Breaking the law, breaking the law! – kiekkoilijat rikoksen polulla

  • 822 349
  • 2 950

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Ongelmalliseksi tämän tekee se, ettei rikoksen peitteleminen ole rikos.

Mutta rikoksen avunanto on, sen lisäksi rikoslaissa on Suomessa ilmoitusvelvollisuus joka koskee mun mielestäni myös raiskausta. Luulisi, että samankaltaisia asioita löytyy myös Yhdysvalloista.

rganisaatioiden tulisi löytää ne rakenteet, jotka suosivat tällaisia mahdollisuuksia eli seksuaalirikolliset voivat ylipäätään päästä tekemisiin nuorten tai lasten kanssa.

Mun kaaliin ei mahdu, eikö se Bowman, Q ja co. sitten olleet juuri se rakenne joka mahdollisti tämän seksuaalirikollisen toimimisen? Ilman heidän virheitä ei olisi välttämättä seuraavia rikoksia tapahtunut.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mutta rikoksen avunanto on, sen lisäksi rikoslaissa on Suomessa ilmoitusvelvollisuus joka koskee mun mielestäni myös raiskausta. Luulisi, että samankaltaisia asioita löytyy myös Yhdysvalloista.

Näin on.

Mitenhän Yhdysvalloissa on tilanne ja lie osavaltiokohtainen?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mun kaaliin ei mahdu, eikö se Bowman, Q ja co. sitten olleet juuri se rakenne joka mahdollisti tämän seksuaalirikollisen toimimisen? Ilman heidän virheitä ei olisi välttämättä seuraavia rikoksia tapahtunut.

Jos ongelma rajoittuisi ainoastaan Blackhawksiin ja kyseessä olisi ainoa kerta, kun tällaista ikinä on tapahtunut niin kyllä, vastaus olisi juuri tuo. Valitettavasti en parhaimmalla tahdollanikaan usko, että tämä tulee olemaan viimeinen julki tuleva tällainen tapaus jääkiekon piiristä. Jääkiekkoa on aika paljon olemassa noiden NHL-organisaatioiden ulkopuolella ja se, mihin saakka ammattimaisuus ulottuu, sitä ei tarina kerro.

Sinulla on kaikki oikeus mielipiteeseesi, ei sinun tarvitse ymmärtää sitä, mitä minä yritän kertoa. Minä vain en parhaimmalla tahdollanikaan oikein pysty toivomaan, että maailma etenee sellaiseen, jossa eri ihmisten ajallisesti sidoksissa olevia ratkaisuja, voidaan rangaista vuosien tai vuosikymmenien päästä. Oman moraalini rajaa kulkee myös siitä, että jos näitä jokaista voidaan rangaista (Quenneville & co) niin silloin olisi loogista, että rangaistuksen täytyisi myös ulottua pelaajiin, jotka tiesivät, mutteivat tehneet mitään.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Jokohan Coach Q:lle satelee KHL:stä puheluita. Eikös Jokerifanit halunneet eroon Marjamäestä?
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Jos ongelma rajoittuisi ainoastaan Blackhawksiin ja kyseessä olisi ainoa kerta, kun tällaista ikinä on tapahtunut niin kyllä, vastaus olisi juuri tuo. Valitettavasti en parhaimmalla tahdollanikaan usko, että tämä tulee olemaan viimeinen julki tuleva tällainen tapaus jääkiekon piiristä. Jääkiekkoa on aika paljon olemassa noiden NHL-organisaatioiden ulkopuolella ja se, mihin saakka ammattimaisuus ulottuu, sitä ei tarina kerro.

Sinulla on kaikki oikeus mielipiteeseesi, ei sinun tarvitse ymmärtää sitä, mitä minä yritän kertoa. Minä vain en parhaimmalla tahdollanikaan oikein pysty toivomaan, että maailma etenee sellaiseen, jossa eri ihmisten ajallisesti sidoksissa olevia ratkaisuja, voidaan rangaista vuosien tai vuosikymmenien päästä. Oman moraalini rajaa kulkee myös siitä, että jos näitä jokaista voidaan rangaista (Quenneville & co) niin silloin olisi loogista, että rangaistuksen täytyisi myös ulottua pelaajiin, jotka tiesivät, mutteivat tehneet mitään.

Nyt kyllä putosin pahasti kärryiltä, jos en jo aiemmin ollut aika hämmentynyt sun viesteistä, niin nyt kyllä alkaa kyllä pohja lähenemään. Ihan ensinnäkin en itse ainakaan halua uskoa, että tämmöinen vastaava rikosten peittely olisi jokaisessa organisaatiossa tapahtuva asia ja toisekseen vaikka olisi, niin eikö juuri silloin ne mädät omenat pitäisi poistaa sieltä joukosta, että saadaan niitä terveitä omenoita tilalle? En vaan saa tuosta ajatuksesta mitenkään kiinni, miksi ihmeessä ne väärin toimineet ihmiset pitää jättää sinne toistamaan virheitään? Mitä esimerkkiä tuo myös näyttää muille organisaatioille? Voit tehdä mitä tahansa tyhmää, valehdella ja levitellä käsiä ja lopuksi saat anteeksi ilman anteeksipyyntö?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt kyllä putosin pahasti kärryiltä, jos en jo aiemmin ollut aika hämmentynyt sun viesteistä, niin nyt kyllä alkaa kyllä pohja lähenemään. Ihan ensinnäkin en itse ainakaan halua uskoa, että tämmöinen vastaava rikosten peittely olisi jokaisessa organisaatiossa tapahtuva asia ja toisekseen vaikka olisi, niin eikö juuri silloin ne mädät omenat pitäisi poistaa sieltä joukosta, että saadaan niitä terveitä omenoita tilalle? En vaan saa tuosta ajatuksesta mitenkään kiinni, miksi ihmeessä ne väärin toimineet ihmiset pitää jättää sinne toistamaan virheitään? Mitä esimerkkiä tuo myös näyttää muille organisaatioille? Voit tehdä mitä tahansa tyhmää, valehdella ja levitellä käsiä ja lopuksi saat anteeksi ilman anteeksipyyntö?
Ei saa tuomita, koska rakenteet, 70-luku, rikoslaki ja muissakin seuroissa raiskataan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jokohan Coach Q:lle satelee KHL:stä puheluita. Eikös Jokerifanit halunneet eroon Marjamäestä?
Quenneville varmaan eläköityy jonnekin kun rahaa on jo kertynyt aika paljon. Ei ole tarvetta valmentaa enää.
 

Nick Neim

Jäsen
Sinulla on kaikki oikeus mielipiteeseesi, ei sinun tarvitse ymmärtää sitä, mitä minä yritän kertoa. Minä vain en parhaimmalla tahdollanikaan oikein pysty toivomaan, että maailma etenee sellaiseen, jossa eri ihmisten ajallisesti sidoksissa olevia ratkaisuja, voidaan rangaista vuosien tai vuosikymmenien päästä. Oman moraalini rajaa kulkee myös siitä, että jos näitä jokaista voidaan rangaista (Quenneville & co) niin silloin olisi loogista, että rangaistuksen täytyisi myös ulottua pelaajiin, jotka tiesivät, mutteivat tehneet mitään.
Miksi se olisi loogista? Tai siis tietysti silloin, jos esimiesasema ja sen tuoma vastuu ei olisi millään muotoa tuttua, mutta kait se ero nyt on selvä kaikille. Vai...?

Sinä puhut rangaistuksista koko ajan siinä muodossa, kuin ne olisi pakollisia tai pakotettuja, lain vaatimia rangaistuksia. Eivät ne ole. Ne ovat organisaation/yrityksen/joukkueen/jokumuu omia päätöksiä, koska he kokevat, että kyseinen henkilö ei sovi edustamaan organisaatiota/yritystä/joukkuetta/jokumuu ja sen arvoja. Ei ole olemassa selkeää "rajaa" tai "aikaa", jolla menneisyys pyyhkiytyy pois. Se, mitä seurauksia se menneisyys mukanaan tuo, riippuu työnantajasta ja heidän päätöksistään. Siis sellaisessa tapauksessa, jossa lakia ei rikota.

Tuohon ajalliseen sidokseen en kehtaa edes kommentoida mitään, koska se on sen verran sitä höyryävää itseään, jos puhutaan tästä tapauksesta. Ei ole ollut mitään sen aikaista "ajallista sidosta" tai sen ajan "kontekstia", eikä sen sisäistäminen vaadi minkään sortin päättelytyötä. Tutustu siihen tapaukseen, tai perustele saatanan vakuuttavasti, että mitä tarkoitat ajallisella sidoksella? Varsinkin, kun se on nyt toistunut jo useammassakin viestissäsi.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihan ensinnäkin en itse ainakaan halua uskoa, että tämmöinen vastaava rikosten peittely olisi jokaisessa organisaatiossa tapahtuva asia ja toisekseen vaikka olisi, niin eikö juuri silloin ne mädät omenat pitäisi poistaa sieltä joukosta, että saadaan niitä terveitä omenoita tilalle? En vaan saa tuosta ajatuksesta mitenkään kiinni, miksi ihmeessä ne väärin toimineet ihmiset pitää jättää sinne toistamaan virheitään? Mitä esimerkkiä tuo myös näyttää muille organisaatioille? Voit tehdä mitä tahansa tyhmää, valehdella ja levitellä käsiä ja lopuksi saat anteeksi ilman anteeksipyyntö?

Totta kai mädät omenat pitää poistaa joukosta. Mutta vähintään yhtä tärkeää kuin rangaistukset olisi se, että nämä rikokset ennaltaehkäistään jo ennen kuin ne tapahtuvat. Näitä ikäviä tapauksia tulee turhan tasaisella ilmi erilaisista urheiluseuroista ja kulttuurista. Yhteinen nimittäjä tälle on se, että nämä suljetut hierarkiat tarjoavat juuri tällaiselle toiminnalle hyvät puitteet.

Pelkästään rikoslaissa säädetyt seuraukset eivät tällä hetkellä selvästi riitä poistamaan näitä mätiä omenoita joukosta. Tarvitaan siis paljon muutakin kuin rangaistukset eli kaikkien seurauksien pitää ulottua paljon johtoa pidemmälle. Perusongelma on se, että usein bisneksessä elää vieläkin sellainen kulttuuri, että "janoinen kansa haluaa, että päitä tippuu." Sitten kun riittävästi päitä on saatu pölkylle niin piiloudutaan taas johonkin todetaan, että eikös tämä ongelma nyt tullut hoidettua.

Rangaistus ei itsessään pelottele tekijöitä pois. Systeemin täytyisi olla sellainen, ettei mihinkään seuraan edes pääse toimimaan henkilö, jolla on mahdollisuus toteuttaa tällainen teko. Kaiken kuohunnankin keskellä kannattaa muistaa, että kansan rangaistukset usein jaetaan jo kauan ennen kuin on syyllisiä. Olen perään kuuluttanut nyt tässä keskustelussa viimeisimmäksi sitä, miksi täällä on hyväksyntä olemassa sille, että pelaajat, jotka ovat peitelleet tätä saavat jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut?

En siis täysin ymmärrä sitä, miksi näiden henkilöiden rankaiseminen riittää, kun selvästi sieltä löytyy lisää hiljaista hyväksyntää ja paikalla olleita, jotka eivät aio edelleenkään kantaa tästä mitään vastuuta. Itse en päästäisi organisaatioita näin helpolla vaan toivon, että Blackhawksilta nähdään vielä kattava suunnitelma, miten varmistetaan, että tulevat tapaukset kaikilla organisaation tasoilla tullaan ennaltaehkäisemään.
 

Nick Neim

Jäsen
Totta kai mädät omenat pitää poistaa joukosta. Mutta vähintään yhtä tärkeää kuin rangaistukset olisi se, että nämä rikokset ennaltaehkäistään jo ennen kuin ne tapahtuvat. Näitä ikäviä tapauksia tulee turhan tasaisella ilmi erilaisista urheiluseuroista ja kulttuurista. Yhteinen nimittäjä tälle on se, että nämä suljetut hierarkiat tarjoavat juuri tällaiselle toiminnalle hyvät puitteet.
En jaksa alkaa puhelimella kaivamaan lainauksia sivujen takaa, mutta etkö nimenomaan sinä halunnut poistaa tällaiset julkiset lynkkaukset ja kohut, koska tämä aiheuttaisi sinun mukaasi entistä enemmän tapauksien salailua ja peittelyä? Eikö nimenomaan tapauksien julkituominen, esille nostaminen ja asioista puhuminen olisi oiva vastalääke näille suljetuille hierarkioille? Vai millä ihmeellä niihin päästään sitten koskaan käsiksi?

Ihan vilpittömästi yritän saada kiinni pointistasi, mutta jotenkin tuntuu, että ristiriitoja tulee oikealta ja vasemmalta.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
En siis täysin ymmärrä sitä, miksi näiden henkilöiden rankaiseminen riittää, kun selvästi sieltä löytyy lisää hiljaista hyväksyntää ja paikalla olleita, jotka eivät aio edelleenkään kantaa tästä mitään vastuuta.

Koska organisaatiot eivät ole tehneet päiväkään töitä, ihmiset ovat. Se, että kulttuuri on mätä ja mahdollistaa, tai jopa edesauttaa tämänkaltaisten tapausten syntymistä, ei poista yksilön vastuuta tapahtuneesta.

Esimerkiksi Suomessa viranhoitajiin kohdistuneet rikostutkinnat ja väärinkäytösepäilyt ovat tästä hyvä esimerkki. Kulttuuri ja vakiintunet tavat voivat mahdollistaa, jopa edesauttaa jotakin, mutta ei se poista yksilön vastuuta asioiden hoitamisesta tai hoitamatta jättämisestä. Jos sinun esimiehesi, ja hänen esimiehensä, toimivat väärin vuosikaudet, ei se oikeuta sinua toimimaan väärin, koska "näin oli tapana silloin".
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihan vilpittömästi yritän saada kiinni pointistasi, mutta jotenkin tuntuu, että ristiriitoja tulee oikealta ja vasemmalta.

Olen varmasti epäonnistunut tämän keskustelun saatossa tuomaan pointtini esille ymmärrettävällä tavalla. Ja arvostan sitä, että yrität päästä kiinni.

Ihan en kuitenkaan noin sanonut kuin sinä asian tuohon summasit vaan sanoin, että näyttävät julkiset rangaistukset antavat erittäin voimakkaan insentiivin kaikille organisaatioille, joilla on vastaavaa taustallaan tai historiassa, pitää kaikin keinoin huolta siitä, etteivät asiat tule julkisiksi.

Tämä on minun tulkintani ja kuten tästä keskustelusta on jo käynyt ilmi niin ihan aiheellisesti minulle on myös huomautettu, ettei minun tulkintani välttämättä ole oikea ja on täysin mahdollista, että tämä julkinen kohu & sen seuraukset nimenomaan toimivat juuri sellaisena pelotteena, joka ennaltaehkäisee jatkossa muita vastaavia tekoja ja ainakin suoristaa toimintatavan. Se, etten itse usko asian menevän noin, se on minun näkökantani, mutten minä voi todistaa, kuinka asiaa tulee menemään.

Yritän puhua ajatustasolla nyt vain. Jos nyt tehdään ihan hypoteesi, että esim. Stanley Cup -voittaja Pittsburghilla on vastaavanlainen keissi omasta mestaruusvuodestaan niin mielestäni tässä luotiin juuri erittäin voimakas insentiivi heidän johdolleen kaikilla keinoin yrittää sitä, missä Blackhawks ei onnistunut eli pimittää tieto julkisuudelta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Yritän puhua ajatustasolla nyt vain. Jos nyt tehdään ihan hypoteesi, että esim. Stanley Cup -voittaja Pittsburghilla on vastaavanlainen keissi omasta mestaruusvuodestaan niin mielestäni tässä luotiin juuri erittäin voimakas insentiivi heidän johdolleen kaikilla keinoin yrittää sitä, missä Blackhawks ei onnistunut eli pimittää tieto julkisuudelta.
Niin ja silloinkin olisivat päässeet helpommalla jos olisivat nostaneet kissan samantien pöydälle ja hoitaneet sen. En tosin tiedä onko siellä johdossa jäljellä kuin Sullivan viimeisimmistä Stanley Cupeista. Toki Bill Guerin on myös ongelmissa kun on ilmeisesti vastaavaa peitellyt.

Mutta jos jatkossa tulee heti nämä asiat esiin eikä mitään peittelyjä lähdetä tekemään niin varmaan työpaikat säilyvät.
 

Nick Neim

Jäsen
Yritän puhua ajatustasolla nyt vain. Jos nyt tehdään ihan hypoteesi, että esim. Stanley Cup -voittaja Pittsburghilla on vastaavanlainen keissi omasta mestaruusvuodestaan niin mielestäni tässä luotiin juuri erittäin voimakas insentiivi heidän johdolleen kaikilla keinoin yrittää sitä, missä Blackhawks ei onnistunut eli pimittää tieto julkisuudelta.
Noh, sitten ollaan vain vahvasti eri mieltä. Mikäli jollain joukkueella muhii tai kytee vähänkään vastaavanlainen tapaus pinnan alla, saisi kyseinen organisaatio kerättyä aivan järkyttävän mediahuomion, irtopisteet ja kaiken muun maineen ja kunnian hoitamalla tapauksen kuten kuuluukin.

Ehkä suurin, ja ennen kaikkea merkittävin ero on siinä mitä tämä viestii tulevaisuuteen. Kun tapaukset hoidetaan heti ja asioihin puututaan välittömästi, niin ihmisillä säilyy työpaikat, maineet ja mammonat.
 
Olen perään kuuluttanut nyt tässä keskustelussa viimeisimmäksi sitä, miksi täällä on hyväksyntä olemassa sille, että pelaajat, jotka ovat peitelleet tätä saavat jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut?
Suosittelen peterra keskustelemaan rakenteellisista ja ennaltaehkäisevistä muutoksista vaikka omassa ketjussa, kun selkeästi haluat puhua asiasta laajemmin. Itseänikin aihe kiinnostaa, mutta jätin noista asioista vastaamatta, kun en koe sitä ketjun aiheeksi. Nyt mielipiteistäsi on hankala saada kiinni, kun lukijana ei voi täysin seurata missä kontekstissa asiaa katsot ja heität samaan viestin paljon tekstiä eri asioita, kuten rakenteita, rikosoikeudellisia vastuita ja lakeja sekä moraalisia asioita. Keskustelu rönsyilee ja siitä on vaikea pitää kiinni. (Pahoittelut jos menee palstapoliisina toimimisen puolelle, mutta kaikella hyvällä tarkoitan hyvän keskustelun ylläpitoa ajatellen).

Mitä tulee lainaamaani kohtaan, onko täällä joku noin sanonut? Oletan että tarkoitit ihmetellä, miksi täällä syyllistetään enemmän johtoportaassa olevia, kuin pelaajia, vaikka täällä puhutaan asiasta tietäneiden moraalisesta vastuusta? Tämä johtuu siitä oikeasta vastuusta, joka johtoryhmällä oli. He tekivät päätöksen, ei Kane, Toews tai kukaan muukaan. Se ei silti vapauta muita asiasta tienneitä moraalisesta vastuusta.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Kari Runk ja tähän on myös hyvä lopettaa keskustelu, koska siinä, että olemme ja pysymme voimakkaan erimielisinä asiasta ei ole mitään väärää. Ehkä minä nyt opin sinun näkemyksestäsi ja voin tulevaisuudessa katsoa asiaa hitusen laajemmin ja sinä puolestaan voit sitten ottaa huomioon myös, että asian voi nähdä minun tavallani. Mutta tästä on varmasti kaikkien mukavampi jatkaa, kun todetaan, ettei näissä nyt ole jankattavaa enää :)
 
Myönnän, että luin ketjun vain nopeasti aiheeseen liittyen, enkä ole vielä perehtynyt koko tapaukseen täysin.

Q erosi nyt, aivan oikein. KAIKKIEN, jotka tiesivät tapahtuneesta ja peittelivät asiaa, tulisi erota samalla oven avauksella. Ei se toki uhria varmasti lohduta vitunkaan vertaa, eroaako joku pamppu joka on rahansa jo tienannut vai ei, mutta eihän tämmöinen ihminen vain voi jatkaa tehtävissään.

Pelaajien suhteen hieman kaksipiippuinen juttu, hehän ovat esimiestensä komennon alla ja esimerkiksi Toewsin toiminnan kapteenina tuomitsen täysin. Kapteenien ja muiden johtavien pelaajien tulisi olla nuorten tukena, ei peitellä asiaa.
Ikävä totuus on, että Toewskin oli tuolloin nuori ja ajatteli varmasti oman uransa muun edelle. Toki en itse jaksa uskoa, että se kenenkään uraa olisi haitannut tulla asian kanssa esille. Eri asia mitä uhkailuja siellä on voinut tulla, jos joku puhuu jotain.

Kaiken kaikkiaan nämä on aina sairaita ja todella surullisia tapauksia, joista tuomiot pitäisi jakaa kovalla kädellä. Sen verran on "omaa" kokemusta löytyy, että ikävä kyllä tunnen yhden hyväksikäytön uhrin ja ei hän ikinä siitä ole seksuaalisesti parantunut. Aikaa mennyt yli 15v.
 

laamis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Anteeksi jo etukäteen, en ole ihan täysin pystyn seuraamaan kaikkia käänteitä tässä asiassa mutta miksi Toews on nyt leimattu täydeksi v-naamaksI?
Johtuuko se siitä haastattelussa jossa totesi että Bowman ja McInnis (?) ovat olleet häntä kohtaan hyviä ja hyviä miehiä?

Mainitaan nyt vielä että Cheveldayoff (meniköhän tämäkään nimi oikein?) ei vissiinkään saa sanktiota, twitteristä bongasin.
Toivottavasti tätä ei oltu vielä tänne laitettu.



Tuo nyt toisaalta ei ole organisaation ulostulo mutta silti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Anteeksi jo etukäteen, en ole ihan täysin pystyn seuraamaan kaikkia käänteitä tässä asiassa mutta miksi Toews on nyt leimattu täydeksi v-naamaksI?
Johtuuko se siitä haastattelussa jossa totesi että Bowman ja McInnis (?) ovat olleet häntä kohtaan hyviä ja hyviä miehiä?
Tuo haastattelu on yksi asia ja sitten se että Kyle Beachistä oltiin levitetty juoruja pukukopissa, homoläppää ja muuta, mutta Toews ei ilmeisesti tähän ollut puuttunut. Eli välittömästi tapahtuman jälkeen paha sanoa tekikö mitään väärää (sikäli kuin tiesi ja jos luuli asian olevan johdolla hallussa emme voi häntä tästä syyttää varsinaisesti). Kuitenkin kun Toews sai omien sanojensa mukaan tietää asiasta 2010 syksyllä hän ei ilmeisesti puuttunut niihin huhuihin.
 

laamis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Tuo haastattelu on yksi asia ja sitten se että Kyle Beachistä oltiin levitetty juoruja pukukopissa, homoläppää ja muuta, mutta Toews ei ilmeisesti tähän ollut puuttunut. Eli välittömästi tapahtuman jälkeen paha sanoa tekikö mitään väärää (sikäli kuin tiesi ja jos luuli asian olevan johdolla hallussa emme voi häntä tästä syyttää varsinaisesti). Kuitenkin kun Toews sai omien sanojensa mukaan tietää asiasta 2010 syksyllä hän ei ilmeisesti puuttunut niihin huhuihin.
Okei, kiitokset selvennyksestä. Joko olen itse mennyt sekaisin asioista tai sitten asiasta liikkuu erilaista infoa. Olin siinä ymmärryksessä että Toews nimenomaan sanoi kuulleensa huhuja vasta seuraavan kauden puolella, jolloin Aldrich oli jo poistunut joukkueesta. Samaan hengenvetoon sain kuvan että noita homoläppiä jne olisi ollut AHL:n puolella, eikä varsinaisesti Blackhawksissa.

Oli miten oli, pitää varmaan vaan lukea tarkemmin/enemmän, ei vaan ole mieluisaa lukemista.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Tätähän kaikki odottanut.

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">NEWS: Blackhawks owner Rocky Wirtz wrote a letter to Lanny MacDonald, chairman of the Hockey Hall of Fame, asking for Brad Aldrich’s name to be removed from the Stanley Cup.</p>&mdash; Emily Kaplan (@emilymkaplan) <a href="


">October 29, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

E: ei toiminut upotus.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ongelma rajoittuisi ainoastaan Blackhawksiin ja kyseessä olisi ainoa kerta, kun tällaista ikinä on tapahtunut niin kyllä, vastaus olisi juuri tuo. Valitettavasti en parhaimmalla tahdollanikaan usko, että tämä tulee olemaan viimeinen julki tuleva tällainen tapaus jääkiekon piiristä.

Jos juttusi ja logiikkasi tässä asiassa oli sakeaa jo alun alkaen, niin menee yhä sakeammaksi. Siis jälkipyykin pesu ei ole nyt soveliasta näiden asiasta tienneiden osalta, ja joiden velvollisuutena olisi ollut puuttua siihen (heti, eikä vasta kesällä ja silloinkin ei riittävällä vakavuudella) ja tukea omaa pelaajaansa, koska:
1. seksuaalirikoksia on ihan varmasti tapahtunut muissakin organisaatioissa,
2. seksuaalirikoksia on ihan varmasti peitelty muissakin organisaatioissa, ja
3. seksuaalirikoksia tulee tapahtumaan ihan varmasti jatkossakin.

Eli mitäpä asiaa turhaan puimaan, lakaistaan se nyt taas sinne maton alle ja tällä kertaa pysyvästi.
 




NHL ei ilmeisesti ainakaan vaadi Cheveldayoffin eroa. Onko täälläkin siis vaatimukset aiheesta olleet liikaa? Ja onko ne ehkä jossain muissakin kohdin pikkaisen kovia mielipiteitä.

Vastuulliset vastuuseen ja tuollaisia ei selitä aika tai muukaan, mutta ehkä paikka löytää vastuulliset ja mistä on vastuussa, ei ole somessa.

Edit. Mielestäni edelleen on ihan sopivaa jokaisen henkilön mielipide, että pitäisi silti erota tai erottaa, mutta perusteita kannattaa miettiä. Ja sitä mitä ihmiset ovat tienneet ja tehneet. Onko meillä siitä miten paljon tietoa lopulta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
NHL ei ilmeisesti ainakaan vaadi Cheveldayoffin eroa. Onko täälläkin siis vaatimukset aiheesta olleet liikaa?
Näköjään on:
Kevin Cheveldayoff was not a member of the Blackhawks senior leadership team in 2010, and I cannot, therefore, assign to him responsibility for the Club’s actions, or inactions. He provided a full account of his degree of involvement in the matter, which was limited exclusively to his attendance at a single meeting, and I found him to be extremely forthcoming and credible in our discussion.”

Cheveldayoff’s role within the Blackhawks’ organization at the time not only left him without authority to make appropriate organizational decisions relating to this matter, but as importantly, he was not thereafter even in a position to have sufficient information to assess whether or not the matter was being adequately addressed by the Blackhawks. In short, Cheveldayoff was not a participant in either the formulation or execution of the Club’s response.
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Nyt jos ruvetaan rikollisten nimiä poistelemaan kupista, niin mikä rikos katsotaan riittävän vakavaksi että pokaalia ruvetaan hiomaan? Aldrich oli jo tuomittu rikoksista ennen tämän keissin ilmituloa eikä puhettakaan nimen poistamisesta, niin vaikuttaa hieman taas kilven kiillottelulta.

Yhtään puolustelematta rikollisia, loukkaamatta muita kirjoittajia jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös