Uskaltautuuko kukaan täyssähköllä ajava ilmoittautua, saati Tesla-kuski? Itse olen ihan vakavissani miettinyt tässä vuoden sisällä täyssähköön siirtymistä sekä eko- että egologisista syistä. Tai no, jälkimmäinen riippuu tietysti paljon siitä, ajaako Rellun Zoella vai jollain Teslan Model S -hirviöllä, ja juu juu, eniten toki "aikuismaisesta ja vastuullisesta suhtautumisesta tiellä liikkumiseen". Voihan sitäkin puolta korostaa, mutta jos minä saisin käsiini jonkun 2,9 sekunnissa 0-100km/h kiihtyvän kapineen, niin kokeilisin varmasti kerran tai mahdollisesti kaksikin sitä, miten se kiihtyy. Ja sitten sopivassa seurassa korostaisin niitä ekologisia puolia. No, omani tullee olemaan jokin muu kuin Teslura ihan vain siksi, että kovin vanhaa en viitsi ostaa ja uusissa hankintahinta nousee turhan korkeaksi, vaikka jonkin verran ekstraa olen valmis maksamaan jo tuosta voimalinjasta varsinkin kun käyttökustannuksissa saa osan takaisin.
HIrveän tappelunhan tällä varmasti saa aikaan, mutta itse en kyllä hirveästi miettisi enää polttiksia enkä voimantuoton vuoksi edes kaasua, jos olisin juuri nyt uutta autoa hommaamassa. Kaasulla ajaa leppeästi ja sähkön verrattuna vielä tällä hetkellä elinkaareltaan puhtaammin, mutta sen verran pieni muna mulla on, että kaasu-Octavia on vähän nuhainen. Toki ymmärrän reissu-Lassien aidon tarpeen polttomoottorille, mutta vaikkapa pk-seutua muutaman kymmenen kilsan edestä höyläävät pärjäisivät useamman päivän nykyakuilla. Lappiinkin pääsisi, vaikka kusella pitäisi käydä välillä. Ja ehkä syömässäkin.
HIrveän tappelunhan tällä varmasti saa aikaan, mutta itse en kyllä hirveästi miettisi enää polttiksia enkä voimantuoton vuoksi edes kaasua, jos olisin juuri nyt uutta autoa hommaamassa. Kaasulla ajaa leppeästi ja sähkön verrattuna vielä tällä hetkellä elinkaareltaan puhtaammin, mutta sen verran pieni muna mulla on, että kaasu-Octavia on vähän nuhainen. Toki ymmärrän reissu-Lassien aidon tarpeen polttomoottorille, mutta vaikkapa pk-seutua muutaman kymmenen kilsan edestä höyläävät pärjäisivät useamman päivän nykyakuilla. Lappiinkin pääsisi, vaikka kusella pitäisi käydä välillä. Ja ehkä syömässäkin.