Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 354
  • 19 022

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Kaksi tonnin kulkinetta mulla on nytkin ajossa ja saman hintaluokan kesäautokin, kilometrejä niihin tulee karkeasti kymppi jokaiseen vuodessa eikä ne kyllä valitettavasti ole huoltovapaita katsastusväliä.
Mutta en tiedä kannattaako meidän tästä jatkaa, olemme sen verran erimielisiä.
Itselläni viisi vuotta sitten ostettu 1400€ maksanut auto. Koko aikana korjauksina on vaihdettu palat ja levyt taakse, sekä imupuolen yksi kumiputki, yksi anturi ja kerran eteen polttimot. Suht vaivattomasti on siis leimalle aina saanut, eikä nytkään perushuoltoa kummempaa näköpiirissä. Toki iskarit varmaan vuoden tai kahden sisään pitää vaihtaa, mutta historian tietäen noihinkin osaa valmistautua. Keskimäärin tullut kilometrejä 15k/vuosi.
Taika tuossa on halvempaa autoa ostaessa tutustua malliin huolella ja kartoittaa mahdolliset tyyppiviat. Tottakai tarvii paikanpäälläkin osata käydä auto läpi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
No ei todellakaan ole jos se auto on juuri katsastettu. Sitä varten ne katsastajat siellä on että ne katsoo että se on ajokunnossa seuraavaan katsastukseen asti. Siellä ei nyt vaan yhtäkkiä mikään lahoa katsastuksen jälkeen. Ja kuten sanoin jos pelottaa niin tuohon hintaan saa myös liikkeistä ja niillä on vähintään 6kk vastuu siitä autosta.
Itse olin jokunen vuosi sitten tilanteessa, että noin kolme viikkoa katsastuksen jälkeen autoni pyörän ripustukset pettivät ja matka jatkui hinausauton lavalla. Huutaessani vittusaatanaa paskalle kotterolleni ja taas palaville satasille, hinurin kuski lohdutteli että mikäli ne ripustukset olisivat pettäneet satasen vauhdissa, en olisi välttämättä enää kiroilemassa tässä kohti. Sieltä oli siis ruostunut käytännössä puhki eräs kiinnike, mikä sai aikaan ripustuksien osittaisen irtoamisen. Onneksi ne lävähtivät irti taajama-ajossa. Kunto oli sellainen, että varmasti olisi silmänsä auki pitänyt katsastusmies asian huomannut, mutta ei näemmä minua palvellut sellainen.

Tonnin kotteroilla ajaminen on mielestäni kuin kolikkoa heittelisi. Joko onnistuu, tai ei onnistu. Tuo yläpuolella mainitsemani auto oli noin 7 000 euron auto, mutta vikoja riitti aivan saatanasti. Yhtään valehtelematta kyseinen auto taisi käydä kerran kolmessa kuukaudessa pajalla jonkun syyn takia. Eikä tuo vielä mitään, vanhemman polven ostama 18 000 euron auto toimi paremmin, mutta sitten kun tuli se eka ongelma, se tuli sitten kunnolla kasvoille. Seitsemän vuotta ja aika liki tasan 200 tkm oli sen Volkkarin moottorin elinikä. Tuo oli vieläpä sillä 1,9 TDI-moottorilla, mikä VW-miesten mielestä kestää helposti 500tkm kunhan muistaa öljyjä katsella joskus.

Nuo molemmat autot olivat siis VW-konsernin tekeleitä. Nyt on useampi vuosi ajettu jollain aivan muulla merkillä kuin VAG. En vaihtaisi mistään hinnasta autoani enää kyseisen konsernin tekeleisiin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitähän korjattavaa siinä sitten oli? Vai oliko nyt kyse siitä kun ei olisi mennyt katsastuksesta läpi? Siinähän se ero on. Jos on tarkoitus (kuten alkuperäisellä kirjoittajalla) hommata auto vuodeksi, niin saa olla melkosia vikoja täys että se ei sitä vuotta muka kestä korjaamatta. Silloinkin voi aina laittaa sen myyntiin parilla sataa ja ostaa uuden, juuri katsastetun ritsan ja taas menee se vuosi ilman ongelmia. Siinä saa jo aika monta kertaa kosahtaa ennen kuin tulee kalliimmaksi kuin tuollainen liisinki.
Viat liittyivät pääsääntöisesti pakokaasujärjestelmän merkkivaloon, mikä syttyi vähän väliä, välillä sammui ajan kuluessa ja välillä korjaamoreissun jälkeen. Autoon vaihdettiin ainakin lambda-anturi, katalysaattori, joku kattiin liittyvä putki ja egr-venttiilin hammasratas. Jokainen vika "löytyi" eri kerralla ja taas meni hetki ennen kuin valo syttyi. Lopulta tilasin netistä laitteen, millä pystyi lukemaan ja nollaamaan vikakoodit. Auto oli 2006 vuosimallin Touran ja taisin ostaa sen vuonna 2011. Takaluukku alkoi aika nopeasti ruostua ja se saatiin onneksi vaihdettua tehtaan piikkiin, koska kyse oli jostain tyyppiviasta. Myös lokarinkaarissa maali alkoi lohkeilla. Pääsin autosta eroon 2013 hankkiessani uuden ja 2,5 vuoden aikana arvo laski 2500 euroa. Varmasti kustannuksiltaan tuli silti halvemmaksi kuin nykyinen auto, mutta ajokokemuskin on vähän erilainen kuin jossain muutaman tonnin romussa.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkoi kiinnostaa tuo yksityisliisari, koska vuoden paketti riittäisi alkuun meillekin kakkosauton osalta. Ensi syksynä katsotaan tilanne asumisen ja autojen osalta kuitenkin uudestaan. Varusteissa ei mainittu lohkolämmitintä. @Ruutuässä ja @kiwipilot Onko niissä lohkaria?
Meille tuli yksityisleasingillä Ford Focus viime marraskuussa ja päivääkään en vaihtaisi tästä pois. Selväähän on, että jonkun vanhan ruostekasan ostaminen on halvempaa, mutta minulle autoilu on muutakin kuin vain siirtymistä paikasta A paikkaan B. Halvimmat kilometrit olen itsekin ajanut opiskeluaikoinani tuhat euroa maksaneella Skoda Felicialla, jonka myin hankintahintaan eteenpäin. Arvostan kuitenkin, sitä että auto on luotettava ja sillä on mukava ajaa tietenkään varustelua unohtamatta. Autoverkkokauppa pyöri vaihtoehtona itselläkin, mutta siellä on varsin tiukka kilometripolitiikka ja ylimenevistä kilometreistä maksetaan 0,20 snt sopimuksen loppuvaiheessa. Laakkoselta sain Fiksudiili-tarjouksella kahden vuoden ja 60 tkm sopparilla parhaan diilin. Toki Fiksudiilissä vaihtoehto on 2-4 vuotta, joten Autoverkkokaupan diili on varmasti parempi varsinkin, jos kilsojen kanssa ei tule ongelmaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse olin jokunen vuosi sitten tilanteessa, että noin kolme viikkoa katsastuksen jälkeen autoni pyörän ripustukset pettivät ja matka jatkui hinausauton lavalla. Huutaessani vittusaatanaa paskalle kotterolleni ja taas palaville satasille, hinurin kuski lohdutteli että mikäli ne ripustukset olisivat pettäneet satasen vauhdissa, en olisi välttämättä enää kiroilemassa tässä kohti. Sieltä oli siis ruostunut käytännössä puhki eräs kiinnike, mikä sai aikaan ripustuksien osittaisen irtoamisen. Onneksi ne lävähtivät irti taajama-ajossa. Kunto oli sellainen, että varmasti olisi silmänsä auki pitänyt katsastusmies asian huomannut, mutta ei näemmä minua palvellut sellainen.
No mitäs tuohon pitäisi todeta, kai olit yhteydessä katsastuskonttoriin ja haukuit ne lyttyyn kun noin vakava vika jäi huomaamatta?
Viat liittyivät pääsääntöisesti pakokaasujärjestelmän merkkivaloon, mikä syttyi vähän väliä, välillä sammui ajan kuluessa ja välillä korjaamoreissun jälkeen. Autoon vaihdettiin ainakin lambda-anturi, katalysaattori, joku kattiin liittyvä putki ja egr-venttiilin hammasratas. Jokainen vika "löytyi" eri kerralla ja taas meni hetki ennen kuin valo syttyi. Lopulta tilasin netistä laitteen, millä pystyi lukemaan ja nollaamaan vikakoodit. Auto oli 2006 vuosimallin Touran ja taisin ostaa sen vuonna 2011. Takaluukku alkoi aika nopeasti ruostua ja se saatiin onneksi vaihdettua tehtaan piikkiin, koska kyse oli jostain tyyppiviasta. Myös lokarinkaarissa maali alkoi lohkeilla. Pääsin autosta eroon 2013 hankkiessani uuden ja 2,5 vuoden aikana arvo laski 2500 euroa. Varmasti kustannuksiltaan tuli silti halvemmaksi kuin nykyinen auto, mutta ajokokemuskin on vähän erilainen kuin jossain muutaman tonnin romussa.
Niin ja se pakokaasujärjestelmän merkkivalo estää ajamasta sitä autoa? Tässähän oli nimen omaan kyse tapauksesta kun pitäisi vuodeksi/kahdeksi hommata auto, Tuossa tapauksessa ennen katsastusta se laitettaisiin kiertoon jonkun muun ongelmaksi. Poliisi ei vikavalosta sakota. Tässä nyt huomaa miten menee ihmisillä selvästi sekaisin oikeasti tielle jättävät viat ja se että joku vikavalo vilkuttaa, tai vähän joku jäähdytyskenno vuotaa. Sillon vaan lisätään nestettä ja jatketaan kovaa ajamista, myös esim. kananmunan valkuainen toimii hyvänä tukkeena jos kenno vähän vuotaa ja ihan aineitakin löytyy moiseen maksaa hurja 4,90 motonetissä ja kaadetaan vaan nesteen sekaan.

Minulla oli aikanaan Jetta mikä puski kannen välistä öljyä ulos. Eipähän tarvinnut öljyjä vaihtaa kun auto vaihtoi ne itsekseen noin 1000km matkalla, sen kus tuuppas lisää uutta tilalle kun vanhaa ja likasta tuli pihalle.

Mutta eiköhän tästä ole jo kaikki tullut sanottua. Jokainen taaplaa tyylillään.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Miksi maksaa uudesta Audista sama hinta kuin uudesta Mersusta tai Bemarista? Noissa on tekniikka ihan jotain muuta kuin VAG laatua. Jokaisella on tietysti oikeus tehdä rahoillaan mitä huvittaa.

Itse ajan Bemarilla enkä tosiaan Audia ole harkitsemassakaan, vaikka ei tuo Bemarin tekniikka nyt niin hyvää ja luotettavaa ole. Silti, kyllä Audeissa eroa Volkkareihin ja Skodiin on. Selviää ajamalla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
. Tässä nyt huomaa miten menee ihmisillä selvästi sekaisin oikeasti tielle jättävät viat ja se että joku vikavalo vilkuttaa, tai vähän joku jäähdytyskenno vuotaa. Sillon vaan lisätään nestettä ja jatketaan kovaa ajamista, myös esim. kananmunan valkuainen toimii hyvänä tukkeena jos kenno vähän vuotaa ja ihan aineitakin löytyy moiseen maksaa hurja 4,90 motonetissä ja kaadetaan vaan nesteen sekaan.
.
Nesteen lisäys vaikkapa 100km välein ei välttämättä ole sitä mitä yksityisliisarin vaihtoehdoksi kaivataan. Ja jos ei sitä bongaa ns etukäteen niin jättäähän se tielle ainakin vedenhakureissun verran. Vuotoaineet harvoin toimii kovin pitkään, yleensä sen aikaa että auton saa myydyksi seuraavalle murheeksi (katsastettuna tietysti), tunnustan itsekin yhden tonnin sitikan näin myyneeni. Itse viimeksi kun hain 500e auton niin jäähdyttimen vuoto paljastui kun lokarin viereen moottoritilaan oli jemmattu litran jäähdytysnestepullo lisäystä varten valmiiksi, myyjä oli vaan että, oho en tiedä kenen tuo on. Sillä hetkellä ei tosin vuotanut, eikä se ostopäätökseeni vaikuttanut kun tiesin että osa on halpa (käytettynä) ja vaihto helppo. Katsastukseen menin vielä vuotavalla jäähdyttimellä ja katsurikin siitä sanoi, mutta ei tietysti kirjannut mihinkään.
Mutta juu, taisin jo luvata lopettaa aiheesta. Pointti oli että tonnin autossa on muitakin potentiaalisia korjausta ja kustannuksia vaativia vikapaikkoja kuin vesipumppu ja että jos autoilu sellaisella autolla joskus onnistuukin ilman murheita tai korjauksia ei tarkoita että se olisi aina näin tai edes todennäköistä.
 
Viimeksi muokattu:
Silti, kyllä Audeissa eroa Volkkareihin ja Skodiin on. Selviää ajamalla.

Tai oikeastaan istumalla sisällä. Audissa muotoilu ja materiaalit ovat pykälää kivempiä. Ajoltaan ovat omien kokemusten mukaan hyvin lähellä toisiaan, jos ei nyt verrata mitään Skoda Rapidia johonkin R8:n.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No mitäs tuohon pitäisi todeta, kai olit yhteydessä katsastuskonttoriin ja haukuit ne lyttyyn kun noin vakava vika jäi huomaamatta?.
Miksi ihmeessä? Kuluttajahan sai hyvää palvelua ja paskalle autolle leiman. Jos kyse olisi ollut autotohtori-tarkastuksesta, niin silloin olisi saanut paskaa palvelua.
 

Carlos

Jäsen
Audin ostajajia en ole ikinä ymmärtänyt. Mitään status hyötyä siitä ei saa johonkin Passatiin tai Octaviaan verrattuna. Rahaa palaa vaan enemmän. Samat kamat auton sisällä.

Hauskaa, itse olen miettinyt ihan samaa toisinpäin. Varsinkin nämä uusimman sukupolven Audit ovat ihan käsittämättömän hienoja autoja joka suhteessa, ja hintaeroa näihin vessa-sisarmalleihin on kuitenkin loppujen lopuksi aika vähän. Kun autoilu kuitenkin maksaa niin paljon rahaa, niin miksei sitten samalla nauti siitä pienellä lisähinnalla.

Meidän perhe "löysi" Audit vasta pari vuotta sitten, sitä ennen ajettiin tiesmillä kaikenmaailman whatever autoilla, oli Toyotaa ja Jeeppiä ja niin edelleen. Rahaa kyllä paloi, siitä ei ollut kiinni. Ihan järkytyttiin että miten oli mennytkin ohi Audien huikea tasokkuus, ja ennenkaikkea elektronisten lisävempaimien korkea laatu, kärsitty ihan turhaan.

Statusta en ole edes miettinyt enkä voisi olla siitä yhtään vähempää kiinnostunut. Oman elämisen laatuun sen sijaan panostan mielelläni.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Statusta en ole edes miettinyt enkä voisi olla siitä yhtään vähempää kiinnostunut. Oman elämisen laatuun sen sijaan panostan mielelläni.

Tässä hyvin sanottu. Audeilla, Bemareilla tai Mekkereillä tms ei nykypäivänä mitään statusta edes saa ellei ole malliston ehdottomasti kalliimman pään malli tai muuten harvinainen yksilö. Mä ajan samalla automerkillä mielelläni, koska tunnen näitä autoja jonkin verran, kun kokemusta on kertynyt ja tietty taso ajamisen laatuun on löytynyt. Saman tason toki löytäisi varmasti muutamalta muultakin merkiltä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä hyvin sanottu. Audeilla, Bemareilla tai Mekkereillä tms ei nykypäivänä mitään statusta edes saa ellei ole malliston ehdottomasti kalliimman pään malli tai muuten harvinainen yksilö. Mä ajan samalla automerkillä mielelläni, koska tunnen näitä autoja jonkin verran, kun kokemusta on kertynyt ja tietty taso ajamisen laatuun on löytynyt. Saman tason toki löytäisi varmasti muutamalta muultakin merkiltä.

Mulla on aikaisemmin ollut pari A4:sta, yksi A3, välissä BMW X3 ja edelliset 2 vuotta Volvo V60. Nyt on muutaman kuukauden BMW 320GT ennen kuin saan syksyllä Volvo XC60 PlugIn-hybridillä. Tammikuussa tilasin, niin aika pitkät toimitusajat noissakin.

Kaikki nuo ovat olleet hyviä ajaa, mutta jotenkin olen eniten tykästynyt Volvoihin. Etenkin nyt, kun vertaan tämän hetkistä 320GT:tä tuohon edelliseen V60:een, niin omaan makuun mukavempi auto se oli. BMW:tä joutuu enemmän "ohjata", etenkin motarilla, kun taas V60 meni aika junamaisesti eteenpäin, kuten myös A4:set. Toisekseen BMW:ssä on todella analoginen ohjaamo etenkin mittareiden suhteen. Varmaan toiset tykkää, mutta paremmin itselle toimii modernimmat näytöt/mittarit. Toki saa nähdä miten tuohon XC60n ohjaamoon toimii, kun siinä monet asiat hallinnoidaan isolta kosketusnäytöltä.

Kohta varmaan joku pölähtää kertomaan kuinka elektroniikka hajoaa herkemmin jne jne, mutta eipä ole minun murhe, kun sitä varten on korjaamot. Koskaan ei ole vielä auto tielle jättänyt ja sen takia jatkossa pitäydyn myös noissa uusissa autoissa ettei tarvitse murehtia pääseekö omalla autolla mökille vai ei.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
BMW:tä joutuu enemmän "ohjata", etenkin motarilla, kun taas V60 meni aika junamaisesti eteenpäin, kuten myös A4:set. Toisekseen BMW:ssä on todella analoginen ohjaamo etenkin mittareiden suhteen. Varmaan toiset tykkää, mutta paremmin itselle toimii modernimmat näytöt/mittarit.

Bemareissahan analoginen (tai sen näköinen ainakin) mittaristo oransseine taustavaloineen on auton ydintä ja siitä tuskin kovin hevillä luovutaan. Toki sähkömallit saattavat tätäkin muuttaa ja munkin autossa päivällä mittaristo on valkoinen. Nytkin suorista kutoskoneista on tottakai jo luovuttu ja siinä meni yksi ko merkin ideologian kulmakivistä. Tämä siis näin mitenkään muita mainitsemiasi merkkejä väheksymättä. Soivia pelejä kaikki varmasti.
 

Carlos

Jäsen
Toisekseen BMW:ssä on todella analoginen ohjaamo etenkin mittareiden suhteen. Varmaan toiset tykkää, mutta paremmin itselle toimii modernimmat näytöt/mittarit.

Kuulin joskus aikoinaan bemarimiehiltä että kyseinen automerkki käyttää 90% kehitysbudjetistaan moottoriin ja alustaan - tällä halutaan alleviivata sitä mahtavaa ajettavuutta. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta ainakin tosiaan auton sisällä olemalla se on helppo uskoa. Ei paljon herätä juu ohjaamo wau-tuntemuksia.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Meille tuli yksityisleasingillä Ford Focus viime marraskuussa ja päivääkään en vaihtaisi tästä pois. Selväähän on, että jonkun vanhan ruostekasan ostaminen on halvempaa, mutta minulle autoilu on muutakin kuin vain siirtymistä paikasta A paikkaan B. Halvimmat kilometrit olen itsekin ajanut opiskeluaikoinani tuhat euroa maksaneella Skoda Felicialla, jonka myin hankintahintaan eteenpäin. Arvostan kuitenkin, sitä että auto on luotettava ja sillä on mukava ajaa tietenkään varustelua unohtamatta.

Toisaalta pelkästään yhden vuoden liisarimaksuilla saa kuitenkin paljon autoa. Myin aikanaan edullisesti 300 000 km ajetun diesel-Focuksen melkein naapuriin ja sillä se ajoi vielä monta vuotta ilman mitään isompia vikoja ennen kuin pisti sen eteenpäin. En huomannut kysyä, paljonko tuli kilometrejä vielä. Nettiautosta löytyi näitä paljon ajettuja diesel-Focuksia edullisesti, ihan esimerkkinä vaikka tuollainen. Tuo on vähän mitä arvostaa, helppoja ja huolettomia kilometriä uudella autolla ilman riesaa vähän kalliimmalla vai nuukaileeko ja arvostaa enemmän edullista liikkumista ja sijoittaa säästyneet eurot muualle.
 
BMW:tä joutuu enemmän "ohjata", etenkin motarilla, kun taas V60 meni aika junamaisesti eteenpäin, kuten myös A4:set.

Tämä on nyt sitten vähän koulukuntakysymys. Tuo junamaisuus kun ei taas edusta sitä ajamisen iloa, jota BMW markkinoinnissaankin korostaa. Sopivalla mutkatiellä Bemu on todennäköisesti hauskempi ajettava. Jokainen voi sitten miettiä, kuinka olennaista tuo on.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä on nyt sitten vähän koulukuntakysymys. Tuo junamaisuus kun ei taas edusta sitä ajamisen iloa, jota BMW markkinoinnissaankin korostaa. Sopivalla mutkatiellä Bemu on todennäköisesti hauskempi ajettava. Jokainen voi sitten miettiä, kuinka olennaista tuo on.

Joo epäilemättä toiset tykkää tuosta Bemarin ohjauksesta, mutta ei ole omaan makuun.

Tuossa XC60:ssä on varusteissa mukana mukautuva vakionopeudensäädin sekä puoliautonominen ohjausapu joita odotan innolla. Jatkossa ei tarvitse kuin pitää ratista kiinni niin Volvo hoitaa motarilla ajamisen.
 

frodo

Jäsen
Bemarin vahvuus on moottorit ja erinomainen ajettavuus. BMW:tä ajaessa tulee mieleen että tälläinen auton pitääkin olla. Saa hymyn huulille.

Siinähän se viimeisessä lauseessa on kiteytettynä. Itse nimen omaan nautin autolla ajamisesta. Mielestäni BMW:n vahvuus on juurikin se että tuntuma tiehen ja moottoriin on välitön. Silti esim. 5-sarjalla on kohtalaisen mukava ajaa. Parhaimmillaan auto toimii kuin kropan(en tarkoita penistä) jatkeena. Muilla merkeillä en aivan samaan kokemukseen ole yltänyt, vaikka monia olen omistanut ja ajanut.

Mutta autoja onneksi valmistetaan monenlaiseen makuun.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oman sydämeni BMW vei joskus 20-vuotta sitten, kun ajettiin mutkateillä kilpaa poikien kanssa vaimoehdokkaat kyydissä. Auto liimautui tiehen ja tehoa riitti voittamaan. Ainoa pelko oli että oma ajovirhe vie oman ja naiseni hengen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Oman sydämeni BMW vei joskus 20-vuotta sitten, kun ajettiin mutkateillä kilpaa poikien kanssa vaimoehdokkaat kyydissä. Auto liimautui tiehen ja tehoa riitti voittamaan. Ainoa pelko oli että oma ajovirhe vie oman ja naiseni hengen.
Ei millään pahalla, mutta tästä tulee kyllä väkisin mieleen, että näin ne stereotyyppiset bemari-kuskit kasvaa ;)
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Bemarihan tosiaan panosti ajamisen iloon. Vaan ajat muuttuvat. Uusin 5- sarja on ensimmäinen joka tehdään päämarkkinoilta (Aasia) tulleen palautteen ehdoilla. Tärkeintä ei ole enään käsiteltävyys vauhdissa, vaan ohjauksen keveys ja nopeus suurkaupunkien ruuhkissa. Sen takia auto ei ole enään yhtä täsmällinen kuin edelliset sukupolvet. Sääli sinällään, mutta raha ratkaisee.

Noista VAG konsernin autoista olen samaa mieltä kuin monet täällä, eli että jostakin syystä laatu on romahtanut. On ollut TFsi- pommit ja vaihdelaatikko pommit jne. Ihan uusien autojen ostaja on saanut vaihtelevaa laatua. Naapurin auto on pelannut hyvin samalla kun oma pommi on paljastanut öljysyöpöksi jne. Käytettynä en koskisi konsernin autoihin pitkällä tikullakaan.

Kyllähän maailmassa silti hyviä autoja piisaa. Mainittu Bemari on edelleen hyvä, vastaavaa ajamisen iloa tarjoaa myös Ford. Mersu tekee hyviä autoja. Japsit ovat luotettavia, joskaan eivät niin hauskoja. Jos haluaa muutaman vuoden vanhan, niin noista valitsisin.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Noista VAG konsernin autoista olen samaa mieltä kuin monet täällä, eli että jostakin syystä laatu on romahtanut. On ollut TFsi- pommit ja vaihdelaatikko pommit jne. Ihan uusien autojen ostaja on saanut vaihtelevaa laatua. Naapurin auto on pelannut hyvin samalla kun oma pommi on paljastanut öljysyöpöksi jne. Käytettynä en koskisi konsernin autoihin pitkällä tikullakaan.
Kyllä sieltä laatua löytyy kun tietää mitä malleja pitää välttää. Alkupään DSG-vaihteistot ja öljysyöpöt moottorit kun jättää väliin niin varmasti saa kelpo pelejä alle. Toki jos on korjattu öljysyöppö moottori niin niissä ei ole ongelmia enää ollut.

Itse olen aina suositellut kavereita ja sukulaisia käymään itse koeajamassa autoja ja ottaa se mikä tuntuu omaan käteen hyvältä. Joku voi arvostaa ajettavuutta, joku tilaa ja joku tykkää siitä jos auto on hyvännäköinen. Karsii vielä ne merkin "ongelmamallit" pois ja tarkistaa, että huoltohistoria on hyvä niin usein osuu hyvä auto kohdalleen.
 

frodo

Jäsen
Kyllä sieltä laatua löytyy kun tietää mitä malleja pitää välttää. Alkupään DSG-vaihteistot ja öljysyöpöt moottorit kun jättää väliin niin varmasti saa kelpo pelejä alle. Toki jos on korjattu öljysyöppö moottori niin niissä ei ole ongelmia enää ollut

Kyllä ongelma on laajempi. Esim yksinkertaiset manuaalilaatikot kestävät hädin tuskin 120tkm. Lisäksi jakopääongelmat ovat laajat. Jälkimmäinen ongelma toki koskee muitakin valmistajia.

Itse en uskaltaisi hankkia VAG-tuotteita ainakaan omilla rahoillani.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Kyllä ongelma on laajempi. Esim yksinkertaiset manuaalilaatikot kestävät hädin tuskin 120tkm. Lisäksi jakopääongelmat ovat laajat. Jälkimmäinen ongelma toki koskee muitakin valmistajia.

Itse en uskaltaisi hankkia VAG-tuotteita ainakaan omilla rahoillani.
Manuaalilaatikoiden hajoamisesta en ole kyllä hirveästi kuullut vaikka aika läheltä kyseistä merkkiä seuraan. Ihan mielenkiinnosta olisi mukava tietää mitä manuulivaihteistoa tuo on koskenut? Viisivaihteista vai kuusivaihteista? Ja mikä on laatikon tyyppikoodi?

Ja kyllä jakopäissä on ollut ongelmia etenkin TSI-moottoreiden kohdilla. Niitäkin on paljon maahantuojan toimesta korjattu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös