Paras ei vain aina tarkoita kalleinta kuten tiedät ja kyllähän yleensä ulkomaalaisille maksetaan enemmän. En oikein vain jaksa uskoa että Darzins, Lavins, Sprukts ja kumppanit mitään maltaita saisivat vaikka esim Darzins on ihan eri pelaaja siihen jamppaan joka Ilveksessä kävi.
Toki näin ja luulen että Dinamon on laitettava Darzinsin ja kumppaneiden sopimukseen melkoinen palkankorotus jos haluaa heidät pitää kunhan nykyiset sopimukset kuluvat umpeen.
Ja tiedän kyllä Brock Trotterin mutta ottaen huomioon että miehellä on yksi hyvä kausi AHL:ssä takana on hyvin vaikea uskoa että hänelle maltaita maksettaisi verrattuna esim Hartiganiin tai mv-kaksikkoon.
Minulla ei ole harmainta aavistusta miten Dinamon 8 miljoonan euron pelaajabudjetti jakautuu eri pelaajien kesken. En usko että Trotter on seuran parhaiten palkittu ulkomaalainen, vaikka pelillisesti hän on seuran paras ulkkari.
Trotter haki itseään kauden ensimmäisen puolikkaan mutta päästessään Darzinsin ja Redlihsin kanssa samaan ketjuun nousi hän nopeasti hyvin esille. Trotter on juuri sellainen ulkomaalaispelaaja millaisia näen mielelläni KHL:ssä. Nuoria ja eteenpäinpyrkiviä, mutta samalla jo läpimurtonsa (Trotterin tapauksessa AHL-tasolla) suorittaneita.
Ja silti, keskipalkka olisi joukkueessa vajaat 300 000 euroa tuolla 8 miljoonalla niin kyllä silloin ollaan todella anteliaalla päällä.
Näin on. KHL:n keskivertopelaaja on tasoonsa nähden ylipalkattu. Tätä on turha kiistää.
Veikkaan yhtään väheksymättä ettei esim tuosta Latvian maajoukkueesta nyt hirveän moni liigaa mitenkään dominoisi.
Tästä eri mieltä. Lauris Darzins oli KHL:n pistepörssissä edellä kaikkia suomalaisia Petri Kontiolaa lukuunottamatta. Niko Kapanen, Jarkko Immonen, Juhamatti Aaltonen, Janne Pesonen ja Jori Lehterä jäivät kaikki taakse. Näistä Immonen, Pesonen, Aaltonen ja Lehterä ovat voittaneet joko SM-liigan piste- tai maalipörssin viime vuosien aikana. Lisäksi Darzins pelasi yhdeksän ottelua vähemmän kuin Kontiola, mutta jäi pisteissä vain neljä pistettä Kontiolan taakse.
Olen nähnyt tällä kaudella vähintään tusinan verran Dinamon pelejä. Darzins on tehnyt minuun hyvin suuren vaikutuksen. Hän on KHL:n parhaita yksi-vastaan-yksi pelaajia ja lisäksi vahva jässikkä ja hyvä kulmapelaaja. Olen varma että tämän kauden SM-liigassa ei pelannut yhtään hyökkääjää samalla pelitasolla kuin mitä Darzins oli tällä kaudella, yhtään SM-liigaa vähättelemättä.
Darzinsilla on vielä yksi vuosi sopimusta jäljellä Dinamon kanssa, mutta sen jälkeen moni rikas venäläisseura on miehen perässä ja Dinamo saa lyödä pöytään aika pinon rahaa jotta Darzins pysyy Riikassa.
Ja ulkomaalaiset tosiaan eivät Riikassa ole mitään tähtistatuksen omaavia, ainakaan tällä kaudella.
Petrovicky - nelosketjun sentteri. Ei täyttänyt ulkomaalaispelaajan kriteereitä.
Surovy - Pelasi mukiinmenevän kauden. Slovakian maajoukkuemies.
Hartigan - Kärsi loukkaantumisista mutta terveenä ollessaan pätevä keskushyökkääjä.
Trotter - Loppukaudesta yksi KHL:n parhaita laitureita. Mainio raataja ja kulmapelaaja. Osaa tehdä likaisia maaleja. KHL:n "jerelehtinen". Toivottavasti jatkaa KHL:ssä pitkään.
Maalivahdit Holt ja Tellqvist - Keskitason maalivahteja KHL:n mittakaavassa.
Tästä olen osittain samaa mieltä. Ei ehkä isoa osuutta mutta kuitenkin sen 3-5 avainpelaajaa jota tarvittaisin. Yleisesti ottaen en kuitenkaan lyhyellä tähtäimellä KHL-kuvioon jaksa uskoa.
En minäkään siihen usko, koska en usko että kukaan Suomessa lähtee hassaamaan miljoonittain omia rahojaan vain siksi, että Blues saisi pelata KHL:ssä.