pokki kirjoitti:
Minä en voi ymmärtää tuota höpinää Palosta ja Assmannista.
Noh, sillehän emme voi mitään. Assmann -haara on ollut kuitenkin olemassa jo kauan ennen kuin Jorma Palo tuli asian suhteen julkisuuteen. Esimerkiksi sanomalehti Uusi-Suomi tutki tätä Assmann-haaraa melkoisesti jo -60-luvulla. Käsittääkseni Palo tuli tämän asian suhteen julkisuuteen vasta myöhemmin kun kirjoitti kirjan Bodomin arvoitus.
pokki kirjoitti:
Millainen ulkopuolinen murhaaja niittaa kolme nuorta telttaan raivon vallassa jättämättä mitään mahdollisuuksia selvitä hyökkäyksestä, mutta neljännen hän jättää rohisemaan teltan päälle ja alkaa piilottelemaan leiristä löytyviä tavaroita?
Pelkäisitkö sinä, että elossa oleva tekee vastarintaa? Minä pelkäisin.
Pelkäisitkö sinä, että elossa oleva pääsee hälyttämään apua? Minä pelkäisin.
Pelkäisitkö sinä, että eloon jäänyt jälkeenpäin tunnistaisi sinut kavereidensa murhista? Minä pelkäisin.
Tässä on mahdollisuuksia kaksi: Hän joko luulee kaikkien kuolleen tai sitten hän pelästyy kesken kaiken jotain ja pakenee.
pokki kirjoitti:
Kauas on pitkä matka ja tuosta teoriasta ulkopuoliseen tekijään vieläkin pidempi. Kukaan psykopaatti ei jättäisi tuossa tilanteessa yhtäkään todistajaa henkiin, saatika sitten seurueen isokokoisinta kaveria.
Tähän oikeastaan sama vastaus, kuin edelliseen.
pokki kirjoitti:
Missä ovat Gustafssonin arvet?
Kyllähän niitä jälkiä näkyi tuon tapauksen jälkeen.
pokki kirjoitti:
Miksi Irmeli on saanut osakseen suurinta väkivaltaa?
Voi olla sattumaa. Esimerkiksi hänen sijaintinsa teltassa on voinut vaikuttaa ratkaisevasti tähän.
pokki kirjoitti:
Miksi ulkopuolinen murhaaja olisi pitänyt Nissen kenkiä jalassa tekohetkellä?
Ei tietoa.
pokki kirjoitti:
Ja vielä yksi kysymys: miten helkkarissa Nisse voi vakuuttaa olevansa syytön, jos hän ei kerran muista tapahtumista mitään? Kysyn vaan.
Voihan sitä toki vakuuttaa. Yksi vaihtoehto on, että Nisse ei tiedosta olevansa murhaaja ja koko ajatus sotii niin voimakkaasti hänen mieltään vastaan.
pokki kirjoitti:
Nykypäivänä on ihmeellinen tapa kehitellä hullujen proffien kera mitä ihmeellisimpiä salaliittoteorioita. Tuo maalaisjärjellä ajattelu on tehokkaasti pannassa.
Jorma Paloa en nimittäisi missään nimessä hulluksi professoriksi.
pokki kirjoitti:
Tuomioon tuo maalaisjärki ei tule riittämään, eikä sen lakien mukaan niin saisi tehdäkään. Aukottomat todisteet puuttuvat ja piste.
Näin se on nähtävä.
Ei, en minä vakuuttele, että Assmann olisi murhaaja ja kyseessä olisi salaliitto. NG saattaa ihan hyvin olla tekojen takana. Kuitenkin taustalla on hyvin paljon avoimia kysymyksiä. Juuri se tekee tästä murhasta mielenkiintoisen mysteerin.
Hans Assmann on kuitenkin ollut todellinen henkilö jolla on ollut hyvinkin mielenkiintoinen tausta. Ja poliisin haluttomuus ottaa vastaan vihjeet joita useampikin lääkäri antoi, on myös hyvinkin outoa. Hans Assmann ei välttämättä ole murhaaja, ainakaan Bodominjärven tapauksessa. Mutta joka tapauksessa salaperäinen kaveri.