Bodomjärven kolmoismurhat

  • 205 634
  • 1 306

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
J.Petke kirjoitti:
Syyttäjä esittikin hyvän kysymyksen että "kun Irmeliä oli riisuttu niin miten se on onnistunut sinun altasi" Siis kun Gustafsson oli maannut Irmelin päällä niin miten murhaaja on onnistunut riisumaan Irmelin? Sillä aikaako kun Nils oli raahattu rantaanko??

Käsittääkseni kysymyksen esitti aa Lampela, ei syyttäjä.

Lampela oli yrittänyt hiillostaa Nisseä, mutta PJ ei ollut antanut.
Ilmeisesti PJ oli kieltänyt 1960-luvun kuulustelupöytäkirjojen
käytön Nissen kertomusten ristiriitaisuuksien paljastamiseksi.
Tässä kohtaa PJ on menetellyt oikein. Sen sijaan uusien
kuulustelupöytäkirjojen käyttäminen on ihan normaalia
menettelyä silloin, kun kuultava kertoo istunnossa toisin
kuin kuulustelussa.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Kuuntelin tuossa illan päätteeksi Nissen tämänpäiväiset kuulustelut
Espoon käräjäoikeudesta.

Nisse väittää pokkana, että ei ollut yrittänyt vongata hitusvinkulaa
Irmeliltä. Tämä on paskapuhetta.

Miettikääpäs itse:

-kesä
-viinaa
-nainen
-kondomeita

Sanonko hyvää yötä ja käyn kiltisti nukkumaan, NOT!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
pokki kirjoitti:
Miksi, oi miksi, tässä vaiheessa oikeudenistuntoa Nisse menee myöntämään, että hän muistaakin käyneensä yöllä kalassa Sepin kanssa?

Myös aiemmin on kertonut olleensa Sepin kanssa kalassa, mutta tosin alku illasta. Samoin kertonut että kävivät moikkaamassa onkijoita.

Tuskin kuitenkaan enää tarkkaa ajankohtaa vuosikymmenien takaa muistaa. Aikaa on muutenkin kulunut sen verran että varmasti muistikuvissa rupeaa olemaan jo aika paljon "häilyvyyttä". Tuoreessa tapauksessa tämä olisikin aika oleellista, mutta näin vanhan jutun pengonnassa tuskin keltään voidaan enää vaatia täydellistä muistia ja näin ei mielestäni pienet heitot lausunnoissa ei oikein merkkaa mitään. Hyvä kun muistaa itsekin missä saarissa tuli kesällä 05 nukuttua, puhumattakaan tarkemmista paikoista ellei kuulu ns. vakio paikkoihin.
 

altissima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
L4E kirjoitti:
Hyvä kun muistaa itsekin missä saarissa tuli kesällä 05 nukuttua, puhumattakaan tarkemmista paikoista ellei kuulu ns. vakio paikkoihin.
Tapettiinko tai tapoitko siellä saaressa 3 kaveriasi?
Veikkaanpa, että siinä tapauksessa muistaisit tapahtumia hieman tarkemmin kuin mitä aivan mormaalista saaressa yöpymisestä muistat.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
L4E kirjoitti:
Hyvä kun muistaa itsekin missä saarissa tuli kesällä 05 nukuttua, puhumattakaan tarkemmista paikoista ellei kuulu ns. vakio paikkoihin.
Jos siinä metrin päässä olisi tapettu kolme tyyppiä, niin muistaisit varmasti. Aivan tavalliset illat milloin missäkin voivat varmasti unohtua kun niitä ei ajattele jälkikäteen kovinkaan kummoisesti, mutta jos jotain tuollaista tapahtuu niin illan tapahtumat ei voi unohtua. Niitä kelailee jatkuvasti mielessään. Itse hyväksyn muistamattomuuden tuossa tilanteessa ainoastaan silloin jos on yli 3 promillea. Ja silloin Nisse Gusse ei todellakaan voi olla sillä sipuli syyttömyydestään.

edit: muut olivat nopeampia
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ei kai pointti enää ole se onko Nisse syytön vai syyllinen vaan se saadaanko syyllisyys näytettyä toteen vai ei. Tähän saakka mielestäni mitään tapeeksi raskauttavaa ei ole ilmennyt. Ts. todisteet ovat kovin ristiriitaisia. Eri asia tietenkin on jos bussikuskimme päättää penailla kuulusteluissa jotain päätöntä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
matti&teppo kirjoitti:
Jos siinä metrin päässä olisi tapettu kolme tyyppiä, niin muistaisit varmasti. Aivan tavalliset illat milloin missäkin voivat varmasti unohtua kun niitä ei ajattele jälkikäteen kovinkaan kummoisesti, mutta jos jotain tuollaista tapahtuu niin illan tapahtumat ei voi unohtua. Niitä kelailee jatkuvasti mielessään. Itse hyväksyn muistamattomuuden tuossa tilanteessa ainoastaan silloin jos on yli 3 promillea. Ja silloin Nisse Gusse ei todellakaan voi olla sillä sipuli syyttömyydestään.

edit: muut olivat nopeampia


En tiedä onko tämä jo tullut esille, mutta yksi mahdollisuus voi olla, että Nilsille on kehittynyt "toinen" minä, joka pyrkii kieltämään koko muiston mielestä. Psyyke ei kestäisi elää monta vuotta tollaisen asian kanssa.

Asiahan nousi esille uutisissa tämän kaverin kohdalla, joka eli pitkään vaimonsa ruumiin kanssa.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Olen ollut alun alkaen sitä mieltä, että gustafssonia
ei tulla tuomitsemaan. Silti on syytä spekuloida.

Aa Lampela otti mielestäni esiin mielenkiintoisen spekulaation
kenkien piilottamisen osalta. Hän kysyi Gustafssonilta, oliko
tämä lueskellut dekkariromaaneja nuorena? Niissä kun oli
jutut siihen aikaan ratkottu yleensä kengänjälkien avulla...

Mikäli Nisse on tekijä, on hän saattanut piilottaa kengät
kun on ajatellut niiden olevan oleellinen todistuskappale.
Molemmat kenkäparit hän on piilottanut siitä syystä, että
olisi ollut outoa, jos piilotettuna olisi ollut ainoastaan hänen
kenkänsä.

Miksi kengät sitten oli piilotettu niin lähelle ja muut tavarat
ovat hävinneet? Nissen on täytynyt surmien jälkeen käydä
ensin piilottamassa muut tavarat moottoripyörällä. Ilmeisesti
hän on käyttänyt tähän Sepon pyörää, koska hänen omassa
pyörässään ei ollut äänenvaimenninta. Ns. yllätystodistaja
on kertonut kuulleensa moottoripyörän ääntä.

Palattuaan takaisin Gustafsson on nähnyt kuolleeksi luulemansa
Anja Mäen pyrkivän ulos luhistuneesta teltasta, jolloin hän on
surmannut mäen teltan ulkopuolella. Tällöin kengille on tullut verta.
Gustafsson ei ole uskaltanut ottaa riskiä uudesta
moottoripyöräajelusta, joten hän on piilottanut kengät lähemmäksi
kuin muut tavarat.

Miettikääpäs vähän. Jos olisin ulkopuolinen murhaaja, niin miksi
piilottaisin uhrien kengät? Enkö pyrkisi poistumaan paikalta
mahdollisimman nopeasti? Kaiken lisäksi kenkäparit löytyivät
toisiinsa nähden eri paikoista. Väliä oli 50 metriä...

Sen jälkeen hän on raahannut Irmelin ulos teltasta, riisunut tämän
ja jäänyt paikalle. Gustafssonilla ei ole ollut muita vaihtoehtoja.

Poliisin ammattitaidottomuus on pitänyt muusta huolen ja loppu on
historiaa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Gustafssonin olisi eilen kannattanut olla hiljaa eikä kertoa kala-ja pussailujutuistaan.
Eniten meikäläistä ihmetyttää hänen esiintymisensä. Miten itse käyttäytyisit, jos eteesi lyötäisiin parhaan kaverisi ja tyttöystäväsi pahoin runnelluiden ruumiiden valokuvat? Henk. koht. järkyttyisin enkä ainakaan heittäisi vitsiä röökipaikalla.
Murha-ase puuttuu, motiiivi on liiaksi arvailua ja muutenkin homma on hieman liiaksi spekulaatiota, joten hänet vapautetaan. Btw. teoriat siitä, että Gustafssonin olisi pitänyt toistaa murhat, jotta hän sopisi profiiliin on väärä. Jos hän ei murhia tehnyt, niin sitten jonkun muun olisi pitänyt saman logiikan mukaan jatkaa murhaamista. Ei ole näkynyt eikä kuulunut.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
PeteX kirjoitti:
Jos hän ei murhia tehnyt, niin sitten jonkun muun olisi pitänyt saman logiikan mukaan jatkaa murhaamista. Ei ole näkynyt eikä kuulunut.

Ellei tuo Bodom-järvi ollut jo se jatkotapaus... Tulilahdella tapettiin kaksi parikymppistä naista vuotta aiemmin niin ikään telttaan...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Pantse67 kirjoitti:
Ns. yllätystodistaja
on kertonut kuulleensa moottoripyörän ääntä.

Onkohan muuten missään koskaan mitenkään kerrottu mitään näiden kaverusten prätkien syynäämisestä? Luulisi että poliisi tutki ne hyvinkin tarkasti - ja jos tutki, niin eiköhän silloin olisi prätkästä pitänyt löytyä verijälkiä? Meinaan että NG oli kyllä melko perusteellisesti veressä tekojensa jälkeen - tuskin hän sitä prätkää olisi pystynyt täysin puhdistamaan?
 

Cube

Jäsen
Sistis kirjoitti:
Ellei tuo Bodom-järvi ollut jo se jatkotapaus... Tulilahdella tapettiin kaksi parikymppistä naista vuotta aiemmin niin ikään telttaan...
Siinä tapauksessa, miksi meiningit jäivät noihin kahteen kertaan? Onko Gustaffsonilla alibia Tulilahden murhiin? Ja jos kyseessä oli tosiaan sarjamurhaaja, niin miksi tämä varasti nuorilta arvoesineet? Ei kovin sarjamurhaajamaista välttämättä.

Tuntuu joskus siltä, että ihmiset haluavat uskoa syyllisen olleen joku muu kuin Gustaffson, koska ajatus siitä, että murhaaja oli yksi telttaseurueen jäsen (joka on vieläpä elellyt keskuudessamme vapaalla jalalla yli 40 vuoden ajan) on liian raadollinen. Mukavampi ja turvallisempi uskoa, että syyllinen on joku saksalainen psykopaatti-piripää-agentti kuin naapurin Nisse. Ettei tuo illuusio pahuudesta täysin meistä irrallisena asiana ainakaan ihan täysin romutu.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Cube kirjoitti:
Mukavampi ja turvallisempi uskoa, että syyllinen on joku saksalainen psykopaatti-piripää-agentti kuin naapurin Nisse. Ettei tuo illuusio pahuudesta täysin meistä irrallisena asiana ainakaan ihan täysin romutu.


Eipä Nisseä voi häkkiinkään laittaa jos todisteet ovat yhtä ristiriitaisia kuin tähän saakka. Siitähän tässä eniten on kyse. Plus kenties poliisin tarpeesta kohottaa profiiliaan ja siivota piiloon alkuperäisen tutkinnan kämmit?

Luulisin, että Nisse vapautuu prosessin päätteeksi. Ellei sitten murru julkisessa kuulustelussa, joka vaikuttaisi hiukan olevan syyttäjän viimeinen keino murtaa defenssi. Ei liene ihan sattumaa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Sistis kirjoitti:
Ellei tuo Bodom-järvi ollut jo se jatkotapaus... Tulilahdella tapettiin kaksi parikymppistä naista vuotta aiemmin niin ikään telttaan...

Eiköhän rauhoituta jo pikkuhiljaa,mutta kuka tappoi Olof Palmeen?
Nissehän olisi myös voinut muljahtaa sveduihin julmaa tekoa jälleen suorittamaan.
 

krobbe

Jäsen
Cube kirjoitti:
Ja jos kyseessä oli tosiaan sarjamurhaaja, niin miksi tämä varasti nuorilta arvoesineet? Ei kovin sarjamurhaajamaista välttämättä.

Mutta eikös nämä sarjamurhaajat juuri keräile uhreiltaan/uhreistaan voitonmerkkejä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
En todellakaan (tietenkään) osaa sanoa, mitä siellä on tapahtunut 45 vuotta sitten.

Minun mielestäni syyttäjän paketti on aika hatara. Perustuu paljon spekulointiin ja ominpäin tehtyihin asiahaarojen yhdistelemiseen. Toki kaikki, mitä syyttäjä sanoo on voinut kai tapahtua, mutta mielestäni täysin mahdotonta todistaa luotettavasti.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
krobbe kirjoitti:
Mutta eikös nämä sarjamurhaajat juuri keräile uhreiltaan/uhreistaan voitonmerkkejä.

Niin ja tällainen "arvoesineitten pölliminen" voi olla myös hämäystä. Jo muinaiset roomalaiset pyrkivät lavastamaan simppelin intohimomurhan ryöstömurhaksi - ihan vaan sekoittaakseen tapauksen tutkijoiden pasmat.
Olen katsonut Matlockia ja Columboa, joten tiedän hyvin tarkkaan mistä puhun. Ja jos joku ei kunnioita amerikkalaisia lain edustajia, niin kerrottakoon että olen perehtynyt myös Hercule Poirotin tutkimusmenetelmiin.

Mutta asiaan, miksi kukaan ei ota kantaa tuohon aikaisempaan ihmettelyyni NG:n prätkästä? Jos hän sillä ajeli veritöiden jälkeen, niin aivan varmasti moottoripyörästä olisi löytynyt verijälkiä. Ei sellaista psykopaattia ole olemassakaan, joka pystyisi prätkän milli milliltä yön aikana puhdistamaan.
 

krobbe

Jäsen
Predator kirjoitti:
Olen katsonut Matlockia ja Columboa, joten tiedän hyvin tarkkaan mistä puhun. Ja jos joku ei kunnioita amerikkalaisia lain edustajia, niin kerrottakoon että olen perehtynyt myös Hercule Poirotin tutkimusmenetelmiin.

Omat päätelmäni perustuvat puolestaan salapoliiseista suurimman Nikke Knakkertonin tutkimuksiin rikoksista ja rikollisten sielunelämästä.

Tuohon aikaan kun tapaus sattui, oli poliisin tutkimusmetodit ja koulutustaso aivan eri luokkaa kuin tänä päivänä. Paljon on aivan varmaan jäänyt huomiotta, onkohan NG:a kuulusteltu edes epäillyn ominaisuudessa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä takia Seppo Hovin viiksistä on löydetty Nils Gustafssonin spermaa?

Olisiko niin, että Sepolla on jotain salattavaa?!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
krobbe kirjoitti:
Tuohon aikaan kun tapaus sattui, oli poliisin tutkimusmetodit ja koulutustaso aivan eri luokkaa kuin tänä päivänä. Paljon on aivan varmaan jäänyt huomiotta, onkohan NG:a kuulusteltu edes epäillyn ominaisuudessa?

No joo joo, mutta entäs se PRÄTKÄ? Täällä on nyt kovasti väitetty että yltäpäältä verinen kundi on sillä ajellut murhayönä. Onko se motskari joskus tutkittu? Minä en siis tajua miksei tätä pointtia ole käsitelty ollenkaan!

Ja krobbelle vielä tiedoksi, että kandee myös tutustua saksalaisten murhapoliisien toimintatapoihin. Esim. sellaiset heput kuin Derrick ja Harry Klein olisivat jo ratkaisseet tämänkin mysteerin. Jerry Cottonin metodeja en sen sijaan suosittele - muutenkin viinaan menevä FBI:n agentti, joka maksaa Jaguaria osamaksulla yli 30-vuotta, on vähintäänkin epäillyttävä tapaus.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kalkun rusakko kirjoitti:
Minkä takia Seppo Hovin viiksistä on löydetty Nils Gustafssonin spermaa?

Olisiko niin, että Sepolla on jotain salattavaa?!

Mites se "kunnianloukkaus netissä" oikeudenkäynti eteneekään?

täältä päähän
 

krobbe

Jäsen
Predator kirjoitti:
No joo joo, mutta entäs se PRÄTKÄ? Täällä on nyt kovasti väitetty että yltäpäältä verinen kundi on sillä ajellut murhayönä. Onko se motskari joskus tutkittu? Minä en siis tajua miksei tätä pointtia ole käsitelty ollenkaan!

Ja krobbelle vielä tiedoksi, että kandee myös tutustua saksalaisten murhapoliisien toimintatapoihin. Esim. sellaiset heput kuin Derrick ja Harry Klein olisivat jo ratkaisseet tämänkin mysteerin. Jerry Cottonin metodeja en sen sijaan suosittele - muutenkin viinaan menevä FBI:n agentti, joka maksaa Jaguaria osamaksulla yli 30-vuotta, on vähintäänkin epäillyttävä tapaus.

Se moottoripyörätouhu kuulostaa tosiaan oudolta jos NG on kerran (?) suorittanut öisen ajelun. Jostain luin, että Nissen prätkässä ei ollut äänenvaimennin kunnossa, joten ilmeisesti tuohon ajoon on käytetty SB:n pyörää tai sitten ei.

Tapauksen olisi aikoinaan ratkonut mennen tullen muuten Monk, mutta hän ei olisi voinut mennä rikospaikalle koska pujonkukinta oli pahoimmillaan tuohon aikaan vuodesta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vähän myöhässä vastaan flintstonelle, että tottakai tiedän sarjamurhaajien kaksois- usein kolmoiselämästäkin. Leppoisan bussikuskin rooli olisi mainio piilopaikka Nisselle. Sanoin itse asiassa Nissen syyllisyydestä niin, että uskon siihen, jos hän paljastuu Bundyn & kumppaneiden perilliseksi. Mutta! Jos näin, onko hänen tilinsä puhdas 44 vuoden ajan näyttävän aloituksen jälkeen? Epäilen, että ei, jos hän aito sarjamurhaaja on. Nythän on kuitenkin niin, että Nisukka ei ole pahemmin matkustellut ja on vaikuttanut suurimman osan elämästään pk-seudulla. Eikä täällä ole auki tietääkseni mitään selvittämättömien sarjamurhien juttua? Ei koko Pohjoismaissakaan. Mä en saa näitä sopimaan yksiin. Ja anteeksi kun sanon suoraan, mutta Nisse ei edelleenkään vaikuta järjen jättiläiseltä. Leppoisa vanha ukko, joka aikansa kuluksi flirttailee paikalla olevan blonditoimittajan kanssa. Ehkä äijä ottaa kaiken irti julkisuudestaan ja nauttii vapaakyydistä?

Palon kirjoista en ole lukenut kumpaakaan. Ainoastaan ensimmäisen pohjalta tehdyn laajan jutun HS:ssa muutaman vuoden takaa. Mielestäni sen kirjan teoriosointi oli nimenomaan faktojen osalta totaalista asiaa vailla haahuilun häivääkään. Kannattaa muistaa, että Palo itse on nähnyt Assmanin ja Palon kurssikaverit ovat olleet paikkaamassa Nisseä. Heidän mukaansa Nissen vammat olivat todellisia ja vakavia, mm. läpiposken haava. Samoin tajuttomuus ja muistamattomuus. Nisse oli finaalissa kuin venäläinen käkikello, henkisesti ja fyysisestikin. Jostain syystä vammojen luettelo sen ajan kuulustelukertomuksissa ei vastaa sitä, mitä sairaalan väki muistaa. Niinpä esimerkiksi Ritva Santavuoren on helppo sanoa, että "olen nähnyt kuulustelupöytäkirjat, Gustafsson on liitoitellut vammojaan". Santavuori on nähnyt kuulustelupöytäkirjan eli jonkun kirjoittaman tekstin. Palo & co. ovat nähneet asianosaiset. Siinä on valtava ero. Mitä tulee Nissen kuulusteluvideoihin, on totta että hän heittää aika kylmästi ja selkärangasta että missäs murha-ase? Mutta aivan yhtä vaistomaisesti tulee; miten minä olisin siinä kunnossa pystynyt siellä liikkumaan?

En ole missään vaiheessa ollut senkään kannalla, että Nisse on totaalisyytön. Edustan sitä näkökantaa, että tapahtumapaikalla on ollut muitakin ja siinä joukossa, mahdollisesti vain yksi ihminen, on suurin syyllinen. Kaveri, jonka lintubongarit näkivät. Kaveri, jolla oli tilaisuus poistua paikalta kadonneet tavarat mukanaan. Luulen vieläkin, että Nisse veti pinnat pihtari-Irmelille ja kylmensi hänet puolivahingossa. (Tarinan opetus: Älä hyvä tyttö pihtaa! Voit aiheuttaa sarjamurhan!) Mutta hän ei taatusti vaihtanut murhatapaa kesken kaiken, vaan vajosi ehkä "mitä mä oon tehnyt" -tilaan. Mahdollisesti kaikkia kolmea vaaninut tyyppi / persemies tuli ja hoiteli loput. Tai pisti Nissen hoitamaan luoja ties millä hypnoosilla tai kemikaalilla. Nisse muistaa vahingoittaneensa Irmeliä, siitä olen aivan varma ja se hänestä myös näkyy; bodylanguage muuttuu vieläkin oikeudessa, kun Irmelistä puhutaan. Mutta yhtä hyvin Nisse muistaa, ettei varmasti ole tappanut muita ja on äimän käkenä koko kuviosta. Mahdollisesti suggeroiden itsensä uskomaan totaaliseen syyttömyyteensä.

Ritva Santavuoren kommentti perjantaina aamutv:ssä oli paljon puhuva. Siviilihenkilönä Nissen syyllisyyteen uskova Santavuori paljasti ammattimaisuutensa sanomalla lakonisesti: "Tähän mennessä vaaka on selvästi puolustuksen eduksi." Siinä ei ole mitään uutta, niin se on ollut koko ajan, eikä paikalle kaivettu "yllätystodistaja" reikäisine tarinoineen juurikaan imartele syyttäjäpuolen keinoja. Assmanista sellainen yksinkertainen kysymys, että kun ukko vielä tunnustikin Bodomin murhat 90-luvulla ennen kuolemaansa, niin eikö herranjumala Suomesta voitaisi pyytää, että ko. kalmo kaivettaisiin ulos ja otettaisiin dna-näyte? Ei pitäisi olla kynnyskysymys enää kenellekään (paitsi ehkä Tiitiselle). Sitten verrattaisiin dna:ta alkajaisiksi siihen tyynyliinan mällinäytteeseen. Päästäisiin yhdestä syylliskandidaatista. Tai nakitettaisiin hänet samantien. Toinen hyvä kommentti Santavuorelta radiohaastattelussa, kun kysyttiin, että onko mitään heikkoa kohtaa syyttäjän teorioissa, vaikka syyllisyyteen uskotkin. Tähän Santavuori: "Oikeastaan syyttäjän pahin ongelma on se, että paikalle elossa jäänyt,joka yleensä on aina myös syyllinen, olisi pitänyt selvitä syylliseksi jo heti seuraavana aamuna. Kaiken olisi pitänyt viitata siihen varsinkin nuorten henkilöiden tapauksessa. Mitä enemmän syyttäjä on useiden kymmenien indisiotodisteiden varassa, sitä ihmeellisemmältä alkaa tuntua, että selvää asiaa pitää perustella niin kaukaa hakien" Sitä minäkin olen ihmetellyt - mitä ongelmia poliisilla on oikeasti saada syyllinen selville, silloin kun 4 urpoa on riehunut teltalla, 3 tapettu ja 1 on elossa paikalla. Hänhän on syyllinen 99% varmuudella. Miksi tuo ei ollut ainoa tutkimussuunta samantien jo silloin?
 
Pantse67 kirjoitti:
Nisse väittää pokkana, että ei ollut yrittänyt vongata hitusvinkulaa
Irmeliltä. Tämä on paskapuhetta.

Miettikääpäs itse:

-kesä
-viinaa
-nainen
-kondomeita

Sanonko hyvää yötä ja käyn kiltisti nukkumaan, NOT!

No mietitääs itse: Murhaanko kolme kaveria ja käyn kiltisti makaamaan heidän ruumiiden päälle, YES!

Kuten tuossa jo joku totesikin, on tässä monella mennyt sekaisin puurot ja vellit. Nilsin syyllisyyttä tuskin kovin moni tietää ja harva arvaa. Tuskin kenellekään on enää epäselvää myöskään se, että kengät oli piilotettu ja ne sittemmin löytyivät. Kysymyshän onkin vain siitä, riittääkö konstaapeleiden keräämä aineisto Gustafssonin tuomitsemiseen. Tässä vaiheessa näyttää melko heikolta, tulee vaikutelma että koko rakennelma on tehty vain tukemaan Nilsin tunnustusta. Kun sitä tunnustusta ei ole koskaan saatu, on jouduttu ns. kusiseen paikkaan.

Itse uskon, että poliisilla on vahva käsitys ja epävirallisesti 'tieto' siitä, että NG on syyllinen. Siis en usko mihinkään suuriin salaliittoihin Staseineen ja sijaiskärsijöineen. Enää vain pitäisi hoitaa yks pikku muodollisuus, nimittäin Nissen syyllisyyden todistaminen. Tällä hetkellä näyttää heikolta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Predator kirjoitti:
No joo joo, mutta entäs se PRÄTKÄ? Täällä on nyt kovasti väitetty että yltäpäältä verinen kundi on sillä ajellut murhayönä. Onko se motskari joskus tutkittu? Minä en siis tajua miksei tätä pointtia ole käsitelty ollenkaan!

Mopedia ei kaiketi ole tutkittu - tai jos on, niin korkeintaan pintapuolisesti. Mahdollisia verijälkiä mielenkiintoisempaa olisi kuitenkin miettiä, mitä kaikkea prätkiin on voitu piilottaa. Kuten vaikka murha-ase...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös