Mainos

Autoiluketju

  • 3 334 084
  • 19 049
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kiinnostaisi mukava ajaminen uudehkolla autolla, ja olen katsonut Delta Driven olevan "yksityisleasingeista" edullisin. Siitä en nyt tiedä onko tuo varsinaisesti leasingia kun kyseessä on jonkinlainen rahoitusjärjestely. Kuukausittain summan perusteella edullisempaa olisi hommata auto vain rahoituksella, mutta silloin jää ilman mielenrauhaa siitä, että autosta pääsee myös eroon ilman persnettoa.

Millaista järjestelyä suosittelette? Olen katsonut noita missä kuukausittainen hinta olisi rapiat 300 euroa. Toki voisi hankkia myös tonnilla jonkun vanhan ritsan vuoden leimalla, mutta silloin jää vaille mukavuutta ja painajaismaista jos auto hajoaisikin tielle. Vai kannattaako satsata muutama tonni johonkin kymmenen vuotta vanhaan ja rukoilla ettei siihen tule mitään normaalista kulumisesta poikkeavaa vikaa? Vai pitäisikö näin avuttoman tyytyä joukkoliikenteeseen muiden köyhien kanssa?

Muutin vastikään itäiseen Helsinkiin ja on ihan uskomattoman paljon kaikennäköistä nitkuttelijaa ja kitkuttelijaa ja muuta röhkijää metrossa jo ennen Herttoniemeä, joten yksityisautoilu houkuttelee.

No mulla olisi sulle ratkaisu jota ei tuossa mainittu: vanha, tervepeltinen japsi.
Ei kuulu mihinkään noista.

Itselläni, koronatarpeisiin hankittu muuten, 2002 mallin Micra "isolla" koneella. Ei säry kuin törmäilemällä. Ei turhia sähköjä = sähköt toimii. Umpiot lasia = valot olemassa. Tavaratilassa kuskattu juuri pakastin, kun perheen sedaniin ei mahtunut sisälle luukuista.
Voin myydä tai liisata, miten vaan. Uuden auton mukavuuksia et saa, mutta täysin yluarvostettuja ne ovatkin.

Parasta autoilussa on yksityisyys ja vapaus. Sen saavuttaa tonnillakin. Pahinta on muut tielläliikujat, ja niitä ei vältä uudellakaan autolla. No, oikeasti pahinta ovat kustannukset, ja juurikin tuollainen vanha pieniruokainen, ketjukoneinen perusjapsi minimoi ne.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Onko porukalla kokemuksia BMW E60 523 autosta? On siis sitä Facelift mallia, eli uudempaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko porukalla kokemuksia BMW E60 523 autosta? On siis sitä Facelift mallia, eli uudempaa.
Moottoriongelmia on raportoitu tyyppivikoina. Tarkemmin sanottuna paljon venttiiliongelmia ja sitten erinäisiä öljy- ja vesipumppuvikoja. E60:ssä kutoskoneet ovat pääasiassa kait N52-moottorisarjaa, joka muistaakseni on ikävä korjattava sikäli, että se saatetaan joutua ottamaan kokonaan pois autosta korjausta varten. Tuolla mallinimellä löytää kyllä tietoa, tosin en nyt mene ihan varmasti sanomaan onko 523:ssa tuo n52 vai ei. Jos on, niin sitäkin kyllä paranneltiin pitkin tuotantoa, ja oli ilmeisen kehuttu moottori. Eli jos löytää tiedon tyyppivikojen vuosista, ja pystyy varmistumaan esimerkiksi siitä, etteivät tietyt viat ulotu vaikkapa E60 vikoihin vuosiin, niin antaa palaa vaan. (Toki E60:ssä on kyllä sanottu olevan aika paljon vähän heikkoa elektroniikkaa, mutta en ole koskaan aiheeseen sen enempää tutustunut).

Itse valitsin kahdesta bemarista E39:n vm. 2004 (ylivuotinen malli) ohi E60:n vm. 2006 koska pelkäsin noita venttiiliongelmia.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Ks. Yksilö on tosiaan LCI malli, joten koneessa ei pitäisi niitä alkupään ongelmia ainakaan vastaavalla tavalla olla.
Sähkövikoja varmasti tuon ikäisessä on jo ilmennyt ja kaipa paikanpäällä näkee että kaikki toimii. Toki ikä myös tekee sen että jotain tarvii varmasti jossain vaiheessa korjata.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ollaan aikalailla autoilun ytimessä: Automiehet

Kerrankin tuli tosi hyvä mieli Hesarin jutusta. Laadukas ja piristävä juttu autoharrastamisesta. Kannattaa lukaista!
Nämä Kimmo Taskisen kuvat autoista on likimain parhaita kuvia mitä olen autmobiileista nähnyt otettavan, on tullut seurattua jo useita vuosia paperihesarissakin aikoinaan, osaa vangita tarinan mukaan ja korostaa kuvan päätähteä. Värit ja valot aina kohdillaan. Ei ihme että Kaurismäkikin mukana tälläisessä laadukkaassa auto- ja mieshistoriikissä
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Mikä mättää Focuksessa? Pari viikkoa takaperin tärähti pohja rotvallin reunaan eturenkaiden takana, kun tietyötä tehtiin tuossa kotikadulla, eikä ketään ollut kiinnostanut laitella kunnollisia merkkitötsiä tai lankkuja rotvallin molemmin puolin. Onni onnettomuudessa olin juuri viemässä autoa vuositarkastukseen ja pyysin, jos katsoisivat kävikö autolle mitään. Sanoivat, että mitään ulkoista vauriota ei ollut tullut, kun olivat nostaneet auton ilmaan ja tarkastaneet.

Nyt on sitten kuitenkin vähän tuntunut ohjaus välillä sellaiselta muljuamiselta ja varsinkin, kun autolla lähtee liikenteeseen. Jonkin aikaa, kun on tullut ajettua, niin tuntuu, että ohjaus jämäköityisi siihen mitä se on aikaisemmin ollut. Pari kertaa on myös käynyt niin, että suunnilleen jossain noin 50km/h vauhdissa kääntyessä ratti on yhtäkkiä heittänyt sellaisen pienen muljahtavan vastaiskun siihen suuntaan mihin ei olla oltu kääntymässä.

Äkkiseltään vaikuttaisi ohjaustehostimen ongelmalta sanoisi maallikko, mutta entä asioista oikeasti tietävät?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Juteeni Äkkiseltään tuntuisi oudolta, jos pohjaan tullut tärsky rikkoisi ohjaustehostimen, mutta voihan se olla mahdollista. En tunne Fordin kokoonpanoa riittävän hyvin, että voisin varmaksi sanoa yhtään mitään. Tuosta käyttäytymisestä päätellen vika voisi olla siinä, että venttiili vuotaa tai että pumpussa on muuta vikaa (sähkövirrassa jotain ongelmaa).

Kannattaa mennä tyhjälle parkkipaikalle, pitää autoa sammuksissa vartin verran, käynnistää ja ajaa ikkuna auki (jotta voit kuunnella) laajoja hitaita kaarroksia kumpaankin suuntaan. Jos ohjauksen häiriöstä kuuluu muljahtelun ääntä (sellainen plompsahdus), vika lienee juurikin ohjaustehostimessa. Jos taas kuuluu sellaista rohinaa tai jopa nakutusta, kyse on todennäköisimmin laakeriviasta. Muita vaihtoehtoja voisivat olla laahava jarru, mutten usko siihen kuvailusi perusteella, sekä välyksellinen koiranluu, kumipusla tai alapallonivel. Ensin mainittu kolisee jarrutettaessa, jälkimmäiset tuntuvat välyksellisyytenä mutkissa ajaessa.

Ehkä noilla pääsee alkuun. Toivottavasti löydät vian.
 

Jameson

Jäsen
Onko täällä kenelläkään käyttökokemuksia uudesta Mercedes-Benz a 250e autosta? Olen tilaamassa yrirysleasariksi tätä ja yhden koeajon perusteella laatuauto. Onko kenelläkään pidempää käyttökokemusta ja pitääkö valmistajan lupaama 60-80km sähköajoa täydellä latauksella kutinsa?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Itse valitsin kahdesta bemarista E39:n vm. 2004 (ylivuotinen malli) ohi E60:n vm. 2006 koska pelkäsin noita venttiiliongelmia.
E39:n kestävyys on omaa luokkaansa. Hyvän, räpeltämättömän löytyminen on jo hankalampaa. 15v.sitten ajelin vuosituhannen alkupään bensa 6:lla. Oli aika juhlallista kyytiä. Tuollainen originaali peli kelpaisi jo harrasteautoksi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
E39:n kestävyys on omaa luokkaansa. Hyvän, räpeltämättömän löytyminen on jo hankalampaa. 15v.sitten ajelin vuosituhannen alkupään bensa 6:lla. Oli aika juhlallista kyytiä. Tuollainen originaali peli kelpaisi jo harrasteautoksi.
Mulla on hienokuntoinen farmari 525i alla. 200 000 km rullattu, mutta kaikki enemmän kuin kunnossa, tosin olen itse sitä aika paljon laittanut. Varusteitakin löytyy, koska auto oli alun pitäen Fortumin työsuhdekäytössä. Itse olen kolmas omistaja. Ainoa ongelma on ruoste, mikä yllättää koko maailmassa ehkä yhteensä jotain neljää täysikäistä.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jännä yksityiskohta tuollaisissa n.25-30 k€ hintaluokan autoissa on tuo takaoven sisäverhoilu. Nykyisessä kilpailutilanteessa se useimmiten jää aika muoviseksi, vaikka kuinka yritetään säilyttää etuoveen panostettu taso.

Sanoisin että yli puolessa myydyimmistä tämän hintaluokan tekeleissä tuli istuttua ja pitkälti se takaovi oli sisältä muovia. Verhoilu tosin vaihteli aika reippaasti. Esimerkkinä uusi Skoda Octavia näytti kyllä hienolta, mutta muovia oli skodamaisittain takaovessa ihan yllinkyllin.

Heitetäänpä tähän verrokkina vaimon -05 Opel Meriva, jossa ihan perus enjoy -tasolla takaoven verhoilu on pehmeää ikkunaan asti.
Hieman siis harmittaa tämä nykysuuntaus kaikilla merkeillä.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mikä mättää Focuksessa? Pari viikkoa takaperin tärähti pohja rotvallin reunaan eturenkaiden takana, kun tietyötä tehtiin tuossa kotikadulla, eikä ketään ollut kiinnostanut laitella kunnollisia merkkitötsiä tai lankkuja rotvallin molemmin puolin. Onni onnettomuudessa olin juuri viemässä autoa vuositarkastukseen ja pyysin, jos katsoisivat kävikö autolle mitään. Sanoivat, että mitään ulkoista vauriota ei ollut tullut, kun olivat nostaneet auton ilmaan ja tarkastaneet.

Nyt on sitten kuitenkin vähän tuntunut ohjaus välillä sellaiselta muljuamiselta ja varsinkin, kun autolla lähtee liikenteeseen.
Kannattaa viedä ohjauskulmien tarkistukseen. Siellä kyllä huomaavat sitten jos alustan osissa on väljyyttä tai muuta ohjaukseen liittyvää vikaa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Onko täällä kokemuksia Volvon V60 plug-in hybridimallista nimenomaan dieselinä?

Olen isälle katsonut ko. autoa vuosimalleina 2017-2018 noin 30 000 - 40 000 ajettuna. Onko tuo kaupunkiajoon ja pidempiin mökkimatkoihin (350 km / suunta) järkevä autovalinta?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kaasuautoilevat appivanhempani ovat väittäneet, että Kuopion Gasum on mysteeri. Loppuviikosta pitäisi Kuopiossa käydä ja vetää tankki täyteen paluumatkaa varten, joten tulee tuo asema toivottavasti jostain löydettyä. Jos joku sikäläinen asiasta tietää ja tunnistaa piiloisan sijainnin, saa antaa vinkkiä. Ei kieltämättä kiinnostaisi etsiä sitä tuntikaupalla, kun aikataulu on melko nafti muutoinkin. Maps auttaa tietyllä tarkkuudella, mutta kokemusta on, että nekään eivät Gasumin omien asemien osalta aina löydä perille. ABC:n kupeessa sijaitsevat bongaa toki helposti.
 

nevins

Jäsen
Onko täällä kokemuksia Volvon V60 plug-in hybridimallista nimenomaan dieselinä?

Olen isälle katsonut ko. autoa vuosimalleina 2017-2018 noin 30 000 - 40 000 ajettuna. Onko tuo kaupunkiajoon ja pidempiin mökkimatkoihin (350 km / suunta) järkevä autovalinta?
Miksi diesel? Vero suuri vs bensa hybridi.
Nykyään pääsee aika pienellä kulutuksella bensa hybridillä, kun ajaa pitkää matkaa. Kulutus pitkällä matkalla omalla bmw 330e menee n. 5- 5.2 l/100km, kun olin ladannut lähtiessä akun täyteen.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kaasuautoilevat appivanhempani ovat väittäneet, että Kuopion Gasum on mysteeri. Loppuviikosta pitäisi Kuopiossa käydä ja vetää tankki täyteen paluumatkaa varten, joten tulee tuo asema toivottavasti jostain löydettyä. Jos joku sikäläinen asiasta tietää ja tunnistaa piiloisan sijainnin, saa antaa vinkkiä. Ei kieltämättä kiinnostaisi etsiä sitä tuntikaupalla, kun aikataulu on melko nafti muutoinkin. Maps auttaa tietyllä tarkkuudella, mutta kokemusta on, että nekään eivät Gasumin omien asemien osalta aina löydä perille. ABC:n kupeessa sijaitsevat bongaa toki helposti.
En ole sikäläinen, mutta kartan perusteella tunnistan paikan. Pitkälahden rampin kohdalla, motarin länsipuolella näyttäisi olevan. Siitä lähtee tie 551 Karttulaan päin ja kohta käännös kohti pohjoista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole sikäläinen, mutta kartan perusteella tunnistan paikan. Pitkälahden rampin kohdalla, motarin länsipuolella näyttäisi olevan. Siitä lähtee tie 551 Karttulaan päin ja kohta käännös kohti pohjoista.
Jep, kuulemma kartalla helppo, mutta navi ohjaa hanuriin. Luin Mapsin kommenteista samaa, joten otan yhden suosituksen mukaisesti kohteeksi vastakkaisella puolella sijaitsevan lafkan. Eikä tuo tosiaan hirveän vaikealta vaikuttanut, mutta sen verran jengi tuota sijaintia on noitunut, että täytyy varautua kunnolla. Raportoin myöhemmin jännittävän ekskursioni tuloksista.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Pitkälahden ABCn ramppi ylös ja Karttulan suuntaan (kaupungilta tultaessa oikealle) jokunen sata metriä, minkä jälkeen jälleen pienehkö ramppi ja sieltä jälleen oikealle. Gasumin pitäisi tulla sieltä teollisuusalueelta vastaan. Google Mapsin hakuun Experant Oy, kyseinen yritys on siinä vastapäätä.

Pidätän oikeuden olla väärässä, sillä tämä tutkielma on tehty pelkästään karttakuvan perusteella.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Pitkälahden ABCn ramppi ylös ja Karttulan suuntaan (kaupungilta tultaessa oikealle) jokunen sata metriä, minkä jälkeen jälleen pienehkö ramppi ja sieltä jälleen oikealle. Gasumin pitäisi tulla sieltä teollisuusalueelta vastaan. Google Mapsin hakuun Experant Oy, kyseinen yritys on siinä vastapäätä.

Pidätän oikeuden olla väärässä, sillä tämä tutkielma on tehty pelkästään karttakuvan perusteella.
Samaa tutkin. Hämäisikö se pieni ramppi siitä 551:ltä ulos sitten hieman. Asevarikontie voisi olla myös hyvä kohdeosoite.
 
4

444

Onko täällä kokemuksia Volvon V60 plug-in hybridimallista nimenomaan dieselinä?

Olen isälle katsonut ko. autoa vuosimalleina 2017-2018 noin 30 000 - 40 000 ajettuna. Onko tuo kaupunkiajoon ja pidempiin mökkimatkoihin (350 km / suunta) järkevä autovalinta?
Miksi diesel? Vero suuri vs bensa hybridi.
Nykyään pääsee aika pienellä kulutuksella bensa hybridillä, kun ajaa pitkää matkaa. Kulutus pitkällä matkalla omalla bmw 330e menee n. 5- 5.2 l/100km, kun olin ladannut lähtiessä akun täyteen.
Volvoissa ainakin hintataso on tyystin eri diesel- ja bensa-plugareilla. Ensimmäisiä on laivattu Ruotsista jo vuosikausia ja hinnat ovat lähtökohtaisesti houkuttelevalla tasolla. Bensaversiot puolestaan ovat uudempia ja sitä myötä selvästi kalliimpia.

V60 on tosiaan erittäin hyvä auto ajaa ja varustelutaso noissa Ruotsin tuonneissa on yleensä erittäin hyvä. Veroetu normaaliin dieseliin verrattuna on diesel-plugareissa kuitenkin melko mitätön, joten houkuttelevuus riippuu lähinnä siitä, kuinka paljon sillä sähköllä oikeasti ajaa. Ymmärtääkseni 30km yhdellä latauksella on aika lailla maksimi, talvella vähemmänkin. Mikäli ajot ovat pääsääntöisesti (siis oikeasti suurimmaksi osaksi) kaupungissa ja taajamissa lyhyttä matkaa ja autoa saa myös ladattua kotona / työpaikalla, niin voi olla varteenotettava vaihtoehto. Mökkireissut menevät sitten dieselillä, ja sitä nuo kyllä tykkäävät syödä. Huomionarvoista on myös se, että tuo akusto tuo lisää massaa, eli myös kulutus kasvaa. Mitä enemmän sähkötöntä ajoa tulee sitä enemmän sitä akustoa raahaa turhaan painolastina. Vähän sellainen comme si comme ça -tilanne siis.
Volvoa voin toki lämpimästi suositella autona kenelle hyvänsä, etenkin noita uudempia. Ei ole yksikään tuon jälkeen omistamani auto yltänyt samalle tasolle ajomukavuuden osalta. Omani oli siis vuosimallia 2016, vanhemmista ei ole kokemusta.
 

12961

Jäsen
Onko täällä kokemuksia Volvon V60 plug-in hybridimallista nimenomaan dieselinä?

Olen isälle katsonut ko. autoa vuosimalleina 2017-2018 noin 30 000 - 40 000 ajettuna. Onko tuo kaupunkiajoon ja pidempiin mökkimatkoihin (350 km / suunta) järkevä autovalinta?

Äiti on ajellut tuollaisella uudesta saakka, olisiko 2013-2014 vaihteessa saanut auton.

Muuten tuo on ollut hyvä peli, mutta ilmastoinnin kompressori on vaihdettu kahteen otteeseen. Tyyppivika, joka mystisestä syystä ilmestyy toisissa autoissa useammin kuin toisissa.

Jos menee kahden vuoden varaosatakuun ulkopuolelle, maksaa tuo kompuran vaihto 1600€ laaki. Virossa saanut kuulopuheiden mukaan karvan alle tonnilla.

Ilmastointi käy myös talvella toimien akun jäähdyttäjänä sen lämmetessä ladattaessa tai purettaessa. Ilman voi ajaa, mutta saattaa pitkän päälle heikentää akun kestävyyttä.

Kompressoriongelma koskee nimenomaan volvon dieselhybrideitä, uudemmissa bensakoneisissa ongelmaa ei ole.
 

nevins

Jäsen
V60 on tosiaan erittäin hyvä auto ajaa ja varustelutaso noissa Ruotsin tuonneissa on yleensä erittäin hyvä. Veroetu normaaliin dieseliin verrattuna on diesel-plugareissa kuitenkin melko mitätön, joten houkuttelevuus riippuu lähinnä siitä, kuinka paljon sillä sähköllä oikeasti ajaa.
Tarkoitin sitä dieselvero vuodessa on korkea noissa diesel plugareissa, kun taas bensa hybridissä se on 100€ luokkaa vuodessa. Näissä hybrideissä tuntuu olevan muutenkin varustelutaso todella korkea joka mallissa.
 
4

444

Tarkoitin sitä dieselvero vuodessa on korkea noissa diesel plugareissa, kun taas bensa hybridissä se on 100€ luokkaa vuodessa. Näissä hybrideissä tuntuu olevan muutenkin varustelutaso todella korkea joka mallissa.
On on, ja siitä myös kirjoitin tuossa viestissäni. Diesel-sähköhybridin veroetu perusdieseliin verrattuna on lähinnä marginaalinen. Siksi tuollainen ei kannata, ellei oikeasti valtaosa ajoista tapahdu sähkön voimin. Dieselillä ajettaessa (eli lataamatta ja / tai pitkiä matkoja kulkiessa) tuota ekstrapainoa kannetaan mukana vain koristeena.
Itse harkitsin tuota vaihtoehtoa silloin, kun asuin Lappeenrannassa ja työmatka oli n. 15 km suuntaansa ja latausmahdollisuus oli molemmissa päissä. Kuitenkin ne pari kertaa kuukaudessa tehdyt reissut pelimatkoille tai Helsinkiin tekivät tuosta kannattamattoman hankinnan etenkin kun hankintahinta olisi ollut korkeampi kuin siinä bensa-kaasukombossa, johon sitten päädyin.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Volvoissa ainakin hintataso on tyystin eri diesel- ja bensa-plugareilla. Ensimmäisiä on laivattu Ruotsista jo vuosikausia ja hinnat ovat lähtökohtaisesti houkuttelevalla tasolla.

Valtaosa Suomeen tuoduista V60-plugareista on Hollannin nollaveron ansiota.

houkuttelevuus riippuu lähinnä siitä, kuinka paljon sillä sähköllä oikeasti ajaa. Ymmärtääkseni 30km yhdellä latauksella on aika lailla maksimi, talvella vähemmänkin.

Kesäaikaan omani kulkee pelkällä lataussähköllä kaupunkiajossa n. 35-max 40km. Pakkasessa n. 25. Moottoritienopeudet verottavat rangea sitten selvästi lisää.

Mutta alkuvuoden keskiarvokulutukseni ehti kesään mennessä tipahtaa 1,9 litraan. Ja nuo litrat menivät pääosin rouvan nimissä, itse kun pihistelin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta nollilla koko ajan.

Mökkireissut menevät sitten dieselillä, ja sitä nuo kyllä tykkäävät syödä.

Eihän se ilman energiaa tosiaan kulje. Pitkä matka taittuu n. 5,5-6L kulutuksella (diesel) edelleen HYBRID-asetuksella eli koko ajon aikana plugarikin kykenee Toyotan lanseeraaman "ei tarvitse itse ladata"-hybridin tapaan keräämään jarrutusenergian takaisin. AWD -tila ja POWER-tila (300hp) painottavat sitten eri tavalla polttomoottorin lihaksia joten pienehkössä tankissa käy syvä pyörre. Mutta kuka sporttikuski nyt tällaista alusta haluaisikaan?

Muuten tuo on ollut hyvä peli, mutta ilmastoinnin kompressori on vaihdettu kahteen otteeseen. Tyyppivika, joka mystisestä syystä ilmestyy toisissa autoissa useammin kuin toisissa.

Jos menee kahden vuoden varaosatakuun ulkopuolelle, maksaa tuo kompuran vaihto 1600€ laaki. Virossa saanut kuulopuheiden mukaan karvan alle tonnilla.

Vanhaa tietoa. Volvo on nyt aika kiltisti vaihdellut näitä "takuuseen" jopa yli viisivuotiaisiin Hollannista tuotuihin, koska virhevastuun piikkiin menisivät joka tapauksessa. Itselle näin tänä kesänä. Kompuran laukeaminen liittyy todennäköisesti käytetyn hydeöljyn vettä imevään ominaisuuteen mikä puolestaan johtaa sähkönjohtavuuteen ja oikosulkuun laitteessa. Tyypillistä on vikailmoituksen laukeaminen kuumilla kesäkeleillä. Öljytyyppi on nyt vaihdettu ja huollossa pitää osata todella kuivata tarkkaan koko putkisto vanhoista litkuista.


Niin, ja syy miksi dieselplugari on tietenkin selvä. Bensa on röyhkeää valkoisen heteromiehen pullistelua ja ympäristön tuhoamista, lähesnollapäästöinen My Diesel puolestaan meikäläisen sivistyneen ja vastuuntuntoisen aikuisen ihmisen ekoteko teidän kaikkien lasten puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös