Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 784
  • 19 022

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tuohon kesärengaskeskusteluun vielä. Jos pitäisi tinkiä hinnassa niin itse ensimmäiseksi katsoisin mitä on tarjolla käytetyissä, torissa ja vastaavissa kauppapaikoissa on paljon tarjolla lähes uusia renkaita kun porukka ainakin täällä pk-seudulla vaihtaa ahkerasti heti auton saatuaan renkaat esim isompiin. Täysin priimaa myydään 30-40% halvemmalla ovh-hintaan verrattuna, itsekin myynyt yhden 100km ajetun rengassarjan -40% ohjehinnasta kun halusin erikokoiset renkaat.
Tästä samaa mieltä. Itselläni ollut auto vajaa 5 vuotta, enkä ole vielä kertaakaan ostanut yhtiäkään renkaita uutena. Ainakin kolmet kaupat olen tehnyt Nettivaraosan ja Torin kautta. Kahdessa ensimmäisessä ostin ensisijaisesti vanteet, joten niissä tuli mukana jotkut kiinankumit. Se oli sitä nuoruutta kun piti olla isot ja näyttävät aluvanteet auton alla, eikä renkailla niinkään väliä. Alumiinivanteissakin tippuu kyllä arvo aivan saatanasti kun ne lyödään auton alle, puhumattakaan kun sama käy myös renkaille. Nekin parit sarjat mitä ostin, niin sain aluvanteet 4-6 mm renkailla puoleen hintaan siitä, mitä ne pelkät vanteet olisivat maksaneet uutena.

Nyt viime kesänä tuli ostettua sitten Bridgestonen nastat jollain "tavallisen tylsillä" aluvanteilla. Ajettu oli ilmeisesti vain yksi kausi (näin päättelin renkaan polttoleimasta) ja pintaa 7 mm. Hintaa oli vanteineen muistaakseni 300 euroa. Olikohan vastaavat uutena netistä 110e/kpl ilman vanteita. En tiedä sitten miten noissa netistä tilatuissa menee postit, vanteille asennukset tai tasapainotukset, paljonko niihin pitää varata vielä lisää. Tyytyväinen olen ollut näihin, kuten myös kaikkiin aiempiinkin rengaskauppoihini. En ole koskaan vielä mennyt mihinkään huijaukseen, vanteet eivät ole vispanneet tai renkaat olleet viallisia. Aika pitkät pennit on tullu säästettyä. Edelleen aika säännöllisesti tutkailen Nettivaraosat ja Torit läpi löytyisikö mitään mielenkiintoista. Etenkin "väärän kauden" renkaiden suhteen tekee aika usein löytöjä. Tarkoitan siis että loppukesästä/syksystä kannattaa metsästää kesärenkaita ja kevättalvi/kesä kytätä talvirenkaita. Noilla alumiinivanne-kaupoillani tein muistaakseni ihan puhdasta voittoa tällä taktiikalla. Kyttäsin kesärenkaita aluvanteella loppukesästä tai syksyllä, ostin ne, ajoin kauden tai jopa kaksi, ja sitten onnistuin vielä myymään voitolla seuraavana keväänä. Tosin täytyy mainita, että menihän tuohon myymiseen laadukkaine kuvine ja tietoineen aikaa, sillä panostin myynti-ilmoituksiin selvästi keskivertoa enemmän.

Meni ehkä vähän enemmän säästö- kuin mukavuusvinkiksi. Suosittelisin kuitenkin pitämään silmiä auki käytettyjen markkinoilla. Sieltä löytyy helmiä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Millaisia kokemuksia, tai jopa kuulopuheita, on Ford Focus 2010-> farmarista (1,6 diesel)? Joku pieni dieselfarkku olisi hankintalistalla ja hintahaarukka pyörii siinä 15 000 - 18 000. Jonkun aikaa jo katsellut ja jotenkin tuo Focus vaikuttaa tällä hetkellä huokuttelevimmalta vaihtoehdolla, kun varustetasotkin ovat mielestäni kohtuulliset. Katsastustilastoissakin esiintyy keskikastin paremmalla puolella, mutta ei noin uuden auton tapauksessa voi hirveitä johtopäätöksiä tehdä muiden kuin häntäpään osalta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Millaisia kokemuksia, tai jopa kuulopuheita, on Ford Focus 2010-> farmarista (1,6 diesel)? Joku pieni dieselfarkku olisi hankintalistalla ja hintahaarukka pyörii siinä 15 000 - 18 000. Jonkun aikaa jo katsellut ja jotenkin tuo Focus vaikuttaa tällä hetkellä huokuttelevimmalta vaihtoehdolla, kun varustetasotkin ovat mielestäni kohtuulliset. Katsastustilastoissakin esiintyy keskikastin paremmalla puolella, mutta ei noin uuden auton tapauksessa voi hirveitä johtopäätöksiä tehdä muiden kuin häntäpään osalta.
Dieselistä ei ole, mutta bensa-farkku 2010 on alla. En keksi moitittavaa. Vähäisellä ajolla tuo tietysti mulla on, mutta puoleentoista vuoteen ei ole tullut ainuttakaan pikku-ylläriä vielä vastaan. Ei maailman hiljaisin sisältä, jos on tottunut premium-luokan vehkeisiin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kakkosauton hankinta olisi ajankohtaista, ja monen vaiheen jälkeen kiinnostavimmaksi vaihtoehdoksi on muotoutumassa vähänajettu 2012-vuosimallinen Hyundai I30 1,6 litran bensiinimoottorilla ja manuaalivahteistolla. Onko arvon palstalaisilla kokemuksia kyseisestä kärrystä?
No melkein on. Muutaman päivän verran tuli ajettua i30:llä, mutta se oli automaati ja taisi olla aavistuksen pienempi kone. Päällimmäinen kokemus oli ja sanoin ääneenkin, että en ostaisi ykkösautoksi. Mulla on harvoin ongelmia ajoasennon kanssa, mutta tuo ei sijoittunut siinä suhteessa mun top-5:een. Muuten ihan ok peli ja luultavasti käy kakkosautoksi ja kauppakassiksi.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Dieselistä ei ole, mutta bensa-farkku 2010 on alla. En keksi moitittavaa. Vähäisellä ajolla tuo tietysti mulla on, mutta puoleentoista vuoteen ei ole tullut ainuttakaan pikku-ylläriä vielä vastaan. Ei maailman hiljaisin sisältä, jos on tottunut premium-luokan vehkeisiin.
Onko autosi uudempaa mallia vai se 2009 päättyvä? Käsittääkseni noita vanhempia löytyy vielä 2010-malleista?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko autosi uudempaa mallia vai se 2009 päättyvä? Käsittääkseni noita vanhempia löytyy vielä 2010-malleista?
Toi on se toiseksi uusin korimalli eli uudempi (mk II tms.), jos oikein ymmärsin. Otettu käyttöön 2011. Uusimmassa on Mondeo-tyyppiset takavalot vaakasuorassa. Tuossa toisiksi uusimmassa on pystysuuntaiset, mutta kirkkailla laseilla, kun siinä edellisessä muuten samannäköisessä on värilliset lasit polttimoiden suojana. Eli tätä mallia edustaa mun yksilö.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Toi on se toiseksi uusin korimalli eli uudempi (mk II tms.), jos oikein ymmärsin. Otettu käyttöön 2011. Uusimmassa on Mondeo-tyyppiset takavalot vaakasuorassa. Tuossa toisiksi uusimmassa on pystysuuntaiset, mutta kirkkailla laseilla, kun siinä edellisessä muuten samannäköisessä on värilliset lasit polttimoiden suojana. Eli tätä mallia edustaa mun yksilö.
Okei, eli tuo on se vanhempi ja olen itse katsonut tuosta seuraavaa mallia. En tosin ole sen enempää vertaillut, että onko tuossa tapahtunut muuta mullistavaa kuin ulkonäössä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Okei, eli tuo on se vanhempi ja olen itse katsonut tuosta seuraavaa mallia. En tosin ole sen enempää vertaillut, että onko tuossa tapahtunut muuta mullistavaa kuin ulkonäössä.
Jees, se uudempi on paremman näköinen ulkoapäin, mutta keskikonsoli on aivan joulukuusi. En tykännyt. Koska istun pääsääntöisesti auton sisällä, sisäpuolen suunnittelu merkkaa ulkopuolta enemmän. Enkä viitsinyt maksaa kolmea tonnia tosta uudistetusta peräpeilistä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koska istun pääsääntöisesti auton sisällä, sisäpuolen suunnittelu merkkaa ulkopuolta enemmän. Enkä viitsinyt maksaa kolmea tonnia tosta uudistetusta peräpeilistä.
Itsekin olisin sinun tilanteessasi säästänyt nuo rahat asunnon hankintaan.
TÄMÄ OLI HAUSKA JUTTU.
 

Fordél

Jäsen
@Fordél mites FlexiFuel autot? Valikoima paljon laajempi, polttoaineverkko paljon laajempi ja omaa aika pitkälti samat ympäristöarvot jos ajat 85% bioetanolilla. Ja tarvittaessa voit vetää normi E5:sta jos ei löydy E85 asemaa reitin varrelta.

Nyt olen perehtynyt enemmän näihin FlexiFuel-autoihin ja koko ajan alkaa tuntumaan houkuttelevammalta vaihtoehdolta. Kiitoksia siis @Daespoo vinkistä! Omat haasteensa liittyy tietysti näihinkin (mm. kylmäkäynnistys, useammin tehtävä öljynvaihto), mutta toisaalta positiivisia asioita on paljon enemmän. Lähes 80 % vähempien hiilidioksidipäästöjen lisäksi houkuttaa suomalaisen yritystoiminnan tukeminen ja työllistäminen. Kaasuautoihin verrattuna autovalikoima ja tankkausverkosto on tosiaan laajempi. Silti, tulee sitä ostettua FlexiFuel- tai kaasuauto, kyseessä on joko Volvon V60 tai V70. Todennäköisesti ensiksi mainittu, koska kulutus on siinä rahtunen pienempi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Stadilaisille autoilijoille Ilmastouutisia:
http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=ilmastouutisia&news_id=4626
HSL:n selvitys ehdottaa Helsinkiin tiemaksuja – autoilijalle 340 euroa lisää maksettavaa vuodessa - Autot - Ilta-Sanomat

Mielenkiintoista on tuossa se että miten nuo peritään ja missä olisi portit, motareilla ja kehilläkö. Sen jälkeen on kyllä ruuhkaa pikkuteillä mitkä nytkin jo suosiossa kun espoosta länsi-helsinkiin ajelen.
Toisaalta maksullisuus toisi tilaa ruuhka-aikoina kehälle joten voisi siitäkin luksuksesta jotain maksaakin, joka tapauksessa tämä taas vain yksi tapa rahastaa autoilijoita. En usko että kenenkään arkiautoilua vähentää jos on mukuloita/harrastuksia tai työpaikka niin ettei ole helposti julkisien reitillä, tietty tämä sitä turhaa kruisailua vähentää jos joku sitä vieläkin tekee.

_
 

hege

Jäsen
Tiemaksut on mielenkiintoinen aihe myös sen takia, että luultavasti ne eivät kosketa työsuhdeautoilijoita lainkaan eli maksu kohdistunee vain omaa autoa käyttäviin mikä ei liene aivan tasa-arvoista mutta käytännön kannalta ymmärrettävää. Pitää kyllä muistaa, että HSL ei ole selvittäjänä mikään puolueeton taho vaan kyllä heidän intressissä on ratkaisuiden esittäminen joilla on heidän toimintaa positiivinen vaikutus.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Suomi on kyllä paska maa. Työt keskittyy paljolti keskuksiin ja jos niissä ei halua asua pitää töihin kulkea autolla. Ja siitäkös vasta riemu repeää kun aletaan veroja laskemaa. Hankintaverotus, käyttöverotus ja sit vielä tiemaksut päälle. Ei voi sanoa kuin vittu mitä paskaa.
 

Fordél

Jäsen
Suomi on kyllä paska maa. Työt keskittyy paljolti keskuksiin ja jos niissä ei halua asua pitää töihin kulkea autolla. Ja siitäkös vasta riemu repeää kun aletaan veroja laskemaa. Hankintaverotus, käyttöverotus ja sit vielä tiemaksut päälle. Ei voi sanoa kuin vittu mitä paskaa.

Ei töihin pidä kulkea autolla vaikka asuisit kaukana työpaikasta. Osalla varmasti näin, jos yhteydet eivät pelaa, mutta monella ne pelaa. Eiköhän tämän uudistuksen yhtenä tarkoituksena ole nimenomaan tyhjentää teitä "turhasta" yksityisautoilusta ja siirtää ihmisiä enemmän julkisiin. Itse kävin muutaman vuoden omalla autolla töissä 100 km päässä, mutta nyt olen siirtynyt kokonaan julkisiin.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Ei töihin pidä kulkea autolla vaikka asuisit kaukana työpaikasta. Osalla varmasti näin, jos yhteydet eivät pelaa, mutta monella ne pelaa. Eiköhän tämän uudistuksen yhtenä tarkoituksena ole nimenomaan tyhjentää teitä "turhasta" yksityisautoilusta ja siirtää ihmisiä enemmän julkisiin. Itse kävin muutaman vuoden omalla autolla töissä 100 km päässä, mutta nyt olen siirtynyt kokonaan julkisiin.

Mites ne jotka ei pääse julkisilla? Kevyesti kurnuutetaan. Sit ihmetellään päälle vielä miksi jengi makaa mieluummin himassa sossun rahoilla ko lähtee töihin. Ei suoraa yhteyttä, mutta noi autoilun kulut on ihan älyttömät. Harva varmaan huvikseen kurvailee näillä hinnoilla.
 

Fordél

Jäsen
Mites ne jotka ei pääse julkisilla? Kevyesti kurnuutetaan. Sit ihmetellään päälle vielä miksi jengi makaa mieluummin himassa sossun rahoilla ko lähtee töihin. Ei suoraa yhteyttä, mutta noi autoilun kulut on ihan älyttömät. Harva varmaan huvikseen kurvailee näillä hinnoilla.

Niin juurihan totesin, että kaikki eivät pääse helposti julkisilla, mutta moni varmasti pääsee niistäkin, jotka nyt ajavat yksin autolla keskustaan töihin.

Mitä tulee yhteyteen niihin, jotka makaavat mielummin himassa sossun rahoilla niin tällä asialla tuskin on heihin mitään vaikutusta. Töihinlähtö tuskin on kiinni siitä, että maksatko joitain kymmeniä senttejä pääsystä omalla autolla Helsingin keskustaan. Edelleen, julkiset on varmasti monelle parempi vaihtoehto sen sijaan, että panostavat omaan autoon.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Taannoinen tuulilasien huurustuminen on päättynyt kuin seinään uudehkossa Volvo v70:ssä. Epäilys on vahvasti ne ilmanottoaukot jotka olivat todennäköisesti tukkiutuneet. Veikkaukseni on jää koska kun nousi kelit plussalle niin ei huuruunnu vaikka kosteampaa ei juuri voi olla mitä nyt on.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Niin juurihan totesin, että kaikki eivät pääse helposti julkisilla, mutta moni varmasti pääsee niistäkin, jotka nyt ajavat yksin autolla keskustaan töihin.

Mitä tulee yhteyteen niihin, jotka makaavat mielummin himassa sossun rahoilla niin tällä asialla tuskin on heihin mitään vaikutusta. Töihinlähtö tuskin on kiinni siitä, että maksatko joitain kymmeniä senttejä pääsystä omalla autolla Helsingin keskustaan. Edelleen, julkiset on varmasti monelle parempi vaihtoehto sen sijaan, että panostavat omaan autoon.

Silti halutaan laittaa ihmiset eri viivalle. Kiva että joillain mahdollista julkisilla kulku, me muut sitten maksetaan vähän enemmän.
Lähinnä tarkoitin niitä jotka joutuisivat ostamaan autoa ja maksamaan kuluja töihin menosta vs himassa istuminen. Ei suoranaisesti liity tietulliin pahoittelut etten täsmentänyt. Tälläisille syrjäseuduille pitäisi luoda systeemi jossa valtiolta saisi jonkun takavarikoidun auton joka valtion omistuksessa niin lainaan/lainalla ostettua. Moni kiinni vanhoissa OKT maalla ja työt keskuksissa.
 

Johan Kesti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tervehdys!

Todettakoon näin alkuun, että itse olen aika kädetön autojen suhteen. Nyt kuitenkin ilmeni aina veemäinen ongelma oman 2002vm Peugeotin kanssa eilen kun ajelin etelästä pohjoiseen.

Ajelin siis pitkää matkaa ja huomasin, että auto heittelehtii aika paljon. Ratin ollessa suorassa auto hakee kokoajan ja pienikin korjausliike tuntuu ihan helvetin suurelta ja tuntuu että auto menee metsään. Autossa on tällä hetkellä kaksi talvea ajetut kitkarenkaat alumiinivanteilla ja rengaspaineet tottakai tsekkasin heti ja ne oli aivan kunnossa. Myöskin aurauskulmat on säädetty muutama kuukausi sitten.

Mistähän kannattaisi nyt aloittaa vian tutkiminen vai vienkö suoraan vaan liikkeeseen? Kiirehän tässä tulee kun pitäisi maanantai-aamuna olla jo takasin stadissa ja tolla ei tällä hetkellä kyllä uskalla tollasta 900km ajaa.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Jees, se uudempi on paremman näköinen ulkoapäin, mutta keskikonsoli on aivan joulukuusi. En tykännyt. Koska istun pääsääntöisesti auton sisällä, sisäpuolen suunnittelu merkkaa ulkopuolta enemmän.

Tämä selittääkin miksi ihmiset ostavat rumia autoja. En nyt silti tarkoita sinua tai sinun autoasi vaikka lainasinkin sanomaasi.

Itse ostan aina sellaisen auton, joka miellyttää silmää sekä ulkoa, että sisältä. Moottori ja varusteetkin pitää olla kunnollisia, jotta autolla on mukava ajaa. No tietysti jos ei ole yhtään ns. "autoihminen" niin kaippa se on se ja sama millä körröttelee paikasta A paikkaan B.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämä selittääkin miksi ihmiset ostavat rumia autoja. En nyt silti tarkoita sinua tai sinun autoasi vaikka lainasinkin sanomaasi.

Itse ostan aina sellaisen auton, joka miellyttää silmää sekä ulkoa, että sisältä.
Juu, en minäkään kovin rumaa autoa halua ostaa. Noi Focuksen tuoreet mallit ovat ulkoa melko lähellä toisiaan, joten niin pienillä eroilla sisäpuolen ilme korostuu. Ja kun siinä uusimmassa korimallissa se ohjauspaneeli on aivan törkeän ruma, niin valinta oli melko helppo. Ei se mikään showstopperi olisi, jos olisin ollut ostamassa uutta autoa.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Joo minäkin pääsen julkisilla töihin, mutta en taatusti kulje. Matkaan kuluu minimissään 40 min enemmän päivässä, vaikka sattuis kuin vuorot kohdilleen. Ja useimmin ei satu, kun duunivuorot on mitä on. Asun kuitenkin kehä 3:n sisäpuolella, mutta silti nuo julkiset on ihan perseestä.
Näistäkin asioista voisi päättää sellaiset ihmiset, jotka ei asu suoraan juna-, metro- tai ratikkareittien varrella. Meitä muita kun taitaa vielä olla enemmistö.
Ja jos vielä pitää koukata päiväkodin yms kautta, niin äkkiä työmatkalle tulee 1-1,5h lisäaikaa. Ja sama ruljanssi aamulla, ei kiitos.
Eka talvi kitkoilla menossa. Ei mitään ongelmia. Kiinnijäämisen vaara jopa pienempi kuin nastoilla. Empiirinen testaus mökillä. Pysähtyminen jäällä luonnollisestikin verkkaisempaa, mutta ennakoiva ajotapa poistaa tämän ongelman.
Asiasta kolmanteen, puolituttu kaveri osti pyörätuoli -hemmolta 5 vuotta vanhan kuljettimen. Mittarissa 125.000km, täysin virheetön, kaikilla herkuilla varustettu ja huollettu yksilö. Tiedän minkä käyttäjäryhmän autoa etsiskelen seuravaaksi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei töihin pidä kulkea autolla vaikka asuisit kaukana työpaikasta. Osalla varmasti näin, jos yhteydet eivät pelaa, mutta monella ne pelaa. Eiköhän tämän uudistuksen yhtenä tarkoituksena ole nimenomaan tyhjentää teitä "turhasta" yksityisautoilusta ja siirtää ihmisiä enemmän julkisiin. Itse kävin muutaman vuoden omalla autolla töissä 100 km päässä, mutta nyt olen siirtynyt kokonaan julkisiin.

Haluan nähdä sen viisaan joka määrittelee "turhan" yksityisautoilun kattavasti ja fiksusti. Ei taida löytyä sellaista.

Tämä "ruuhkamaksu" olisi ihan ok jos se koskisi ainoastaan 1) ruuhka-aikoja ja 2) autoilun kustannuksia kevennettäisiin muuten (verot).

Nykymallilla eli nykyisten verojen ja maksujen lisäksi tätä ei voi hyväksyä.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Taitaa olla sellanen tilanne, että kakkosauto pitäisi hommata. Ihan sellanen lyhyeen kaupunkiajoon kelpaava, "mahdollisimman edullinen pitää" vaihtoehto haussa. Saako 5000 - 6000 eurolla mitään kotteroa, jota ei tarvisi olla korjaamassa koko aikaa?

Onko muuten kellään kokemusta, että lyökö autoliike merkittävää "paljousalennusta", jos ostaa samalla 2 autoa? :D Voisihan nimittäin tuon ykkösautonkin vaihtoa harkita, kun diesel ja automaatti kutkuttaisi kovasti.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Tervehdys!

Todettakoon näin alkuun, että itse olen aika kädetön autojen suhteen. Nyt kuitenkin ilmeni aina veemäinen ongelma oman 2002vm Peugeotin kanssa eilen kun ajelin etelästä pohjoiseen.

Ajelin siis pitkää matkaa ja huomasin, että auto heittelehtii aika paljon. Ratin ollessa suorassa auto hakee kokoajan ja pienikin korjausliike tuntuu ihan helvetin suurelta ja tuntuu että auto menee metsään. Autossa on tällä hetkellä kaksi talvea ajetut kitkarenkaat alumiinivanteilla ja rengaspaineet tottakai tsekkasin heti ja ne oli aivan kunnossa. Myöskin aurauskulmat on säädetty muutama kuukausi sitten.

Mistähän kannattaisi nyt aloittaa vian tutkiminen vai vienkö suoraan vaan liikkeeseen? Kiirehän tässä tulee kun pitäisi maanantai-aamuna olla jo takasin stadissa ja tolla ei tällä hetkellä kyllä uskalla tollasta 900km ajaa.

Anteeksi tyhmä ja ehkä loukkaavakin kysymys, mutta olet ihan varma ettei hakeminen johtunut urista ja polanteista?

Jos olet, niin vahvasti vaikuttaa siltä, ja oikeastaan ainoa vaihtoehto on, että alustassa on jossakin väljää. Tarkistettiinko suuntauksessa muita kulmia kuin auraus? Esim. väärä caster-kulma aiheuttaa juuri tuollaista mainitsemaasi käytöstä. Joka tapauksessa, mainitsit ettet itse ole guru autojen kanssa, joten suosittelen viemään auton huoltoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös