Mainos

Autoiluketju

  • 3 333 767
  • 19 049

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuosta @JYP#44 :n auton hankinnasta:

Tällä hetkellä rahoitusten korot ovat todella alhaalla ja välillä näkee vielä hyviä tarjouksia, joissa saa jopa alle 1%:n korolla rahoitusta. Eli osarilla kannattaisi ehkä mennä. Osakkeet tienaavat osinkoina aika hyvin kuitenkin ja arvelisin että tuotto on parempi kuin nykyisten rahoitusten korot. Tähänhän @moby viittasikin jo. Toinen minkä otit esille (JYP#44), on tuo autoveron tulevaisuus. Aika pitkässä kuusessa on varmasti vielä tuo autoveron poistuminen, mutta odottaisin varsinkin kalliin auton hankintaa siihen asti kun uusi hallitusohjelma on julkistettu. Sen jälkeen voi ilman riskiä hankkia uuden auton tai sitten tietää odottaa sen veron poistumista. Kyllähän se väistämättä vaikuttaa myös käytettyjen autojen hintoihin, koska niitä ei muuten saa enää kaupaksi ellei hintaa laske houkuttelevalle tasolle.

Minulla on aikomuksena vaihtaa nykyinen V70 pois tässä jossain vaiheessa ja tarkoituksena on hankkia joku pieni, pienikuluinen ja halpa käytetty kottero tilalle. Mun työmatka lyheni reippaasti alkuvuodesta ja nyt ei tarvita perheessä enää kahta noin suurta autoa. Tähtäimessä on muutaman tonnin katiska, jolla pääsee sen parikymmentä kilometriä töihin ja takaisin. Jos autovero poistuu, niin ei ainakaan suurta tappiota tee ja vaikkei poistuisikaan, niin tuolla katiskalla ajaa niin pitkään kuin se kulkee ja vie sen sitten paalattavaksi. Sitten voikin osarimaksuista säästyneillä rahoilla ostaa uuden katiskan tilalle.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Kaivataan vinkkejä. Auto joka mulla on ollut käytössä poistuu muihin tehtäviin kuun vaihteessa, eli suhteellisen nopeasti olisi autolle tarvetta. Kriteereitä ei varsinaisesti ole. Merkillä, mallilla, vuosimallilla, vetotavalla, poltto-aineella tai vaihteistolla ei ole merkitystä. Ainoa mitä toivon on mahdollisimman pitkä leima, eli joko loppuvuodesta -14/alkuvuodesta -15 katsastettu. Hintaa saa olla satasista pariin tonniin. Eli halpaa ruoskaa etsin. Ajelen hyvin vähän työ-matkan lisäksi joka on n.30km/suunta pk-seudun kehiä pitkin.

Noilla "kriteereillä" nettiauto.com antaa niin paljon vaihtoehtoja, että on kuin etsisi neulaa heinien seasta. Japsien joukosta taitaa olla turvallisinta etsiä? Mites vanhemmat golfit, polot tai muut volkkarit/seatit jne? Eli, kaipailisin vinkkejä asiasta tietäviltä mihin sitä katseensa suuntaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaiketi se legendaarinen toyota corolla on se tylsin ja ihan luotettava vaihtoehto. Mutta itse suosittelisin A-mallin Focusta, pirun hyvä ajaa aina perus 1.6 100hp koneellakin, oli mm top gearin listalla ja syystä koska hydraulisestitehostettuohjaus on luokassaan maailman paras. Etsisin ruosteettoman yksilön jota on huollettu ajallaan. Itse myin muutama kuukausi sitten tuollaisen farmarin alle 2000 eurolla ja oli parhaita autoja millä olen ajanut, niin ja se legendaarinen ohjaus pieksi kaikki muut mitä olen ajanut, mm nykyiset uudemmat fiestat ja bmw:t jotka pilattu sähköisillä ohjaustehostimilla, molemmissa kuitenkin keskivertoa parempi sellainen mutta silti ei pärjää focukselle.

Tässä esimerkki:
Ford Focus 1.6-16 Ambiente 4d Juuri katsastettu JAKOPÄÄVAIHDETTU! Hyväkunto hyvin huollettu ilmastointi Rahoitus ilman käsirahaa Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto

Osta liikkeestä niin on kuluttajasuoja ja voit pahimmat viat korjauttaa jos ilmenee oston jälkeen jotain sellaista mitä et koeajolla ehdi huomata.

_
 

Veijari

Jäsen
Tuon hintaluokan autoissa ei kannata keskittyä tiettyyn merkkiin tai malliin vaan etsiä yksilöä. Hyvämaineisenkin auton saa pilalle huonolla ylläpidolla.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
@Siim72 Vedät riihikuivat tiskiin, ja poistut Saabin onnellisena omistajana. Tuolla on komea taittaa matkaa Kehäteillä: Saab 900 SE 2.0i 5d A J. katsastettu, seur. 26.6.2016 Hienokuntoinen! Viistoperä 1997 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuo kannattaa kiertää kaukaa. Automaattivaihteinen ilman turboa, mulla on valitettavasti kokemusta tuollaisesta Saabista. Uskomattoman laiska kiihtymään, ja bensaa kuluu helvetisti.
Muuten toki hyvä auto, jos ylläolevat ominaisuudet eivät haittaa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jep, parashan ne olisi repiä irti, mutta kun niihin on tottunut, näyttää auto helvetin tyhmännäköiseltä ilman niitä. Ei ole onneksi vielä poliisitkaan niihin puuttuneet. Revitään sitten irti kun käsketään.

Rullaat sivuikkunat alas katsastukseen mennessä ja ongelma katoaa sillä sekunnilla. Sivuikkunoita ei tarvitse olla tai lasinnostimien ei tarvitse toimia että auto menisi katsastuksesta läpi.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Rullaat sivuikkunat alas katsastukseen mennessä ja ongelma katoaa sillä sekunnilla. Sivuikkunoita ei tarvitse olla tai lasinnostimien ei tarvitse toimia että auto menisi katsastuksesta läpi.

"Talvella" sivuikkunat auki katsastushalliin sisälle, ei varmasti herätä minkäänlaista epäilystä katsastusmiehessä?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
"Talvella" sivuikkunat auki katsastushalliin sisälle, ei varmasti herätä minkäänlaista epäilystä katsastusmiehessä?

Totta kai herättää mutta ei katsastusmies niitä nosta ylös. Toki voi keksiä jonkun muun "vian" tämän takia.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Noilla "kriteereillä" nettiauto.com antaa niin paljon vaihtoehtoja, että on kuin etsisi neulaa heinien seasta. Japsien joukosta taitaa olla turvallisinta etsiä? Mites vanhemmat golfit, polot tai muut volkkarit/seatit jne? Eli, kaipailisin vinkkejä asiasta tietäviltä mihin sitä katseensa suuntaa.
Golfin ongelma tuntuu olevan ruostuminen, mitä tutuilta kuullut.

Itse lähtisin kattomaan sitä tylsintä Corollaa/Avensista, polttoainekulut ja vakuutukset melko pienet.

Sitten taas turvallisuutta miettiessä kallistuisin Volvo V70/S40/60:n puoleen. Ei mikään taskuraketti, mutta dieselversiona ja farmarina V70n etu on pirun pienet kulut.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Totta kai herättää mutta ei katsastusmies niitä nosta ylös. Toki voi keksiä jonkun muun "vian" tämän takia.
Miksei muka nostaisi ikkunoita kiinni? Sen kun painaa nappia ja niinhän ne lasit nousee ylös. Tai joissakin autoissa riittää kun painaa kaukkarista ovet lukkoon, niin laittaa automaattisesti ikkunat kiinni. Ei se inssikään ihan tyhmä ole.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Tuo kannattaa kiertää kaukaa. Automaattivaihteinen ilman turboa, mulla on valitettavasti kokemusta tuollaisesta Saabista. Uskomattoman laiska kiihtymään, ja bensaa kuluu helvetisti.
Muuten toki hyvä auto, jos ylläolevat ominaisuudet eivät haittaa.
AI hitto, en huomannut että oli automatic.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksei muka nostaisi ikkunoita kiinni? Sen kun painaa nappia ja niinhän ne lasit nousee ylös. Tai joissakin autoissa riittää kun painaa kaukkarista ovet lukkoon, niin laittaa automaattisesti ikkunat kiinni. Ei se inssikään ihan tyhmä ole.

Se että autossa on ikkunat alhaalla, ei vaikuta ajoturvallisuuteen tai auton rakenteelliseen kestävyyteen millään tavalla. Inssin tehtävä on tarkastella näitä edellämainittuja asioita ja hänelle ei kuulu millään muotoa onko ikkunat alhaalla vai ei auto katsastukseen tuotaessa. Periaatteessa hänelle voi jopa sanoa että et halua niitä nostettavan ylös jos alkaa niitä nostamaan.

Kuuluu samaan kategoriaan kuin alla olevat renkaat, inssi arvostelee allaolevat renkaat ko.renkaiden määreillä, ei sillä saako tai pitäisikö ne olla siihen vuoden aikaan autossa alla.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Se että autossa on ikkunat alhaalla, ei vaikuta ajoturvallisuuteen
Mutta kalvot tai isommat naarmut ja säröt (etusivu)ikkunoissa vaikuttavat ajoturvallisuuteen. Eiköhän se inssi katso että kyseiset klasit ovat kunnossa. Takapenkkiläisten ikkunat saat vaikka spreijata umpeen, joten takaikkunoiden osalta tämä voisi ehkä toimia, mutten jaksa uskoa etuikkunoista.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Se että autossa on ikkunat alhaalla, ei vaikuta ajoturvallisuuteen tai auton rakenteelliseen kestävyyteen millään tavalla. Inssin tehtävä on tarkastella näitä edellämainittuja asioita ja hänelle ei kuulu millään muotoa onko ikkunat alhaalla vai ei auto katsastukseen tuotaessa. Periaatteessa hänelle voi jopa sanoa että et halua niitä nostettavan ylös jos alkaa niitä nostamaan.

Kuuluu samaan kategoriaan kuin alla olevat renkaat, inssi arvostelee allaolevat renkaat ko.renkaiden määreillä, ei sillä saako tai pitäisikö ne olla siihen vuoden aikaan autossa alla.
Väärin. Katsastuksen arvosteluperusteisiin kuuluu tarkistaa "Ikkunaa ei voi nostaa ylös tai se ei pysy ylhäällä" ja nostomekanismin toiminta. Nämä puutteet voivat johtaa huomatukseen tai johtaa hylkäykseen.

Ne voi tarkistaa itse trafin sivuilta. (linkki vie trafin sivuille) http://www.trafi.fi/filebank/a/1414581758/bfcfe5649d1199ba49231962884292ec/15980-Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Taka(sivu)lasit saa tummentaa, kunhan ei ole mitään peilaavia kalvoja käytössä.

Etulaseihin sitten vaaditaankin erityisluvat, jos oikein lakien mukaan haluaa toimia. Menikö vielä jopa niin että erityisluvan saanut saa vain ajaa kys. ajoneuvoa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Etulaseihin sitten vaaditaankin erityisluvat, jos oikein lakien mukaan haluaa toimia. Menikö vielä jopa niin että erityisluvan saanut saa vain ajaa kys. ajoneuvoa.

Tämä on jo kova vaatimus, täytynee olla kyseessä jokin vahva tummennus jos pitää paikkansa.

Kyllähän nykyään monissa uusissakin näkee vahvoja tummennuksia edessä ja sivuilla, onko kyse sitten vahvoista sävylaisesta vai mistä, tietääkö joku tarkemmin? Arvokkaissa bemareissa muunmuassa monesti kohtuu vahvojakin tummennuksia. Onko kyseessä kalvo? Suomessa vai tehtaalla laitettu?

_
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Tämä on jo kova vaatimus, täytynee olla kyseessä jokin vahva tummennus jos pitää paikkansa.

Kyllähän nykyään monissa uusissakin näkee vahvoja tummennuksia edessä ja sivuilla, onko kyse sitten vahvoista sävylaisesta vai mistä, tietääkö joku tarkemmin? Arvokkaissa bemareissa muunmuassa monesti kohtuu vahvojakin tummennuksia. Onko kyseessä kalvo? Suomessa vai tehtaalla laitettu?

_
Käsittääkseni jos tehtaalla tummenetut lasit niin silloin on hyväksytyt myös suomessa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Käsittääkseni jos tehtaalla tummenetut lasit niin silloin on hyväksytyt myös suomessa.

Ok ja mielenkiintoisempaa tietty se että saako silloin myös ylittää ne suomen prosettiarvot tummennuksissa? Vai mennäänkö samoilla arvoilla mitä saa suomessa asentaa.

_
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ok ja mielenkiintoisempaa tietty se että saako silloin myös ylittää ne suomen prosettiarvot tummennuksissa? Vai mennäänkö samoilla arvoilla mitä saa suomessa asentaa.

_
Samoilla arvoilla. 70% pitää olla valonläpäisykyky. En tiedä tummennetaanko joissakin autoissa jo tehtaalla tummenmaksi. Ehkä joissakin ajoneuvoissa amerikan mantereelle. Mutta jokatapauksessa esimerkiksi tuontiautotapauksessa pitää olla etusivulasit tuon 70% sisällä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Väärin. Katsastuksen arvosteluperusteisiin kuuluu tarkistaa "Ikkunaa ei voi nostaa ylös tai se ei pysy ylhäällä" ja nostomekanismin toiminta. Nämä puutteet voivat johtaa huomatukseen tai johtaa hylkäykseen.

Ne voi tarkistaa itse trafin sivuilta. (linkki vie trafin sivuille) http://www.trafi.fi/filebank/a/1414581758/bfcfe5649d1199ba49231962884292ec/15980-Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf

Katos perkelettä, on näemmä tuommoinen tuolla kyllä. Olen useampi vuosi sitten käyttänyt avoautoa leimalla ja siinä oli kalvotummennetut etulasit. Tästä asiasta väännettiin inssin kanssa ja silloin päädyimme ratkaisuun että ikkunat alhaalla ja hän ei nosta niitä ylös. Tästä on kyllä aikaa jo useampi vuosi ja autokaan ei ollut oma vaan juuri tämän väännön takia jouduin auton leimaamaan.

Pahoittelut kaikille väärästä infosta.
 

pozlod

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool FC
En tiedä onko oikea ketju, mutta laitetaan nyt tänne. Autooni (Toyota Avensis 02) murtauduttiin viime yönä. Varas on ollut varmaan joku ns. kamapää, koska mitään ei oltu viety. Hanskalokero ja keskikonsoli pengottu auki, lääkepurkissa olleet apteekista ostetut ksylitolipastillit levitetty lattialle. On perin tyhmä varas ollut, sillä satasen aurinkolasit ja 2 kpl takapenkillä olleita komposiittimailoja ei ole matkaan kelvannut.

Itse kysymykseen: Miten murrosta ei ole jäänyt mitään jälkiä ulospäin? Ikkunat, lukot, ikkunatiivisteet kaikki ehjiä. Onko tiirikoitu vai millä tavoin toitsun ovet noin kliinisti auki saa?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Sen verran on kokemusta tuosta ikkunantummennus-härdellistä, että noin 15 vuotta sitten laitatin jossain firmassa kauniin johtotähteni kaikki lasit tummiksi pl tuulilasi ja niillä tummennuksilla leimasin auton ainakin kahdesti, mutta sitten eräänä kauniina päivänä ollessani kaupan pihalla parkissa ja poistumassa autosta niin konstaapelit tulivat siihen ja kyseli onko sivulasit kalvolla? Sanoin on kalvolla ja kehoittivat repimään pois, koska ei saa olla, johon sanoin että onko se muka muuttunut ja kuulemma oli. En repininyt, vaihdoin auton.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kysymykseen: Miten murrosta ei ole jäänyt mitään jälkiä ulospäin? Ikkunat, lukot, ikkunatiivisteet kaikki ehjiä. Onko tiirikoitu vai millä tavoin toitsun ovet noin kliinisti auki saa?
Jos joku joskus sattuisi lukitsemaan auton avaimet autoon sisälle, eikä vara-avaimia ole lähellä, niin esimerkiksi laittamalla youtubeen hakusanoiksi "how to unlock car door" tai jotain vastaavaa, voi löytää tavan päästä autoon sisälle vieläpä niin ettei jää jälkiä. En tiedä mikä noista videoista sopii juuri sun autoosi, mutta eiköhän joku...
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Itse kysymykseen: Miten murrosta ei ole jäänyt mitään jälkiä ulospäin? Ikkunat, lukot, ikkunatiivisteet kaikki ehjiä. Onko tiirikoitu vai millä tavoin toitsun ovet noin kliinisti auki saa?
Kyllä tuon ikäisen auton saa helposti auki siististi kunhan on oikeat vehkeet. On joskus tullut saman ikäiseen mersuun "murtauduttua" kun avaimet jäi virtalukkoon ja sähkövika (ylläri, 2000-luvun alun mersu) vetäisi ovet lukkoon. En nyt ala enempää neuvomaan, mutta työkaluina oli pari puukiilaa ja vaijeri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös