Köh, kaasulla ajeleva sanoo morjens mydieselille.
Kai nyt yli sadallatuhannella ajokilometrillä vuodessa kannattaa dieseliäkin harkita?Auton osto tulossa enkä minä edes harkitse muuta kuin bensaa. Ei vaan löydy budjettiin sopivia autoja, muuta kuin bensalla tai dieselillä. Ja dieseliä on turha ottaa kun vuosittainen ajomäärä oli edellisellä autolla luokkaa 10000-120000 km/v.
Hups oho. Yksi nolla liikaa. 10000-12000 piti olla.Kai nyt yli sadallatuhannella ajokilometrillä vuodessa kannattaa dieseliäkin harkita?
Kusematta Lappiin. No, kusematta ehkä, mutta parilla pysähdyksellä. Vaan toisella kaasulla menisi aika hyvin, 40L bensa- ja 20kg kaasutankki. Sitten ei vain enää viitsisi huudella mydieselistä.Strastvui, putinisti, nähdään Inarin bensiksellä!
Pieni hassuttelu tekee toisinaan hyvää. Oisit vaan puuttunut. Kyllä minäkin tajusin, hymiö olisi pitänyt perään laittaa.Ajattelin etten puutu tuohon, kun on niin selvä typo.
Onko tuota muuten tarkemmin tutkittu? Koska akustoon saa kuitenkin jarrutuksesta energiaa, niin meneekö silti lisämassa tuonkin kanssa "haitalliseksi" vai nolliin tai jopa positiiviseksi?Siksi tuollainen ei kannata, ellei oikeasti valtaosa ajoista tapahdu sähkön voimin. Dieselillä ajettaessa (eli lataamatta ja / tai pitkiä matkoja kulkiessa) tuota ekstrapainoa kannetaan mukana vain koristeena.
Olen muualtakin kuullut kehuja uudemmista Meganeista ja Clioista. Varustelutasot vakiona hintaansa nähden kohdillaan. Taitaa Rellun maine kärsiä vaan gallialaisten vanhoista synneistä. Ei Megane häpeä mun silmissäni yhtään verrokeilleen esim Focukselle, Astralle tms.Pakko heittää vinkkinä,vaikka varmasti "kritiikkiä" tulee, niin Renault Megane sport tourer itsellä vm 2017, ei mitään vikaa, toimii erittäin hyvin ja on perhanan tilava,ja erittäin smooth ajaa. Itsekin olin hieman skeptinen merkkiin,mutta on kyllä osoittautunut enemmän kuin hyväksi,nyt 3 v ajeltu autolla. Takakonttiin mahtuu mm lastenrattaat, syöttötuoli,ja muutamat putkikassit ongelmitta,joten erittäin tilava on.jos hifistelystä tykkää,niin löytyy hierovaa penkkiä ja Bosen äänentoisto järjestelmä,(on muuten törkeän hyvä) Uutena ostin v 2017.
Juu täysin totta, lisäksi itseä ainakin miellyttää esim tuon Meganen ulkonäkö, ei ainakaan heti ensimmäisenä tulisi Mieleen,että kyseessä on RenÖÖ.Olen muualtakin kuullut kehuja uudemmista Meganeista ja Clioista. Varustelutasot vakiona hintaansa nähden kohdillaan. Taitaa Rellun maine kärsiä vaan gallialaisten vanhoista synneistä. Ei Megane häpeä mun silmissäni yhtään verrokeilleen esim Focukselle, Astralle tms.
Seuraava on sitten mutua, mutta ranskiksien keskinäisistä vertailuista sanoisin että Renault vs Sitikka tai Pösö, Rellu on varmin valinta.
Osuukos Fordin Kuga tai Volkkarin Tiguan? Eivätkös ne pyöri siinä 40t€:n tienoilla uutena?Nyt saisi kehua, haukkua, vinkata, linkata.
Plug-in hybridi hankinnassa/harkinnassa, Budjettia 35-45 kiloa, uusi - maksimissaan pari-vuotias, alle 30k kilometreillä. Skoda miehiä ollaan oltu 14 vuotta, mutta vaihtaminen voisi piristää seks... elämää.
Kian Optima tippui jo laskuista, kun ei ilmeisesti "pysty" asentamaan webastoa/bensalämmitintä, vaan pitäisi mennä vanhalla sähkönarulla. Octavian hybridien hinnat tulevat julkisiksi ilmeisesti huomenna, joten ne nyt pitää ainakin tsekata, mutta sieltä saa kärryä vartoa sen neljä kuukautta. Ja sittenhän olisi vielä uutukainen Enyaq (sähkö), mutta siinä taitaa paukkua jo budjetti ja odotusaika mennee pitkälle kevääseen.
Jos jollain on esim. linkkiä, missä vertailtaisiin ko. kärryjä, lähinnä tuon taloudellisen ajon/toimintamatkan kannalta, ei niinkään muotoilun tai varustelun mukaan, se voisi olla hyvää vertailupohjaa.
edit. ranskalaiset syödään mäkissä, leipänä, pastilleina... joten nonono sitikat, pösöt, rellut
Ja Renault Sport hauskin valinta. Pösön uusista GTI-malleista ei tietoa mutta onhan nekin kannuksensa hankkinut jo vuosikymmeniä sitten. Jostain kumman syystä karvalakkimallit näistä on viimeisimpänä mun hankinta listalla mutta sportit yllättäävnkin korkealla. Tunteellahan näitä autoja ostetaan.Rellu on varmin valinta.
Tällä rahalla saa saksasta vaikka e-mersun, sen 2.0 hybridin. Juuri tuttu toi yllä mainituin kriteerein ja kustansi tasan 40t€ veroineen.Plug-in hybridi hankinnassa/harkinnassa, Budjettia 35-45 kiloa, uusi - maksimissaan pari-vuotias, alle 30k kilometreillä.
A-Mersun plugin-hybridin toimintasädettä pelkällä sähköllä on kehuttu. Menee kuulemma yli 60km. En kyllä ole hirveästi seurannut paljonko ne yleensä ovat mutta tuo on kuulemma paljon.Nyt saisi kehua, haukkua, vinkata, linkata.
Plug-in hybridi hankinnassa/harkinnassa, Budjettia 35-45 kiloa, uusi - maksimissaan pari-vuotias, alle 30k kilometreillä. Skoda miehiä ollaan oltu 14 vuotta, mutta vaihtaminen voisi piristää seks... elämää.
Kian Optima tippui jo laskuista, kun ei ilmeisesti "pysty" asentamaan webastoa/bensalämmitintä, vaan pitäisi mennä vanhalla sähkönarulla. Octavian hybridien hinnat tulevat julkisiksi ilmeisesti huomenna, joten ne nyt pitää ainakin tsekata, mutta sieltä saa kärryä vartoa sen neljä kuukautta. Ja sittenhän olisi vielä uutukainen Enyaq (sähkö), mutta siinä taitaa paukkua jo budjetti ja odotusaika mennee pitkälle kevääseen.
Jos jollain on esim. linkkiä, missä vertailtaisiin ko. kärryjä, lähinnä tuon taloudellisen ajon/toimintamatkan kannalta, ei niinkään muotoilun tai varustelun mukaan, se voisi olla hyvää vertailupohjaa.
edit. ranskalaiset syödään mäkissä, leipänä, pastilleina... joten nonono sitikat, pösöt, rellut
Ja Renault Sport hauskin valinta. Pösön uusista GTI-malleista ei tietoa mutta onhan nekin kannuksensa hankkinut jo vuosikymmeniä sitten. Jostain kumman syystä karvalakkimallit näistä on viimeisimpänä mun hankinta listalla mutta sportit yllättäävnkin korkealla. Tunteellahan näitä autoja ostetaan.
Tällä rahalla saa saksasta vaikka e-mersun, sen 2.0 hybridin. Juuri tuttu toi yllä mainituin kriteerein ja kustansi tasan 40t€ veroineen.
Jota kuinkin tämmönen.
Mercedes-Benz E 350 e A Premium Business Porrasperä 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä Mercedes-Benz E 38 000 km, 2017 - Pori. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com
Minä ostin kesällä 508 Peugeot GT:n, vuoden vanhan esittelyauton. Ei voi kuin kehua. Komean näköinen, hyvä ajaa ja mahtava varustelu. Se on kylläkin bensakoneella. Plug-in taisi tulla tänä keväänä/kesänä myyntiin, siksi ei löydy vielä käytettynä. Katselin minäkin sellaista, mutta piti bensakoneeseen tyytyä.Tätä en uskonut sanovani, mutta 508 Pösö tuli kyllä ihan puskasta. Ranskalainen, hyi. Just niin vihaisen ja vittumaisen näköinen, kun meikäläinen (ainakin aamuisin). Vietteli silmää. Vaihdossa noita ei oikein löydy. Mutta suomi-varastossa löytyy hyvä valikoima, joten uuden saisi ajoon parissa viikossa.
edit. tässä vaiheessa olen karsinut ainakin korealaiset, mitsun, toyotan, fordin, seatin...
Näillä kohti uuttaa autokauppa-viikkoa.
Minä ostin kesällä 508 Peugeot GT:n, vuoden vanhan esittelyauton. Ei voi kuin kehua. Komean näköinen, hyvä ajaa ja mahtava varustelu. Se on kylläkin bensakoneella. Plug-in taisi tulla tänä keväänä/kesänä myyntiin, siksi ei löydy vielä käytettynä. Katselin minäkin sellaista, mutta piti bensakoneeseen tyytyä.
Ihan mahdottoman tyrmäävä sisus ei minusta ole, mutta edellinen auto olikin DS5, joka oli valmistusaikanaan ranskalaisen tyylin huippua.Ole rohkea, Rakastu ranskalaiseen.
Kuten mainitsin tuli Pösö ihan puskista, mutta tuo tyrmäävä ulkokuori veti puoleensa. Voisitko sitten muutaman kuukauden kokemuksella hieman kehua auton "sisäistä kauneutta".
Kamppiksena 5 vuoden takuu ja koti-latausasema. Paljonko tuo pökötin takuu on normaalsiti?
Tunteellahan näitä autoja ostetaan joten rohkeasti vain tekemään kaupat just siitä mikä miellyttää sua eniten. Toki suosittelen että surffaat ainakin netistä merkkien kotimaiset keskustelufoorumit, sieltä pitkälti käy ilmi tyyppiviat ja nimenomaan merkkien omat foorumit ettei trollit riitele keskenään eri merkkien viehättävyydestä.Kyllä se vaan niin on, että kun se kuuluisa kärpänen puraisee, niin onhan se suunnattava autokaupoille.
Tunteellahan näitä autoja ostetaan joten rohkeasti vain tekemään kaupat just siitä mikä miellyttää sua eniten. Toki suosittelen että surffaat ainakin netistä merkkien kotimaiset keskustelufoorumit, sieltä pitkälti käy ilmi tyyppiviat ja nimenomaan merkkien omat foorumit ettei trollit riitele keskenään eri merkkien viehättävyydestä.
Itsellä ajotuntuma on niin korkealla listalla että esimeriksi sun listalta MB ja BMW on takatuuppareita, nelivetonakin takavetoja 99% ajosta se vaikuttaa paljon ajokokemukseen kun voima tulee takaalta. Tämänkin moni kokee hyvin subjektiivisesti onko sillä mitään väliä.
Autossahan pitää ennen kaikkea viihtyä, joten ei ole sattumaa että tein edelliset kaupat heti kun löytyi yksilö missä oli panoraamaluukku, parhaat popit subilla, webasto kaukolla jne. Nämä varusteet tuli "kaupan päälle" kun käytettyä ostaa, elikkäs ero on aika huomattava viihtyvyydessä samanhintaiseen toisessa liikkeessä olevaan vaihtoehtoon.