Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 102
  • 19 022

D.A.D

Jäsen
tyttäristäni vanhin on siinä iässä, että viimeistään vuodenvaihteessa olisi hyvä aika aloittaa ajo-opetus, jonka ajattelin hoitaa itse. Jos ajokortti on suoritettu automaattivaihteisella, ei se oikeuta ajamaan manuaalivaihteisella.

Ajo-opetuksen suhteen hyvä uudistus oli se, että autoa ei tarvitse erikseen katsastaa opetus käyttöön. Meillä mentiin sillä järjestelyllä että poika ajoi ensimmäiset 3000 kilometriä automaatilla, niin liikenne tuli tutuksi ja kaksi kuukautta ennen inssiä osti oman auton manuaali vaihteella johon poljin siirrettiin. Mielestän tämä oli toimiva juttu kun ei tullut vielä vaihde ja kytkin hommelit kaiken muun uuden päälle samaan syssyyn, vaan sai keskittyä enemmän liikenteeseen.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Itselle legedaarisin auto moka on kyllä kaverin vaimon toimesta.

Kaveri sanoi emännälleen (kun oli tympääntynyt aina huolehtimaan kaikista perheen autoista) että ”nyt sinäkin voisit vähä oppii huolehtimaan autoistasi”. ”Ihan vaikka sillä että pesisit joskus auton ja tarkistaisit öljyt.” Noh, vaimo oli sitten ajatellut tehdään kuten mies käskee eikä olla tyypillinen nainen. Tarkistetaanpa öljyt! Siitä sitten auto huoltsikan pihaan parkkiin, konepelti auki ja öljyn tarkistus. Hui kauhistus, ei autossa oo yhtään öljyä koneessa, ei näy mitään! (Avasi sen täyttökorkin siitä koneen päältä). Ei muuta kun huoltsikalta 5L öljyä koneeseen, mut ei vieläkään näkynyt öljynpintaa. Haki vielä toisen pönikän (tässä vaiheessa kyl jo huoltsikan myyjäkin kyseenalaisti asiaa). Vielä pari litraa koneeseen ja noin nyt näkyy. Koneessa on nyt öljyä. Muuten hyvä mut startatessa kerta rykäsy, öljyt pitkin huoltoaseman pihaa (öljytikun kautta sentään pääsi pihalle) ja auto hinaukseen.

Jatkossa kaveri on ite hoitanut kaikki taloutensa autoasiat...
 

Fordél

Jäsen
Tuli haettua auto vuosihuollosta, ja taas tuli mieleen, että mikseivät huoltoliikkeet pesetä asiakkaisen autoja tällaisten vähän hinnakkaampien huoltojen yhteydessä?

Katteet on varmasti kunnossa merkkiliikkeen huoltohinnoissa, joten siitä voisi hyvin ottaa pari kymppiä voitosta pois ja tarjota hyvää asiakaspalvelua, kun asiakas saisi aina huolletun ja pestyn auton. Jotenkin se fiilis aina vähän latistuu, kun maksat monta sataa huollosta ja sitten lähdet samalla paskasella autolla ajelemaan kotio. Monen autoliikkeen yhteydessä toimii joku pesufirma niin hyvin voisi (lupa asiakkaalta toki kysyen) pestä samalla (ja siis käsipesulla mieluusti) huoltoon tulevien asiakkaiden autot. Pikku juttu, mutta tämmösellä erottuisi hyvin edukseen.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli haettua auto vuosihuollosta, ja taas tuli mieleen, että mikseivät huoltoliikkeet pesetä asiakkaisen autoja tällaisten vähän hinnakkaampien huoltojen yhteydessä?

Katteet on varmasti kunnossa merkkiliikkeen huoltohinnoissa, joten siitä voisi hyvin ottaa pari kymppiä voitosta pois ja tarjota hyvää asiakaspalvelua, kun asiakas saisi aina huolletun ja pestyn auton. Jotenkin se fiilis aina vähän latistuu, kun maksat monta sataa huollosta ja sitten lähdet samalla paskasella autolla ajelemaan kotio. Monen autoliikkeen yhteydessä toimii joku pesufirma niin hyvin voisi (lupa asiakkaalta toki kysyen) pestä samalla (ja siis käsipesulla mieluusti) huoltoon tulevien asiakkaiden autot. Pikku juttu, mutta tämmösellä erottuisi hyvin edukseen.

Bilialla kyllä kysyvät saako auton ajaa harjapesusta läpi huollon lopuksi, ainakin pari vuotta sitten. Itse olen tuohon aina tarttunut, koska leasing auton maalipinta ei niin paljoa kiinnosta, että käyttäisin ainoastaan käsinpesua.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Katteet on varmasti kunnossa merkkiliikkeen huoltohinnoissa, joten siitä voisi hyvin ottaa pari kymppiä voitosta pois ja tarjota hyvää asiakaspalvelua, kun asiakas saisi aina huolletun ja pestyn auton. Jotenkin se fiilis aina vähän latistuu, kun maksat monta sataa huollosta ja sitten lähdet samalla paskasella autolla ajelemaan kotio.

Heh, sen kun näkisi. Sen sijaan ainakin ennen laskuttivat kaksi kymppiä pissapojan täytöstä. Myös silloin, kun se on valmiiksi piripintaan täynnä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Autohommat on ihania. Juuri lähes virhrettömäksi katsastuksessa todettu (no alkaa siinä jo vähän ruostetta näkymään) Opel kaatui suorilta jaloilta. Ilman mitään ennakko-oireita yhtäkkiä ei vaan ihan starttaa. Siis starttaa sillain melkein. Eli ecu. Taas. Kolmas tuon auton historiassa. Keskimäärin sillä pääsee näköjään runsaat 70tkm.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Heh, sen kun näkisi. Sen sijaan ainakin ennen laskuttivat kaksi kymppiä pissapojan täytöstä. Myös silloin, kun se on valmiiksi piripintaan täynnä.

Ainakin Autokeskuksessa täyttävät tuon nykyään huollon yhteydessä ihan veloituksetta, mistä olin iloisesti yllättynyt kun heidän asiakkaaksi siirryin muutama vuosi sitten.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli haettua auto vuosihuollosta, ja taas tuli mieleen, että mikseivät huoltoliikkeet pesetä asiakkaisen autoja tällaisten vähän hinnakkaampien huoltojen yhteydessä?

Katteet on varmasti kunnossa merkkiliikkeen huoltohinnoissa, joten siitä voisi hyvin ottaa pari kymppiä voitosta pois ja tarjota hyvää asiakaspalvelua, kun asiakas saisi aina huolletun ja pestyn auton. Jotenkin se fiilis aina vähän latistuu, kun maksat monta sataa huollosta ja sitten lähdet samalla paskasella autolla ajelemaan kotio. Monen autoliikkeen yhteydessä toimii joku pesufirma niin hyvin voisi (lupa asiakkaalta toki kysyen) pestä samalla (ja siis käsipesulla mieluusti) huoltoon tulevien asiakkaiden autot. Pikku juttu, mutta tämmösellä erottuisi hyvin edukseen.

Veholla jokaiseen vuosihuoltoon kuuluu pesu. Harjaton tai harjapesu. Toki vehon hinnat on ehkä korkeammat kuin muualla.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Tuli haettua auto vuosihuollosta, ja taas tuli mieleen, että mikseivät huoltoliikkeet pesetä asiakkaisen autoja tällaisten vähän hinnakkaampien huoltojen yhteydessä?

Katteet on varmasti kunnossa merkkiliikkeen huoltohinnoissa, joten siitä voisi hyvin ottaa pari kymppiä voitosta pois ja tarjota hyvää asiakaspalvelua, kun asiakas saisi aina huolletun ja pestyn auton. Jotenkin se fiilis aina vähän latistuu, kun maksat monta sataa huollosta ja sitten lähdet samalla paskasella autolla ajelemaan kotio. Monen autoliikkeen yhteydessä toimii joku pesufirma niin hyvin voisi (lupa asiakkaalta toki kysyen) pestä samalla (ja siis käsipesulla mieluusti) huoltoon tulevien asiakkaiden autot. Pikku juttu, mutta tämmösellä erottuisi hyvin edukseen.
Hyvin pitkälti kustannuskysymys ja se kuinka kauan mekaanikolla menisi aikaa pesemiseen tai sen järjestämiseen. Peseminen maksaa vuositasolla melkoisen paljon. Toki siinä puhut totta, että mielikuva huollosta asiakkaalla jäisi varmasti paremmaksi jos auton saa pestynä takaisin. Siinä pitääkin punnita mikä on minkäkin arvoista. Asiakatyytyväisyys on toki erittäin tärkeä juttu.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tuli haettua auto vuosihuollosta, ja taas tuli mieleen, että mikseivät huoltoliikkeet pesetä asiakkaisen autoja tällaisten vähän hinnakkaampien huoltojen yhteydessä?

Katteet on varmasti kunnossa merkkiliikkeen huoltohinnoissa, joten siitä voisi hyvin ottaa pari kymppiä voitosta pois ja tarjota hyvää asiakaspalvelua, kun asiakas saisi aina huolletun ja pestyn auton. Jotenkin se fiilis aina vähän latistuu, kun maksat monta sataa huollosta ja sitten lähdet samalla paskasella autolla ajelemaan kotio. Monen autoliikkeen yhteydessä toimii joku pesufirma niin hyvin voisi (lupa asiakkaalta toki kysyen) pestä samalla (ja siis käsipesulla mieluusti) huoltoon tulevien asiakkaiden autot. Pikku juttu, mutta tämmösellä erottuisi hyvin edukseen.
Itse käyttämässäni merkkiliikkeessä sai aina aikaisemmin auton pestynä huollon jälkeen, mutta viime vuonna se poistui. Nykyään tarjoavat käsinpesua n. 40€:n hintaan. En periaatteessa maksa siitä, koska huollot maksavat sen verran, että luulisi kuuluvan hintaan.
 

frodo

Jäsen
Michelin Primacy 4:t meni auton alle. Ensikokemuksena matalilla nopeuksilla todella hiljaiset ja pito on hyvä, mutta kovemmissa nopeuksissa rengasmelu on kovempi kuin Energy Savereissa. Ei tuo melu mikään hirvittävän kova nytkään ole, mutta edellisiä renkaita voimakkaampi kuitenkin. En nyt ihan 100% tyytyväinen renkaisiin ole tuon melun vuoksi, mutta kaipa näillä pärjää.
Pidän tuota rengasmelua tärkeimpänä kriteerinä aina kun uusia renkaita olen hankkimassa. Varsinkin kun suurin osa kilometreistä ajetaan sähköautolla, niin renkaiden meluttomuus merkitsee vielä enemmän.
Tilasin nyt kakkosautoon Falken ziex ze310 ecorunit. EU-merkinnän mukan 67dp. Vaikkei tuo merkintä todellisuutta täysin kerro, niin kyllä se suuntaa antaa. Ei ollut pahan hintainen kierros. Hyvin pärjännyt myös testeissä. Voin myös raportoida tänne kun ensimmäiset kilsat on ajettu.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Puoliso tarvisisi työkuvioiden vuoksi autoa 4 kuukauden ajaksi ajalle 1.5.2021-1.9.2021. Ajosuoritetta tulee noin 100 kilometriä päivään eli 52 km suuntaa kohden viitenä päivänä viikossa, muuten ajot melko minimissä tarkoitus pitää. Helsingin tukikohdassa mahdollisuus ladata autoa esimerkiksi hybridiä ajatellen. Siitä, tarjoaako työnantaja tuohon mahdollisuutta, ei ole vielä tietoa. Verotusnäkökulma on tuttu asiaan kyllä.

Mikähän vaihtoehto tuolle ajalle ja kilometrimäärälle järkevin vaihtoehto: edullisen auton osto ja myynti syksyllä, 4 kuukauden leasing-sopimus tai esimerkiksi halvan plugarin/täyssähköauton osto jo myynti syksyn tullen? Budjetti asettukoon vaikka 15 000 euroon. Herääkö ajatuksia palstatovereille?
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Puoliso tarvisisi työkuvioiden vuoksi autoa 4 kuukauden ajaksi ajalle 1.5.2021-1.9.2021. Ajosuoritetta tulee noin 100 kilometriä päivään eli 52 km suuntaa kohden viitenä päivänä viikossa, muuten ajot melko minimissä tarkoitus pitää. Helsingin tukikohdassa mahdollisuus ladata autoa esimerkiksi hybridiä ajatellen. Siitä, tarjoaako työnantaja tuohon mahdollisuutta, ei ole vielä tietoa. Verotusnäkökulma on tuttu asiaan kyllä.

Mikähän vaihtoehto tuolle ajalle ja kilometrimäärälle järkevin vaihtoehto: edullisen auton osto ja myynti syksyllä, 4 kuukauden leasing-sopimus tai esimerkiksi halvan plugarin/täyssähköauton osto jo myynti syksyn tullen? Budjetti asettukoon vaikka 15 000 euroon. Herääkö ajatuksia palstatovereille?

Kyllä noilla specseillä lähtisin minileasingiä suosittamaan. Ei tarvitse murehtia arvonalenemaa eikä auton vikoja. Lisäksi se helppous kun ei tarvitse ostaa autoa ja sitten muutaman kuukauden päästä jo kaupustella sitä.

Minileasingillä tietää auton kulut kesälle, eikä tarvitse sen enempää asiaa murehtia.
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Puoliso tarvisisi työkuvioiden vuoksi autoa 4 kuukauden ajaksi ajalle 1.5.2021-1.9.2021. Ajosuoritetta tulee noin 100 kilometriä päivään eli 52 km suuntaa kohden viitenä päivänä viikossa, muuten ajot melko minimissä tarkoitus pitää. Helsingin tukikohdassa mahdollisuus ladata autoa esimerkiksi hybridiä ajatellen. Siitä, tarjoaako työnantaja tuohon mahdollisuutta, ei ole vielä tietoa. Verotusnäkökulma on tuttu asiaan kyllä.

Mikähän vaihtoehto tuolle ajalle ja kilometrimäärälle järkevin vaihtoehto: edullisen auton osto ja myynti syksyllä, 4 kuukauden leasing-sopimus tai esimerkiksi halvan plugarin/täyssähköauton osto jo myynti syksyn tullen? Budjetti asettukoon vaikka 15 000 euroon. Herääkö ajatuksia palstatovereille?
Esim. ALD:ltä saa liisattua käytetynkin auton vaikka puoleksi vuodeksi ja on myös hybriditarjontaa.

Ostaminen ja uudelleen myymisen vaiva (arvon alenema riskeineen) ei ainakaan itseäni houkuttelisi.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
@benicio

Meni omat veikkaukset pieleen, olikin virranjakajan pyörijä sulanut. Vaihdettiin se ja jakajan kansi, sekä sytytysjohdot ja -tulpat, ja nyt pelaa mainiosti.

Maanantaina saa sitten uudet nakit alle, ja sitten kun vielä katsastuksesta pääsee läpi, niin pääsee nauttimaan kesäautosta.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Kyllä noilla specseillä lähtisin minileasingiä suosittamaan. Ei tarvitse murehtia arvonalenemaa eikä auton vikoja. Lisäksi se helppous kun ei tarvitse ostaa autoa ja sitten muutaman kuukauden päästä jo kaupustella sitä.

Minileasingillä tietää auton kulut kesälle, eikä tarvitse sen enempää asiaa murehtia.

Mulla oli viime vuonna pariinkin otteeseen Hertzin minileasing käytössä. Kesällä oli alla Volvon v40 ja talvella parin kuukauden ajan Ford Fiesta.

Viime kesäksi sain tuon tuon Volvon aika hyvällä alennuksella kun laittoivat Koronan takia hinnat keväällä todella alas. Muistaakseni maksoin noin 500€/kk kun nyt tuo maksaa 800€/kk.

Täältä erittäin iso suositus ainakin tuolle Hertzin palvelulle. Asiakaspalvelukin oli varsin hyvää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tytölle olisi ensiauto haussa, taisin jo joskus täällä asiaa kysäistäkin. Mii tai Up olisi omasta puolestani etusijalla, eikä noille tytärkään ole irvistänyt. Yaris olisi kuulemma kuitenkin ykkönen, eikä siinä mitään pl. hinta suhteessa kilometreihin ja vuosimalliin - 5000-7000e luokassa mennään päälle 200 tkm ja kymmenen vuoden. Samalla rahalla saa karkaeasti 50 tkm ajetun 2015 vuosimallin Upin. Jees, Toyota on käsittääkseni edelleenkin luotettava ja VW-vihaajat osaavat tuosta varmasti omat vittuilunsa löytää. Jos kuitenkin jätetään ne pois, kun kysyn, että mikä tuollaisen eron tekee? Viisi vuotta on kuitenkin turvallisuuden suhteen iso kehitysaika.

No, lopulta väliä ei ole kuin sillä, että auto on mahdollisimman hyvä hinta-laatusuhteeltaan sekä turvallinen. Ilmastointi tietenkin ja ok poppivehkeistä plussaa. Niin, ja manuaali nyt kuitenkin. Alunperin piti mennä tappiin saakka automaatilla, mutta kiinnostus pelastusalaa kohtaan talven aikana vaatii manuaalin ja C:n joskus myöhemmin.

Joku muutaman vuoden yksityisliisari olisi kätevä myös, mutta niihin ei taida saada opetuspolkimia kiinnittää.
 

Vatso

Jäsen
No, Yarista vastaava volkkari on kuitenkin Polo eikä Up, aika lailla saman hintaisia nuo Polot sitten taas ovat ja UP on luokkaa pienempi auto, joka sitten näkyy hinnassakin.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toki Toyotaltakin löytyy Aygo, joka on tuota Up/Mii-kokoluokkaa. Mutta kyllä Toyota tuntuu hinnan pitävän paremmin kuin Volkkarit. Ja onhan nuo perinteisesti olleet todella kestäviä.

Äidilläni oli parikymmentä vuotta sitten kymmenisen vuotta Corolla, jonka vaihtoi 14 vuoden iässä pois. Eipä tuossa koskaan mitään vikaa oikein ollut. Ruostetta kylläkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No, Yarista vastaava volkkari on kuitenkin Polo eikä Up, aika lailla saman hintaisia nuo Polot sitten taas ovat ja UP on luokkaa pienempi auto, joka sitten näkyy hinnassakin.
Totta. Perkele, mitähän minä oikein sekoilen, jo toinen virhe tälle vuodelle. Aygo, eikä Yaris piti googlaamani. No, kokeilenpa uudelleen.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Totta. Perkele, mitähän minä oikein sekoilen, jo toinen virhe tälle vuodelle. Aygo, eikä Yaris piti googlaamani. No, kokeilenpa uudelleen.

Tuohon Aygoon vielä sen verran, että kannattaa katsoa myös Peugeot 108 (ja 107 vanhemmassa korimallissa) ja Citroen C1. Ovat kaikki kolme samat autot samalta tehtaalta ja samalla tekniikalla. Tuo aiempi korimalli oli täysin yksi yhteen, mutta tämä uudempi 2014 -> en ole täysin varma, tuskin ainakaan suuria eroja on.

EDIT: hinnassahan on Aygossa tietty Toyota-lisää, mutta pikasella nettiautovilkaisulla näyttäisivät olevan about samanhintaisia. 2015 vm, n. 100 000 km, ~6000 €
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tytölle olisi ensiauto haussa, taisin jo joskus täällä asiaa kysäistäkin. Mii tai Up olisi omasta puolestani etusijalla, eikä noille tytärkään ole irvistänyt. Yaris olisi kuulemma kuitenkin ykkönen, eikä siinä mitään pl. hinta suhteessa kilometreihin ja vuosimalliin - 5000-7000e luokassa mennään päälle 200 tkm ja kymmenen vuoden. Samalla rahalla saa karkaeasti 50 tkm ajetun 2015 vuosimallin Upin. Jees, Toyota on käsittääkseni edelleenkin luotettava ja VW-vihaajat osaavat tuosta varmasti omat vittuilunsa löytää. Jos kuitenkin jätetään ne pois, kun kysyn, että mikä tuollaisen eron tekee? Viisi vuotta on kuitenkin turvallisuuden suhteen iso kehitysaika.

No, lopulta väliä ei ole kuin sillä, että auto on mahdollisimman hyvä hinta-laatusuhteeltaan sekä turvallinen. Ilmastointi tietenkin ja ok poppivehkeistä plussaa. Niin, ja manuaali nyt kuitenkin. Alunperin piti mennä tappiin saakka automaatilla, mutta kiinnostus pelastusalaa kohtaan talven aikana vaatii manuaalin ja C:n joskus myöhemmin.

Joku muutaman vuoden yksityisliisari olisi kätevä myös, mutta niihin ei taida saada opetuspolkimia kiinnittää.

Yariksessa kustannukset ovat ostovaiheessa. Toisaalta niistä osan saa pois myös myyntivaiheessa.
Lähipiirissä on ollut noita ja onhan ne aivan käsittämättömän kestäviä autoja. Juuri se, että siinä mittarissa voi olla satatuhatta enemmän, ja se on edelleen parempi kuin kilpailijat.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä olen aikanaan kymmenen vuotta ajanut yariksella eikä ollut yhtäkään vikaa. Ainoa huono puoli oli ettei mun "variksessa" ollut ollenkaan ilmastointia ja rengasmelu on japsityyliin riittävä talvisin.
 

hege

Jäsen
Appiukolla on myös tuollainen Boris Pervo (tai siis Yaris verso) jostain 2000-luvun alkupuolelta ja myös ollut erittäin vähävaivainen vaikka kilometrejä on tullut lähemmäksi 250 tuhatta ja toisaalta viimeiset vuodet ollut talvet säilönnässä. Keväällä vain akku paikalleen ja liikenteeseen (huolto ja katsastus). Punainen väri on haalistunut kyllä, mutta sisustus on esim. pysynyt hyvin kuosissa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Jonkin aikaa ollut tuollainen mersun A-sarjan sedani. Jossain vaiheessa käytin autoa takuuhuollossa ja sain lainaksi vastaavan mallisen auton, mutta hatchbackin. Huomasin, että laina-autossa ohjaus keskittää huomattavasti napakammin kuin omassani. Omassani se ei edes välttämättä aina täysin keskitä, vaan saattaa jäädä hieman kääntämään. Ero ohjaustuntumassa oli huomattava. Kuinka voi olla noin paljon vaihtelua saman mallin sisällä? Ohjauskulmatkin tuli juuri tsekattua, kunnossa on. Omassa autossani on 17" vanteet, laina-autossa oli 18", mutta tuon ei luulisi vaikuttavan, ainakaan noin paljoa. Muistan myös kun ennen ostopäätöstä koeajoin tuota sedanmallia ja siinäkin ohjauksen napakkuus kiinnitti huomion. Jotenkin en ole samaa kokemusta saanut omalla autollani. Luulin että olin vain tottunut siihen, mutta toista autoa kokeillessani tajusin että onhan näissä selvä ero.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös