Mainos

Autoiluketju

  • 3 320 604
  • 19 022

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

En ota kantaa onko oikein saada romuttaa 44 autoa ostaakseen yksi auto, mutta kyllähän tuo Traficomin touhu on läppää jos ennen vuodenvaihdetta kansalaiselle sanotaan yhtä ja vuodenvaihteen jälkeen toista.

Luottamuksensuojaperiaatteen mukaan kansalaisen on pystyttävä luottamaan viranomaisen oikeellisuuteen. Nyt tässä kyllä räikeästi sitä rikotaan.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Luottamuksensuojaperiaatteen mukaan kansalaisen on pystyttävä luottamaan viranomaisen oikeellisuuteen. Nyt tässä kyllä räikeästi sitä rikotaan.

Samaa mieltä. Tästähän kysyttiin jossain nettilehdessäkin jo joulukuussa, että onkohan ajateltu loppuun asti. Tässä tapauksessa toivon, että ko. herra voittaa tai itse asiassa eihän hänen tulisi edes joutua asiasta valittamaan.
 

Kalikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No jos autoilijat äänestäis eduskuntaan enemmän juhanavartiaisia, osmosoininvaaroja, elinalepomäkiä ja vaikka heikkipursiaisia, niin ei tarttis keksiä uusia veroja. Päin vastoin, voitais luopua monista vanhoista ja silti elintaso nousisi.

Mutta koska autoilijat äänestää eduskuntaan kepulaisia, vassareita, persuja ja muita vastaavia, niin täytyy vain todeta, että autoilijat taitaa tykätä ylenmääräisestä verojen maksusta.
Jos olet yhtään seurannut ko. poliitikkoja, niin he ei todellakaan ole alentamassa mitään autoiluun, sähköön tai polttoaineisiin liittyvää verotusta. Luultavasti ei edes arvonlisäveroa. He nimenomaan haluavat suunnata verotusta "haittaverotukseen", jota yksityisautoilu tulee aina olemaan. Nimenomaan persut ja kepulaiset ovat autoilijamyönteisiä puolueita.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Facebookissa on hyvin aktiivinen ryhmä nimeltä "Tapahtumia liikenteessä".

Ihan mielenkiintoista seurata tuota keskustelua. Kyllä meitä monenlaista rattimiestä ja -naista mahtuu tuonne liikenteeseen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Traficom myöntää virheensä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.



Traficom myöntää, että heidän neuvonnastaan koitui haittaa useiden autojen romuttajille, jotka olivat hakeneet palkkioita ennen tätä päivämäärää.

– Pyydämme anteeksi sitä, että neuvonnastamme on syntynyt haittaa hyvässä uskossa toimineille kansalaisille, pahoittelee Traficomin Autoilijan palveluiden ylijohtaja Kati Heikkinen.

Vahinkoa kärsineillä voi olla oikeus saada vahingonkorvauksia syntyneistä haitoista.

– Autamme hakijoita valitus- ja vahingonkorvaussasioissa yhteistyössä Valtiokonttorin kanssa, Heikkinen lupaa.
 

Outsider

Jäsen
Pitäisi saada rahat vaikka tuhannesta romutustodistuksesta, kun senhän tässä piti olla tarkoitus, että niistä vanhoista saastuttavista autoista päästään eroon.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Pitäisi saada rahat vaikka tuhannesta romutustodistuksesta, kun senhän tässä piti olla tarkoitus, että niistä vanhoista saastuttavista autoista päästään eroon.
Mutta jotta tosta olisi jotain hyötyä pitäisi niistä päästä eroon nimenomaan liikenteestä. Nythän nuo romut on lähinnä kerätty pihoilta ja latojen takaa.
 

Outsider

Jäsen
Mutta jotta tosta olisi jotain hyötyä pitäisi niistä päästä eroon nimenomaan liikenteestä. Nythän nuo romut on lähinnä kerätty pihoilta ja latojen takaa.

Näinhän se on, vaikka aika marginaalisia ne hyödyt nyt muutenkin on tässä keksinnössä.


Mun pointti kuitenkin oli, että kun ne autot on kerran laskettu mukaan siihen kun puhutaan siitä miten vanha autokanta Suomessa on, eikä niissäkään jutuissa huomioida sitä minkä ikäisillä autoilla niitä kilometrejä oikeasti ajetaan, niin ei nyt aleta tässä vaiheessa siirtelemään maalitolppia.
 

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta jotta tosta olisi jotain hyötyä pitäisi niistä päästä eroon nimenomaan liikenteestä. Nythän nuo romut on lähinnä kerätty pihoilta ja latojen takaa.
No enpä usko, että ihan näinkään koska onhan osa hakemuksissa olleista autoista hylättykin matkan varrella - kuten aiemmin mainittu volvomies myönsi omallekin kohdalle.

Väitän, että palkkioon oikeutetuista autoista merkittävä osa olisi voinut vielä jatkaakin liikenteessä. Jobbareillahan noita viidensadan-tonnin katiskoja on pilvin pimein odottelemassa ostajaa, joten vaikkakin takaportin kautta, valtio kyllä sai haluamansa eli tarjosi jobbarille mahdollisuuden olla myymättä romujaan amiksille, vaan romuttamolle. Porkkanana vähäpäästöinen uusi volvo, vaivanpalkkana.

Jokuhan tästä voisi vetää johtopäätöksen, ettei julkisuuteen tulleet linjaukset edes olisi alunperin olleet ”vääriä”, vaan bisneksen edistämistä jobbareille hyvävelikerhon kautta. Sitten kiinnostui lehdistö, muutama katkera kansanedustaja ja hämmentynyt kansa, jolloin damage controllin nimissä osoitettiin porsaanreikää ja sen väärinkäyttäjiä. Spekulaatiota spekulaatiota.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Auto tuli puoli vuotta sitten tehtaalta, ja nyt konepellissä jonkun naapurin kissan kynnen jälkiä. Auto on sen verran paskainen että kissan tassun jäljet näkyvät konepellillä selvästi. Joissain kohtaa tassut ovat selvästi liukuneet ja kissa on yrittänyt kynsillä saada pitoa, mikä on jättänyt mukavat skraidut maalipintaan.

Saiskohan noita pois jollain korjauskynillä yms. köyhän miehen konsteilla? Olen suhtautunut aina vähän skeptisesti noihin vehkeisiin, mutta kummasti alkoi nyt houkuttaa. Maalipinta on musta joten ei ole riesana mitään eksoottista värikoodia.
 

Glove

Jäsen
Auto tuli puoli vuotta sitten tehtaalta, ja nyt konepellissä jonkun naapurin kissan kynnen jälkiä. Auto on sen verran paskainen että kissan tassun jäljet näkyvät konepellillä selvästi. Joissain kohtaa tassut ovat selvästi liukuneet ja kissa on yrittänyt kynsillä saada pitoa, mikä on jättänyt mukavat skraidut maalipintaan.

Saiskohan noita pois jollain korjauskynillä yms. köyhän miehen konsteilla? Olen suhtautunut aina vähän skeptisesti noihin vehkeisiin, mutta kummasti alkoi nyt houkuttaa. Maalipinta on musta joten ei ole riesana mitään eksoottista värikoodia.
Kannattaa myös hoitaa ongelman syy. Kissa loukkuun ja löytöeläinpaikkaan niin monta kertaa, että se omistaja oppii pitämään kissansa kiinni.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
En tiedä miten pahat naarmut konepellissä on, mutta noin uuden auton veisin kyllä itse ammattilaiselle ehostettavaksi. Itse vaihdoin autoa viime pääsiäisenä ja kerkesi vajaan viikon olla auto ajossa kun joku ruopas maalit takakulmasta, eikä tietenkään jätetty mitään lappua niin omavastuun hinnalla täytyi sitten itse maksaa se korjaus.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Hannu Jortikka
Auto tuli puoli vuotta sitten tehtaalta, ja nyt konepellissä jonkun naapurin kissan kynnen jälkiä. Auto on sen verran paskainen että kissan tassun jäljet näkyvät konepellillä selvästi. Joissain kohtaa tassut ovat selvästi liukuneet ja kissa on yrittänyt kynsillä saada pitoa, mikä on jättänyt mukavat skraidut maalipintaan.

Saiskohan noita pois jollain korjauskynillä yms. köyhän miehen konsteilla? Olen suhtautunut aina vähän skeptisesti noihin vehkeisiin, mutta kummasti alkoi nyt houkuttaa. Maalipinta on musta joten ei ole riesana mitään eksoottista värikoodia.
Ei missään nimessä mitään omia paikkauksia vaan käyt jossain autofiksarilla kysymässä jos ne saisi myllyttämällä pois. Ei varmasti paljoa ota hommasta ja jos sillä lähtee pinta on kuin uusi. Toki jos pohjamaalissa asti niin maalaus vaan auttaa.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Auto tuli puoli vuotta sitten tehtaalta, ja nyt konepellissä jonkun naapurin kissan kynnen jälkiä. Auto on sen verran paskainen että kissan tassun jäljet näkyvät konepellillä selvästi. Joissain kohtaa tassut ovat selvästi liukuneet ja kissa on yrittänyt kynsillä saada pitoa, mikä on jättänyt mukavat skraidut maalipintaan.

Näin uudessa uskoisin olevan kattavan kaskon. Kannattaa kysellä vakuutusyhtiöstä, jos saa korjauksen vakuutukseen.

Ammattilaista suosittelisin minäkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: JjZz

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Ei missään nimessä mitään omia paikkauksia vaan käyt jossain autofiksarilla kysymässä jos ne saisi myllyttämällä pois. Ei varmasti paljoa ota hommasta ja jos sillä lähtee pinta on kuin uusi. Toki jos pohjamaalissa asti niin maalaus vaan auttaa.
Ei ne skraidut mitään kovin syviä ole. Sellaisia kuitenkin että näkee kynnen jäljet kun läheltä katsoo. Eli myllyttäminen riittänee. Kaveri sanoi että voisi jopa vahaus auttaa. Harvoinpa se nyt kuitenkaan näkyviin naarmuihin auttaa vaikkei iso naarmu olisikaan.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen suunnitellut vieväni autoni keväällä kovavahaukseen. Osaako joku kertoa, koska se kannattaisi tehdä? Kannattaako odotella esimerkiski lumien lähtöä?

Tämän palvelun kohdalla ei taida olla niin nöpönuukaa työn tekijästä, vaan homman voinee uskoa hypermarketin autopesulalle?
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Olen suunnitellut vieväni autoni keväällä kovavahaukseen. Osaako joku kertoa, koska se kannattaisi tehdä? Kannattaako odotella esimerkiski lumien lähtöä?

Tämän palvelun kohdalla ei taida olla niin nöpönuukaa työn tekijästä, vaan homman voinee uskoa hypermarketin autopesulalle?
Talvella maalipinta on kovalla rasituksella kun kuraa, hiekkaa ja suolaa lentää tien päällä. Eli hyvä se olisi tehdä vaikka heti. Kyllä tekijöissäkin on varmasti eroa. Suosittelen myös harkitsemaan kestopinnoitetta autoon. On pitkäaikaisempi kuin kestovahaus ja näin ollen suojaa auton maalipintaa paremmin.
 

Veijari

Jäsen
Kestopinnoitetta minäkin suosittelen. Maksaa toki joitain satasia mutta kestää parhaassa tapauksessa vuosia ja auton puhtaana pitäminen on tuollaisen käsittelyn jälkeen pirun helppoa. Hiukan vaan näyttää painepesuria niin kaikki paska lähtee irti.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suosittelen myös harkitsemaan kestopinnoitetta autoon.

Olen tätäkin funtsinut. Käsittääkseni näissä maalipinnan pitäisi olla liki täydellinen. Omassa on jo muutama snadi naarmu, kun auto on jo muutaman vuoden ikäinen.

En usko, että kovavaha on heti ajankohtainen. Auto on myyjäliikkeen toimesta pesty ja vahattu ennen myyntiä ja liat on lähtenyt pesussa pois mainiosti.

Pitää tutkia tarkemmin tuota pinnoiteasiaa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aika rapsakoita hintoja oli bensamittareilla tänä aamuna kun ohi ajelin. 95oct n. 1.65eur/l, diesel n. 1.53eur/l.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Onpa huvittava FB-ryhmä tuo "STOP autoilijoiden kurittamiselle"

Pääasiassa ryhmässä vittuillaan jos vähääkään vihjailee hybrideistä tai muista käyttövoimista. Tuntuu olevan V8-harrastajien, persujunttien,trollien tai muuten tyhmien temmellyskenttä. Ne muutamat fiksut hautautuvat noiden alle.

Siellä ei oikeastaan ole vieläkään tunnustettu että polttonesteiden viimeaikainen hinnan nousu johtuu maailmanmarkkinahinnoista eikä vihervasurihallituksesta.
 

Outsider

Jäsen
Onpa huvittava FB-ryhmä tuo "STOP autoilijoiden kurittamiselle"

Pääasiassa ryhmässä vittuillaan jos vähääkään vihjailee hybrideistä tai muista käyttövoimista. Tuntuu olevan V8-harrastajien, persujunttien,trollien tai muuten tyhmien temmellyskenttä. Ne muutamat fiksut hautautuvat noiden alle.

Siellä ei oikeastaan ole vieläkään tunnustettu että polttonesteiden viimeaikainen hinnan nousu johtuu maailmanmarkkinahinnoista eikä vihervasurihallituksesta.

Sitä en epäile etteikö facebookissa olisi hörhöjä oli ryhmä mikä tahansa, mutta jos ryhmän otsikko kertoo jollain tavalla siitä mikä ryhmän pointti on, niin en oikein ymmärrä mikä järki sinne on mennä vihjailemaan mistään hybrideistä sun muusta. Harvalle ne autoilun kulut kuitenkaan muodostuu mistään harrastetoiminnasta, vaan kyseessä on pakollisia kuluja. Toki yksi näkemys on se, että nostetaan vaan jatkuvasti kaikkia mahdollisia veroja ja "pakollisia" maksuja, mutta itse näen, että yhteiskunnan kannalta olisi järkevämpää, että rahaa jäisi muuhunkin käyttöön.
 

Glove

Jäsen
Aika rapsakoita hintoja oli bensamittareilla tänä aamuna kun ohi ajelin. 95oct n. 1.65eur/l, diesel n. 1.53eur/l.
Oi niitä aikoja kun diesel maksoi 2,75 mk ja bensa meni silloin ekan kerran yli kuuden markan. Kesä -89 kun olin huoltoasemalla kesätöissä letkuapinana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös