Tai sitten @1897 :n autosta ei kulmien säädössä katsottu raidetangon päitä. Kurkkaas aamun valjettua, onko renkaat edestä kuluneet tasaisesti vai ulko,-tai sisäsyrjältä enemmän. Toki voi olla myös kudosvaurio renkaassa.
Eikö raidetankojen päiden ongelmat kuule ihan korvallakin kolinana yms.?
Voisiko olla takapään kulahtaneet puslat? Jos on ihan finaalissa niin meno saattaa olla aika vaappuvaa.
Haluan nähdä sen viisaan joka määrittelee "turhan" yksityisautoilun kattavasti ja fiksusti. Ei taida löytyä sellaista.
Juu kuulee, jos on kirjaimellisesti kyseessä raidetangon pään väljyys kupissaan. Raidetanko, mikä on päässyt pyörimään vääriin säätöihin, muuttaa aurausta ja haritusta. Se taasen vaikuttaa ajokäytökseen ja on jo itsessään melko akuuttikin korjauskohde.
E: Ja väljä raidetangonpää voi olla ihan hengenvaarallinen ongelma.
E2: Ja noi takapään väljät puslat aiheuttaa ennemminkin rauhallista peräpään seilaamista. Ei op:n kuvaamaa nopeaa heittelyä.
Anteeksi tyhmä ja ehkä loukkaavakin kysymys, mutta olet ihan varma ettei hakeminen johtunut urista ja polanteista?
Mutta stadiin en kyllä nyt uskalla tuolla lähteä enää ajamaan ja täällä pohjoisessa nyt ei mitkään huoltoliikkeet ole viikonloppuisin avoinna niin päätin olla fiksu ja ottaa autojunan takaisin etelään ja auto sitten siellä huoltoon. Toivottavasti selvitään vaikka tolla taka-aurauksen säädöillä. Minkähänlaisiin summiin saa varautua jos sieltä jotain raidetangonpäitä/puslia pitää vaihtaa?
Taitaa olla sellanen tilanne, että kakkosauto pitäisi hommata. Ihan sellanen lyhyeen kaupunkiajoon kelpaava, "mahdollisimman edullinen pitää" vaihtoehto haussa. Saako 5000 - 6000 eurolla mitään kotteroa, jota ei tarvisi olla korjaamassa koko aikaa?.
Joten vastauksena kysymykseesi niin 6000e saa varmasti oikein mainioita kakkosautoja lyhyeen siirtymiseen. Aika sitten näyttää millainen hillo käy kyseisen yksilön kanssa.
Auton hinta ei vaikuta mitenkään siihen paljonko autoa mahdollisesti joutuu jatkuvasti korjailemaan. Uudessa 100k maksavassa autossa voi olla enemmän vikoja mitä tonnin maksavassa riemurasiassa. Tämä ihan pelkästään senkin takia, että kalliimmassa autossa on yleensä kaikenlaista lisävarustetta jotka sitten on luonnollisesti potentiaalisia korjauskohteita. Empiirinen tutkimus on osoittanut tämän tuuripeliksi, joten sinänsä auton merkillä/hinnalla ei ole niinkään väliä. Kaikissa on kuitenkin tyyppivikansa.
Meidän taloudessa on taajama/kaupunkiajoon kakkosautona -97 vuoden Corolla, jolla rullattu maltillisesti n. 320tkm. Ostettu vuonna 2011 ja suurin vika tähän mennessä ollut pohjassa oleva ruostereikä joka hitsattiin kuntoon. Maksoi ostohetkellä n. 2000e. Helvetin kamala ajaa motarivauhdeissa (ainakin kun on tottunut "hieman" parempaan kyytiin) mutta kaupunkiajoon mainio, eikä paljoa tarvitse stressata kolhiiko joku parkkipaikalla.
Joten vastauksena kysymykseesi niin 6000e saa varmasti oikein mainioita kakkosautoja lyhyeen siirtymiseen. Aika sitten näyttää millainen hillo käy kyseisen yksilön kanssa.
206 pögotissä taitaa olla vastaava vääntösauvataka-akseli kuin xsarassa. Siinä tosiaan taka-akselin kumityynyjen rikkoutuminen aiheuttaa just sellaista heijaamista/yliohjautumista ohjausliikkeessä, esim ohittamaan lähteminen on aika heijaamista, kun koko akseli on käytännössä irti autosta. Taka-akselin ohjautuvuus perustuu just näihin. Vaikea tietysti sanallisesta kuvauksesta päästä selville, mutta en tuota poissulkisi, ja jos vielä pyörät on lintassa (laakerit/akseliputki paskana, myös tyyppivika) niin on varmasti aika mielenkiintoinen ajettava. Tämä oletuksella että @I897 kyseessä 206, 406 ja uudemmat taitaa olla ihan perus monivarsituentoja.E2: Ja noi takapään väljät puslat aiheuttaa ennemminkin rauhallista peräpään seilaamista. Ei op:n kuvaamaa nopeaa heittelyä.
Tämähän nyt on itsestäänselvyys, että auton hinta ei suoraan kerro kuinka paljon remppaa pitää tehdä. Mutta onhan se nyt fakta, että jos hintahaarukkaan mahtuu noin 10vuotiaita yli 100 000 ajettuja yksilöitä, niin on todennäköisempää joutua kohtaamaan isommat rempat kuin jos verrokkina on joku 0-2 vuotta vanha vähän ajettu auto. Siksi kyselin vähän suosituksia ja kokemuksia, että mikä voisi olla hyvä arpanumero. Mutta tosiaan autot on yksilöitä ja ikinähän ei ostohetkellä voi tietää mitä eteen tulee.
206 pögotissä taitaa olla vastaava vääntösauvataka-akseli kuin xsarassa. Siinä tosiaan taka-akselin kumityynyjen rikkoutuminen aiheuttaa just sellaista heijaamista/yliohjautumista ohjausliikkeessä, esim ohittamaan lähteminen on aika heijaamista, kun koko akseli on käytännössä irti autosta. Taka-akselin ohjautuvuus perustuu just näihin. Vaikea tietysti sanallisesta kuvauksesta päästä selville, mutta en tuota poissulkisi, ja jos vielä pyörät on lintassa (laakerit/akseliputki paskana, myös tyyppivika) niin on varmasti aika mielenkiintoinen ajettava. Tämä oletuksella että @I897 kyseessä 206, 406 ja uudemmat taitaa olla ihan perus monivarsituentoja.
...Ihan suoralla tielläkin piti kokoajan olla kieli keskellä suuta ja kokoajan olla korjaamassa, kun perä heittelehti ties missä ja kuskista meinasi tulla matkustaja....
Jos flexifuel-vaihtoehto on vielä tapetilla, eikä tuontiautot jännitä, niin suosittelen tsekkaamaan Ruotsin tarjonnan. Yksi tuttuni on tuonut useamman flexifuel auton sieltä, eikä mitään negatiivista ole vielä tullut vastaan. Tarjontaa on enemmän eikä hintataso ole Suomeen verrattuna paha.Nyt olen perehtynyt enemmän näihin FlexiFuel-autoihin ja koko ajan alkaa tuntumaan houkuttelevammalta vaihtoehdolta. Kiitoksia siis @Daespoo vinkistä! Omat haasteensa liittyy tietysti näihinkin (mm. kylmäkäynnistys, useammin tehtävä öljynvaihto), mutta toisaalta positiivisia asioita on paljon enemmän. Lähes 80 % vähempien hiilidioksidipäästöjen lisäksi houkuttaa suomalaisen yritystoiminnan tukeminen ja työllistäminen. Kaasuautoihin verrattuna autovalikoima ja tankkausverkosto on tosiaan laajempi. Silti, tulee sitä ostettua FlexiFuel- tai kaasuauto, kyseessä on joko Volvon V60 tai V70. Todennäköisesti ensiksi mainittu, koska kulutus on siinä rahtunen pienempi.
Jos flexifuel-vaihtoehto on vielä tapetilla, eikä tuontiautot jännitä, niin suosittelen tsekkaamaan Ruotsin tarjonnan. Yksi tuttuni on tuonut useamman flexifuel auton sieltä, eikä mitään negatiivista ole vielä tullut vastaan. Tarjontaa on enemmän eikä hintataso ole Suomeen verrattuna paha.
Onko Kamuxin kanssa ollut sitten jotain ongelmia? En ole koskaan kauppoihin asti Kamuxin kanssa päässyt, mutta mitä nyt olen autokauppaa hieronut tasaisesti ympäri Suomea, niin kyllä Kamux mielestäni on ihan asiallinen autoliike. Palvelua saa ainakin tälläinen parikymppinen persaukinen opiskelija Kamuxilla paljon helpommin kuin isoilla toimijoilla kuten Käyttöauto tai Rinta-Jouppi. Jos tarkoitat jotain googlella löytyviä Suomi24-avautumisia, niin eiköhän niitä löydy ihan jokaisesta autoliikkeestä melkein niitä pienimpiä jobbareita myöten.Googletapa @Fordél se Kamux, ennen kuin alat niiden kanssa kauppoihin...
Googletapa @Fordél se Kamux, ennen kuin alat niiden kanssa kauppoihin...
Kamuxista löytyy kyllä huonoa kokemuksia kerrottuna muualkakin, kuin suoli24:ssä. Viime viikolla viimeksi bongasin facesta myyntikuvat yhdestä audista, vai olikohan sittenkin volkkari. Kuitenkin ensimmäisessä myynti-ilmoituksessa autoliikkeessä Seinäjoella ja toisessa Kamuxin liikkeessä, paikkakuntaa en muista, Kamuxilla kilometrejä 30 000 vähemmän. Aika tuttua juttua jokaisella auto aiheisella foorumilla tuo, että auton mentyä Kamuxille myyntiin kilometrit kummasti pyörivät taakse päin.
Jos Indonesian metsäpalot kiinnostavat vähääkään, en ihan heti ensimmäisenä lähtisi perustelemaan ympäristöystävällistä autovalintaani palmuöljypohjaisella biodieselillä. En ole asiantuntija, mutta kuitenkin. Toiselta puolen fossiiliset polttoaineet ovat sikäli ympäristöystävällisiä, että kaikki (järkevään hintaan) saatava öljy (ja sen johdannainen bensa) tullaan aivan varmasti joka tapauksessa pumppaamaan maasta ulos. Mitä pikemmin öljyvarat on käytetty, sitä nopeammin ihmiskunnan on siirryttävä muihin energiamuotoihin. Etanolipohjaiset polttoaineet ovat niin ja näin. Jos etanoli tehdään jätteestä, niin se on ok, mutta ymmärtääkseni esim. USA on siirtynyt maissin viejästä maissin tuojaksi, kun maissia eli ruokaa käytetään polttoaineiden valmistukseen, eikä USAn oma maissin tuotanto riitä. Kuinka ympäristöystävällistä se sitten on? Jos ihmiset kuolevat nälkään, niin sitten maapallo pelastuu, kun kuluttajia on vähemmän? No, meni jo asiattomuuksien puolelle, mutta kerro toki, mihin vaihtoehtoon lopulta päädyit, ja millä perusteella.Itsellä on siis hakusessa ympäristöystävällinen auto. -clips- Sillai asia on tosin helppo, että ympäristöystävällisyys on se aikalailla ratkaiseva tekijä. -clips-
-Esim. Nesteen biodiselin raaka-aineena on edelleen osaksi palmuöljy