Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 378
  • 19 022

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tänään tehtyä kaupat Mazda6:sesta. En vaivautunut edes koeajolle. Mikään unelmakinneri tuo ei ole, mutta sama vaivasi budjettiani. Tyynesti totesin automyyjälle, että haluan ostaa auton kun vanhani huoltokustannukset ovat nousseet dramaattisesti takuuajan umpeuduttua.

Automyyjän onnittelut otin vittuiluna. Keski-ikäinen mies keski-ikäisen autonsa kanssa. Kylmälaukku, koira ja pennut kyytiin ja mökille. Ehkä seuraava on sitten jotain muuta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taviksen budjetilla ne "jotkin muut" jää uutena kauppaan.
----
Takarenkaan kylkeen ilmaantui pallukka ja uus kumi maksaa 155,-. Onneksi samanlaisen vielä saa ja huomenna vaihtoon.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Taviksen budjetilla ne "jotkin muut" jää uutena kauppaan.
----
Takarenkaan kylkeen ilmaantui pallukka ja uus kumi maksaa 155,-. Onneksi samanlaisen vielä saa ja huomenna vaihtoon.
Onko vanhatkin renkaat? Eikös noilla pitäis parin vuoden takuut
olla, kuulostaa tollanen kylkipallukka valmistusvirheeltä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Sanokaas te viisaammat mitä muita sivuja on kuin vannetukku, nettivaraosa, tori.fi yms josta kattella kesärengassettiä? Vai kannattaako vaan marssia lähemmälle rengaspajalle ja kysellä tarjouksia?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanokaas te viisaammat mitä muita sivuja on kuin vannetukku, nettivaraosa, tori.fi yms josta kattella kesärengassettiä? Vai kannattaako vaan marssia lähemmälle rengaspajalle ja kysellä tarjouksia?

Renkaat ja vanteet edullisesti netistä | Renkaatvaihtoon.fi ja Osta renkaat edullisesti netistä - rengas-online.com Itse tilasin viimeksi koko setin, eli vanteet ja renkaat renkaatvaihtoon sivuston kautta. Sieltä tuli talvirengassetti halvimmaksi. Renkaat tulee paikalleen laitettuna ja tasapainotettuna kotiovelle. Sanoisin niin, että mikäli tilaa koko setin (rekaat+vanteet), niin ehdottomasti kannattaa tilata jonkun sivuston kautta, mutta jos tilaat pelkät renkaat, niin melkein ostaisin jostain rengasliikkeestä. Kyllä renkaiden tilaaminen jonkun verran halvemmaksi kokonaiskustannuksiltaan tulee netin kautta, mutta sitten päälle se vaiva kun ronttaat vanhat vanteet ja renkaat kuitenkin rengasliikkeeseen vaihdettavaksi. Vaihtavat renkaat vanteilleen tod. näk. ilmaiseksi, jos ostat ne sieltä ja laittavat vielä autoon alle.

Talvirenkaiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Myyvät etenkin rengasonlinessa sellaisia keski-euroopan kitkoja, joilla ei täällä tee mitään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Renkaat ja vanteet edullisesti netistä | Renkaatvaihtoon.fi ja Osta renkaat edullisesti netistä - rengas-online.com Itse tilasin viimeksi koko setin, eli vanteet ja renkaat renkaatvaihtoon sivuston kautta. Sieltä tuli talvirengassetti halvimmaksi. Renkaat tulee paikalleen laitettuna ja tasapainotettuna kotiovelle. Sanoisin niin, että mikäli tilaa koko setin (rekaat+vanteet), niin ehdottomasti kannattaa tilata jonkun sivuston kautta, mutta jos tilaat pelkät renkaat, niin melkein ostaisin jostain rengasliikkeestä. Kyllä renkaiden tilaaminen jonkun verran halvemmaksi kokonaiskustannuksiltaan tulee netin kautta, mutta sitten päälle se vaiva kun ronttaat vanhat vanteet ja renkaat kuitenkin rengasliikkeeseen vaihdettavaksi. Vaihtavat renkaat vanteilleen tod. näk. ilmaiseksi, jos ostat ne sieltä ja laittavat vielä autoon alle.

Talvirenkaiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Myyvät etenkin rengasonlinessa sellaisia keski-euroopan kitkoja, joilla ei täällä tee mitään.
Vanteet nimenomaan hakusessa. Autoa hommatessa ei tullut kesärengassettiä. Ei nyt missään näyttelykunnossa tarvis olla, kunhan ois suorat, mahdollisimman naarmuuttomat ja ei ruosteen/maantiesuolan pilaamat. Ruosteethan saa tosin hiekkapuhallettua mutta alumiinivanteet on sit eri juttu. Rengassetti.. no, jos 1.5-2 kesää pystyy ajamaan niin eiköhän sekin oo ok. Pääasia ettei oo hiihtoliiton hyväksymät tai kudoksilla.

Kiitos vinkistä!
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt rupeaa olemaan taas edessä auton vaihto. Nykyinen on Avensis 2,0 Diesel farmari vuosimallia 2012. Auto tulee normaaliin tapaan firman kautta ja lopullisesti en vielä tarkkoja malleja tulevista vaihtoehdoista tiedä, mutta luultavasti ne ovat:

- Uusi Toyota Avensis
- Audi A4
- Uusi Mondeo
- Passat DSG

Kaikki siis olisivat farmari mallia diesel moottorilla 1,6-2,0 litraisella koneella.

Onko täällä kokemuksia kyseistä merkeistä farmareina? Itseäni kiinnostaa auton ajettavuus, millaiset tilat, millaiset istuimet autoissa on? Myös muut huomiot ovat tervetulleita.

Avensiksen osalta nämä ovat hyvin tiedossa, mutta miten nuo muut merkit? Ehkä noista erityisesti tuo Audi A4 kiinnostaa eniten tällä hetkellä, kun ei ole vielä mihinkään perehtynyt.
Valinta näistä päätyi nyt uuteen Passatiin. Ulkonäöllisesti tämä uusi malli pesi kyllä kaikki nuo muut autot. Ajettavuus hyvä ja istuin on omalle perseelle todella loistava. Löytyy säädöt joka suuntaan ja myös polvitaipeelle on säädettävä tuki. Varustetason on hyvä, tosin niissä ei kauheasti eroja ollut.
Kyseessä on elämäni ensimmäinen automaatilla varustettu auto. Joskus olen ajanut, mutta kyllä silti mielenkiinnolla odotan, että saan ajella tuolla kaikessa rauhassa. Niin moni on automaattia kehunut.
Toimituaika tuolle kärryille on noin kaksi kuukautta.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Nyt jollekkin autoniilolle paha: Missä sijaitsee Mazda 6:sen (-04) bensapumpun rele ja mistä sellaisen saisi ostettua?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nyt jollekkin autoniilolle paha: Missä sijaitsee Mazda 6:sen (-04) bensapumpun rele ja mistä sellaisen saisi ostettua?

Eiköhän se siellä sulakeboksissa ole muiden releiden seurassa. Auton manuaalista luulisi löytyvän kuva sulakeboksista.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Eiköhän se siellä sulakeboksissa ole muiden releiden seurassa. Auton manuaalista luulisi löytyvän kuva sulakeboksista.

Voiko tuo rele tarkoittaa myös minisulaketta?

Homma on sellainen kun auto usean tunnin seisonnan jälkeen starttaa hyvin mutta käynnistyy vasta 5-6 avaimen väännön jälkeen. Lyhyenkin ajon jälkeen käynnistyy ekalla. Niin vinkkinä on tullut että bensapumpun rele voisi olla rikki, mutta kunnei sellaista varaosaa ole muutaman varaosaliikkeen mukaan kuin bensapumpun rele. Siis Mazdaan. Ja jonkun minisulakkeen löysin sulakeboxista joka oli fuel pump, mutta sekin oli ehjä.

Saatana kun pitäisi lähteä perheen kanssa laivalle ja auto lepäilee pari päivää satamassa niin jonnin verran vituttaa jossei se enää hörähdä kun tullaan rantaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Voiko tuo rele tarkoittaa myös minisulaketta?

Homma on sellainen kun auto usean tunnin seisonnan jälkeen starttaa hyvin mutta käynnistyy vasta 5-6 avaimen väännön jälkeen. Lyhyenkin ajon jälkeen käynnistyy ekalla. Niin vinkkinä on tullut että bensapumpun rele voisi olla rikki, mutta kunnei sellaista varaosaa ole muutaman varaosaliikkeen mukaan kuin bensapumpun rele. Siis Mazdaan. Ja jonkun minisulakkeen löysin sulakeboxista joka oli fuel pump, mutta sekin oli ehjä.

Saatana kun pitäisi lähteä perheen kanssa laivalle ja auto lepäilee pari päivää satamassa niin jonnin verran vituttaa jossei se enää hörähdä kun tullaan rantaan.

Googleen hakusanalla "mazda 6 2004 fuel pump relay" tai "mazda 6 2004 fuse box" löytyi kaavioita tuosta sulakeboksista. Kyllä siellä oli ihan rele tuolle bensapumpulle, olikohan R6 tms. Releet on R# ja sulakkeet F#. Releethän napsuu aina kun niille annetaan jännitettä. Jos ovat paskana, vain napsuvat, eivätkä tee hommaansa, eli kontakti hukassa. Mulla oli ongelma perämoottorin startin kanssa, kun rele oli paskana. Napsui ja kun tarpeeksi monta kertaa yritti, niin lopulta starttasi. Marmorilta uusi rele ja pelaa kuin Buick.

Autoissa tietääkseni nuo releet ovat aina melko standardeja, eli tietylle jännitteelle ja virralle tarkoitettuja, joten uuden releen saanee autosähköliikkeestä. Tosin tuo bensapumpun rele vinkki on aika Esson baari arvailua. Siis kun startaat kylmänä tuon 5-6 kertaa niin starttaa, mutta ei käynnisty?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Nyt ottaa vähän pataan. Ihan hyvä auto, mutta menee romutukseen kun siihen ei enää saa vetoakseleita. Mikä järki siinäkin on, että uudenkarhea viisitoistavuotias, periaatteessa hyväkuntoinen peli pitää tuommoisen pikkuseikan takia paalata? No, protestiksi ostan vanhemman auton. Oikein jonkun saastemyllyn.

Ja siis miten jonkin automallin kohtalonkysymys voi olla vetarin poorit? Vanhaan hyvään aikaan japsit ruostuivat loppuun ikuisen tekniikan ympäriltä. Mutta että valurautaosa on auton heikoin lenkki, se on jotain uutta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Päästä jännityksestä ja kerro merkki.

Jos varaosien saatavuus on kriteeri, niin classic chevy (55-57) tai varhaisen mustangin pystyy rakentamaan kokonaan uudestaan. Kaikki osat löytyy jälkituotantona.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Päästä jännityksestä ja kerro merkki.

Jos varaosien saatavuus on kriteeri, niin classic chevy (55-57) tai varhaisen mustangin pystyy rakentamaan kokonaan uudestaan. Kaikki osat löytyy jälkituotantona.

Mitsu Carisma 1,8 Gdi. Ei siis diesel, vaikka mallinimi antaisi ymmärtää.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Paskaa tsägää, vai voi tuulilasissa olla valmistusvirhe? Kuukauden vanha auto ja mittarissa 3000km. Tuulilasissa neljä isompaa kiven iskeymää, joista yksi on lähtenyt kunnolla säröilemään. Kannattako mennä edes liikkeesä käymään ja kysyä uuden auton takuuta vai käännänkö katseen suoraan vakuutusyhtiötä kohden?

Uusi kaara tosiaan tuli hankittua, kiitos erinomaisen rahoitustarjouksen. Toinen Leon putkeen, nyt vaihtui vaan viisiovinen bensaversio nelivetoiseen FR farmariin. Todella mukava ajettava, tuo 2 -litrainen 150 heppainen TDI vääntää erinomaisesti ja vanhempaan Leoniin verrattuna sisämelu on pienentynyt todella paljon. Eikä ne parjatut ledivalotkaan huonot ole, ainakaan kun vertaa edellisiin halogeeneihin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Paskaa tsägää, vai voi tuulilasissa olla valmistusvirhe? Kuukauden vanha auto ja mittarissa 3000km. Tuulilasissa neljä isompaa kiven iskeymää, joista yksi on lähtenyt kunnolla säröilemään. Kannattako mennä edes liikkeesä käymään ja kysyä uuden auton takuuta vai käännänkö katseen suoraan vakuutusyhtiötä kohden?

Tuskinpa takuuseen vaihtavat, kun tosiaan tuulilasiin lentää vaikka minkälaisia murikoita ja sitä kautta voi mennä rikki. Nykyään tuulilasit ovat niin ohuita ja koska ovat korin vahvistavia osia, kohdistuu niihin myös jumalaton jännitys. Tässä onkin sitten sellainen yhtälö, ettei tarvitse ihmetellä, miksi tuulilasit ovat uusissa autoissa nykyään kulutustavaraa.

Vakuutusyhtiön pakeille vaan ja voithan kokeilla merkkiliikettäkin, mutta epäilen suuresti heidän vastaantuloaan tässä asiassa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jälkiviisastelua kaikki, mutta itse otin 2011 Fiestaan tuulilasivakuutuksen koska lämmitettävä, laskeskelin niin että vaihdan sen joka tapauksessa 2-3 vuoden kuluessa että pääsee naarmuista ja iskuista eroon joita on tullut jo pk-seudulla 6kk parikin. Liikkeet mainostavat että maksavat omavastuuosuuden joten ainakin lämmitettävään kannattaa hankkia ja maksella vakuutusta, olisikohan hinta noin 40€ vuosi.

_
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viime vuoden katsastuksessa tuli huomautus etusivuikkunoiden tummennuksista. Seuraava katsastus kolkuttelee parin kuukauden päässä. Onko ne vaan revittävä irti, vai onko mitään keinoa kiertää tätä älyttömyyttä?
 

Tuamas

Jäsen
Viime vuoden katsastuksessa tuli huomautus etusivuikkunoiden tummennuksista. Seuraava katsastus kolkuttelee parin kuukauden päässä. Onko ne vaan revittävä irti, vai onko mitään keinoa kiertää tätä älyttömyyttä?

Jos ei ole hylkäykseen johtava huomautus (kuten ei ilmeisesti ole), niin antaa mennä vaan uudestaan katsastukseen.

Nimim. rekisterikilven valo palaneena viiden katsastuskerran ajan.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ei ole hylkäykseen johtava huomautus (kuten ei ilmeisesti ole), niin antaa mennä vaan uudestaan katsastukseen.

Nimim. rekisterikilven valo palaneena viiden katsastuskerran ajan.
Oli huomautus: korjattava 1 kk:n kuluessa. Mutta ei siis hylkäys. Aina kyllä jännäkakka noiden tummennuksien kanssa.
 

Al Dente

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Jokipojat, HIFK
En nyt ainakaan etukäteen kiskoisi. Riippuu katsastajan vittumaisuudesta kui käy.
Voi olla että hylkää tällä kertaa, kun et viimeksi totellut. Jos siis veemäinen katsuri sattuu. Todennäköisesti kuitenkin antaa vaan uuden huomautuksen. Tosin poliisikin saattaa tienpäällä tuohon tarttua, jos on annettu huomautus eikä ole uskottu.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi olla että hylkää tällä kertaa, kun et viimeksi totellut. Jos siis veemäinen katsuri sattuu. Todennäköisesti kuitenkin antaa vaan uuden huomautuksen. Tosin poliisikin saattaa tienpäällä tuohon tarttua, jos on annettu huomautus eikä ole uskottu.
Jep, parashan ne olisi repiä irti, mutta kun niihin on tottunut, näyttää auto helvetin tyhmännäköiseltä ilman niitä. Ei ole onneksi vielä poliisitkaan niihin puuttuneet. Revitään sitten irti kun käsketään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös