Huh, aikamoinen ilta. Jos jollekin ei vielä ollut selvää, niin Blackhawks on virallisesti rebuild-moodissa ja Kyle Davidson haluaa selkeästi rakentaa joukkuetta alusta asti itse. Saas nyt nähdä mitä vielä tapahtuu, mutta Alex DeBrincatin sekä Kirby Dachin kauppaaminen ovat todella isoja muutoksia joukkueen tulevan kauden runkoon ja monet odottivat heistä tärkeitä tulevaisuuden pelaajia. Davidson lähti rohkeaan leikkiin fanien kustannuksella. Respectit siitä.
Tosiaan, DeBrincatin vastine oli muutama varausvuoro, joista se arvokkain oli varausvuoro numero #7 käynnissä olevaan draftiin. Varausvuoro käytettiin pari viikkoa sitten 18-vuotta täyttäneeseen kanadalaiseen Kevin Korchinskiin, joka rikkoi kuluneella WHL-kaudella puolustajien syöttöpiste-ennätyksen Seattle Thunderbirdsin paidassa. Luistelu, liike ja kiekolliset taidot nousevat pojasta esille, kun taas heikkouksiksi on nostettu fyysisyys, se itse puolustaminen sekä laukauksen voima. Vertasi itseään ja myös studiossa käytettiin nimeä Shea Theodore. Enpä laittaisi pahakseni.
Kesken ensimmäisen kierroksen tulikin sitten vähän viihdettä Montrealissa yleisölle, kun isännät tekivät peräti kaksi kauppaa ja naarasivat itselleen Kirby Dachin. Vastineena jälleen pari varausvuoroa, joista se tärkein eli numero #13 käytettiin Frank Nazariin. Nopeutta, nopeutta ja nopeutta, taitoa sekä pisteiden tekoon erityistä potentiaalia. Tulevalla kaudella Michiganin yliopistossa, mahdollisesti jopa ykkössentterinä.
Tiivistettynä Corey Pronmanilta:
"With Nazar and Korchinski, Chicago has now added a ton of speed and skill to their pipeline."
En tiedä tykkäänkö kaupoista, mutta tykkään molemmista valinnoista ykköskierroksella. Ja olen henkisesti myös valmis tähän pitkään, todella raivostuttavaan, mutta samalla mielenkiintoiseen leikkiin.