Käsittämättömän suuri ero politiikassa C+ NHL ja SM-liigalähetysten välillä. NHL:stä näytetään vain muutamaa jengiä, eikä oikeastaan koskaan niitä jengejä, joita itse haluaisin katsoa. Sen sijaan SM-liigasta tulee kaikkea tasapuolisesti.
Mielestäni tyhmä peruste se, mitä täällä ehdotettiin, että paikallismatseja ei näytettäisi, koska ne vetävät muutenkin porukkaa. Itse olen sitä mieltä, että jos paikallismatsi vetää hallille porukkaa niin silloin televisiointi vähentää vähemmän yleisömäärää kuin muissa otteluissa, joten hyvä, että niitä välillä tv:stä tulee. Puhumattakaan siitä syystä, että muuallakin maassa päästään paikallismatsien tunnelmaan. Siis kyllä meille on virkistävää nähdä joskus Lukko-Ässät ja jossakin länsirannikolla on varmasti mielenkiintoista nähdä, mikä meininki on Helsingin paikallisottelussa.
Arvostellaan nyt sitten kuten muutkin ovat tehneet marraskuun ottelut:
1.11 Jyp-Pelicans
-Kärpät-IFK voisi tietysti olla mielenkiintoisempi, mutta toisaalta onhan tuossa häntäpään budjetin taistossakin ideansa. Siis JYP on pelannut paremmin kuin pitäisi ja Pelicans huonommin. Onnistuuko uudet valmentajat parantamaan kurssin, jolloin vierasvoitto tulee tasaväkisessä taistossa
3.11 KalPa-Jokerit
-surkea valinta. KalPa on surkea ja sitä pitäisi näyttää mieluiten Pelicansia vastaan. Siinä olisi eniten jännitettävää katsojille. Tosin sarjataulukossa Jokeritkin on alhaalla, mutta selvästi edellä pelillisesti nyt. 3.11 on tosin aika huonoja matseja, mutta ehkä Lukko-Tps näyttäisin. Jypin vierasotteita en todellakaan tahdo nähdä.
17.11 Lukko-Ässät
- Hyvä valinta. Muistaakseni Helsingin ja Tampereen paikallismatsit ovat jo kerran olleet ruudussa. Muita matseja ei kannata edes harkita kuin paikallismatseja.
22.11 Ilves-TPS
-kaikki aika epätasaisia pareja, joten aika sama, minkä matsin 22.11 näyttää
24.11 Pelicans-IFK
-toikin on vähän sellainen ei jaksa katsoa matsi. Tai ihmiset katsoo 1 erän ja sen jälkeen adjö. En oikein tiedä, mikä noista matseista pitäisi näyttää. Ehkä Ilves-SaiPa
29.11 TPS-Tappara
-En tiedä onko tälläkään kierroksella sellaista huippumatsia. Itse tietysti haluaisin nähdä HIFKin matsin, mutta ihan sama
Näin ennakolta kun ajattelee niin ei taida olla yhdelläkään kierroksella ennakolta vastaavaa huippumatsia kuin tällä hetkellä kuntopuntarin kärjessä olevat HPK-IFK tänä iltana. Toisaalta kun aikaa kuluu niin kuukauden päästä jotkut toiset voivat olla kuumimpia joukkueita ja valinnat olisivat ihan toiset.