaalia. Vuoden 1997 jälkeen Selänne on tehnyt voittomaalin play-off-pelissä tasan kerran. Että säästellyt on joo, viimiset viis vuotta!

Edit: typo

Minä nyt en ole mikään tilastonikkari, mutta eikös voittomaaleja voi tehdä vaan voittavassa joukkueessa?
Elikkä jos nyt olisi päässyt käymään näin, että Selänne on vaikkapa sattunut pelaamaan pudotuspeleissä ja runkosarjassa semmosissa joukkueissa jotka häviävät enemmän pelejä kun voittavat, niin eikö tämä vähän hankaloita voittomaalien tekemistä?
Ja sitä ihan turha pistää yhen miehen syyksi, että joukkue häviää. Itse suuri ja mahtava Wayne Gretzkykään ei voittanut joka vuosi urallaan stanley cuppia, vaikka kyseessä on yksi kaikkien aikojen parhaista pelaajista.

Ja mitä siihen säästely juttuun tulee, niin ehkäpä, mutta vaan ehkäpä se oli pientä sarkasmia. Sitä nyt ei vaan joka kerta jaksa sulkuihin kirjottaa, että tähän sitten hullunkurisia hymiöitä jokaiselle oman maun mukaan.
Ja oli miten oli minusta on hyvä, että Selänne näyttää epäilijöille, että hän osaa myös puolustaa. Vaikka se nyt tapahtuukin tehojen kustannuksella.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti repe_joke
Minä nyt en ole mikään tilastonikkari, mutta eikös voittomaaleja voi tehdä vaan voittavassa joukkueessa?
Elikkä jos nyt olisi päässyt käymään näin, että Selänne on vaikkapa sattunut pelaamaan pudotuspeleissä ja runkosarjassa semmosissa joukkueissa jotka häviävät enemmän pelejä kun voittavat, niin eikö tämä vähän hankaloita voittomaalien tekemistä?
Ja sitä ihan turha pistää yhen miehen syyksi, että joukkue häviää. Itse suuri ja mahtava Wayne Gretzkykään ei voittanut joka vuosi urallaan stanley cuppia, vaikka kyseessä on yksi kaikkien aikojen parhaista pelaajista.

Ja mitä siihen säästely juttuun tulee, niin ehkäpä, mutta vaan ehkäpä se oli pientä sarkasmia. Sitä nyt ei vaan joka kerta jaksa sulkuihin kirjottaa, että tähän sitten hullunkurisia hymiöitä jokaiselle oman maun mukaan.
Ja oli miten oli minusta on hyvä, että Selänne näyttää epäilijöille, että hän osaa myös puolustaa. Vaikka se nyt tapahtuukin tehojen kustannuksella.

Joo siis tosihan se on että enää ei riitä kellekään se että osaa yhden osa-alueen. Ei ole hyvä jos on liigan paras tappelija mutta "ei osaa" kuitenkaan luistella (Kuten Scott Parker oli, ei mahtunut pelaamaan). Ei ole hyvä että on vain liigan nopein laukaus, kuten Sakicilla. Sakic on myös loistava aloittaja. Myöskin Selänteen on siis osattava muutakin kuin maalinteko, mutta se mistä en pidä, on tapa missata idioottivarmoja maalipaikkoja, joista kunnon maalintekijä (vaikkapa Milan Hejduk) pistää 99% varmuudella kiekon sisään, mutta Selänne paukuttaa sen lähes aina plekseihin tai päätylautoihin.

Ja jos Selänne itse sanoi iltasanomien haastattelussa heinäkuun alussa 2002, että "Meillä oli jo viime kaudella parempi joukkue kuin Coloradolla", niin ihan turha syyttää joukkueen huonoutta. Ihan vertailun vuoksi kerrottakoon, että Colorado Avalanche on 9 pelaamanaan kautena ollut konferenssifinaaleissa 7 kertaa (ei 1998 eikä 2002), ja niissäkin vain kerran hävinnyt selvemmin kuin 4-3 (1997 4-2) ja jokaisena kautenaan voittanut divisioonansa, niin ei se Sharks mikään ihan huono joukkue ole voinut olla.

Sitäpaitsi, siinä vaiheessa jos Selänne tekee playoffseissa 16 voittomaalia, niin ei ole mitään väliä vaikkei hän edes pelaisi runkosarjassa. Vrt. Forsberg 2002 (ei pelin peliä runkosarjassa, playoff pistepörssin voitto).

Sitä en ymmärrä vieläkään, että miten Rob Blake on tehnyt yhtä monta maalia kuin Selänne!? Ja minä nauran päin naamaa, jos joku tulee sanomaan että Selänne on parempi puolustamaan kuin Blake.

Ja kun siitä Teemun jää-ajasta oli puhetta, niin viime yöltä tilasto: 14.24, josta 2.38 YV:llä, eikä sekuntiakaan AV-aikaa. Avs-hyökkääjistä eniten pelasi Forsberg (18.05). Tasakentällisin Selänne pelasi 11.46, kolmanneksi eniten heti Konowalchukin (13.08) ja Kariyan (11.53) jälkeen. Siis enemmän kuin esim. Sakic, Forsberg, Tanguay tai Hejduk. Joten eipä noista "perinteisistä" 0+0=0 tehoista voi pahemmin peliaikaa syyttää.

Muita Selänteen kohdalta huomion arvoisia tilastoja on esim. pyöreät 0 laukausta, ja aloitus% 0 (0-2, tosin eikai Teemun mikään aloitusspesialisti pitäiskään olla?). Kertokaas mulle minkälainen maalitykki pelaa melkein neljänneksen pelistä, eikä lauo kertaakaan? Tosin eipä Alex Tanguaykaan laukonut kertaakaan, mutta keräsipä kuitenkin 0+2=2.

Ja linkki noihin tilastoihin: http://sports.espn.go.com/nhl/boxscore?gameId=240113017
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Joo ei kai mun tekstit kovin selviä olekaan. Mutta tuo "joulun jälkeen" tuli lähinnä siitä kun aloin tarkistamaan noita tilastoja, niin en laskenut STL-peliä mukaan. Jouluhan on nimenomaan 25.12. eikö?

Tämä menee nyt vähän liirumlaarumiksi, mutta minulle joulu on 24. päivä joulukuuta ja sen jälkeen aletaan odottamaan uuttavuotta. Kuitenkin jos sinä pidät 25. päivää jouluna, niin silti en ymmärrä miksi et laskenut tuota STL ottelua mukaan. STL ottelu pelattiin 26. päivä joulukuuta, eli joulun jälkeen.


Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Tuota köyhän miehen Ruutua pidän "jotenkin tyhmänä" väitteenä. En ala puhumaan saavutuksista, mutta mitäköhän Ruudun kausi palkka on? 10M$? Tosi köyhän miehen päätös pitää Forsberg joukkueessa...

Miten tuo palkka muka liittyy sanaan "köyhän miehen Ruutu"? Tietenkin jos sen ajattelee suoraan tuosta sanasta, niin sen kieltämättä voi ajatella noin, mutta itse pidän tuota ennemminkin sanontana. En minä myöskään oikeasti pidä Ruutua tällä hetkellä parempana pelaajana kuin Forsberg. Ruutu on vain meikäläisen suosikki pelaaja ja siksi tuota sanontaa käytän.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Ck
Tämä menee nyt vähän liirumlaarumiksi, mutta minulle joulu on 24. päivä joulukuuta ja sen jälkeen aletaan odottamaan uuttavuotta. Kuitenkin jos sinä pidät 25. päivää jouluna, niin silti en ymmärrä miksi et laskenut tuota STL ottelua mukaan. STL ottelu pelattiin 26. päivä joulukuuta, eli joulun jälkeen. Miten tuo palkka muka liittyy sanaan "köyhän miehen Ruutu"? Tietenkin jos sen ajattelee suoraan tuosta sanasta, niin sen kieltämättä voi ajatella noin, mutta itse pidän tuota ennemminkin sanontana. En minä myöskään oikeasti pidä Ruutua tällä hetkellä parempana pelaajana kuin Forsberg. Ruutu on vain meikäläisen suosikki pelaaja ja siksi tuota sanontaa käytän.

Joo, tuossa tuli (vaihteeksi) ajatuskatkos, tarkoitus oli kirjoittaa "En jaksanut alkaa tarkistamaan STL-peliä". Minun virhe. Joka tapauksessa mun tietääkseni joulu on ollut jo aika helvet1n pitkään 25.12. Ja jotta korjattaisiin virheet, niin STL-pelissä 26.12. PepsiSixPack: Sakic 1+1, Tanguay 0+2, Hejduk 1+0, Selänne 0+1,, Forsberg ja Kariya eivät pelanneet.

Ja mitäköhän tuo(mo) ruutu saanut aikaiseksi mitä Forsberg ei? Pelannut Hiiefkoossa? Telonut polvensa? Tapellut palkastaan? No, jokaisella on omat suosikkinsa, enkä väitä että mun suosikkipelaajat (Esim. Tanguay, Foote, Hejduk, McCormick, Svatos, Liles...) olisivat kovin monen papereissa Forsbergin edellä. No, makuasioista ei voi kiistellä vai miten se meni? (Toisaalta, saa olla aika tyhmä tyyppi jos käy faktoista tappelemaan!)

Kuitenkin, tuon "köyhän miehen" mä olen aina käsittänyt niin et "jos sul ei oo varaa tähän parempaan malliin, niin ota toi köyhän miehen malli".
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
En keksiny mistä kohti lainata joten päätin kirjottaa ilman lainauksia.
Ja juttuni koskee noita pistemääriä.
Täällä on eräs nimeltä mainitsematon henkilö pitänyt Selännettä ihan saamattomana paskana, joten pitää yritää selvittää onko oikeasti näin.

Ekanakin tämän herran nimeltä Forsberg pistemäärät.
GP 21 G 8 A 26 P 34
Ei huonot tehot. Mutta katsotaampa mitä on tapahtunut ylivoimalla.
PPG 1 PPA 18 PPP 19
Näyttää kovasti siltä, että noin puolet Foppanin tehoista tulee yv:llä

No katsellaampa seuraavaksi vaikka Kariyaa.
GP 12 G 6 A 4 P 10
Ihan mukiin menevät tehot tällä japanilaisellakin. Mutta katellaanpa taas yv tehot.
PPG 4 PPA 1 PPP 5
Taas näytästää siltä, että puolet tehoista on tullut ylivoimalla. Ja melkein kaikki maalit.

Otetaampa sitten vaikka Hejduk tarkkailuun.
GP 43 G 21 A 17 P 38
Ja taas sama juttu katsellaan mitä yv:llä on tapahtunut
PPG 10 PPA 6 PPP 16
Olen oikeastaan vähän yllättynyt, että Hejdukilla yv:llä tehdyt pisteet on noinkin vähäiset. Tosin noin puolet maaleista on syntynyt yv:llä.

No otetaampa sitten vaikka Blake, joka on myös jutuissa pyörinyt.
GP 43 G 11 A 23 P 34
Hyvät tehot pakille eikö? No katsellaampa mitä on yv:llä tapahtunut.
PPG 6 PPA 11 PPP 17
Elikkä tasan puolet pisteistä on syntynyt yv:llä. 6 yv maalia on hyvä suoritus pakille.

No katsellaampa sitten tämä Selänne, että päästään jutun ytimeen.

GP 41 G 11 A 14 P 25
Perskeles, että on surkeet tilastot. Katsotaampa mitä löytyy yv:stä.
PPG 5 PPA 3 PPP 8
Vähän sama trendi Selänteellä kun muillakin. Maaleista noin puolet tullut yv:llä pisteistä noi 1/3 osa.

Mitä minä nyt haen tässä on takaa on se, että pisteissä näkyy hemmetin hyvin kuka pelaa 1. ylivoimaa ja kuka 2. ylivoimaa.
Minä en edes väitä, että Selänne kuuluisi 1. ylivoimaan, mutta kyllähän noita syitä on välillä kiva miettiä.
Ei siellä pistepörssin käressäkään taida paljon heilua 2. ylivoiman tyypit.
No täytyy myöntää, että Näslundin yv-tehot tänä vuonna on aika mitättömät kokonaistehoihin nähden.
Mutta ei tuo ylivoima juttukaan selitä kokonaan Selänteen huonoja tehoja, ehkä aika on ajanut salaman ohi.

Sitten oli jotain epämäärästä puhetta voittomaaleista.
Tänä vuonna liigan paras voittomaalien tekijä Sundin on tehnyt 6 voittomaalia. Maaleja tämä samainen mies on tehnyt 16, elikkä ihan hyvällä prosentilla tulee noita tärkeitä maaleja.
Monta kaveria on 5 voittomaalissa, joista pisti silmään Tom Poti ja Brian Gionta.
Poti on tehnyt 7 maalia tänä vuonna joista 5 on ollut voittomaaleja. Ja kuitenkin puhutaan, että Poti pelaa uransa huonointa kautta.
Gionta on tehnyt kaudella 8 maalia joista 5 on ollut voitto maaleja. Liekkö Gionta ollut mitenkä tärkeä osa muuten Jerseyn peliä.
4 voittomaalin kohdalta löytyy jo aikaisemmin käsitelty Hejduk, joka on tehnyt koko kaudella 21 maalia.
Ja 3 voittomaalista löytyy sitten tämä meidän antisankari Selänne, joka on tehny 11 maalia tällä kaudella.

Ainiin oli myös puhetta, että Hejduk pistää kiekot pöysään varmemmin, kuin Selänne. Onkohan oikeesti näin?
Elikkä Hejduk on laukonut 126 kertaa tähän mennessä tällä kaudella. Noista laukauksista on mennyt 21 sisään asti.
Elikkä 126 - 21 = 105 laukasta ohi tai maalivahdin syyliin, josta saan laukausu prosentiksi 0,16.
Selänne on laukonut 106 kertaa ja tehnyt 11 maalia.
Tästä saadaan 106 - 11 = 95 laukausta ohi maalivahdin syliin, josta saan laukaisu prosentiksi 0,1.
Elikkä Hejduk pistää kiekon 0,06 prosenttia varmemmin kiekon maaliin. Olettaen, että minä osasin laskea saadaan, kuin saadaankin tulokseksi se, että Hejduk pistää kiekon Selännettä varmemmin maaliin.

Tulipas paljon sekavaa tekstiä ;) Toivottavasti edes joku saa kimmokkeen kirjottaa ja tutkia asioita lisää tämän perusteella.

EDIT: ainiin jokainen saa nyt itse sitten päättää onko Selänne niin huono, kun annetaan olettaa. Minä ainakin hurraan jatkossakin Selänteen maaleista samalla tavalla, kun aikasemminkin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Oiskohan toi laukaushomma helpompi ymmärtää käytännössä, jos sen ilmottaisi niin, että Selänne tarvitsee yhteen maaliin 9,6 laukausta (106/11) ja Hejduk vain 6 laukausta (126/21)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Henkka
Oiskohan toi laukaushomma helpompi ymmärtää käytännössä, jos sen ilmottaisi niin, että Selänne tarvitsee yhteen maaliin 9,6 laukausta (106/11) ja Hejduk vain 6 laukausta (126/21)

Se voi hyvinkin olla helpompi esittää noin. Jonkun ihmeen takia piti taas vaikeimman mukaan esittää asia ;)
Jostain, jos vielä samat tilastot laukasuista yv:llä ja tasakentällisillä erikseen, niin ois hyvä.
Eihän tilastot mitään todista, mutta niitä on aina kiva tarkastella.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Ok, ootte ihan oikeessa siinä että YV:llä ne pisteet tulee hyvinkin monella. Mut eikös Selänne pelannut ykköskentän YV:tä kun Kariya ja Forsberg oli pois? Eikö sillon olis ollu hyvä paikka näyttää missä kaappi seisoo ja missä ei? Toisaalta, jos verrataan Teemua johonkin kakkos yv:n pelaajaan, niin eikö Alex Tanguay olis ihan hyvä kohde? Tanguayn tehot on 13+35=48, ja YV:llä 6+13=19, siis kolmannes tehoista. Jääaikaa tulee minuutin verran enemmän per peli kuin Teemulle (paikka niin mä missaan sen).

Noita laukausmääriäkin voi ajatella toisella tavalla. Selänne on voinut laukoa vain avopaikoista, kun Hejduk on voinut tykittää keskiviivalta. Käytännössähän näin tietenkään ei ole, mutta tajuatte varmaan mitä tarkoitan. Vilkaskaapa muuten ihan piruuttanne Fopan ja Kariyan laukaus prosenttia! Foppa 19 (maali/5 laukausta), Kariya 27,3 (maali enemmän kuin joka 4. laukauksella)!

Ei siinä mitään, kyllä mäkin hurraan maaleille, teki sen sitte McCormick, Kariya, Selänne, Tanguay tai kuka tahansa muu Avs-pelaaja...

Ja nyt ollaan mun mielestä saatu tervettä keskustelua aikaan, kiitti teillekin siitä. Tulee asiaa, ja lähes kaikki täällä mainitut kohdat on perusteltu. Jatketaan samaa rataa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Ok, ootte ihan oikeessa siinä että YV:llä ne pisteet tulee hyvinkin monella. Mut eikös Selänne pelannut ykköskentän YV:tä kun Kariya ja Forsberg oli pois? Eikö sillon olis ollu hyvä paikka näyttää missä kaappi seisoo ja missä ei? Toisaalta, jos verrataan Teemua johonkin kakkos yv:n pelaajaan, niin eikö Alex Tanguay olis ihan hyvä kohde? Tanguayn tehot on 13+35=48, ja YV:llä 6+13=19, siis kolmannes tehoista. Jääaikaa tulee minuutin verran enemmän per peli kuin Teemulle (paikka niin mä missaan sen).


Siis käsittääkseni Teemu on pelannut koko kauden 2yv:tä riippumatta siitä ketkä on ollu poissa. Saatanhan minä olla väärässäkin, kun en oo joka pelin yv aikoja katellu, mutta nuo Tanguayn tehot yv:llä on sitä luokkaa, että ei se 2yv:tä pelaa ainakaan.
Vai mitenkä sitten selität sen, että järestään kaikilla muilla 1yv:n kavereilla on noin 10 pongoo enemmän nimen omaan yv:llä kun Selänteellä?
Pitänee yrittää ettiä tilastoista jotain tukee väitteelleni. Tai sitten todeta niiden perusteella, että olin väärässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös