Champions Hockey League

  • 655 011
  • 3 181

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Älä nyt viitsi. Omana tarkoituksenasi oli pelkkä provoilu ja kuittailu.

Näinhän se mun CHL-jutuissa on tarkoitus sitten ollut. Jeps, palataan joskus jos aihetta tähän ketjuun on. Kuulun niihin kannattajiin jotka eivät - ikinä, koskaan, milloinkaan, missään - vedä muiden kuin oman joukkueensa paitaa päälle. Olen tästä periaatteesta ylpeä ja halveksin niitä, jotka voivat vetää kenen tahansa rääsyn päälle jos sen avulla saa vähän rahaa tai näkyvyyttä. On se sitten Huber tai Rotenberg.
 
Viimeksi muokattu:

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Älä nyt viitsi. Omana tarkoituksenasi oli pelkkä provoilu ja kuittailu.

Vaikka vain henkilökohtainen mielipide, niin itse näkisin, että Cobol on "naapurin" puolelta yksi niistä nimimerkeistä, joka koittaa oikeasti keskustella asiasta. Ei esim. marssi tänne vain kertomaan, että vaikka CHL tekisi katsojaennätyksen jossakin ottelussa (ja joku siitä ilakoisi), että silti pitäisi keskittyä vain synkistelyyn. Vaikka CHL mitä ilmeisemmin toivoo KHL:n osallistumista, niin niinkuin Cobolkin kirjoittaa, on KHL vähän intressejä lähteä mukaan, ainakaan urheilullisin kriteerein. Toki, jos saavat tilanteen näyttämään siltä, että estäjä osallistumiselle olisi nimenomaan CHL:n puolella, niin sehän olisi vain eduksi heille tilanteessa, jossa eivät mahdollisesti halua osallistua. Nyt sitten naapurin puolella elää vahvana legenda, että Everi olisi yksipuolisella käskytyksellä kääntänyt lähes neljänkymmenen muun seuran kannan ja itse, omalla arvovallallaan estänyt KHL:n osallistumisen. Vähän kevyempi versio tästä legendasta kertoisi, että kuusi suomalaisseuraa talutteli narussa vastentahtoisia rikkaampia ruotsalais, saksalais ja sveitsiläisseuroja asiassa, haluamaansa suuntaan.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ongelmana tässä ruudukossa on vain se, että aikajana etenee vakaasti, mutta kehityskäyrän nousukerroin on 1. Selittämällä tämän voi saada näyttämään muulta. Jaksaako joku odottaa seuraavaa 8 vuotta että jotain tapahtuisi. Siis jotain muuta ja uutta. Tässä en tarkoita Bulgarian, Espanjan ja Kreikan liittymistä suureen jääkiekkoperheeseen. Vaan sitä, että kaukaloon saataisiin muitakin kuin vajaamiehisiä harjoitus joukkueita. Katsomoon 700-1500 maksanutta katsojaa. Tässä taloustilanteessa ei vain toimi.

Tämä kehityskaari on jatkanut kasvamistaan jo kymmenisen vuotta, eikä tuo aikakausi ole ollut talouden mielessä ehkä se suosiollisin. Silti perustajajäsenet ovat jaksaneet painaa päättäväisesti eteenpäin, joten ainakin itse olen luottavaisin mielin. Ja mitä tulee noihin mainittuihin maihin, niin ainakin Bulgaria ja Espanjahan on jo tavallaan mukana. Osallistumalla Continental Cuppiin, pääsee kilpailun voittaessa, mukaan Mestareiden liigaan. Kasvusta en tiedä, mutta uskoisin kyllä, että yleisömäärät tulevat tänäkin vuonna taas kasvamaan.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Pudotuspeliparien arvonta puolen tunnin päästä ja sitä voi seurata, muunmuassa suoraan kilpailun sivuilta. Lohkovoittajat ykköskorissa ja lohkokakkoset kakkoskorissa. Parit sijoitetaan ilmeisesti myös pudotuspelikaavioon siten, ettei seuraaville kierroksille tarvita enää arvontoja.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka vain henkilökohtainen mielipide, niin itse näkisin, että Cobol on "naapurin" puolelta yksi niistä nimimerkeistä, joka koittaa oikeasti keskustella asiasta. Ei esim. marssi tänne vain kertomaan, että vaikka CHL tekisi katsojaennätyksen jossakin ottelussa (ja joku siitä ilakoisi), että silti pitäisi keskittyä vain synkistelyyn.
Minä olen tästä samaa mieltä. MUTTA...Olen kiinnittänyt huomiota siihen että kyseinen kirjoittaja ainakin nykyään heittelee väliin aika paljon piikkejä mikäli siihen vain on mahdollisuutta. Vastaavasti tuntuu että sitten hänelle osoitettu kuitti takaisin saa hänet vetämään hyvin herkästi herneet nenään ja alkaa turha henkilöön kohdistuva lievä vähättely. Kuten nytkin, napero. Mutta se siitä, ei niin hyvää ettei jotain paskaakin.

Minä toivon HIFK:lle vastusta Ruotsista. Mukava olisi jo heti seuraavalla kierroksella päästä uudestaan mittelemään länsinaapuria vastaan. Kävi miten kävi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olen kiinnittänyt huomiota siihen että kyseinen kirjoittaja ainakin nykyään heittelee väliin aika paljon piikkejä mikäli siihen vain on mahdollisuutta.

Sorry, mutta sen verran kuitenkin että käytän samaa arviota Rotenbergiin kuin Huberiin. Jokainen voi käydä lukemassa mitä kirjoitin Rotenbergista kun se pelle elämöi Jokerien kotiottelussa SKA-krakassa. Reagoin heti ja tunteella vaatimalla Rotenbergia mahdollisimman kauaksi Jokereista. Piikkejä tulee niin Jokerien johdon, KHL:n kuin Rotenbergin suuntaan aina jos siihen on syytä. Ja usein on, valitettavasti...KHL:n johtoa ruttasin edellisen kerran eilen klo 23:58 (Kaatuuko KHL ...)

Miksi jonkun vitun Huberin pitäisi olla rauhoitettu esittämällä julkisuudessa olevansa HIFK, mutta vetämällä sitten rahasta ja/tai näkyyvytensä vuoksi Blues-paidan niskaansa? Jos nykyään Jatkoajassa on joillekin ongelmana se, että ei saa sanoa pahasti kenestäkään "suuresta" vaikka vanhan kannattajan etikettiä rikotaan (Huber, Rotenberg), hakisin kyllä ongelmaa ihan muualta kuin nimimerkistä, joka tällaisen typerän ja jääkiekkokannattamiseen kuulumattoman käytöksen tuomitsee.

Ja anteeksi vielä että jatkoin keskustelua, mutta kyllä mä pidän ns. menneen ajan arvoja oikeina. Nykyään se taitaa olla niin, että riittää kun hokee puheissa jotain. Tekemisillä ei sitten väliä ole. Nykyisessä Jatkoajassa ymmärrettäisiin sekin, jos joku olisi Manchester United, mutta pikkurahasta heiluisi sitten julkisuudessa Cityn paita päällä. Jos siitä pistäisi piikin, se olisi mielensäpahoittamisen paikka. Että kirjoittaja kehtasi!

Ja kiitos, palataan CHL:ään.

e: Haberin nimi meni vahingossa väärin kun en ole seurannut tarkemmin. Muistelin ihan oikeasti Huberiksi. Osasyy voi olla sekin että mulla on luokkatuttu nimeltä Huber. Mulla on myös lievä lukihäiriö joten nimet yms on joskus tosi vaikeita koska en virhettä löydä vaan luen kirjoittamani oikein vaikka se ei sitä olisi. Tällä kertaa vika oli muistissa/muistikuvassa.
 
Viimeksi muokattu:

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juuri saatiin arvonta päätökseen ja tässä on lopputulos:
 

Liitteet

  • kaavio.jpg
    kaavio.jpg
    345,7 KB · kertaa luettu: 543

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Mielenkiintoinen kaavio, mutta jos tätä inhorealistisesti katsoo, niin ruotsalaisfinaalilta näyttäisi jällein. Toivottavasti tänä vuonna tulisi viime vuotista enemmän yllätyksiä. Suomalaisia putoaa ekalla kierroksella vähintään yksi, mutta toisaalta ruotsalaisiakin karsitaan jo heti ekalla kierroksella kahdella.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Piruvie kun tekisi mieli lähteä Düsseldorfiin matsia kattomaan...

Onko Kärppien avaus 22.9. nyt saksassa vai härmässä?
Maikkari uutisoi hienosti näin ohjelmasta;
Kaksiosaisten pudotuspelien ensimmäisen kierroksen ottelut pelataan 22. syyskuuta ja 6. lokakuuta. Lohkoykköset aloittavat pudotuspelit lähtökohtaisesti vieraskaukalossa.

Mistään en vain "virallista" ohjelmaa vielä löytänyt?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Mistään en vain "virallista" ohjelmaa vielä löytänyt?

Ellei areenavaraukset sotke kuvioita, niin Kärpät aloittaa vieraissa ja päättää kotona. Eli jos löydät Düsselin kotiareenan sivut ja siellä ei ole tapahtumaa päällä, 22.9, niin eiköhän Kärpät siellä silloin pelaa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sorry, mutta sen verran kuitenkin että käytän samaa arviota Rotenbergiin kuin Huberiin. Jokainen voi käydä lukemassa mitä kirjoitin Rotenbergista kun se pelle elämöi Jokerien kotiottelussa SKA-krakassa. Reagoin heti ja tunteella vaatimalla Rotenbergia mahdollisimman kauaksi Jokereista. Piikkejä tulee niin Jokerien johdon, KHL:n kuin Rotenbergin suuntaan aina jos siihen on syytä. Ja usein on, valitettavasti...KHL:n johtoa ruttasin edellisen kerran eilen klo 23:58 (Kaatuuko KHL ...)

Miksi jonkun vitun Huberin pitäisi olla rauhoitettu esittämällä julkisuudessa olevansa HIFK, mutta vetämällä sitten rahasta ja/tai näkyyvytensä vuoksi Blues-paidan niskaansa? Jos nykyään Jatkoajassa on joillekin ongelmana se, että ei saa sanoa pahasti kenestäkään "suuresta" vaikka vanhan kannattajan etikettiä rikotaan (Huber, Rotenberg), hakisin kyllä ongelmaa ihan muualta kuin nimimerkistä, joka tällaisen typerän ja jääkiekkokannattamiseen kuulumattoman käytöksen tuomitsee.

Ja anteeksi vielä että jatkoin keskustelua, mutta kyllä mä pidän ns. menneen ajan arvoja oikeina. Nykyään se taitaa olla niin, että riittää kun hokee puheissa jotain. Tekemisillä ei sitten väliä ole. Nykyisessä Jatkoajassa ymmärrettäisiin sekin, jos joku olisi Manchester United, mutta pikkurahasta heiluisi sitten julkisuudessa Cityn paita päällä. Jos siitä pistäisi piikin, se olisi mielensäpahoittamisen paikka. Että kirjoittaja kehtasi!

Ja kiitos, palataan CHL:ään.
Älä suotta sorittele. Voin allekirjoittaa tuon sinun tekstisi ihan milloin vaan. Kyllä mä olen sun kirjoituksia lukenut hyvin suurella mielenkiinnolla ja arvostan suhtautumistasi asioihin. Nyt hieman ihmettelen miksi kirjoitat Samu Haberin nimen tarkoituksella monta kertaa väärin, mutta kaikesta huolimatta Rotenbergin nimen oikein. Sikäli mikä minä muistan miten tuo Rotenberg kirjoitetaan. Mutta yhtä kaikki jatketaan ketjun aiheesta.

Ei tullu IFK:lle vastustajaa Ruotsista. Davos kyllä kelpaa kuitenkin mulle oikein hyvin. Mikäli HIFK ja Linköping pääsee ekalta rundilta jatkoon niin saadaan niistä revanssi heti tokalla kierroksella.
Hyvä ettei sattunut kovin montaa Suomen sisäistä matsia ekalle kierrokselle, ainoastaan TPS - JYP. Ruotsalaisille taisi sattua pari keskinäistä.

Ei ollu Haberilla kummankaan paitaa päällä. Ainoastaan IFK:n ja CHL:n pinssit oli laittanut. Hyvin toteutettu tilaisuus kaikenkaikkiaan tuo arvonta. Sopivan lepposa, mutta silti hyvin virallinen.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Hyvin toteutettu tilaisuus kaikenkaikkiaan tuo arvonta. Sopivan lepposa, mutta silti hyvin virallinen.

Juu, sitä se oli. Itse olisin toivonut, että itse pudotuspelikaaviota olisi avattu vähän enemmän, ennen arvontaa, meinaa itse ehdin jo mehustella, että parit menevät kaavioon suoraan ylhäältä alaspäin ja siten esim. HIFK-Davos parin (4.pari) voittaja olisi kohdannut voittajan parista Mannheim-Blues (3.pari).
 

Ränse

Jäsen
Alustavasti suurimmat haasteet suomalaisittain HIFK:llä ja Bluesilla. Mannheim on todella kova porukka tälle kaudelle rosterin puolesta (mm. Marcel Goc viimeisimpänä hankintana) ja sveitsiläiset tuovat aina kovia nippuja kentälle + HIFK:n peli on näyttänyt kehnolta. Muut Liigaporukat hoitanevat omat vastustajansa ja tietysti TPS-JYP tulee olemaan mielenkiintoinen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiintoinen kaavio, mutta jos tätä inhorealistisesti katsoo, niin ruotsalaisfinaalilta näyttäisi jällein. Toivottavasti tänä vuonna tulisi viime vuotista enemmän yllätyksiä. Suomalaisia putoaa ekalla kierroksella vähintään yksi, mutta toisaalta ruotsalaisiakin karsitaan jo heti ekalla kierroksella kahdella.
Päinvastoin. Kärppänäkökulmasta katsoen parempaa kaaviota tuskin olisi voinut edes toivoa. Kaikki pahimmat ruotsalaiset loistavat poissaolollaan "Kärppien" puolella kaaviota ja vieläpä pahimmat suomalaisetkin on toisella puolella.

Kärpät menee CHL-finaaliin tällä kaudella.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Päinvastoin. Kärppänäkökulmasta katsoen parempaa kaaviota tuskin olisi voinut edes toivoa. Kaikki pahimmat ruotsalaiset loistavat poissaolollaan "Kärppien" puolella kaaviota ja vieläpä pahimmat suomalaisetkin on toisella puolella.

Kärpät menee CHL-finaaliin tällä kaudella.

Växjö ei kuulu mielestäsi pahimpiin ruotsalaisvastustajiin?
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Växjö ei kuulu mielestäsi pahimpiin ruotsalaisvastustajiin?
No mun mielestä ei kuulu. Toisella puolella on nopeasti puolivälierissä ottelut Linköping-Skellefteå ja Frölunda-Luulaja. Voisinpa sanoa, että Tapparalla ja IFK:lla kävi aika kylmät tämän kaavion kanssa. IFK:lla olisi näkemykseni mukaan mestaruuteen polku Davos -> Linköping -> Skellefteå -> Frölunda -> Kärpät. Ei välttis ihan se helpoin. Kärpillä ja Lukolla sen sijaan kyllä kävi loistava tuuri ja hyvä mahdollisuus päästä ihan finaaliin saakka. Tepsiin en luota. Ne ei ole vaan vielä ehtineet flopata.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Joo olihan toi nyt aivan järkyttävän paska arpaonni IFK:n kannalta mutta kaikki pitää voittaa jos haluaa mestaruuden vai miten se meni? :)
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tapparallekin tosiaan aika helppo rivi tarjolla tšekkiläisen päiväkävelyn jälkeen. Luulaja, Frölunda, Skellefteå, Växjö, ka siinäpä joukko tuima. Tosin tuon Luulaja-Färjestad -parin voittajan jälkeen saattaa olla helpompaakin edessä. Sivuhuomiona muuten: eikös tuo Ostrava ollut kohtalaisen kolkko ja ankea kaupunki? Mietin vaan, kun muistaakseni Tapparalla on tuolla viikolla vieraspelit Espoossa ja Kouvostossa. Saapa nähdä pysyykö mieli kirkkaana ja jalka raikkaana.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
No mun mielestä ei kuulu. Toisella puolella on nopeasti puolivälierissä ottelut Linköping-Skellefteå ja Frölunda-Luulaja. Voisinpa sanoa, että Tapparalla ja IFK:lla kävi aika kylmät tämän kaavion kanssa. IFK:lla olisi näkemykseni mukaan mestaruuteen polku Davos -> Linköping -> Skellefteå -> Frölunda -> Kärpät. Ei välttis ihan se helpoin. Kärpillä ja Lukolla sen sijaan kyllä kävi loistava tuuri ja hyvä mahdollisuus päästä ihan finaaliin saakka. Tepsiin en luota. Ne ei ole vaan vielä ehtineet flopata.

IFK:lla on kyllä selvästi kaikista vaikein tie finaaliin, mutta en missään nimessä pitäisi Växjöä minään ylikäveltävänä joukkueena. Uskaltaisin jopa väittää, että Skellefteån ja Frölundan jälkeen vaikein ruotsalaisvastustaja.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
IFK:lla on kyllä selvästi kaikista vaikein tie finaaliin, mutta en missään nimessä pitäisi Växjöä minään ylikäveltävänä joukkueena. Uskaltaisin jopa väittää, että Skellefteån ja Frölundan jälkeen vaikein ruotsalaisvastustaja.
Ei tässä ole ylikävelystä kukaan puhunutkaan. Ja kun kysyit minulta tuolla aiemmin, etteikö Växjö kuulu pahimpiin ruotsalaisvastustajiin, vastaus on ei kuulu mielestäni. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö olisi noteerannut Växjötä. Itse asiassa pidän sitä pahimpana mahdollisena vastuksena kaavion "omalla" puolella. Ruotsalaisjengeistä pidän kuitenkin Växjötä pahempana mm. Skellefteåta, Luulajaa, Färjestadia ja Frölundaa. Tämän takia sanoin että pahimmat ruotsalaiset jäivät Kärppien onneksi kaavion toiselle puolelle.

Ja vaikka Kärppien puolelta löytyy suomalaisista mm. Lukko, olen silti hemmetin tyytyväinen siitä että kaavion toiselle puolelle jäivät IFK ja Tappara.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä olen makustelun jälkeen vähän sillä fiiliksellä, että nykyinen turnausmuoto olisi oikeastaan varsin hyvä, mikäli lohkovaihetta kutsuttaisiin karsinnaksi ja varsinainen CHL olisi se pudotuspeliosuus. Nykyisten harjoituskaudella pelattavien alkulohkojen ongelma on, että ne laskevat koko turnauksen uskottavuutta, sillä pelin taso ei ole vielä korkealla, eivätkä panoksetkaan ole hirmuiset, kun suurin osa pääsee kumminkin jatkoon. Itse pudotuspelit taas puolestaan tuntuvat oikeasti merkityksellisiltä ja pelin tasokin kuuleman mukaan viime vuonna varsin korkealla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Ratkaiseeko noissa playoffeissa nyt sitten yhteismaalit vai voitot ja miten pelataan, jos ollaan tasoissa kahden ottelun jälkeen? Kuinka pitkä jatkoaika yms.? Voiko ensimmäinen ottelu päättyä tasan? Virallisilta sivuilta en löytänyt.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ratkaiseeko noissa playoffeissa nyt sitten yhteismaalit vai voitot ja miten pelataan, jos ollaan tasoissa kahden ottelun jälkeen? Kuinka pitkä jatkoaika yms.? Voiko ensimmäinen ottelu päättyä tasan? Virallisilta sivuilta en löytänyt.
Yhteismaalit ratkasee ensin. Eka matsi voi päättyä tasan. Jatkoaika taitaa olla 10min, en ihan varmaksi muista sitä kuitenkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös