Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 056
  • 19 022

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma auto oli koko talven työpaikan lämpimässä tallissa kun vaimon kanssa pärjättiin etätöistä johtuen yhdellä, hänen työsuhde kärryllään.

No, tänään sitten hain oman CLS 500:n ajoon ja motarilla nopeusrajoitukset oli ihan paperia kun mökillä lähdin käymään ;-)

Mökin pihalla vasta muistui mieleen, että tuo auto oli lokakuusta lähtien ollut seisontavakuutuksessa eli parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Onko täällä porukalla kokemusta auton osien, esim. minun tapauksessa ajovaloumpioiden tilaamisesta jenkeistä? Lähinnä kyse katsastusmiehen mielipiteestä.. Nykyiset on orkkis mukautuvat xenonit, katsomani tarvikeosa on täysin Led-tekniikkaa. Valmistajalla on paikalliset liput ja laput, mutta ei mitään virallista EU:n osalta. Nykyiset on niin kulahtaneet ja naarmuilla, että tekisi mieli vaihtaa. En kuitenkaan kehtaa ottaa n. 500$ riskiä jos katsastuksessa todetaan laittomiksi.
 

Veijari

Jäsen
Onko täällä porukalla kokemusta auton osien, esim. minun tapauksessa ajovaloumpioiden tilaamisesta jenkeistä? Lähinnä kyse katsastusmiehen mielipiteestä.. Nykyiset on orkkis mukautuvat xenonit, katsomani tarvikeosa on täysin Led-tekniikkaa. Valmistajalla on paikalliset liput ja laput, mutta ei mitään virallista EU:n osalta. Nykyiset on niin kulahtaneet ja naarmuilla, että tekisi mieli vaihtaa. En kuitenkaan kehtaa ottaa n. 500$ riskiä jos katsastuksessa todetaan laittomiksi.
Onko vanhojen umpioiden kunnostus vaihtoehto? Olis varmaan halvin ja helpoin ratkaisu.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Onko vanhojen umpioiden kunnostus vaihtoehto? Olis varmaan halvin ja helpoin ratkaisu.
Vuosi sitten hioin umpiot sellaisella valmiilla kitillä. Ihan hyvät niistä tuli, mutta nyt vuotta myöhemmin tuntuu, että ovat taas kovin kulahtaneet.. Ei katsastusmies noista ole valittanut, turhamaisena sitä vaan houkuttelisi modernisoida auton ulkonäköä.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Jaahas. Olisi aika luopua vasta vuoden käytössä olleesta nelivetodieselistä ja siirtyä bensakamppeeseen autoilun vähennyttyä radikaalisti.

Hakusessa siis seuraavilla spekseillä auto:
-Bensa, automaatti
-Minimi vm 2011
-Tilaa saa ja pitää olla
-Maavaraa jotta pääsee huonommallekkin tielle tarvittaessa
-neliveto plussaa
-hinta maks n. 20k€
-alle 200tkm ajettu

Suosituksia mitä alkaisi etsimään? Tutkassa ollut mm mitsubishi outlander ym. Hankalaa. Merkillä ei niin väliä.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jaahas. Olisi aika luopua vasta vuoden käytössä olleesta nelivetodieselistä ja siirtyä bensakamppeeseen autoilun vähennyttyä radikaalisti.

Hakusessa siis seuraavilla spekseillä auto:
-Bensa, automaatti
-Minimi vm 2011
-Tilaa saa ja pitää olla
-Maavaraa jotta pääsee huonommallekkin tielle tarvittaessa
-neliveto plussaa
-hinta maks n. 20k€
-alle 200tkm ajettu

Suosituksia mitä alkaisi etsimään? Tutkassa ollut mm mitsubishi outlander ym. Hankalaa. Merkillä ei niin väliä.


Linkin takaa löytyy ainakin yksi varteenotettava vaihtoehto. Tuo 165kw kone ei kärsi enää öljynsyöntiongelmista kuten 155kw versio. Lisäksi potkua löytyy kivasti, sekä maavarakin ok. Kaupanpäälle vielä quattro.

Audissa ainakin ajettavuus hieno. Olen ajanut tuolla 165kw versiolla normiavanttina ja on kyllä ihan huippumoottori peruskäytössä. Sisältä a4 b8.5 toki hieman vanhahko mutta ihan toimiva. Ehkä tiloiltaan ei mikään ihmeellinen, mutta peruskäytössä varsin riittävä.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна

Linkin takaa löytyy ainakin yksi varteenotettava vaihtoehto. Tuo 165kw kone ei kärsi enää öljynsyöntiongelmista kuten 155kw versio. Lisäksi potkua löytyy kivasti, sekä maavarakin ok. Kaupanpäälle vielä quattro.

Audissa ainakin ajettavuus hieno. Olen ajanut tuolla 165kw versiolla normiavanttina ja on kyllä ihan huippumoottori peruskäytössä. Sisältä a4 b8.5 toki hieman vanhahko mutta ihan toimiva. Ehkä tiloiltaan ei mikään ihmeellinen, mutta peruskäytössä varsin riittävä.

Juu nykyinen on siis A4 vm 2015, joka liian matala. Moottorina 201hv tdi ja nelikko. Olen kyllä ollut muutoin pirun tyytyväinen. Allroadia olen kaipaillut. Pistetäänpä korvan taakse, sillä tuo öljynsyöntiongelma pitänyt aiemmin nuo loitolla.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Jaahas. Olisi aika luopua vasta vuoden käytössä olleesta nelivetodieselistä ja siirtyä bensakamppeeseen autoilun vähennyttyä radikaalisti.

Hakusessa siis seuraavilla spekseillä auto:
-Bensa, automaatti
-Minimi vm 2011
-Tilaa saa ja pitää olla
-Maavaraa jotta pääsee huonommallekkin tielle tarvittaessa
-neliveto plussaa
-hinta maks n. 20k€
-alle 200tkm ajettu

Suosituksia mitä alkaisi etsimään? Tutkassa ollut mm mitsubishi outlander ym. Hankalaa. Merkillä ei niin väliä.
Miten olisi CRV? Löytyy Mk3 ja Mk4 tuohon hintaluokkaan ja noilla spekseillä. Itsellä ei mitää pahaa sanottavaa. Perushuolloilla selviää helposti. Laadukas, varsinkin tekniikka. Ei se ajettavuudeltaan ole toki Audi ja konekin on vähä kierrosherkkä, mutta pärjää ja pärjää myös maastossa ihan hyvin. Tilaa on hyvin. Meillä olis kumpikin malli muksun kärryiässä ja pelasi hienosti.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Eikö muka kaikki VAG:t kärsi edelleen öljysyöntiongelmasta!?
Ainakaan oma Skoda Suberb, 3 vuotta vanha, Bensa 1.5 DSG automaatti, ajettu 80.000km, ei syö öljyä. Edes huoltojen välillä ei ole tarvinnut lisätä vaan öljy on ollut mittatikun rajojen puolessa välissä huoltoon viedessä joka kerta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikö muka kaikki VAG:t kärsi edelleen öljysyöntiongelmasta!?
Kyllä kärsii. Niissä dieseleissä joissa öljymäärä ei näytä vähenevän, öljyn sekaan pääsee dpf-ongelmien takia vastaava määrä dieseliä, ja moottorivahinko on väistämätön. Bensakoneissahan öljynkulutus esti Volkkarin tulon formuloihin, kun välitankkaukset kiellettiin ja se koskee myös öljynlisäystä.
 

chubster

Jäsen
Ainakaan oma Skoda Suberb, 3 vuotta vanha, Bensa 1.5 DSG automaatti, ajettu 80.000km, ei syö öljyä. Edes huoltojen välillä ei ole tarvinnut lisätä vaan öljy on ollut mittatikun rajojen puolessa välissä huoltoon viedessä joka kerta.

Saa nähdä miten omalle käy. Öljypullo on takakontissa varotoimena. Nyt vm. 2020 1.5 dsg mittarissa reilu 20tkm. Ostin n. 15tkm ajettuna joten vasta kuukauden päivät omaa ajoa takana.

renkaiden keskiöt (se osa mihin renkaat puultataan kiinni) tuntuu ottavan ruostetta, muuten ei valituksia autosta.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
renkaiden keskiöt (se osa mihin renkaat puultataan kiinni) tuntuu ottavan ruostetta, muuten ei valituksia autosta.
Enpä ole nähnyt autoa jossa ei ole pintaruostetta jarrulevyn (tai rummun) keskiössä. Ei se mötikkä läpi ruostu normiautossa*. Ainakaan ennen kuin levyt on kuluneet vaihtokuntoon.

*) Kilpureissa jarrulevyt voivat olla pelkät kehät jotka kiinnitetään keskiöön.
 

chubster

Jäsen
Enpä ole nähnyt autoa jossa ei ole pintaruostetta jarrulevyn (tai rummun) keskiössä. Ei se mötikkä läpi ruostu normiautossa*. Ainakaan ennen kuin levyt on kuluneet vaihtokuntoon.

*) Kilpureissa jarrulevyt voivat olla pelkät kehät jotka kiinnitetään keskiöön.

tarkoitan sitä kohtaa joka näkyy vanteiden välistä. Se rautamötikkä. En ole koskaan kiinnittänyt huomiota 15 vuoden auton omistajuuden ainana aikaisemmin. Ehkä tässä vanteiden puolat avonaisemmat niin pistää silmään. Auton toimintaanhan tuo ei vaikuta mutta kosmeettinen autistinu on tästä nyt herännyt.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
tarkoitan sitä kohtaa joka näkyy vanteiden välistä. Se rautamötikkä. En ole koskaan kiinnittänyt huomiota 15 vuoden auton omistajuuden ainana aikaisemmin. Ehkä tässä vanteiden puolat avonaisemmat niin pistää silmään. Auton toimintaanhan tuo ei vaikuta mutta kosmeettinen autistinu on tästä nyt herännyt.
Kyllä ne mötikät menee pintaruosteeseen normilevyissä. Voi ehkä olla olemassa pinnoitettuja (kalliimpia) malleja. Jotkut niitä suojamaalaa itse. Jos on kapeapuolainen vanne niin tottahan ne sieltä näkyy. Vaihda peltivanteet tilalle niin problem solved. =)
 

Fordél

Jäsen
Jarruremppa (levyt ja palat) tulossa isohkoon autoon. Kysyin tarjouksia muutamasta liikkeestä. Melkoinen vaihtelu hinnoissa (suluissa ilmoitetut osat):

-Merkkiliike, 1000 € (orkkisosat)
-Yritys 1, 640 € (Brembo)
-Yritys 2, 650 € (NK levyt ja Brake Engineerin palat)
-Yritys 3, 809 € (NKn levyt ja palat, taakse TRW oem palat)
-Yritys 4, 635 € (NK, Remsa, Promeister)

Jarrut on toki ne, missä ei kannata säästää, mutta kaiketi esim. Brembon osat pitäisi ollla laadukkaat ja 640 € hinta houkuttas. Mietteitä?
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jarruremppa (levyt ja palat) tulossa isohkoon autoon. Kysyin tarjouksia muutamasta liikkeestä. Melkoinen vaihtelu hinnoissa (suluissa ilmoitetut osat):

-Merkkiliike, 1000 € (orkkisosat)
-Yritys 1, 640 € (Brembo)
-Yritys 2, 650 € (NK levyt ja Brake Engineerin palat)
-Yritys 3, 809 € (NKn levyt ja palat, taakse TRW oem palat)
-Yritys 4, 635 € (NK, Remsa, Promeister)

Jarrut on toki ne, missä ei kannata säästää, mutta kaiketi esim. Brembon osat pitäisi ollla laadukkaat ja 640 € hinta houkuttas. Mietteitä?
Mikä auto? Kyllä mää noista Brembot nappaisin
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kysyin tarjouksia muutamasta liikkeestä.

Itse kyselin syksyllä Mersuun huoltoa, jossa vaihdettiin kaikki öljyt ja vähän muutakin. Tarjouksen otin kahdelta puoliviralliselta MB-korjaamolta, joista toisen hinta oli 950 euroa ja toisen, tutumman liikkeen, hinnaksi muodostui 425 euroa.

Näissä on kaiketi ilmaa välillä.
 

Outsider

Jäsen
Varmaan aika sama teettää hommat siellä missä halvimmalla saa laatuosilla, kun eihän siitä kauheasti lisäarvoa saa, jos maksaa samasta työstä satoja euroja enemmän. Silti merkkiliikkeen kulurakenne eroaa sen verran paljon jostain yksittäisestä pajasta, että en nyt varsinaisesti puhuisi, että kalliimmissa hinnoissa on (aina) ilmaa. Asia mitä kovin moni ei tunnu ymmärtävän.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kaveri kävi hakemassa Mersuunsa sellaisen hajusteen, tai no Kölnin veden joka laitetaan hansikaslokeroon. Maksoi 50e. Myyjä kysyi että asennetaanko se? ...asennetaan????? Niin, siis Mersun huoltomies olisi napsauttanut sen paikalleen sinne hansikaslokeron telineeseen. Silloin se olisi maksanut 105e. Ymmärrän toki että joku vanhempi mamma ei osaa sitä laittaa paikalleen, mutta en ymmärrä että miten tuosta yhden minuutin työstä voidaan laskuttaa 55e. Ei vaikka olisi kuinka minimilaskutus 30min. Tuo pitää minusta mennä palveluna.

Et kyllä niissä merkkiliikkeen laskutuksissa on ilmaa (ei toki aina).
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Silti merkkiliikkeen kulurakenne eroaa sen verran paljon jostain yksittäisestä pajasta, että en nyt varsinaisesti puhuisi, että kalliimmissa hinnoissa on (aina) ilmaa. Asia mitä kovin moni ei tunnu ymmärtävän.

Niin, pitäähän ne marmoritiskit, komeat puitteet ja odotustilojen kahvikoneetkin maksaa.
 
4

444

Jarruremppa (levyt ja palat) tulossa isohkoon autoon. Kysyin tarjouksia muutamasta liikkeestä. Melkoinen vaihtelu hinnoissa (suluissa ilmoitetut osat):

-Merkkiliike, 1000 € (orkkisosat)
-Yritys 1, 640 € (Brembo)
-Yritys 2, 650 € (NK levyt ja Brake Engineerin palat)
-Yritys 3, 809 € (NKn levyt ja palat, taakse TRW oem palat)
-Yritys 4, 635 € (NK, Remsa, Promeister)

Jarrut on toki ne, missä ei kannata säästää, mutta kaiketi esim. Brembon osat pitäisi ollla laadukkaat ja 640 € hinta houkuttas. Mietteitä?
Mikäli kerrotut hinnat pitävät sisällään levyt ja palat kaikkiin neljään kulmaan töineen kaikkineen, niin melko hyviä diilejä. Brembo on laatumerkki, joten ei sillä ainakaan ihan pieleen mene.
Omaan Superbiin olisi merkkihuollossa maksanut pelkästään takalevyt ja -palat vaihdettuna lähes 700€. Lopulta tilasin orkkisosat Autodocilta toimitettuna alle 200€ ja maksoin kaverille ”tallivuokraa” 50€ näiden vaihdosta. Aikaa kului kahvitaukoineen vajaat kaksi tuntia. Tässä toki auttoi se, että kaverin kaverilta oli saatu lainaan tarvikkeet, joilla sähköinen käsijarru saatiin ajettua huoltotilaan; ilman sitä ei olisi onnistunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös