repe_joke kirjoitti:
Minä kyllä edelleen ihmettelen tätä teoriaa tapahtumien kulusta. Nisse on ollut pellitseis. Pistäny porukan kylmäks, kun ei päässy telttaan. Sai tässä siipeensä sen verran, että leuka murtui yms. Sitten Nisse poika vielä puukottelee itseään, ennen kun käy piilottelemassa kengät, murha-aseen ja osan muista tavaroista.
Kaiken tämän jälkeen Nisse vielä tomerana palaa teltalle, riisuu Irkun alasti ja käy siihen päälle osittain makamaan.
Pelimies perkele, jos kaiken tuon on tehnyt, eikä jäänyt asiasta kiinni aikoinaan.
Mä nyt tavallaan otan tämän heittona mulle.
Nisse on ollut kännissä, siinä kirjassahan luki että oli kännissä. Miksei siis pellitseis? Ajattele nyt itse, jos heti perään kysellään että mitä on tapahtunut niin ainoa järkevä vastaus on: "en muista". Mutta eihän Gustafsson olisi voinut sanoa että "olinpa niin kännissä ettei oikestaan hajuakaan illan tapahtumista, mutta syytön olen ja sillä sipuli". Paljon helpompi on heittää jotain normaaleja juttuja mitä on tehty ja että iskujen takia pätkii. Jos olisi oitis ilmoittanut olleensa umpijurrissa olisi hän ollut varmasti pääepäilty numero yksi. Ja myöskin ainoa epäilty.
Seuraava juttu kirjassa on "ylös kello 2" ja että "Seppo on ongella". Mutta Nissestä ei puhuta mitään. Se että Nisse mainitaan kirjassa vain vähän alusta viittaa ainakin minulle siihen että Nisse koisaa jossain tai tekee jotain muuta. Mutta ei ole ainakaan Sepon kanssa.
Murhat, tai tapot tai miksikä ne nyt sitten luetaankin, tapahtui siis sen jälkeen. Jotain kuuden huiskeilla on tehty havainnot missä joku käveli telttapaikalta pois, eli tapahtuma-ajankohta on ollut aikaisemmin. Nisse on hyvinkin voinut koisailla se pari-kolme, miksei jopa neljäkin, tuntia jossain kuusen alla ja herätä sieltä mennäkseen telttaan jatkamaan. Huomaa vain että telttaan ei pääse, narut ovat syystä tai toisesta kiinni ja laskuhumalassa jostain syystä kilahtaa. Saa itsekin nujakassa vähän siipeensä ja aloittaa miettimään miten tästä selvitään ja peittelemään jälkiään.
Muisteleppas nyt että kyseessä olivat 18-vuotiaat työtätekevät nuoret kaverit eli ei mitkään kovin kokeneet häppäveikot. Ei ne tarvitse mitään Nykäs-kännejä ollakseen tolkku pois. Se että vetelee sen 3 promillea vaatii kovaa treeniä, korkeanpaikan leirin ja verensiirron, en usko näiden kavereiden semmoiseen pystyneen.
Itse asiassa aika moni varmaan muistelee oman nuoruutensa dokausilloista sen verran että himaan tultiin jossain vaiheessa ja joskus jopa todella hyvässä simassa. Voipi olla ettei itse ollut aina edes sen isommin kartallakaan, mutta seuraavana aamuna kykeni heräämään ilman sen kummempia ongelmia.
Ja edelleen ajattelen olisiko Irmelin riisuja voinut olla Boisman.