Autoiluketju

  • 3 308 415
  • 18 973

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Toisaalta joku Skoda antaa henkilöstä sellaisen kuvan, että on muutenkin vähän sellainen retku. Joku harmaa-Skoda on niin ankea kuin olla ja saattaa. Ei se nyt välttämättä premiumia tarvitse olla, mutta kun tuollainen vaihtoehto on niin boring ja vaatimaton, että henkilö vajoaa samalla metrin maan alle.

Kyllä se näin on! Aattelee vaikka jotain RS-mallista Skodaa, joka maksaakin vielä yli 40k. Sitten sellaista vielä jonotellaan joku 11 kuukautta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itselläkin silloin joskus kun tuli autolla rullattua paljon enemmän, paras taisi olla 30tkm puolen vuoden ajalta, mutta kyllä silloin sen eron huomaa ihan perus-sakemannien (+ eurooppalaisten) ja nissan-toyota-jne japsien välillä. Siis noiden uutena 20-30k€ hintaluokassa pyörivien välillä, toki käytettyinä, mutta samaa ikäluokkaa joten ovat vertailukelpoiset.
Premium-auto on premium-auto, mutta et kai nyt ihan vakavissasi väitä, että eurooppalaiset Opel, Fiat tai Ford olisivat jotenkin japsiveljiään laadukkaampia? Eiköhän tuo ole lähempänä päinvastaista.

Automaatista olen samaa mieltä, ja nelivedostakin kehä kolmosen ulkopuolella. Sisäpuolella hyötypäiviä on 1-5 keskimääräisenä vuonna.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Premium-auto on premium-auto, mutta et kai nyt ihan vakavissasi väitä, että eurooppalaiset Opel, Fiat tai Ford olisivat jotenkin japsiveljiään laadukkaampia? Eiköhän tuo ole lähempänä päinvastaista.

Opel ja Fiat ny on ihan täyttä paskaa, mutta Ford sen sijaan on laadukas merkki, mikä kurkottaa koko ajan lähemmäs premium-luokkaa. Paljon edellä lähestulkoon kaikkia japsimerkkejä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Premium-auto on premium-auto, mutta et kai nyt ihan vakavissasi väitä, että eurooppalaiset Opel, Fiat tai Ford olisivat jotenkin japsiveljiään laadukkaampia? Eiköhän tuo ole lähempänä päinvastaista.
En kai sanonut että laadukkaampia? Tarkoitin että ajo-ominaisuudet ovat noissa paljon parempia. Ihan jopa viime vuosikymmenen loppupuolen ooppeleissa, relluissa ja jopa citikoissa tai pösöissä kuin japseissa. Mazda on eräänlainen poikkeus näistä yleisemmistä japsiautoista, ne ovat suhteellisen mukavia ajaa.

Mutta jos lähdetään vertaamaan VW Poloa, Rellun Clio, Pösön 208:a vaikkapa Toyota Yarikseen tai vaihtoehtoisesti sitten VW Golfia, Rellun Meganea, Opel Astraa tai Citikan c4:aa sitten Toyota Aurikseen, niin kyllä ajossa sen eron huomaa helvetin selvästi. Vertailua voi jatkaa toki ylöskin päin, mutta kyllä se ero pysyy. Nuo autot oli sitten ulkomuistista, eli hintaluokat eivät välttämättä täsmää 1=1.

Japseissa moottorit ovat lähes ikuisia, johtuen siitä että ne ovat nuhapumppuja verrattuna länsimaisiin samankokoisiin koneisiin. Tämä tosin selittää juuri sitä että miksi nuo koneet ovat niin kestäviä. Japseissa on paljon sitä idioottivarmaa tekniikkaa, joka ei sitten vastaavasti tuo samanlaista ajomukavuutta (tuntumaa) kuin monimutkaisemmat tekniikat, joita muualla käytetään paljon. Eikä siksi myöskään vikakohteita ole japseissa yhtä paljon.

Sillon kun (tai jos) joudun ajelemaan paljon, niin silloin itselle merkkaa ajomukavuus eniten (toki kyllä luotettavuus merkkaa sen verran etten Alfaa harkitse, vaikka ajettavuus onkin loistava), jolloin valinta kohdistuu Toyotan ulkopuolelle. Vaikka firman autolla välisi ajelisi, niin koittaa saada kuitenkin jonkun muun kuin Toyotan. Tästä voit kyllä kiistellä (että toyotat ovat ajomukavuudessa parempia), mutta olet silti väärässä. Toki isolle osalle tuollainen auto sopii, jos ajot keskittyvät 10km työmatkaan, lasten kuskaamiseen harrastuksiin ja kaupassa käyntiin, niin eipä sillä rakkineella ole niin kauheasti väliä ja suhteellinen pienet ylläpitokulut (ja luotettavuus) vaikuttavat paljon. Toki aikaa harvaa autoa pidän epäluotettavana ja kun niitä vähän fiksailee, niin toimivat varmasti ja kaikkiin autoihin rupeaa vikoja tulemaan 300tkm kohdalla jos viimeinen huolto on tehty 200tkm kohdalla 5-10v sitten.

Mikä väläys tuo muuten oli että Ford kuuluu eurooppalaisten joukkoon? Senkö takia että niitä valmistetaan euroopassa? Toyotakin olisi sillä verukkeella hyvin eurooppalainen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En kai sanonut että laadukkaampia? Tarkoitin että ajo-ominaisuudet ovat noissa paljon parempia. Ihan jopa viime vuosikymmenen loppupuolen ooppeleissa, relluissa ja jopa citikoissa tai pösöissä kuin japseissa. Mazda on eräänlainen poikkeus näistä yleisemmistä japsiautoista, ne ovat suhteellisen mukavia ajaa.

Mutta jos lähdetään vertaamaan VW Poloa, Rellun Clio, Pösön 208:a vaikkapa Toyota Yarikseen tai vaihtoehtoisesti sitten VW Golfia, Rellun Meganea, Opel Astraa tai Citikan c4:aa sitten Toyota Aurikseen, niin kyllä ajossa sen eron huomaa helvetin selvästi. Vertailua voi jatkaa toki ylöskin päin, mutta kyllä se ero pysyy. Nuo autot oli sitten ulkomuistista, eli hintaluokat eivät välttämättä täsmää 1=1.

Japseissa moottorit ovat lähes ikuisia, johtuen siitä että ne ovat nuhapumppuja verrattuna länsimaisiin samankokoisiin koneisiin. Tämä tosin selittää juuri sitä että miksi nuo koneet ovat niin kestäviä. Japseissa on paljon sitä idioottivarmaa tekniikkaa, joka ei sitten vastaavasti tuo samanlaista ajomukavuutta (tuntumaa) kuin monimutkaisemmat tekniikat, joita muualla käytetään paljon. Eikä siksi myöskään vikakohteita ole japseissa yhtä paljon.

Sillon kun (tai jos) joudun ajelemaan paljon, niin silloin itselle merkkaa ajomukavuus eniten (toki kyllä luotettavuus merkkaa sen verran etten Alfaa harkitse, vaikka ajettavuus onkin loistava), jolloin valinta kohdistuu Toyotan ulkopuolelle. Vaikka firman autolla välisi ajelisi, niin koittaa saada kuitenkin jonkun muun kuin Toyotan. Tästä voit kyllä kiistellä (että toyotat ovat ajomukavuudessa parempia), mutta olet silti väärässä. Toki isolle osalle tuollainen auto sopii, jos ajot keskittyvät 10km työmatkaan, lasten kuskaamiseen harrastuksiin ja kaupassa käyntiin, niin eipä sillä rakkineella ole niin kauheasti väliä ja suhteellinen pienet ylläpitokulut (ja luotettavuus) vaikuttavat paljon. Toki aikaa harvaa autoa pidän epäluotettavana ja kun niitä vähän fiksailee, niin toimivat varmasti ja kaikkiin autoihin rupeaa vikoja tulemaan 300tkm kohdalla jos viimeinen huolto on tehty 200tkm kohdalla 5-10v sitten.

Mikä väläys tuo muuten oli että Ford kuuluu eurooppalaisten joukkoon? Senkö takia että niitä valmistetaan euroopassa? Toyotakin olisi sillä verukkeella hyvin eurooppalainen.
Joo, tuo Ford oli kai moka. Tiedän toki amerikkalaiseksi autoteollisuuden uranuurtajaksi, mutta mulla oli joku muistikuva, että tehdään ihan lisenssipohjalta. En ole kartalla viimeisimmistä käänteistä, mutta ei Ford kovin kovassa huudossa ole ollut, ja monesti listoilla ongelma-autojen osalta.

En mä mitään ala väittelemään, Toyotan väljä ohjaus on tunnettu "ominaisuus". Tuo, että noissa saman hintaluokan euroissa olisi jotain merkittävästi hienostuneempaa tekniikkaa, on kyllä enemmän mielikuva kuin fakta.

Edit: Ja onhan noita ominaisuuksia testattukin. Wv:n autot pesee ominaisuuksilla Toyotat puhtaasti, nuo muut ei, vaikka Toyotalla ollut yleensä vertailussa joku hybrid-malli, joka heti heikentää ominaisuuksia.

Mutta ei tässä nyt ole tarkoitus Toyotaa hehkuttaa. Keskihintainen keskimääräinen auto meille tylsille.
 
Viimeksi muokattu:

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En mä mitään ala väittelemään, Toyotan väljä ohjaus on tunnettu "ominaisuus". Tuo, että noissa saman hintaluokan euroissa olisi jotain merkittävästi hienostuneempaa tekniikkaa, on kyllä enemmän mielikuva kuin fakta.
Tarkoitan siis teknisesti tekniikkaa, mekaanisia osia. Saman ikäistä Toyotaa ja VW:tä kun katsoo altapäin ja tutkailee vähän, niin löytää monta eroavaisuutta. Alustassa Toyotassa on oikeasti monta idioottivarmaa toteutusta, mutta se myös välittää auton sisälle. En siis tarkoita että siellä olisi mitään oikeaa hienoa avaruustekniikkaa tai vastaavaa, vaan juurikin teknistä toteutusta. Vertaa naula ja ruuvi. Polttomoottorissa on sitten isompia eroja, jos sivuutetaan hybridit (joissa Toyota on tehnyt hienoa työtä), niin japsit vain kuluttavat keskimäärin enemmän jos verrataan samankokoisia ja samantehoisia moottoreita. Ja kyllä 1.6l koneesta josta otetaan 70 heppaa ulos saa helposti kestävämmän kuin 1.0l koneesta josta revitään 70 heppaa ulos. Kummatkin ilman turboa siis.

Edit: Ja onhan noita ominaisuuksia testattukin. Wv:n autot pesee ominaisuuksilla Toyotat puhtaasti, nuo muut ei, vaikka Toyotalla ollut yleensä vertailussa joku hybrid-malli, joka heti heikentää ominaisuuksia.
Mitä ominaisuuksia mahdat tarkoittaa? Tuo sinunkin mainitseman Toyotan väljä ohjaus, löysä alusta, hidas tottelu (ja löysähkö epälineaarinen jarru omasta mielestäni) ovat sinänsä vain ominaisuuksia, ei varsinaisesti vikoja ja moni Toyotasta tykkää noiden seikkojen takia. Ajo-ominaisuuksilta ns. eurooppalaiset pesevät kyllä Toyotan selvästi, luotettavuudessa tai varaosien hinnassa ei niinkään.

Mutta ei tässä nyt ole tarkoitus Toyotaa hehkuttaa. Keskihintainen keskimääräinen auto meille tylsille.
En itsekkään siis koita Toyotaa haukkua vaikka siltä saattaa vaikuttaa. Emännällekkin pitäisi jossain vaiheessa Toyota varmaan ostaa, kunhan nykyinen auto saadaan pois tieltä. Itsellenikin tässä työtilanteessa sellainen sopisi, mutta ne ajo-ominaisuudet ovat sellaisia että ei mielellään pitkälle matkalla lähtisi. Toyotan hybridi olisi tietenkin erittäin järkevä valinta, mutta onneksi tunteet vaikuttavat myös
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mitä ominaisuuksia mahdat tarkoittaa? Tuo sinunkin mainitseman Toyotan väljä ohjaus, löysä alusta, hidas tottelu (ja löysähkö epälineaarinen jarru omasta mielestäni) ovat sinänsä vain ominaisuuksia, ei varsinaisesti vikoja ja moni Toyotasta tykkää noiden seikkojen takia. Ajo-ominaisuuksilta ns. eurooppalaiset pesevät kyllä Toyotan selvästi, luotettavuudessa tai varaosien hinnassa ei niinkään.
No siis ihan perus ajo-ominaisuuksia, joita autolehdissä mm. testataan. Kuten sanoin aiemmin, en ole mikään automies, enkä todellakaan osaa niin tarkasti eritellä. Autohulluissa oli tällainen pikku hypyn jälkeinen nopea käännös esimerkiksi.WV Golf Variant selvisi reilusti kovimmilla vauhdeilla, Auriksen ja Octavian farkut melko tasan ja joku Nissanin katumaasturi heikoiten.

Mun ajossa nuo ei oikein tule edes esiin, kun ajan tosiaan tätä kaupunkiajoa lähinnä ja maanteilläkin lähes rajoitusten mukaan. Ja tosiaan tuo väljä ohjaus sopii minulle "helppouden tunteen" takia, tarkka ja välitön ohjaus tuntuu rauhattomalta, vaikka ääritilanteissa on parempi, jos kuski on siihen tottunut.

Toyotahan on tuonut nyt myös nuo pikkuturbot valikoimaan. Näillä ei ole tuota vanhan 1,6 myllyn laiskuutta, mutta eipä ole toisaalta takuita siitäkään, onko kestävyys samaa tasoa kuin vanhoissa malleissa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Ford of Europe on jenkkiläisen Ford Motor Companyn tytäryhtiö, mikä toimii täysin itsenäisesti. Autot suunnitellaan (ja testataan) pääosin Saksassa. Pääkonttori on Saksassa. Yhteistyö emoyhtiön kanssa lienee melko vähäistä. Toki veikkaisin, että koska jenkit ovat valovuoden eurooppalaisia jäljessä autotekniikan saralla, he kätevästi siirtävät euroopan-osaston kehitystyön hedelmät paikallisiin malleihinkin. Enkä epäile hetkeäkään, että unohtavatko he mainita kaikkien pienempien mallien olevan eurooppalaista suunnittelua.
Ei siis ole väärin sanoa saksalaiseksi juuri sitä Fordia, mikä suunnittelee ja valmistaa Mondeot, Focukset, Fiestat ym.
Oman osansa soppaan tekee myös briteissä toimiva Ford Motor Company Limited, mikä puolestaan on Ford Motor Companyn ja Ford of Europen tytäryhtiö. Aikanaan briteissä suunniteltiin ja valmistettiin paljonkin Fordeja, nykyään siellä on vain pari moottoritehdasta, vaihdelaatikkotehdas ja jotain tutkimus/testauspisteitä.

@Jymäkkä
@muti
 

teppana

Jäsen
Edellinen autoni oli 530 GT x-drive diesel. Todella mahtava auto käyttää. Mutta koska meillä ei kilometrejä vuodessa kovin paljon kerry, ja ajo on pääosin lyhyttä kaupunkiajoa, oli tuollaista isoa dieseliä järjetöntä pitää. Nyt olen ajellut BMW i3 sähköautolla päälle pari kuukautta, ja vieläkin nousee hymy korviin joka ajolla.

530 GT on todella hyvä auto. Olikohan Clarkson joka kiteytti hyvin, enää ei voi uskotella itselleen BMW M5 koska kolmanneksen halvemmalla saa käytännössä yhtä hyvän auton.

Hauska kuulla että olet tykännyt i3. Onhan se varmasti mukava auto.

Meillä on tulossa vaihto kohta eteen ja näillä näkymin 4-sarjan pikku coupeen palataan. Se on vain niin helvetin kaunis auto. Jos vaihdetaan merkkiä on toinen vaihtoehto GLC Coupe. Tosin tuo mesen malli olisi sitten kalliimpi kuin nykyinen auto ja tarkoituksena olisi vaihtaa edullisempaan malliin. Mutta ken ties?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On lyöty kättä päälle ja sovittu kauppa Corvetesta. 9 vuoden yhteinen taival päättyy tänä iltana. Oikeesti tuntuu siltä, että tarvii henkistä tukea luopumisen hetkellä. (Mopo jää, joten ilman kesäkuljetinta ei tarvii olla.)
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
@Sako Oliko se ceefemma? Jos jotain hyvää niin löytyyhän noita vielä, mikäli palaat takaisin oikeiden autojen pariin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Millä aineilla nahkapenkkejä kannattaisi käsitellä? Kaksi vuotta vanha auto ja vaaleaa nahkaa. 55 tkm ajettu ja kuskin penkki ainakin alkaa jo kaipaamaan käsittelyä, koska pientä kulumaa alkaa olla jo havaittavissa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Sako Oliko se ceefemma? Jos jotain hyvää niin löytyyhän noita vielä, mikäli palaat takaisin oikeiden autojen pariin.
C4 -92.

Meni edullinen tallipaikka ja kilsat jääny mopon takia vähiin tuolla paisuneella mikroautolla. On järkevää luopua, mutta vituttaa silti. Mopo on tehty jenkeissä, joten ilman V-pauketta ei jäädä.
 

12961

Jäsen
Noniin, klassikko hankittu omaan talliin. Madridissa koko ikänsä ollut 1991 Saab 900 cabriolet, 16-tappisella turbokoneella tietty. Täysin ruosteeton, ajettu 96tkm ja sen mukaisesti erittäin siisti.

Kirkkaanpunainen väri ja vaaleanbeiget nahat.

Tätä on ajatus pitää seuraavat kymmenet vuodet kuin kukkaa kämmenellä ja nautiskellaan harvakseltaan kesäpäivistä.

Suomeen saapumista odotellaan nyt kuin pikkupoika jouluaattoaamua!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Noniin, klassikko hankittu omaan talliin. Madridissa koko ikänsä ollut 1991 Saab 900 cabriolet, 16-tappisella turbokoneella tietty. Täysin ruosteeton, ajettu 96tkm ja sen mukaisesti erittäin siisti.

Kirkkaanpunainen väri ja vaaleanbeiget nahat.

Tätä on ajatus pitää seuraavat kymmenet vuodet kuin kukkaa kämmenellä ja nautiskellaan harvakseltaan kesäpäivistä.

Suomeen saapumista odotellaan nyt kuin pikkupoika jouluaattoaamua!
Oi oi! Tervetula avosaabistien joukkoon (tähän joku vitsi saabismista sairautena ja terveydenhuollon määrärahoista). Og cabbe on kyllä klassikkojen klassikko ja sen palauttaminen Suomeen kulttuuriteko. Tuollainen samannäköinen, siis korimalli, vaaleat nahat ja väri (ehkä tum.pun) oli aikoinaan TS automuseossa ja museon sulkemisen jälkeen olen sen nähnyt varastoitunakin, jolloin siitä olisi saanut tarjouksia antaa ja hiukkasen on aina harmittanut ettei tullut sitä tehtyä, en kyllä tiedä vaikka olisi vieläkin samassa tilassa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tuohon löytyy aineita laidasta laitaan, riippuen minkälaista tarvitset. Onko oikeaa kulumaa, vai likaa mikä näyttää kulumalta? Onko nahka kuivuneen oloista vai kauttaaltaan pehmeää?
Ohjeena annan että katselet Youtubesta pari videota joissa huolletaan penkkejä. Motonetista saat sitten tarpeisiisi sopivat aineet, kunhan ensin selvität mitä tarvitsee tehdä.
Noin karkeasti ohjeet tässä;
Pese penkit hyvin ja anna kuivua
Laita värjäysaine, jos nahasta on kulunut väriä pois ja anna kuivua
Hiero "rasva" pintaan kauttaaltaan ja anna imeytyä muutama tunti ennen kuin kiillotat.
Kuskin istuin alkaa oven puolelta olemaan vähä ryppyinen, eli alkaa siitä jossain vaiheessa halkemaan. Muuten penkit eivät ole kuin korkeintan likaiset. Varmaan paras ratkaisu voisi olla kun veisi asiantuntijalle hoidettavaksi.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Edellisessä autossani, eli bemarissa oli nahkapenkit. Pesin ensin Marseille-saippualla, ja käsittelin bemarin nahanhoitoaineella. Tulos oli hyvä. Kulumiin on sitten omat aineet ja proseduurit, mutta ylläpito menee hyvin pitkälti noin.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Turha nahkapenkkien hoidosta mitään tiedettä on tehdä. Motonetistä vaikka autoglymin nahanpuhdistusainetta ja käsittelyainetta. Niillä ohjeiden mukaan vain käsittelemään.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Olis tarkoitus tehdä taas viikon mittainen autoretki pohjoiseen. Via Kareliaa pitkin pohjoiseen, Karigasniemeltä Norjaan, ja siellä lenkki rannikkoa pitkin Narvikiin ja Abidkon sekä Kiirunan kautta takaisin Suomeen. Ihan hirveästi ei ole tullut suunniteltua etukäteen majoituksia tai muitakaan, teltta sentään otetaan mukaan auton peräluukkuun, jossei muuta keksitä. Norjassa ei ole tullut akettuakaan hetkeen. Innolla kyllä taas odottaa retkeä, pitää vaan tyhjentää kaikki muistikortit valmiiksi, maisemat ovat taas ihan kohdillaan.
Ainoa mikä vituttaa jo valmiiksi, on matka Kiirunasta himaan, kun mitään nähtävää ei enää ole.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Kuskin istuin alkaa oven puolelta olemaan vähä ryppyinen, eli alkaa siitä jossain vaiheessa halkemaan. Muuten penkit eivät ole kuin korkeintan likaiset. Varmaan paras ratkaisu voisi olla kun veisi asiantuntijalle hoidettavaksi.

Pesin juuri viime viikolla landella Bemarin oyster-väriset dakota-nahkapenkit aseina kissasaippua ja pehmeä nylonharja. Saippuasta liuotat lämpimään veteen vaahdon, kastat harjan sinne ja pyyhit puhtaalla puuvillaliinalla likaveden pois. Tämä setti maksaa oman työsi lisäksi noin neljä-viisi euroa eli kokeilisen sitä ensin. Kissasaippua myös suojaa nahkaa mutta ei toki ole sama kuin suoraan nahansuojaukseen suunnatut tuotteet.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tuossa tovi takaperin tohkailin, että ostaisin muutaman vuoden vanhan E-sarjan Mesen, mutta nyt jostain syystä katse on kääntynyt itään kohti nousevan auringon maata. Lexus IS300 hybrid kutittelee enemmän. Tarjontaa on aika vähän, ja nekin harvat ovat pääasiassa halvinta varustetasoa.
 

Fordél

Jäsen
Vuosia oon ajanut rattivaihteisella automaatilla. Nyt kun on ollut viikon lainassa automaatti, jossa vaihdekeppi sijaitsee normisti etupenkkien välissä, tuntuu moinen ratkaisu ihan typerältä. Paljon kätevämpää, kun kaikki ajamisen kannalta olennainen on ratin välittömässä läheisyydessä. Samalla vapautuu keskikonsolista tilaa säilytykseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hih. Entinen asukas jätti jenkkiauton aihionsa tuohon pihalle säilytykseen, luvallamme toki. No, päätin sitten paskoa siitä jäähdyttimen päreiksi muuttotohinoissa, ja nesteet tulivat pihalle. Tai siis se säleikkö sai osumaa ja sitten lorisi jotain sinistä nestettä maahan. Mitenkähän pahan vaurion olen sille tehnyt nyt lopulta? Auto ei todellakaan liikennöintikunnossa ole ollut eikä sillä akuuttia tarvetta ole, joten en ole jaksanut huolestuttaa omistajaa asialla vielä, mutta vituttaahan tämä nyt silti jo valmiiksi.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Hih. Entinen asukas jätti jenkkiauton aihionsa tuohon pihalle säilytykseen, luvallamme toki. No, päätin sitten paskoa siitä jäähdyttimen päreiksi muuttotohinoissa, ja nesteet tulivat pihalle. Tai siis se säleikkö sai osumaa ja sitten lorisi jotain sinistä nestettä maahan. Mitenkähän pahan vaurion olen sille tehnyt nyt lopulta? Auto ei todellakaan liikennöintikunnossa ole ollut eikä sillä akuuttia tarvetta ole, joten en ole jaksanut huolestuttaa omistajaa asialla vielä, mutta vituttaahan tämä nyt silti jo valmiiksi.

Alumiinimoottorisissa autoissa on yleensä sinistä jäähdytinnestettä. Puhkoitko siis kennon jotenkin vai mitä tuossa oikein tapahtui? Voihan se pissapoikakin olla mutta tuossa tapauksessa on kyllä käynyt melkoinen tuuri jos et ole kennoa puhkonut.

Uusi jäähdytin tai sitten jos on harvinaisempi auto kyseessä niin kennon vaihto tai korjaus mikäli uuttaa jäähdytintä ei ole saatavilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös