Itselläni viisi vuotta sitten ostettu 1400€ maksanut auto. Koko aikana korjauksina on vaihdettu palat ja levyt taakse, sekä imupuolen yksi kumiputki, yksi anturi ja kerran eteen polttimot. Suht vaivattomasti on siis leimalle aina saanut, eikä nytkään perushuoltoa kummempaa näköpiirissä. Toki iskarit varmaan vuoden tai kahden sisään pitää vaihtaa, mutta historian tietäen noihinkin osaa valmistautua. Keskimäärin tullut kilometrejä 15k/vuosi.Kaksi tonnin kulkinetta mulla on nytkin ajossa ja saman hintaluokan kesäautokin, kilometrejä niihin tulee karkeasti kymppi jokaiseen vuodessa eikä ne kyllä valitettavasti ole huoltovapaita katsastusväliä.
Mutta en tiedä kannattaako meidän tästä jatkaa, olemme sen verran erimielisiä.
Taika tuossa on halvempaa autoa ostaessa tutustua malliin huolella ja kartoittaa mahdolliset tyyppiviat. Tottakai tarvii paikanpäälläkin osata käydä auto läpi.