Colorado Avalanche 2003-04

  • 92 433
  • 680
Viestin lähetti Sundblad
Ostakee elämä! T:Sundblad
Saatiin halvalla alennusmyynneistä, ja ihan heti ekaksi kokeiltiin käyttää sitä Sundbladin laittamiseen viikoksi pelikieltoon. Hyvin toimii!
Viestin lähetti dana77
Jaymond, onko sulla Canal plussa?
Mitä tekemistä tällä on Coloradon kauden kanssa? Ei moderaattoreidenkaan mielestä. Henkilökohtaiset kysymykset yyveellä. Keskustelu Canal plussasta yleisemmin vapaaseen. Dana77:lle varoitus chattaamisesta ja kehotus pysyä aiheessa.

Myös keskustelu kaikista muistakin hauskoista peleistä vapaaseen. Nyt, aina ja iankaikkisesti. Kuin myös keskustelu moderoinnista.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
On tuo Selänteen rooli kyllä ihmeellinen. Kolmoskentässä mies vaan saa painaa 10 minuutin peliajalla. Eikö Granato tosiaan tajua että Kariyasta ja Teukasta saisi enemmän irti kun lyö heidän väliin puolustavan sentterin ja antaa poikien hyökkäillä rauhassa. Esim Kono tai Nikolishin väliin.

Eilen kentät oli:

Tanguay-Kono-Hejduk
Kariya-Sakic-Hinote
Moore-Nikolishin-Selänne
Worrel-Larsen-(kiertävä)

Blake-Skoula
Liles-Morris
Skrastins-Foote
McAllister

Neloskentässä pelasi milloin kukakin ja ketjut eli muutenkin aika vahvasti. Pääpiirteittäin kuitenkin noin. Toisessä ja kolmannessa Kariya ja Selänne vetivät sitten jo muutaman vaihdon yhdessä. Kariya ei laukonut ottelussa kertaakaan ja on laukonut muutenkin erittäin vähän (9 matsia 9 laukausta) paluunsa jälkeen. Varoo selvästi kättään.

Mitä sitten noihin ketjuihin tuleen niin itse laittaisin hyökkäyksen näin:

Konowalchuk-Forsberg-Hejduk
Tanguay-Sakic-Hinote
Kariya-Nikolishin-Selänne
4.ketju

Siinä olisi kolme suht tasaisen vaarallista kenttää heti.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Mä olen ennemminkin sitä mieltä ettei olisi kolmea ketjua joissa on 3+3+2 tähteä (Laskettakoon nyt Niko ja Kono tähdiksi, samoin kuin Selänne), vaan neljä ketjua joissa kaikissa olisi kaksi tähteä ja yksi "ei-niin-tähti". Esim.
Moore-Forsberg-Hejduk
Kono-Sakic-Hinote
Kariya-Hahl-Selänne
Tanguay-Niko-Worrell

Nämä siis tasakentällisin, kunhan Hahl palaa. Tanguay ei tuohon olisi kovinkaan tyytyväinen, mutta tuo nyt vain esimerkkinä.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Viestin lähetti Henkka
On tuo Selänteen rooli kyllä ihmeellinen. Kolmoskentässä mies vaan saa painaa 10 minuutin peliajalla. Eikö Granato tosiaan tajua että Kariyasta ja Teukasta saisi enemmän irti kun lyö heidän väliin puolustavan sentterin ja antaa poikien hyökkäillä rauhassa. Esim Kono tai Nikolishin väliin.

Oikeastaan Avalanchella ei ole sentyyppistä sentteriä, mitä TS - PK kaipaisivat keskelleen. Koska molemmat laiturit ovat noin pieniä ja pehmeitä, niin sentterin pitäisi olla steverucchin -tyyppinen (6-2, 200) kaveri. Nikolishin on liian pieni ja Konowalchukin käyttäminen sentterinä on aivan turhaa. Forsbergia siihen väliin voisi kokeilla, mutta kun kaikki kolme pitävät kiekosta, niin siinä voisi tulla ongelmia.

Ketjukokoonpanot todellakin elivät paljon ja pakeista Lilles oli paljon penkillä sen jälkeen kun mokasi toisessa maalissa (ajoi liian syvälle vastaan -> ylivoimahyökkäys Floridalle). Lindgren sanoi siihen tyyliin, että McAllister pelasi Skoulan tilalla, mutta en minä tälläistä siirtoa huomannut. Sen sijaan McAllister pelasi välillä tavallaan Worrelin paikalla, siis nelosketjun laidassa eikä pakkina.

Tanguayn ja Hejdukin sijoittamisessa eri ketjuihin ei ole minusta mitään järkeä. Toissa kaudella Sakic pelasi heidän keskellään ja voitti kaikki mahdolliset runkosarjan pokaalit. Viime kaudella keskellä oli Forsberg ja tulokset tiedetään. Itse rakentaisin kokoonpanot näin:

Tanguay - Sakic - Hejduk
Kariya - Forsberg - Selänne
Konowalchuk - Nikolishin - Hinote (OSTOMIES)
Worrell - Hahl - Hinote (Moore)

Kokoonpano kaipaa kolmosen oikeaan laitaan tahirdomi / grantmarshall / jeremystevenson -tyyppistä pelaajaa.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Kolmosen oikea laita kaipaa Marek Svatosia!

Svatos on juuri sellainen pelaaja, jollaista Avalanchen oikea sivusta ei kaipaa. Sen sijaan käyttöä olisi esim. Washingtonin Mike Grierin ja Brendan Wittin tapaisille pelaajille.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti heikkik
Svatos on juuri sellainen pelaaja, jollaista Avalanchen oikea sivusta ei kaipaa. Sen sijaan käyttöä olisi esim. Washingtonin Mike Grierin ja Brendan Wittin tapaisille pelaajille.

Eikös tää Witt ole pakki? Svatos ottaa vaikka Selänteen paikan, jos on tarve. Svatos joka tapauksessa kokoonpanoon ilman muuta heti kun on terve.

Muuten, ette ikinä arvaa mitkä oli Selänteen tehot viime yönä?
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti SergeiBautin
Olikohan Selänne joutunut jo täkkiin viime yönä? Jääaika 9.01 minuuttia pelissä, jossa on jatkoaika.

Jos mietitään Selänteen otteita, niin jo oli aikakin
 

brendadervin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas, Ilves, hcbat
Vaikea uskoa että Selänne olisi taitonsa kadottanut yhden kesän aikana mihinkään. Paljon todennäköisempää on että polvi on mallia Esa Tikkanen ja vauhti sen mukainen. Leikkauspöydälle vaan niin voi keväällä tapahtua jotain, jos sittenkään...
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viestin lähetti SergeiBautin
Olikohan Selänne joutunut jo täkkiin viime yönä? Jääaika 9.01 minuuttia pelissä, jossa on jatkoaika.

Surkealta näyttää.

1.erä: 8 vaihtoa
2.erä: 4 vaihtoa
3.erä: 4 vaihtoa
4.erä: 0 vaihtoa
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti brendadervin
Vaikea uskoa että Selänne olisi taitonsa kadottanut yhden kesän aikana mihinkään. Paljon todennäköisempää on että polvi on mallia Esa Tikkanen ja vauhti sen mukainen. Leikkauspöydälle vaan niin voi keväällä tapahtua jotain, jos sittenkään...

Jos mä olisin saanu päättää, Selänne olis ollu leikkauksessa jo marraskuussa. Kummasta on joukkueelle enemmän hyötyä: Maalikuninkaasta playoffeissa, vai äijästä joka tekee tehoja niinkuin Selänne nyt?

Ja Henkka, eikös ideana ole yleensä että se pelaa joka saa jotain aikaan? Selänteen takana vuoden 2004 Avs-pistepörssissä vakiokokoonpanon miehistä on tasan tarkkaan Worrell, jonka ei ehkä kuitenkaan olekaan tarkoitus tehdä maaleja tai pisteitä siinä missä Selänteen. Miksi Selänne siis pelaisi jatkoajalla? Eihän Worrellkaan pelannut. Tai Larsen joka kuitenkin on tehnyt paljon parempaa jälkeä kuin Selänne. Kumpikohan heistä teki viime yönä maalin? Itseasiassa, mä en vieläkään ymmärrä miksi Selänne pelaa jopa kymmenen minuuttia ottelussa, kun tulokset näkyy selvästi.

Sitäpaitsi, eikös Teukka ole jo pelannut sen vaadittavan määrän otteluita? Lähtisi kotiinsa ja ottaisi kirjeessä sen Cup-sormuksen, sitähän se haluaa. Tulisi kaikille helpommaksi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Jaymond Flurrie


Sitäpaitsi, eikös Teukka ole jo pelannut sen vaadittavan määrän otteluita? Lähtisi kotiinsa ja ottaisi kirjeessä sen Cup-sormuksen, sitähän se haluaa. Tulisi kaikille helpommaksi.

Missäs vaiheessa colorado on varmaks mestariks kruunattu? Minun papereissa detroit ajaa kirkkaasti ohi. Ja on muuten ihan sama missä kunnossa Selänne pelaisi, niin tilanne olisi sama.
Dallas ja rangers voi myös yllättää loppu kaudesta. Ja sitten on vielä tämän kauden "tuhkimotarinat" san jose ja phoenix, joista itse uskon enemmän san joseen, koska siellä oikeesti hyviäkin pelaajia.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti repe_joke
Missäs vaiheessa colorado on varmaks mestariks kruunattu? Minun papereissa detroit ajaa kirkkaasti ohi. Ja on muuten ihan sama missä kunnossa Selänne pelaisi, niin tilanne olisi sama.
Dallas ja rangers voi myös yllättää loppu kaudesta. Ja sitten on vielä tämän kauden "tuhkimotarinat" san jose ja phoenix, joista itse uskon enemmän san joseen, koska siellä oikeesti hyviäkin pelaajia.

Colorado on kruunattu varmaksi mestariksi siinä vaiheessa kun Devils voitti mestaruuden. Mitenkä niin? Katsohan milloin Devils on voittanut mestaruuden. 95, 00 ja 03. Milloin Avs on voittanut? 96 ja 01. Puhdasta matematiikkaa.

Ok, onhan tietysti niinkin, että Avs voitti mestaruuden 96 ja 01, hävisi Detroitille CF:ssa 97 ja 02, tippui selvälle altavastaajalle 98 ja 03 ja tippui Dallasille 98 ja 99.

Eli tuolla perusteella. Mutta kyllä mä tiedän, niinkuin te kaikki muutkin ettei jääkiekko ole pelkkiä numeroita. Siksipä toivonkin ettei tänä vuonna tulisi turpaan CF:ssa, vaan että Avs menisi loppuun asti. Joko niin ettei Selänne tee maalin maalia tai sitten niin että Selänne tekee kaksi maalia (no joo, ehkä tuo kaksi on nyt liioittelua).

Noista muista pitää sanoa sen verran, ettei Phoenix tule vieläkään pääsemään CF:iin, kuten ei koskaan ennenkään (on muuten ainoa yli 15 vuotta ollut NHL-joukkue joka ei ole ikinä ollut neljän joukossa), San Jose munii taas jonku hienon paikan päästä edes toiselle kierrokselle, ja Rangers jatkaa samaa tuttua linjaansa, veikkaan että jää idässä kymmenenneksi. Ihan noin faktapohjalta tässä vaiheessa (3.52) tilanne on 0-7 Senatorsille...

Sen sijaan jos Dallas tulee vastaan, niin sitten pelottaa oikeesti. Mä nään vieläkin painajaisia siitä Bourquen tolppalaukauksesta sekuntia ennen 7.CF:n loppua. Olisitpa vaan nähny mun ilmeen siinä vaiheessa kun TV:stä kuului "KLINK!"
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
No niin, Foppa on takasin ja ilmeisesti seuraavaa liikku Foppan päässä ennen peliä tilastoja lukiessaan "Mitä vit... Selänteellä 8 pelin pisteetön putki!? Älä nyt jumal... viitti. Oota kun mä joudun sun kans yhtä aikaa kentälle..." Ja sitte Foppa syötti Konolle joka syötti Teemun tyhjään paikkaan, ja niin se putki katkesi. Noin, ja tätä sitten kelpaa katsoa. Maali Pittsburghia vastaan läpiajosta. Nyt on jo Top-2 maalit Selänteestä tältä vuodelta. Että "Super-Teemu", niinkuin Jutila sanoi.

Noh, eipä hätäillä, edelleen Avsin vuoden 2004 pistepörssissä vakiokokoonpanon miehistä vain Worrell on takana...
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Eikös tää Witt ole pakki? Svatos ottaa vaikka Selänteen paikan, jos on tarve. Svatos joka tapauksessa kokoonpanoon ilman muuta heti kun on terve.

Muuten, ette ikinä arvaa mitkä oli Selänteen tehot viime yönä?

Kyllä, Brendan Witt on puolustaja.

Svatos lähtee Hershey Bearsin kokoonpanoon heti kun on terve.

1+0. Kun vertailet Selännettä muihin pelaajiin, niin hyviä vertailukohteita ovat Philadelphian Tony Amonte ja Toronton Alexander Mogilny eikä Peter Worrell.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti heikkik
Kyllä, Brendan Witt on puolustaja.

Svatos lähtee Hershey Bearsin kokoonpanoon heti kun on terve.

1+0. Kun vertailet Selännettä muihin pelaajiin, niin hyviä vertailukohteita ovat Philadelphian Tony Amonte ja Toronton Alexander Mogilny eikä Peter Worrell.

öö... Ketä noi Amonte ja Mogilny on? Niitä jotain itäisen konferenssin pelaajia? Paljonko Avs niille maksaa? Miksi joittenkin muitten pelaajien tilastoista pitäis olla kiinnostunu? No, korkeintaan sen verran että kun on peli niitä vastaan. Ihan vaan tiedoksi ettei Avs pelaa vähään aikaan kumpaakaan vastaan.

Ja Svatosista sen verran ettei sitä kovin hätäisesti kannattais farmiin lähettää. Muistetaan kuitenkin mitä mies sai aikaan ennen loukkaantumista. Vähintään neloseen pelaamaan. Ja joku kehtaa vielä väittää ettei Avsilla ole kolmos/nelosketjun pelaajia tarpeeksi!

Miten olis seuraavat ketjut terveellä Avsilla:

Tanguay-Forsberg-Hejduk
Kariya-Sakic-Hinote
Konowalchuk-Nikolishin-Selanne
Worrell-Hahl-Svatos

Siinä on joka kentässä "likaisen työn tekijä", maalintekijä ja nimet Tanguay, Kariya, Selänne ja Hahl tuskin mitään ihan heikkoja nekään.

Nii-in, sieltä puuttuu vielä Cummins, Moore, Brigley, McCormick, Larsen, mutta minkäs teet kun kokoonpanoon saa nimetä vain 12 hyökkääjää. Ok, vaikka 18 mutta se tuskin on kovin järkevää. Ainakaan kun muistetaan pakit

Blake-Liles
Foote-Skoula
Skrastins-Morris

Tästä päästäänkin sopivalla aasinsillalla seuraavaan kysymykseen; Mitä Avs tarvitsee? Kakkosmaalivahdin? Ei kukaan oo muistannu tarkistaa että Sauve on hävinnyt viimeksi 24. marraskuuta Nashvillelle?

Millaisen vaihdon lähtisitte tekemään? Ehdotuksia!

Mä ite vaihtasin Skoulan esim. Pasi Nurmiseen ja varausvuoroon. Kuutospakiksi jäis vielä McAllister jolta ei ainakaan voimaa puutu.

Uutisoin nyt tässä vielä senkin että Avs lähetti Charlie Stephensin Ottawaan vaihdossa Dennis Bonvieen. Lähde: http://www.denverpost.com/Stories/0,1413,36~84~1913497,00.html
 
Viimeksi muokattu:

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
öö... Ketä noi Amonte ja Mogilny on? Niitä jotain itäisen konferenssin pelaajia? Paljonko Avs niille maksaa? Miksi joittenkin muitten pelaajien tilastoista pitäis olla kiinnostunu? No, korkeintaan sen verran että kun on peli niitä vastaan. Ihan vaan tiedoksi ettei Avs pelaa vähään aikaan kumpaakaan vastaan.

Jospa tässä vertailussa olisikin kyse siitä, että Amonte ja Mogilny ovat Selänteen tyyppisiä pelaajia? Amonte pelannut jopa lähes yhtäläisillä tehoilla kuin Selänne, Mogilny ollut loukkaantuneena tällä kaudella pitkään. Taitaapa vielä palkatkin olla samaa luokkaa näillä kolmella pelaajalla. Oletko siinä NHL-historiikin lukemisessa päässyt vielä edes 80-luvulle? Kyllä sinä taas osoitat tasoasi.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti teemu_s
Jospa tässä vertailussa olisikin kyse siitä, että Amonte ja Mogilny ovat Selänteen tyyppisiä pelaajia? Amonte pelannut jopa lähes yhtäläisillä tehoilla kuin Selänne, Mogilny ollut loukkaantuneena tällä kaudella pitkään. Taitaapa vielä palkatkin olla samaa luokkaa näillä kolmella pelaajalla. Oletko siinä NHL-historiikin lukemisessa päässyt vielä edes 80-luvulle? Kyllä sinä taas osoitat tasoasi.

Siis kyllä mä tiedän et Mogilny voitti 92-93 maalipörssin ja Amonte oli 91-92 All-Rookie Teamissa, mut mitä ne tähän liittyy? Mitä tekemistä niillä on Avsin tai Selänteen palkan kanssa? Pidä noi pelaajat ihan siellä Montrealin ketjussas tai Philadelphian tai Toronton ketjussa ja pysy aiheessa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Ei oo muuten kukaan aatellu et jos Foppa pelais tuolla tasolla mitä on tällä kaudella esittäny kokonaisen 82 pelin kauden, pistesaldo ois aika murhaava, sellaset 140...
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Siis kyllä mä tiedän et Mogilny voitti 92-93 maalipörssin ja Amonte oli 91-92 All-Rookie Teamissa, mut mitä ne tähän liittyy? Mitä tekemistä niillä on Avsin tai Selänteen palkan kanssa? Pidä noi pelaajat ihan siellä Montrealin ketjussas tai Philadelphian tai Toronton ketjussa ja pysy aiheessa.

Saman tasoisille pelaajille maksetaan samantasoista palkkaa ja pelaajat vaativat palkkoja perusteella "no toi teki viis pistettä vähemmän kuin minä, mutta saa 800k USD enemmän."

Ethän sä voi olla noin tyhmä? Ethän?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Siis kyllä mä tiedän et Mogilny voitti 92-93 maalipörssin ja Amonte oli 91-92 All-Rookie Teamissa, mut mitä ne tähän liittyy? Mitä tekemistä niillä on Avsin tai Selänteen palkan kanssa? Pidä noi pelaajat ihan siellä Montrealin ketjussas tai Philadelphian tai Toronton ketjussa ja pysy aiheessa.

Saman tasoisille pelaajille maksetaan samantasoista palkkaa ja pelaajat vaativat palkkoja perusteella "no toi teki viis pistettä vähemmän kuin minä, mutta saa 800k USD enemmän."

Ethän sä voi olla noin tyhmä? Ethän?
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti dude
Saman tasoisille pelaajille maksetaan samantasoista palkkaa ja pelaajat vaativat palkkoja perusteella "no toi teki viis pistettä vähemmän kuin minä, mutta saa 800k USD enemmän."

Ethän sä voi olla noin tyhmä? Ethän?

Niin? Miten toi liittyy siihen mitä Selänne saa aikaan? Kyllä mä tiedän miten noi palkat muodostuu, mut miten se liittyy siihen et Selänne pelaa miten pelaa?
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Mitä tekemistä niillä on Avsin tai Selänteen palkan kanssa?

Selänteen palkan ( = markkina-arvon) parhaita vertailupelaajia ovat Mogilny ja Amonte. Vertaa ko. kolmen pelaajan ikää, sopimustilannetta viime kesänä / keväänä ja roolia joukkueessa, niin huomaat että Selänteen viime kesän sopimus ollut mitenkään sen paremmin ylimitoitettu kuin alimitoitettukaan. Viime kesänä suomalaislehdissä annettiin ymmärtää että Selänteen sopimus olisi ollut Avalanchelle jotenkin erikoisen "halpa" tai omasta palkasta tinkiminen haluttuun joukkueeseen pääsemiseksi olisi ollut aivan spesiaaliharvinaista. Samanhan teki mm. Jeremy Roenick toissa kesänä. Kariyan kohdalla tilanne oli toinen kuin Selänteellä, koska 1,2 milliä Kariyan tasoisesta miehestä on todella vähän.

Vaikkei kukaan kolmikosta Selänne, Mogilny, Amonte ole mässäillyt pisteillä, niin heidän joukkueensa ovat täälä hetkellä NHL:n sarjataulukossa kärkipäässä. Lopullinen arvio kolmikon arvosta seuralleen tehdään vasta kauden päätyttyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös