Itse olen kyllä edelleen sitä mieltä ettei Kane ole pelannut kovin hyvin tällä kaudella. Kanen olessa kentällä Chicagolla omissa soi eniten kaikista pelaajista ja siitä tuloksena joukkueen hyökkääjistä eniten pakkasta. Eikä myöskään joukkueen ylivoima kulje, ja vaikka kuinka asiaa vääntelee on siinä pelaajista suurimpana yksittäisenä palasena vastuussa Kane, kun ottaa viellä huomioon hänen erityisaseman siinä(ylivoima rakennetaan Kanen ympärille).
Muistaakseni kerroit jossain vaiheessa alkaneesi katsomaan otteluita aktiivisemmin vasta kauden jälkipuoliskolla. En tiedä kuinka tarkasti pitää paikkaansa, mutta en tiedä mitä matseja olet nähnyt.
Kane on ollut joukkueen paras hyökkääjä ja oli ennen tätä viimeistä viittätoista ottelua piste per peli-tahdissa, tammikuuhun asti ihan yhtä dominointia pitkälti, sitä vanhaa samaa. Se että miten arvioi hänen tasonsa kuten koko joukkueen, kun tankkaus on alkanut on sitten ihan katsojan silmissä. Ylivoiman suhteen on aika turha lähteä syyttämään Kanea, koska ylivoiman systeemin on rakentanut valmennusjohto eikä pelaajat itse ja tästä on ihan faktaakin olemassa. Tietysti jos Kanen odotetaan ratkovan ylivoimalla yksin pelit, kun muut vain seisovat, niin sitten tietysti kyllä.
Tammikuun puoliväliin asti Kanelta myös nähtiin useasti back-checkia mitä ei olla muutamaan vuoteen nähty ja ihan aitoa yritystä puolustuspäässä. Se on tietysti fakta, että hänellä on erityisoikeuksia joukkueessa puolustamisen suhteen kuten useilla muillakin offensiivisilla dynamoilla eikä siihen tule koskaan muutosta. Siitä ei ole aikaisemmin ollut sen suurempaa haittaa eikä tule jatkossakaan olemaan. Kane on joukkueen paras pelaaja ja tulee olemaan todennäköisesti koko sopimuksensa ajan.
Ja kun tuijotetaan miinuksia, niin muistetaan pari asiaa. Blackhawks on tällä hetkellä huono joukkue, jonka tähtäimenä on hävitä enemmän kuin voittaa, vaikka mitä muuta väitetäänkään. Tämän lisäksi koko kauden on ollut havaittavissa, että koko joukkueen puolustuspelaaminen on ala-arvoista, joukkue päästää eniten laukauksi omaa maalia kohti ja varsinkin vaarallisia paikkoja tulee solkenaan. Unohtamatta sitä, että Kanen ketjukavereina on ollut vielä suhteellisen raakileita pelaajia pitkin kautta, joilla on vielä sopeutuminen kesken NHL:ään.
Koko joukkue on alisuorittanut kuten myös Kanekin, mutta itse en näe tilannetta edelleenkään niin huonona miten osa näkee. Ensi kaudella ollaan mukana pudotuspeleissä, jos pari asiaa korjataan tavalla tai toisella. Kane tulee ensi kaudellakin olemaan koko NHL:n parhaita laitahyökkääjiä.