@V-G- tottakai tuota raahraah-muovia käytetään tämän hintaluokan autoissa, ja Ioniqissakin sitä on varovaisesti arvioiden n. puolet kojelaudan ja ovien pinnoista, ja puolet pehmustettua pintaa.
On aika vaikea uskoa että nuo tietyt ominaisuudet olisivat missään Ioniqin kanssa hinnaltaan kilpailevassa hybridissä ainakaan merkittävästi paremmin toteutettuja, sillä kalliimpien materiaalin käytöllä on tapa näkyä hinnassakin. Muista hybrideistä ainakin uusi Toyota Corolla on Ioniqiin verrattuna aivan hirveä auto käytännössä ihan joka asiassa. Paskempaa ohjausta en ole muistaakseni ikinä kokenut, jopa samanikäinen Yaris on paljon parempi ajaa.
Huollon sijaisautona kokeilemani Volvo V40 sitten taas oli ajettavuudeltaankin jo Ioniqin tasolla, mutta ei tietenkään ole hybridi eikä dieselversiona pärjännyt tehossakaan.
En minäkään Alfojen ajettavuutta mollannut, totesin vain että Giuliettaa säännöllisesti ajava ei löytänyt Ioniqin ajettavuudesta mitään mollattavaa.
Olisi silti mielenkiintoista tietää, oliko ajamassasi Ioniqissa aktiivinen kaista-avustin päällä. Silloin ymmärtäisin mielipiteesi ajettavuudesta paljon paremmin.
Meillä lienee kuitenkin niin erilaiset kriteerit että tästä voisi vääntää maailman tappiin saakka. Itse halusin käyttökuluiltaan pienen, luotettavan ja tarpeeksi hyvin varustellun keskikokoisen perheauton, jolla olisi myös hyvä ajaa. Ioniq täyttää kaikki nuo tarpeeni, ja on Sport-tilassa jopa hauska ajaa.