@Captain Slow Ok, seuraava kysymys miksei ole sitten laittanut kuntoon, jos on pikkuvika ja helppo korjata. Ehjiäkin Volvoja ehkä myynnissä on.
Kyllä minä kävisin Motonetin kioskilla lukemassa noi koodit ennen kaupan tekoa. N. 20e taitaa maksaaSaattaa olla et heppu jolta oon ostamassa (ei mikään jobbari käsittääkseni) on maininnut tuon vikavalon syynkin, ei vaan oo jäänyt mieleen kun keskityin enemmän kyselemään kilsojen lisäksi kytkimen, jakopään ja turbon kunnosta. Ei kuitenkaan mitään maailmaa mullistavaa. Hyvällä tuurilla riittää ihan vikakoodien luku... ja huonolla tuurilla kättä sitten lompakon suuntaan.
Onko 1. vai 2. sukupolven V70? Tuohan vaihtui juuri tuossa 2000. Ja tarkista nyt vielä onko 2.4 vai 2.5 litranen diisseli. 2000-2001 noissa on vielä tuota 2.5 litrasta 140hv Volkkarin konetta (sama mikä tuon ajan Transporttereissa), kun 2002 ja siitä eteenpäin niissä on Volvon oma 2.4 litranen "D5", 163hv. Kummatkin ovat kyllä erittäin kestäviä vehkeitä, D5 kuluttaa löpöä hieman enemmän ja taitaa olla hieman "halutumpi".Halvalla duunaritason budjetilla sain tarjouksen dieselautosta (Volvo V70 2000-luvun alusta joka rekattu pakettiautoksi, 2.5l koneella, ilmastoinnilla, ajettu <400tkm, jakopää uusittu n. 10tkm sitten). Onko mitään muuta vakiomurheita kuin jakopään lisäksi mahd mittariston sähköongelmat, kytkin(asetelma) ja/tai turbo?
Kun moottorilla on ajanut lyhyenkin matkan niin sen jälkeen käynnistyy moitteetta.
Onkos jollain vinkkejä hommaan tai muuta diagnoosia näillä spekseillä?
Liittyykö mitenkään lämpötilaan? Jos ei, niin voisi olla ilmavuotokin jossain polttoainejärjestelmässä.
Mittaa se akun jännite, kun sulla se mittari on.Yritin tuossa juuri testailla yleismittarilla hehkutulppia
Entisen taksin ostaminen - uhka vai mahdollisuus? Onko kukaan tällaisia omistanut ja millä kokemuksilla? Katsellut sillä silmällä uusimman kopan E-Mersua kun taksikyydistä nauttinut että menisi omissa ajoissa ihan hyvin. 220d riittäisi ihan mainiosti ja niitä onkin paljon myynnissä. Entisiä takseja saisi alkaen n. 25 tonnilla,eli n. 2-3v vanha auto jossa 250-350tkm mittarissa. Uutena tuollainen ollut jotain 70 tonnia? Tuolle ajomäärälle on jo alustassakin uusittu osia (vrt joku 150tkm ajettu jossa odottelee kierros jarruja, iskaria, puslaa jne uusittavana. Moottori-vaihteistokombolle on tuskien tehty isompaa vielä, niissä varmaan ensimmäisenä tulossa vastaan turboa, egr tms.
Lähinnä miettinyt, että saisi modernin auton, jossa ei välttämättä arvo sula enää niin tolkuttomasti. Toisaalta myynti voi olla joskus hankalampaa. Taksikäytössä luulisi, että huoltoa on vähän tiheämmin tehty kun erilliset taksikäytön huolto-ohjelmat, kone jatkuvasti lämpimänä, joten rasitus ei ole ihan normikuluttajan tasoista, tai erilaista. Joku maaseudun taksi maantieajosta voisi olla paremmassa hapessa kuin kaupungissa kanttien yli pompoteltu.
Mersun ja bemmin kilsat eivät ole ihan vertailukelpoisia - ainakaan mielikuvissa
Takseilla tulee kuitenkin noiden kilometrien lisäksi vielä tyhjäkäyntiä tosi paljon. Ja kyllä se arvokin vielä tippuu reilusti etenkin jos kilometrejä tulee paljon enemmän. Tuohon vielä lisäksi muutama tonnin remontti jotka eivät nosta auton arvoa ollenkaan.Entisen taksin ostaminen - uhka vai mahdollisuus? Onko kukaan tällaisia omistanut ja millä kokemuksilla? Katsellut sillä silmällä uusimman kopan E-Mersua kun taksikyydistä nauttinut että menisi omissa ajoissa ihan hyvin. 220d riittäisi ihan mainiosti ja niitä onkin paljon myynnissä. Entisiä takseja saisi alkaen n. 25 tonnilla,eli n. 2-3v vanha auto jossa 250-350tkm mittarissa. Uutena tuollainen ollut jotain 70 tonnia? Tuolle ajomäärälle on jo alustassakin uusittu osia (vrt joku 150tkm ajettu jossa odottelee kierros jarruja, iskaria, puslaa jne uusittavana. Moottori-vaihteistokombolle on tuskien tehty isompaa vielä, niissä varmaan ensimmäisenä tulossa vastaan turboa, egr tms.
Lähinnä miettinyt, että saisi modernin auton, jossa ei välttämättä arvo sula enää niin tolkuttomasti. Toisaalta myynti voi olla joskus hankalampaa. Taksikäytössä luulisi, että huoltoa on vähän tiheämmin tehty kun erilliset taksikäytön huolto-ohjelmat, kone jatkuvasti lämpimänä, joten rasitus ei ole ihan normikuluttajan tasoista, tai erilaista. Joku maaseudun taksi maantieajosta voisi olla paremmassa hapessa kuin kaupungissa kanttien yli pompoteltu.
Nuo huolenpitosopimukset taitavat olla yleisesti kalliita kun vertaa ihan auton normaaleihin huoltoihin, joten en kyllä keksi syytä miksi kalliiseen autoon sellaisen ottaisi.Maaseudun taksit tosiaan voi (en kyllä tiedä pitääkö paikkansa kuinka hyvin) kyllä olla paremmassa kunnossa koska kilsat tulee valtaosin maantiellä.
Mutta siis, ei varmasti huono idea taksiautoa ostaa. Siinä on mahis päästä suhteellisen edullisesti premium autoon käsiksi. Mietin vähän tuota hinnan tiputusta. Meillä oli muutama vuosi takaperin BMW:n 420d Coupe joka oli uutena muistaakseni sen 60 tonnia. Reilu kaksi vuotta ja n. 120tkm myöhemmin autoliike möi sen karvan alle 30 tuhannella eurolla. Meillä ainakin oli tuossa BMW:n huoltosopimus ja sen mukaisesti autoa huollettiin. Luulisin että aika yleisesti tuollaiset huoltosopparit tuon hintaluokan autoille tehdään. Näin äkkiseltään kuulostaa aika isolta erolta kilometreissä tuo 120 vs. 250-350 ja itse kallistuisin herkemmin vähemmän ajetun puoleen.
Ite laskemalla tankilta lukemat olen päätynyt siihen, että vähintään puol litraa voi lisätä tietokoneen kulutukseen. Toki nykyautoista en osaa sanoa kuin tarkkoja, omat tutkimuksen kohteet olleet 03-08 vuotisia...Mitä tuumailette ajotietokoneiden tarkkuuksista kulutuslukemien suhteen? Oman manuaalivaihteisen V60 D3:n tietokone ilmoittelee sellaista 5 litraa satasella. Nyt on nastarenkaat olleet alla. Entisistä autoista jäänyt mieleen 120d automaatin kulutus kesä-/talvikausi yhdessä n. 5,6l/100km ja Volvo V40 T3 manuaalin kulutus 5,5l/100km kesäkelillä.
Mitä tuumailette ajotietokoneiden tarkkuuksista kulutuslukemien suhteen? Oman manuaalivaihteisen V60 D3:n tietokone ilmoittelee sellaista 5 litraa satasella. Nyt on nastarenkaat olleet alla. Entisistä autoista jäänyt mieleen 120d automaatin kulutus kesä-/talvikausi yhdessä n. 5,6l/100km ja Volvo V40 T3 manuaalin kulutus 5,5l/100km kesäkelillä.