Autoiluketju

  • 3 281 317
  • 18 827

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Nyt jollekkin autoniilolle paha: Missä sijaitsee Mazda 6:sen (-04) bensapumpun rele ja mistä sellaisen saisi ostettua?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nyt jollekkin autoniilolle paha: Missä sijaitsee Mazda 6:sen (-04) bensapumpun rele ja mistä sellaisen saisi ostettua?

Eiköhän se siellä sulakeboksissa ole muiden releiden seurassa. Auton manuaalista luulisi löytyvän kuva sulakeboksista.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Eiköhän se siellä sulakeboksissa ole muiden releiden seurassa. Auton manuaalista luulisi löytyvän kuva sulakeboksista.

Voiko tuo rele tarkoittaa myös minisulaketta?

Homma on sellainen kun auto usean tunnin seisonnan jälkeen starttaa hyvin mutta käynnistyy vasta 5-6 avaimen väännön jälkeen. Lyhyenkin ajon jälkeen käynnistyy ekalla. Niin vinkkinä on tullut että bensapumpun rele voisi olla rikki, mutta kunnei sellaista varaosaa ole muutaman varaosaliikkeen mukaan kuin bensapumpun rele. Siis Mazdaan. Ja jonkun minisulakkeen löysin sulakeboxista joka oli fuel pump, mutta sekin oli ehjä.

Saatana kun pitäisi lähteä perheen kanssa laivalle ja auto lepäilee pari päivää satamassa niin jonnin verran vituttaa jossei se enää hörähdä kun tullaan rantaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Voiko tuo rele tarkoittaa myös minisulaketta?

Homma on sellainen kun auto usean tunnin seisonnan jälkeen starttaa hyvin mutta käynnistyy vasta 5-6 avaimen väännön jälkeen. Lyhyenkin ajon jälkeen käynnistyy ekalla. Niin vinkkinä on tullut että bensapumpun rele voisi olla rikki, mutta kunnei sellaista varaosaa ole muutaman varaosaliikkeen mukaan kuin bensapumpun rele. Siis Mazdaan. Ja jonkun minisulakkeen löysin sulakeboxista joka oli fuel pump, mutta sekin oli ehjä.

Saatana kun pitäisi lähteä perheen kanssa laivalle ja auto lepäilee pari päivää satamassa niin jonnin verran vituttaa jossei se enää hörähdä kun tullaan rantaan.

Googleen hakusanalla "mazda 6 2004 fuel pump relay" tai "mazda 6 2004 fuse box" löytyi kaavioita tuosta sulakeboksista. Kyllä siellä oli ihan rele tuolle bensapumpulle, olikohan R6 tms. Releet on R# ja sulakkeet F#. Releethän napsuu aina kun niille annetaan jännitettä. Jos ovat paskana, vain napsuvat, eivätkä tee hommaansa, eli kontakti hukassa. Mulla oli ongelma perämoottorin startin kanssa, kun rele oli paskana. Napsui ja kun tarpeeksi monta kertaa yritti, niin lopulta starttasi. Marmorilta uusi rele ja pelaa kuin Buick.

Autoissa tietääkseni nuo releet ovat aina melko standardeja, eli tietylle jännitteelle ja virralle tarkoitettuja, joten uuden releen saanee autosähköliikkeestä. Tosin tuo bensapumpun rele vinkki on aika Esson baari arvailua. Siis kun startaat kylmänä tuon 5-6 kertaa niin starttaa, mutta ei käynnisty?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Nyt ottaa vähän pataan. Ihan hyvä auto, mutta menee romutukseen kun siihen ei enää saa vetoakseleita. Mikä järki siinäkin on, että uudenkarhea viisitoistavuotias, periaatteessa hyväkuntoinen peli pitää tuommoisen pikkuseikan takia paalata? No, protestiksi ostan vanhemman auton. Oikein jonkun saastemyllyn.

Ja siis miten jonkin automallin kohtalonkysymys voi olla vetarin poorit? Vanhaan hyvään aikaan japsit ruostuivat loppuun ikuisen tekniikan ympäriltä. Mutta että valurautaosa on auton heikoin lenkki, se on jotain uutta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Päästä jännityksestä ja kerro merkki.

Jos varaosien saatavuus on kriteeri, niin classic chevy (55-57) tai varhaisen mustangin pystyy rakentamaan kokonaan uudestaan. Kaikki osat löytyy jälkituotantona.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Päästä jännityksestä ja kerro merkki.

Jos varaosien saatavuus on kriteeri, niin classic chevy (55-57) tai varhaisen mustangin pystyy rakentamaan kokonaan uudestaan. Kaikki osat löytyy jälkituotantona.

Mitsu Carisma 1,8 Gdi. Ei siis diesel, vaikka mallinimi antaisi ymmärtää.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Paskaa tsägää, vai voi tuulilasissa olla valmistusvirhe? Kuukauden vanha auto ja mittarissa 3000km. Tuulilasissa neljä isompaa kiven iskeymää, joista yksi on lähtenyt kunnolla säröilemään. Kannattako mennä edes liikkeesä käymään ja kysyä uuden auton takuuta vai käännänkö katseen suoraan vakuutusyhtiötä kohden?

Uusi kaara tosiaan tuli hankittua, kiitos erinomaisen rahoitustarjouksen. Toinen Leon putkeen, nyt vaihtui vaan viisiovinen bensaversio nelivetoiseen FR farmariin. Todella mukava ajettava, tuo 2 -litrainen 150 heppainen TDI vääntää erinomaisesti ja vanhempaan Leoniin verrattuna sisämelu on pienentynyt todella paljon. Eikä ne parjatut ledivalotkaan huonot ole, ainakaan kun vertaa edellisiin halogeeneihin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Paskaa tsägää, vai voi tuulilasissa olla valmistusvirhe? Kuukauden vanha auto ja mittarissa 3000km. Tuulilasissa neljä isompaa kiven iskeymää, joista yksi on lähtenyt kunnolla säröilemään. Kannattako mennä edes liikkeesä käymään ja kysyä uuden auton takuuta vai käännänkö katseen suoraan vakuutusyhtiötä kohden?

Tuskinpa takuuseen vaihtavat, kun tosiaan tuulilasiin lentää vaikka minkälaisia murikoita ja sitä kautta voi mennä rikki. Nykyään tuulilasit ovat niin ohuita ja koska ovat korin vahvistavia osia, kohdistuu niihin myös jumalaton jännitys. Tässä onkin sitten sellainen yhtälö, ettei tarvitse ihmetellä, miksi tuulilasit ovat uusissa autoissa nykyään kulutustavaraa.

Vakuutusyhtiön pakeille vaan ja voithan kokeilla merkkiliikettäkin, mutta epäilen suuresti heidän vastaantuloaan tässä asiassa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jälkiviisastelua kaikki, mutta itse otin 2011 Fiestaan tuulilasivakuutuksen koska lämmitettävä, laskeskelin niin että vaihdan sen joka tapauksessa 2-3 vuoden kuluessa että pääsee naarmuista ja iskuista eroon joita on tullut jo pk-seudulla 6kk parikin. Liikkeet mainostavat että maksavat omavastuuosuuden joten ainakin lämmitettävään kannattaa hankkia ja maksella vakuutusta, olisikohan hinta noin 40€ vuosi.

_
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viime vuoden katsastuksessa tuli huomautus etusivuikkunoiden tummennuksista. Seuraava katsastus kolkuttelee parin kuukauden päässä. Onko ne vaan revittävä irti, vai onko mitään keinoa kiertää tätä älyttömyyttä?
 

Tuamas

Jäsen
Viime vuoden katsastuksessa tuli huomautus etusivuikkunoiden tummennuksista. Seuraava katsastus kolkuttelee parin kuukauden päässä. Onko ne vaan revittävä irti, vai onko mitään keinoa kiertää tätä älyttömyyttä?

Jos ei ole hylkäykseen johtava huomautus (kuten ei ilmeisesti ole), niin antaa mennä vaan uudestaan katsastukseen.

Nimim. rekisterikilven valo palaneena viiden katsastuskerran ajan.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ei ole hylkäykseen johtava huomautus (kuten ei ilmeisesti ole), niin antaa mennä vaan uudestaan katsastukseen.

Nimim. rekisterikilven valo palaneena viiden katsastuskerran ajan.
Oli huomautus: korjattava 1 kk:n kuluessa. Mutta ei siis hylkäys. Aina kyllä jännäkakka noiden tummennuksien kanssa.
 

Al Dente

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Jokipojat, HIFK
En nyt ainakaan etukäteen kiskoisi. Riippuu katsastajan vittumaisuudesta kui käy.
Voi olla että hylkää tällä kertaa, kun et viimeksi totellut. Jos siis veemäinen katsuri sattuu. Todennäköisesti kuitenkin antaa vaan uuden huomautuksen. Tosin poliisikin saattaa tienpäällä tuohon tarttua, jos on annettu huomautus eikä ole uskottu.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi olla että hylkää tällä kertaa, kun et viimeksi totellut. Jos siis veemäinen katsuri sattuu. Todennäköisesti kuitenkin antaa vaan uuden huomautuksen. Tosin poliisikin saattaa tienpäällä tuohon tarttua, jos on annettu huomautus eikä ole uskottu.
Jep, parashan ne olisi repiä irti, mutta kun niihin on tottunut, näyttää auto helvetin tyhmännäköiseltä ilman niitä. Ei ole onneksi vielä poliisitkaan niihin puuttuneet. Revitään sitten irti kun käsketään.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuosta @JYP#44 :n auton hankinnasta:

Tällä hetkellä rahoitusten korot ovat todella alhaalla ja välillä näkee vielä hyviä tarjouksia, joissa saa jopa alle 1%:n korolla rahoitusta. Eli osarilla kannattaisi ehkä mennä. Osakkeet tienaavat osinkoina aika hyvin kuitenkin ja arvelisin että tuotto on parempi kuin nykyisten rahoitusten korot. Tähänhän @moby viittasikin jo. Toinen minkä otit esille (JYP#44), on tuo autoveron tulevaisuus. Aika pitkässä kuusessa on varmasti vielä tuo autoveron poistuminen, mutta odottaisin varsinkin kalliin auton hankintaa siihen asti kun uusi hallitusohjelma on julkistettu. Sen jälkeen voi ilman riskiä hankkia uuden auton tai sitten tietää odottaa sen veron poistumista. Kyllähän se väistämättä vaikuttaa myös käytettyjen autojen hintoihin, koska niitä ei muuten saa enää kaupaksi ellei hintaa laske houkuttelevalle tasolle.

Minulla on aikomuksena vaihtaa nykyinen V70 pois tässä jossain vaiheessa ja tarkoituksena on hankkia joku pieni, pienikuluinen ja halpa käytetty kottero tilalle. Mun työmatka lyheni reippaasti alkuvuodesta ja nyt ei tarvita perheessä enää kahta noin suurta autoa. Tähtäimessä on muutaman tonnin katiska, jolla pääsee sen parikymmentä kilometriä töihin ja takaisin. Jos autovero poistuu, niin ei ainakaan suurta tappiota tee ja vaikkei poistuisikaan, niin tuolla katiskalla ajaa niin pitkään kuin se kulkee ja vie sen sitten paalattavaksi. Sitten voikin osarimaksuista säästyneillä rahoilla ostaa uuden katiskan tilalle.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Kaivataan vinkkejä. Auto joka mulla on ollut käytössä poistuu muihin tehtäviin kuun vaihteessa, eli suhteellisen nopeasti olisi autolle tarvetta. Kriteereitä ei varsinaisesti ole. Merkillä, mallilla, vuosimallilla, vetotavalla, poltto-aineella tai vaihteistolla ei ole merkitystä. Ainoa mitä toivon on mahdollisimman pitkä leima, eli joko loppuvuodesta -14/alkuvuodesta -15 katsastettu. Hintaa saa olla satasista pariin tonniin. Eli halpaa ruoskaa etsin. Ajelen hyvin vähän työ-matkan lisäksi joka on n.30km/suunta pk-seudun kehiä pitkin.

Noilla "kriteereillä" nettiauto.com antaa niin paljon vaihtoehtoja, että on kuin etsisi neulaa heinien seasta. Japsien joukosta taitaa olla turvallisinta etsiä? Mites vanhemmat golfit, polot tai muut volkkarit/seatit jne? Eli, kaipailisin vinkkejä asiasta tietäviltä mihin sitä katseensa suuntaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaiketi se legendaarinen toyota corolla on se tylsin ja ihan luotettava vaihtoehto. Mutta itse suosittelisin A-mallin Focusta, pirun hyvä ajaa aina perus 1.6 100hp koneellakin, oli mm top gearin listalla ja syystä koska hydraulisestitehostettuohjaus on luokassaan maailman paras. Etsisin ruosteettoman yksilön jota on huollettu ajallaan. Itse myin muutama kuukausi sitten tuollaisen farmarin alle 2000 eurolla ja oli parhaita autoja millä olen ajanut, niin ja se legendaarinen ohjaus pieksi kaikki muut mitä olen ajanut, mm nykyiset uudemmat fiestat ja bmw:t jotka pilattu sähköisillä ohjaustehostimilla, molemmissa kuitenkin keskivertoa parempi sellainen mutta silti ei pärjää focukselle.

Tässä esimerkki:
Ford Focus 1.6-16 Ambiente 4d Juuri katsastettu JAKOPÄÄVAIHDETTU! Hyväkunto hyvin huollettu ilmastointi Rahoitus ilman käsirahaa Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto

Osta liikkeestä niin on kuluttajasuoja ja voit pahimmat viat korjauttaa jos ilmenee oston jälkeen jotain sellaista mitä et koeajolla ehdi huomata.

_
 

Veijari

Jäsen
Tuon hintaluokan autoissa ei kannata keskittyä tiettyyn merkkiin tai malliin vaan etsiä yksilöä. Hyvämaineisenkin auton saa pilalle huonolla ylläpidolla.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
@Siim72 Vedät riihikuivat tiskiin, ja poistut Saabin onnellisena omistajana. Tuolla on komea taittaa matkaa Kehäteillä: Saab 900 SE 2.0i 5d A J. katsastettu, seur. 26.6.2016 Hienokuntoinen! Viistoperä 1997 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuo kannattaa kiertää kaukaa. Automaattivaihteinen ilman turboa, mulla on valitettavasti kokemusta tuollaisesta Saabista. Uskomattoman laiska kiihtymään, ja bensaa kuluu helvetisti.
Muuten toki hyvä auto, jos ylläolevat ominaisuudet eivät haittaa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jep, parashan ne olisi repiä irti, mutta kun niihin on tottunut, näyttää auto helvetin tyhmännäköiseltä ilman niitä. Ei ole onneksi vielä poliisitkaan niihin puuttuneet. Revitään sitten irti kun käsketään.

Rullaat sivuikkunat alas katsastukseen mennessä ja ongelma katoaa sillä sekunnilla. Sivuikkunoita ei tarvitse olla tai lasinnostimien ei tarvitse toimia että auto menisi katsastuksesta läpi.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Rullaat sivuikkunat alas katsastukseen mennessä ja ongelma katoaa sillä sekunnilla. Sivuikkunoita ei tarvitse olla tai lasinnostimien ei tarvitse toimia että auto menisi katsastuksesta läpi.

"Talvella" sivuikkunat auki katsastushalliin sisälle, ei varmasti herätä minkäänlaista epäilystä katsastusmiehessä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös