Strastvui, putinisti, nähdään Inarin bensiksellä!
Itse ajelin kotimaisella biokaasulla Pallakselle. Ei toki ihan Inarissa vielä, mutta ehkä sekin on suht pian mahdollista.
Strastvui, putinisti, nähdään Inarin bensiksellä!
Klaukkalassa tms. asuvat kiittävät kun demarit haluavat lisätä työnteosta aiheutuvia kustannuksi. Meinaakohan ne tehdä tosta verosta sellaisen, että täysi maksu menee pelkästä oikeudesta pysäköintipaikkaan, vai käytön mukaan. Jos käytön mukaan, niin saadaan vähän byrokratiaa ja jos oikeudesta, niin aika moni luopuu siitä ja monet parkkihallit ovat sitten tyhjillään ja niiden arvo laskee, mutta laskeeko vero? Tuskin, koska ei markkinatalous toimi jos nykyhallitukselta kysytään.En yhtään ihmettelis jos tämä nykyinen hallitus lätkäisisi kaikille autonomistajille pysäköintiveron, tulojen mukaan tietenkin.
Klaukkalassa tms. asuvat kiittävät kun demarit haluavat lisätä työnteosta aiheutuvia kustannuksi. Meinaakohan ne tehdä tosta verosta sellaisen, että täysi maksu menee pelkästä oikeudesta pysäköintipaikkaan, vai käytön mukaan. Jos käytön mukaan, niin saadaan vähän byrokratiaa ja jos oikeudesta, niin aika moni luopuu siitä ja monet parkkihallit ovat sitten tyhjillään ja niiden arvo laskee, mutta laskeeko vero? Tuskin, koska ei markkinatalous toimi jos nykyhallitukselta kysytään.
Ja pitäisikö etätyötä ruveta verottamaan vielä enemmän? Kengän pohjat säästyy, eikä renkaat kulu (autossa, pyörässä yms), lisäksi kotona saa helpommin kokattua ruokaa kuin töissä.Muutama vuosi sitten oli suunnitteilla "asumistulon" verottaminen millä tarkoitettiin omistusasunnossa elävien ihmisten saamaa hintaetua vuokralla asuviin nähden. Tuota etua piti päästä verottamaan. Eikös sama olisi nyt ulotettavissa myös polkupyöräilijöihin, kävelijöihin ja myös julkisten käyttäjiin? Osa saa ihan merkittävää taloudellista etua siitä, ettei ole varsinaisia työmatkakuluja.
Bemuissa se on tuossa ratin vasemmalla puolella. Eli pitää olla viisi painonappia sekä tuo +- valinta. Jos ei ole adaptiivista vakkaria niin napit puuttuu siis tuon +- valinnan ylä -ja alapuolelta.Itse en ole nelivedon perässä. Ainoa ehdoton EHTO on adaptatiivinen vakkari. Nettiautossa on paljon mm. saksalaisautoja joissa ei mainita, kummalla versiolla auto on varustettu. Onko palstalaisilla vinkkiä, mihin katse pitää ratti/viiksikuvissa (sieltä kai se löytyy?) kohdistaa, että meseistä ja bemuista tietäisi, onko kyseessä lintu tahi kala? Onkohan tuo jälkiasennettavissa?
Bemuissa se on tuossa ratin vasemmalla puolella. Eli pitää olla viisi painonappia sekä tuo +- valinta. Jos ei ole adaptiivista vakkaria niin napit puuttuu siis tuon +- valinnan ylä -ja alapuolelta.
Meillä taloudessa ihan sama homma. F31 320ixdrive vaihtoa suunnitellaan, houkuttelisi hybridi mutta myös neliveto, hankala yhdistelmä.Tekisi mieli vaihtaa perheen kakkosauto mahdollisesti plug-in bensa hybridiin ja hieman olen kuolannut vähän käytettyä BMW 330e:tä, mutta eniten tuossa arveluttaa nelivedon puute.
Toisaalta näistä Etelä-Suomen talvista ei kyllä enää tiedä, että onko sille nelivedolle todellista tarvetta. Mutta kun siihen nelivetoon kerran tottuu, niin ekojen liukkaiden jälkeen alkaa v*tuttamaan tiellä luistelu, kun sitä ei ole.
Tarjontaa 330e:stä löytyy yllättävän hyvin kun nettiautoa katselee. Mitäs järkeviä vaihtoehtoja 330e:lle muilta saksalaisilta autovalmistajilta löytyy (MB, Audi jne)?
Hintaluokka voisi olla jossain 40k€, +-5k€ maastossa. Ehdottomasti neli- tai viisiovinen. Takapenkille kun mahtuu pari alle kouluikäistä naperoa istuimineen niin siinäpä tilantarve.
Tuo kuin V90 taitaa olla vielä +40t€? Ei mahdoton ajatus Volvo sinänsä, kiinnostaa kyllä.@Jupe & @Veijari mites nuo Volvot? Itsellä on nyt toistamiseen XC60 plugari ja tykkään suuresti. Pääosin ajelen sähköllä pk-seudulla, mutta joskus esim motarin rampeissa on hauska kokeilla myös kuinka hyvin se 390hp lähtee. Neliveto vaatii vähän opettelua, kun ainakin edellisessä XC60:ssä sähköllä pyörivät takapyörät tahtoi työntää enemmän voimaa kuin bensalla pyörivät etupyörät. En ole tällä uudella autolla päässyt testaamaan, että ovatko saaneet tuota paremmaksi parissa vuodessa, muuten tuntuu fiksummin toimivalta sähkön ja bensan suhteen kuin aikaisemmin.
Taitaa noi XC60 plugarien hinnat vähän karata omasta budjetista kun käytettyä saa alkaen n. 50k€.
Lexus NX on sellainen premium hybridi-maasturi, jonka voisi saada alle 45k hinnalla. Noin muuten RAV4, Outlander ja Forester voisivat myös mahtua tuohon 35-45k-neliveto-hybridi-lapsettakapenkille -kategoriaan.Taitaa noi XC60 plugarien hinnat vähän karata omasta budjetista kun käytettyä saa alkaen n. 50k€.
Lexus NX on sellainen premium hybridi-maasturi, jonka voisi saada alle 45k hinnalla. Noin muuten RAV4, Outlander ja Forester voisivat myös mahtua tuohon 35-45k-neliveto-hybridi-lapsettakapenkille -kategoriaan.
Oliko Veijarin tehtävänanto plugari? Jos näin, niin moka meikäläiseltä. Muistin että kyse oli hybrideistä ylipäänsä...Missäs vaiheessa Lexus ja RAV ovat muuttuneet plugareiksi?
2020?Missäs vaiheessa Lexus ja RAV ovat muuttuneet plugareiksi?
Ei toki osu hintahaarukkaan, mutta vastasinko muuten oikein yo. kysymykseen?
Kokemuksia Mersun Cla:sta? Kiikarissa ollut abaut 2013-2017, bensa, automaatti.
SAK tätä asiaa on ollut masinoimassa alunperin ja koska Ruotsissa, niin kyllä meillä Suomessakin pitää saada tällainen käyttöön:
SAK haluaa hallituksen selvittävän työntekijöiden pysäköintipaikkojen verottamismahdollisuudet – ”arvokas verovapaa etu”
Suomen suurin palkansaajakeskusjärjestö SAK väläyttää valtiovarainministeriön työryhmälle työnantajan ilmaiseksi tarjoaman pysäköintipaikan muuttamista verotettavaksi työsuhde-eduksi.www.is.fi
Vanhasen Matti on kuitenkin katkaissut siivet tältä hassuttelulta. Häneltä ei ole kysytty mitään ja tämä vallitseva aika kuulemma altistaa mitä kummallisimmille ehdotuksille.