Autoiluketju

  • 3 207 436
  • 18 538

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Qashqai ja X5 -nynnyt, sanokaa ny jotain.
Ei ole kumpaakaan mutta...

Joku vuosi sitten tsekkasin ja hogasin ettei Nissanilla ollut Suomessa myynnissä perinteistä henkilöautoa (sedan/farmari) ollenkaan. Olin aika äimänä että olivat tuon perinteisen segmentin kokonaan lakkauttaneet ohjelmasta. Tämä vain tällaisena sivuhuomiona.
 

hege

Jäsen
Nynny olen, mutta en X5 tai Qashqai nynny. Subaru Outbackillä on nyt ajeltu joku aika (toinen menossa) ja omassa käytössä sanoisin, että nelivedolla on lisäarvoa jonkin verran talvisin, korotetulla maavaralla varmasti marginaalisemmin ehkä lähinnä parkkeerattaessa kadunvarteen kun on enemmän lunta. Muutama kerta on ollut tilanne että vieressä on normi neliveto ollut pohjasta kiinni ja itse on vielä päässyt pois (eli korkeampi maavara mahdollistaa kiinni jäämisen pahempaan paikkaan). Skimba- ja hiihtoreissuilla on joskus tullut ajettua Subarulla hankalampaan paikkaan kuin edellisellä Saabilla, mutta yhtälailla sillä pääsi rinteen viereen ja ladun alkuun. . Isoin hyöty korkeudesta on ehkä kuitenkin siinä kun istuu hieman korkeammalla niin näkee vastaavasti paremmin ja toisaalta ehkä autoon on samoin helpompi/mukavampi mennä kun istuimet korkeammalla.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olis auton vaihto edessä, ja musta ei kyllä katumaasturimieheksi ole. Okei, ajelin mutsin Qashqailla ja olihan se nyt ihan mukava ajaa ja juuri tuo hegen mainitsema korkeammalla istuminen oli hyvä juttu. Kyllä siinä vähän pelästy kun parin viikon jälkeen istu takas omaan rotiskoon ja huomasi istuvansa melkein maassa.

Mä olen tässä vähän katellu tuota Mazda 3:sta ja kyllä se rupeaa vaaka kallistumaan siihen. Mietin noita hybrideja myös, mutta ei taida täältä löytyä oikein infraa siihen ja vaikka joskus pössyttelenkin niin en ole ekohippi. Hauskana huomiona tuosta Mazdasta, että siihen ei juuri lisävarusteluita saa kun kaikki on jo vakiona. Ja hintakin on ihan kohillaan, joten kohta käypi pankkiin tie.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos rahaa olisi, hommaisin heti sen MB GLE 500 e:n, hybridi, yli 300 kaakkia ja päästömaksut naurettavat. Joku hupiakku muodostamassa tätä "sähköpuolta". Tämä nykyinen asetus tehty rikkaita varten, mutta se ei liene yllätys.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pikku-Volvosta eli C30:stä pitäisi päästä eroon. On diesel, 170k ajettu ja vuosimallia 2010, joten tulee vaikeuskerrointa lisää. Itse olen tykännyt tästä autosta suuresti, mutta nyt on aika päästää irti. Olen kuullut juttuja ja pelotteluja, ettei tuota saatanan wannabe-pikkubemaria huoli enää kukaan, mutta itsellä on niin paljon hyviä kokemuksia, että toiveita on. Tosi hyvä ja kiva poikamiehen auto. Parempi kuin pikkubemari, josta on myös kokemuksia. Helvetin hyvä ajaa. Isomman auton tuntua. Kaikkiaan tosi hyvä auto, josta en edes haluaisi luopua. Olen tykännyt tosi paljon.
 
Viimeksi muokattu:

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Olen tätä joskus miettinytkin ja nyt asiasta on tehty tutkimus (joskin aika raflaavan tuntuisilla väitteillä):
Monella valmistajalla ei enää edes ole normaaleja autoja mallistossaan, vaan ne on korvattu isommilla pyöränkoteloilla (ja ahtaamilla sisätiloilla), kalliimmilla renkailla, huonommilla ajo-ominaisuuksilla, jne. Ja tietysti isommalla kulutuksella, mutta hei laitetaan saatana siihen sähkömoottori lisäksi niin XC60:stä saadaan ehkä yhtä taloudellinen kuin V40 olisi ja tätä veivausta voidaan kutsua ympäristöteoksi.
Ilmeisesti joku on tehnyt tällaisesta kehityssuunnasta tilauksen. Suomessa on muutenkin käytössä ehkä kolme autoa joiden täyttöaste on yli 3 henkilöä ja näistä yksikään ei koskaan edes poistu asfaltilta niin miten voi olla myyntitilaston TOP20 kärjessä olla saatana puolet maastoautoja.

Qashqai ja X5 -nynnyt, sanokaa ny jotain.

Itse hankkiuduin juuri autosta eroon, eikä sekään kyllä katumaasturi ollut, mutta vastaan silti.

Voin helposti kuvitella osan katumaastureiden suosiosta johtuvan ainakin Suomessa väestön ikääntymisestä. Parikymmentä senttiä korkeammalla olevalle istuimelle on niin paljon helpompi istahtaa ja samoin noista pois, että sen jälkeen ei enää mielellään vaivaudu kyyristelemään matalampien autojen penkeille. Myös näkyvyys korkeammalta on paljon parempi.

Itse en ainakaan ihmettele katumaastureiden suosiota, sillä niissä on paljon etuja ja ainoa haittapuoli on hieman suurempi polttoaineenkulutus.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Katumaastureiden isoin etuhan on nimenomaan tuo parempi kulma katsoa asioita. Kai siihen muitakin etuja on, mutta omasta mielestäni tuo on selvästi isoin niistä.

Kysytään nyt täältä, kun itsehän en autoista juurikaan ole kiinnostunut kuin käyttömielessä. Pitäisi nyt ilmeisestikin toisen henkilön puolesta myydä Auris vm 2007, ajettu 92tkm. Katsastettu keväällä ja pienen vaivan korjauskehoitus tuli, mutta ei isompaa ja se korjattu. Jotain naarmua puskurissa. Paljon tuollaisesta voisi kuvitella saavansa?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Männä viikolla sain parilta nörtiltä nivaskan A4:sia, liittyen sähköautoihin. Kovin ollaan velä kivikaudella tuon akkuteknologian kanssa. Kun tehdas ilmoittaa rangeksi (wltp) 350-450km, niin oikeassa elämässä tästä saa tinkiä 20-30% huoletta pois. On tietenkin tapauksia, jossa ajetaan Vantaa-Jkylä heinäkuussa myötätuulessa yhdellä vedolla. Mutta nämä ovat enemmänkin yksittäistapauksia.
Helmikuu, -22 °C, 4 henkilöä, talvirenkaat, sukset viritetty hassusti auton taakse (joo, Tesla), lunta jossain kohdin 10-15cm, lämppäri/ ilmastointi päällä, stereot. Pohjoiseen mentäessä 4-6 latauspaikkaa (super), mutta voi olla ettei autokunnallamme ole Suomen ainoata Teslaa. Ehkä edellä mainittuun retkeen olisi, vielä toistaiseksi, parempi vaihtoehto diesel 1000 (±200) km:n toimintasäteellään. Jos haluaa olla eko -immeinen, niin Neste MY:tä tankkiin. CO2 päästöt tippuvat 90% pienemmiksi. Tämäkin on väärä ilmaisu, eivät päästöt 90% pienene. Ne vain vähentävät CO2 kokonaiskuomitusta 90% vs. normaali diesel. Vähän tarkkuutta mainontaan.
Natriumakkua odotellessa.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Pikku-Volvosta eli C30:stä pitäisi päästä eroon. On diesel, 170k ajettu ja vuosimallia 2010, joten tulee vaikeuskerrointa lisää. Itse olen tykännyt tästä autosta suuresti, mutta nyt on aika päästää irti. Olen kuullut juttuja ja pelotteluja, ettei tuota saatanan wannabe-pikkubemaria huoli enää kukaan, mutta itsellä on niin paljon hyviä kokemuksia, että toiveita on. Tosi hyvä ja kiva poikamiehen auto. Parempi kuin pikkubemari, josta on myös kokemuksia. Helvetin hyvä ajaa. Isomman auton tuntua. Kaikkiaan tosi hyvä auto, josta en edes haluaisi luopua. Olen tykännyt tosi paljon.

Jos on hienossa kunnossa, niin voi hyvinkin käydä kaupaksi. Volvon fanit varmaan fanaattisimpia ja merkkiuskollisimpia setämiehiä mitä autojen parista löytyy.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katumaastureiden isoin etuhan on nimenomaan tuo parempi kulma katsoa asioita. Kai siihen muitakin etuja on, mutta omasta mielestäni tuo on selvästi isoin niistä.

Kysytään nyt täältä, kun itsehän en autoista juurikaan ole kiinnostunut kuin käyttömielessä. Pitäisi nyt ilmeisestikin toisen henkilön puolesta myydä Auris vm 2007, ajettu 92tkm. Katsastettu keväällä ja pienen vaivan korjauskehoitus tuli, mutta ei isompaa ja se korjattu. Jotain naarmua puskurissa. Paljon tuollaisesta voisi kuvitella saavansa?
Noin vähän ajettu Toyota menne heti kaupaksi, myyntihinnat lienee 8000-9000 välissä kun itse myyt.
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Noin vähän ajettu Toyota menne heti kaupaksi, myyntihinnat lienee 8000-9000 välissä kun itse myyt.

Vaikka kyseessä onkin hyvin vähän ajettu yksilö, niin kyllä pidän melkoisena ihmeenä, jos joku 12 vuotta vanhasta Auriksesta noin paljon maksaisi. Jo pelkästään noita tuon ikäisiä Auriksia on myynnissä kymmeniä, jotka ovat nopean katsauksen mukaan olleet kaupan jo muutaman kuukauden. Toki pyyntihinnan voi asettaa vaikka lähelle kahdeksaa tonnia ja odotella lottovoittoa, mutta jos nopeasti haluaisi autosta päästä eroon, niin ainakin pari tuhatta saa varmasti pudottaa jo heti pyyntihintaa ja siitä sitten kauppahinta todennäköisten tinkimisten jälkeen vielä alempana.

Kannattaa myös ehkä pyytää tarjousta jostakin autoliikkeestä, niin sen perusteella voi sitten arvioida, että millä hinnalla liike sen kuvittelisi saavan myytyä eteenpäin. Jos liike esim tarjoaisi sinulle autosta 5000, niin ehkä se uskoisi saavansa itse sen myytyä hintaan 6500.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka kyseessä onkin hyvin vähän ajettu yksilö, niin kyllä pidän melkoisena ihmeenä, jos joku 12 vuotta vanhasta Auriksesta noin paljon maksaisi. Jo pelkästään noita tuon ikäisiä Auriksia on myynnissä kymmeniä, jotka ovat nopean katsauksen mukaan olleet kaupan jo muutaman kuukauden. Toki pyyntihinnan voi asettaa vaikka lähelle kahdeksaa tonnia ja odotella lottovoittoa, mutta jos nopeasti haluaisi autosta päästä eroon, niin ainakin pari tuhatta saa varmasti pudottaa jo heti pyyntihintaa ja siitä sitten kauppahinta todennäköisten tinkimisten jälkeen vielä alempana.
Kyllä, vaan tuo Auris on aikas luotettavan maineessa. Jos käyttöautoa etsii, niin siinä. Kilometrit vähissä, mikä mielestäni ratkaisee.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Nettiautossa näyttäisi olevan noilla spekseillä 4000-8000 tonnin väliin Aurikset. Riippuen kuinka nopeasti autosta haluaa eroon, niin laittaa hinnan sen mukaan.

Kannattaa sitten valmistautua kaikenlaisten idioottien yhteydenottoihin. Yhden auton olen nettiauton kautta myynyt, ja vittu mitä tampioita sieltä soittelee. "Joo sulla oli tuo auto myynnissä, voisin ostaa sen jos laitat siihen uudet talvirenkaat alle." "Mulla puuttuu 3 tonnia tuosta pyynnistä, mutta voisin antaa vanhan ruohonleikkurin, jos sillä sais osan katettua."
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kannattaa sitten valmistautua kaikenlaisten idioottien yhteydenottoihin. Yhden auton olen nettiauton kautta myynyt, ja vittu mitä tampioita sieltä soittelee. "Joo sulla oli tuo auto myynnissä, voisin ostaa sen jos laitat siihen uudet talvirenkaat alle." "Mulla puuttuu 3 tonnia tuosta pyynnistä, mutta voisin antaa vanhan ruohonleikkurin, jos sillä sais osan katettua."

Mulla oli aikoinaan mutsivainaan Accord myynnissä. Kaveri sitten rupesi puhelimessa hanuria tarjoomaan välirahaksi. Siis selvyyden vuoksi, haitaria... harmonikkaa. Sano, että ainakin kolmentonninvehje, muttei tarvii kun puolet siitä, 1500€.

Ei tullut meikäläisestä hanurin räplääjää, eikä ukosta Honda-miestä.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
No, jos siitä joku on kiinnostunut, niin saa laittaa yksityisviestiä. Lähinnä Uudellamaalla rullailut. Mitään maksimaalista hintaa siitä ei tarvitse saada. Ei se nyt mikään 4 tonnin auto kuitenkaan ole. Kunto hyvä, katsastettu keväällä ja startti vaihdettu uuteen.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
No, jos siitä joku on kiinnostunut, niin saa laittaa yksityisviestiä. Lähinnä Uudellamaalla rullailut. Mitään maksimaalista hintaa siitä ei tarvitse saada. Ei se nyt mikään 4 tonnin auto kuitenkaan ole. Kunto hyvä, katsastettu keväällä ja startti vaihdettu uuteen.
Tuossa aiemmin mainittiin että Aurikset noilla spekseillä olisivat Nettiautossa 4-8 tonnin haarukassa. No eivät kyllä ole, vaan hintahaarukka on sekä Nettiautossa että Autotalli.comilla 8-10 tuhatta. Tuohon 4000-8000 haarukkaan päästään vain unohtamalla ajetut kilometrit kokonaan, eikä tässä tapauksessa ole kyllä pienintäkään järkeä katsoa jotain 250 tkm ajetun hintaa.

Nettiauton puolella pari noista on yksityisellä myynnissä, toinen on 93tkm ajettu -07 Auris ja pyyntö 7900, toinen 87 tkm ajettu -08 mallinen josta pyydetään 9200 eur.
Kyllä ainakin tuon perusteella voisi lähteä n. 8 tonnilla yrittämään, jos ei isompaa kiirettä ole päästä eroon.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Saahan niistä tietysti pyytää mitä haluaa, mutta epäilisin, että harva on kiinnostunut maksamaan lähes kymppitonnia toistakymmentä vuotta vanhasta Auriksesta.

Nettiautoa, kun selaa hintakartoitusmielessä, niin kannattaa muistaa, että liikkeet eivät edes koeta saada pyytämäänsä hintaa ja yksityiset yliarvostavat omia autojaan useamman tonnin verran.

Tietysti, kuten mainittu, jos ei ole kiire päästä eroon, niin kannattaa laittaa sopivasti tinkivaraa. Ei kuitenkaan liikaa tai karkottaa pois monta hanurivaihtotarjousta.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Nettiautoa, kun selaa hintakartoitusmielessä, niin kannattaa muistaa, että liikkeet eivät edes koeta saada pyytämäänsä hintaa ja yksityiset yliarvostavat omia autojaan useamman tonnin verran.
Riippuu tietysti hintaluokasta, mutta kyllä Nettiautossa hinnoissa on aina jonkin verran ilmaa. Myin pari vuotta sitten vuosituhannen alun V70:n Nettiautossa. Hain verrokit ja totesin että hintapyynnit pyörivät välillä 3000-4000 EUR. Koska halusin homman hoidetuksi nopeasti, laitoin hintapyynniksi karvan verran alle 3000 EUR.

No, ensimmäisen 2vk aikana tuli ehkä kaksi puhelua jotka eivät johtaneet mihinkään. Tämän jälkeen kyllästyin pelleilyyn ja pudotin hinnan 1900 euroon. Sitten alkoi puhelin piristä jatkuvasti, ja kaikenkarvaista hiipparia lupaili ostaa auton heti jos lähtee tonnilla, jos tulen näyttämään sitä Poriin, tai jos otan moottorisahan vaihdossa, jne. Lopulta möin auton 1500 eurolla. Loppupäätelmäni oli että 80% Nettiauton ilmoituksista on ylihintaisia ja seisoo siellä kuukaudesta toiseen. Veikkaan jopa että vaihtoutoliikkeet pitävät siellä tarkoituksella ylihintoja, jotta saavat markkinahintoja nitkuteltua ylöspäin.

Mutta ei silti, kylla alle 100tkm ajetusta 07 Auriksesta selkeästi yli 4000 EUR saa varmasti. Mutta hyvä ymmärtää se että käytettyjen autojen kaupassa juuri mikään ei koskaan liiku niillä listahinnoilla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Voin helposti kuvitella osan katumaastureiden suosiosta johtuvan ainakin Suomessa väestön ikääntymisestä. Parikymmentä senttiä korkeammalla olevalle istuimelle on niin paljon helpompi istahtaa ja samoin noista pois, että sen jälkeen ei enää mielellään vaivaudu kyyristelemään matalampien autojen penkeille. Myös näkyvyys korkeammalta on paljon parempi.

Itse en ainakaan ihmettele katumaastureiden suosiota, sillä niissä on paljon etuja ja ainoa haittapuoli on hieman suurempi polttoaineenkulutus.

Yllä hyviä syitä, miksi katumaasturit ovat suosittuja. Hieman oli outo artikkeli linkissäsi, koska pienet ja keskikokoiset katumaasturit muodostavat SUV-myynnistä Suomessa noin 90 prosenttia. Ja nämä pienet ja keskikokoiset katumaasturit korvaavat suuria sedaneita ja tila-autoja, jotka olivat ennen suositumpia. On myös katumaastureita sähköisinä versioina mm. Jaguarilta ja hybridejä on useita. Kun puhutaan katumaasturista (ei siis maasturista), akutkin on helppo sijoittaa.
 

444

Jäsen
Tuossa aiemmin mainittiin että Aurikset noilla spekseillä olisivat Nettiautossa 4-8 tonnin haarukassa. No eivät kyllä ole, vaan hintahaarukka on sekä Nettiautossa että Autotalli.comilla 8-10 tuhatta. Tuohon 4000-8000 haarukkaan päästään vain unohtamalla ajetut kilometrit kokonaan, eikä tässä tapauksessa ole kyllä pienintäkään järkeä katsoa jotain 250 tkm ajetun hintaa.

Nettiauton puolella pari noista on yksityisellä myynnissä, toinen on 93tkm ajettu -07 Auris ja pyyntö 7900, toinen 87 tkm ajettu -08 mallinen josta pyydetään 9200 eur.
Kyllä ainakin tuon perusteella voisi lähteä n. 8 tonnilla yrittämään, jos ei isompaa kiirettä ole päästä eroon.
Tuon ikäisessä autossa pelkkien kilometrien miettiminen on vähän kuin lämpimikseen housuun kusemista talvipakkasilla. Joo, paljon on osia, jotka kuluvat kilometrien myötä, mutta aivan helvetisti on osia, jotka kuluvat ihan puhtaasti ajan suotuisalla myötävaikutuksella. 12 vuotta vanha on 12 vuotta vanha, eikä se siitä nuoremmaksi muutu riippumatta ajetuista metreistä. Ympärivuotinen säilytys lämpimässä tallissa olisi yksi, mikä voisi edes teoriassa säästää muovia ja kumia olosuhteilta, mutta useimmiten kohtalona on ympärivuotinen säilytys säiden armoilla.

Pyytää noista saa toki ihan mitä hyvänsä, etenkin jos tosiaan ei ole kiirettä päästä eroon. Tai ollenkaan. Mieli siinä voi kyllä pahoittua, jos ei lottovoitto osukaan kohdalle.
 

Tuamas

Jäsen
No, jos siitä joku on kiinnostunut, niin saa laittaa yksityisviestiä. Lähinnä Uudellamaalla rullailut. Mitään maksimaalista hintaa siitä ei tarvitse saada. Ei se nyt mikään 4 tonnin auto kuitenkaan ole. Kunto hyvä, katsastettu keväällä ja startti vaihdettu uuteen.

Suosittelen, että lyöt ensin tätä kautta Ilmoituksen Kilpailuta autoliikkeet - Myy autosi eniten tarjoavalle ja saat autoliikkeiltä sitten verrokkihinnan.

Eli tuolla autoliikkeet lähettävät tarjoukset mihin hintaan he ostaisivat autosi, voit hyväksyä tai hylätä tarjouksen (eka kannattaa yleensä aina hylätä) ja näin saat käyvän vaihtohinnan autolle.

Sitten jos on intoa kuunnella renkaanpotkijoiden ja älyttömien vaihtotarjousten tulvaa, niin hintaa tuo yltä saatu hinta+1000-1500€ ja Nettiautoon ilmoitus.

Nettiautossa kuitenkin kylmä fakta on, että ainoat mitkä liikkuvat, ovat ne Suomen halvimmat samoin speksein olevat autot.

Tuosta kun noita 2007 Auriksia katseli, niin liikkeellä oli 4900€ 150tkm ajettu ja toisella 127tkm ajettu 6790€ ja 100tkm ajettu 7890€.

Tuossa on esim. Toyota Auris **Webasto * Xenonit * Cruise control** RAHOITUS ALKAEN 1,89%+KULUT //RahoitusKumppani - Sinun Kumppanisi Viistoperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Liikkeessä 7490€, 2008, 104tkm mittarissa, iso dieselkone, xenonit ja webasto.

Näistä voisin päätellä, varsinkin kun auto ei ilmeisesti ole täydellisessä kunnossa, että yli 5000€ toteutuva hinta kuulostaa melkoiselta utopialta, 4000-4500€ hinnalla se varmaan liikkuu kohtuu nopeasti. 6000€ on melkein katto ja siihen saa sitten jo käydä tuuri ja myyntimiehen taidot pitää olla kuosissa.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tässä ois auton vaihto eessä (halpa amisjapsi alkaa osoittaa merkkejä siitä et osia hajoaa sieltä sun täältä ja syö löpöä kuin kilpasyömäri ruokaa)

Halvalla duunaritason budjetilla sain tarjouksen dieselautosta (Volvo V70 2000-luvun alusta joka rekattu pakettiautoksi, 2.5l koneella, ilmastoinnilla, ajettu <400tkm, jakopää uusittu n. 10tkm sitten). Onko mitään muuta vakiomurheita kuin jakopään lisäksi mahd mittariston sähköongelmat, kytkin(asetelma) ja/tai turbo?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Alustan nivelet, siellä on melko lailla erilaista koiranluuta ja puslaa joka nurkalla. Noi osat nyt ei paljoa maksa, mutta teettäminen ulkopuolisella syö helpolla tonnin lompakosta. Katsastettu milloin?
Tän kesän lopulla. Nesteitä ei syö. Vissiin moottorin vikavalo välkkyy silloin tällöin (eli perus Volvosähkön vik... ominaisuuksia, joku anturi mahdollisesti?, ainakin mitä raskaammasta kalustosta on kokemuksia), mutta mitään ylimääräisiä ja kalliinkuuloisia ääniä ei oo kuulunut. Pitää ottaa vielä tarkempi testiajo jossain kohtaa.

Aika tarkkaan on tullut syynättyä googlea ja Volvopalstaa lävitse tyyppivioista. + paria autonruuvaajakaveria jotka tietää enemmän kuin minä, käyttänyt vertaistukiapuna.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitäisi olla aika kova autokuume että ostaisin auton jossa palaa vikavalo ja sen syy ei ole tiedossa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pitäisi olla aika kova autokuume että ostaisin auton jossa palaa vikavalo ja sen syy ei ole tiedossa.
Saattaa olla et heppu jolta oon ostamassa (ei mikään jobbari käsittääkseni) on maininnut tuon vikavalon syynkin, ei vaan oo jäänyt mieleen kun keskityin enemmän kyselemään kilsojen lisäksi kytkimen, jakopään ja turbon kunnosta. Ei kuitenkaan mitään maailmaa mullistavaa. Hyvällä tuurilla riittää ihan vikakoodien luku... ja huonolla tuurilla kättä sitten lompakon suuntaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös