Kyllä se C+ sinne Joutsenon lähettimeenkin on tulossa, tosin ei tänään eikä edes huomenna, mutta tulossa on. Kyllähän nykytekniikalla on MAHDOLLISTA tehdä ja toteuttaa melkein mitä tahansa, se vain maksaa. CanalDigital on laskenut ettei ole kannattavaa VIELÄ tuoda CanalPlussaa DVB-T verkon kautta sinne päin. Eiköhän siellä ole tuumittu että ne jotka eivät voi saada lähetystä sateliitista tai kaapelista ovat niin marginaalinen ryhmä, ettei vaan kannata. Vaikka nyt jäisi muutama tilaus saamatta.
muutamia lainauksia ja otsikoita TalousSanomista:
C More Entertainment AB (oma kommentti: ei ranskalainen, ei pidä sekoittaa muita C+ yhtiöitä, tässä on kyse pohjoismaissa toimivasta.)
Tilaajia Pohjoismaissa: lähes 800 000 (arvio).
Suomessa: 100 000 (arvio).
Omistaja: SBS Broadcasting. (pääomasijoittajayhtiöt Permira Advisers ja Kohlberg Kravis Roberts & Co ovat sopineet ostavansa yhtiön noin 1,86 miljardilla eurolla, poistuu pörssistä - TalSa 22.8.2005)
"Canal+ ja Nelonen tyytyväisiä SM-liigan katsojalukuihin" 18.10.2005
Ovatko Canal+:n jääkiekon katsojaluvut odotusten mukaisia?
Canal+:n lähettämien jääkiekko-otteluiden katsojamäärät ovat julkisuudessa olleiden tietojen mukaan jääneet alle 20 000:n. Suomen Canal+ ei kerro maakohtaisia lukuja vedoten yhtiön tiedotuspolitiikkaan.
Suomen Canal+:n tiedottaja Petra Olamo, miksi ilmoitatte Suomen katsojaluvut vain yhdessä muiden Pohjoismaiden kanssa?
– Se on juridisesti ainoa tapa, koska me olemme sivukonttori pohjoismaisessa yhtiössä. 12.10.2005
"Canal+:n katsojamäärä voi kutistaa kiekkosponsorointia"
"Jääkiekkosponsoroinnin hohto hiipui"
"Canal+ vaikenee kiekkoiltojen katsojamääristä"
otsikot 11.10.2005
"Maksukanavia välittävän tv-operaattorin Canal Digitalin myynti on tänä vuonna kolminkertaistunut viimevuotisesta." 28.9.2005
Canal+ aikoo tuplata katsojamääränsä Suomessa
Canal+:n Pohjoismaiden urheilujohtajan Peter Harryssonin mukaan kanavan tavoitteena on kaksinkertaistaa katsojamääränsä Suomessa.
Harrysson ei yhtiön tiedotuspolitiikkaan vedoten kerro, miten paljon maksukortteja pitäisi myydä, että jääkiekon televisiointikulut tulisivat katetuksi.
Tuotantotiimissä on yhteensä 35–40 henkeä. Canal+ ja Nelonen maksavat televisiointioikeuksista yli 3,5 miljoonaa euroa kaudessa. 23.8.2005
"Canal Digital iski kultasuoneen"
"Canal-Digital on päässyt hurjaan kasvuvauhtiin liigajääkiekon ja suomenkielisten Disney-kanavien myötä. Yhtiön Suomen-toimitusjohtaja Jyri Timonen kertoo, että asiakasmäärä on kuukausittain kasvanut satoja prosentteja.
– Muualla Euroopassa jääkiekkoilu ja muut tärkeät urheilutapahtumat ovat jo pitkään olleet maksutelevision takana. Nyt Suomi on päässyt samalle viivalle, ja kyse on todellakin läpimurrosta täällä.
Hän huomauttaa, että rivitalojen, omakotialojen ja jopa kerrostalojen kannattaa satsata satelliittivastaanottoon, jos se vain on teknisesti mahdollista." 22.9.2005
Canal+ kääri kesällä ennätystahtiin asiakkaita
Maksu-tv-palveluita tarjoavan Canal+:n asiakasmäärä on lähtenyt kesän aikana yllättävään nousuun. Kanavien myynti kasvoi kymmenillä prosenteilla, mikä on normaaliin kesämyyntiin verrattuna ennätysluokkaa.
– Myyntiluvuista on helppo todeta, että kesä oli poikkeuksellinen. Pois lähteneitä asiakkaita oli vähän aiempiin vuosiin verrattuna, ja myynniin kasvu oli todella kova. Ylsimme jo heinäkuussa myynnin tasoon, joka on perinteisesti tullut vasta sesongin alkaessa kesän jälkeen, kertoo Canal+:n myyntipäällikkö Paulus Palomurto 19.8.2005