Missäs tuollaiset Mazda-päivät näit?
Ihan kuule mazda.fi-sivuilla oli...
Missäs tuollaiset Mazda-päivät näit?
Jaa, eipä tullut mieleenikään katsastaa Suomen Mazda-sivuja, kun en ole autoa sieltä hankkimassa. Amerikan Mazda-sivuilta ei mitään Mazda-päiviä löytynyt. Mutta palaillaan asiaan ehkä ensi viikolla tai jo viikonloppuna toivottavasti koeajon jälkeen.Ihan kuule mazda.fi-sivuilla oli...
P.S. Hassua muuten, että Amerikassa Mazda 6:n saa alkaen 16 371 euroa (dollareista muutettuna), mutta Suomessa hinnat alkavat 27 755 eurosta. Tuossa on pieni ero...
Niin ikävää kuin se onkin, niin itselläni taitaa tulla pian tarve luopua rakkaasta Pökötistäni. Kysyisinkin jos joku osaisi heittää jonkinlaista hinta-arvioita kyseisestä kiesistä. Olisi kiva saada vähän rahaa taskuun tuon myymisestä. Eli auto on siis Peugeot 306 ja vuosimalli 1994.
Pystyykö joku näillä tiedoilla antamaan jonkinlaista pyyntihinta-arviota?
No, tutun Superbista meni se DPF ja se oli toista tonnia.
Onko se Suomessa missään määrin yleinen?
Tavallaan kiva, kun on uniikki auto, mutta toisaalta se pistää vähän miettimään, että miksi kukaan muu ei tätä 2014 vuoden Mazda 6 mallia osta. Onko se Suomessa missään määrin yleinen?
Tosiaan, näin jossain Mazdaa kutsuttavan Japanin Bemariksi. Ehkä tämä kutsumanimi on yleinenkin, en oikein tiedä, kun en ole Mazdaan kauhean paljon aikaisemmin tutustunut. Toistaiseksi se tuntuu oikein näppärältä autolta. Huomasin kyllä sen, mikä monessa arvostelussa todettiin, että tuulen ääni tulee aika kovaa läpi sivuikkunasta, ihan kuin ikkuna olisi jäänyt raolleen, kun nopeus nousee moottoritielukemiin. Mutta jos se on auton huonoin puoli, niin aika hyvin ovat asiat kuitenkin.Onhan tuo Mazdan sivuprofiili suora kopio BMW:stä, mutta se nyt ei yllätä ketään. Mitä isot edellä...
Onhan tuo Mazdan sivuprofiili suora kopio BMW:stä, mutta se nyt ei yllätä ketään. Mitä isot edellä...
Ja joo, omistan TSI-mottisen kulkineen. Toistaiseksi ehjä, väliöljynvaihdon toki tein. Sekään tuskin pelastaa jos siellä ketjussa on ns. kivat.
-99 Passat 1.8T. Öljynpainevalo syttyy pidemmän moottori-/maantiepätkän jälkeen seuraavassa rauhallisessa ajossa. Valo myös sammuu melko pian. Öljyä ei syö. Missä vika? Öljykorkin, kun avaa, niin puhaltaa ylipainetta, kuuluuko näin tapahtua?
Huohotin tukossa? Väljä motti? Kuun asento? Kertokaa, ken tietää.
Autohan oli sinun nimissä ja vakuutuksissa korjaamolla ollessa. Eli et päässy sitä käyttämään vaikka maksoit noista päivistä vakuutusmaksuja. Voit ottaa siis huolletta seisontapäivän korvaukset.Kertokaas fiksummat, kelle rahat kuuluvat seuraavassa tilanteessa: auto meni vaihtoon pienen lommon kera ja sovimme, että liike laittaa sen kuntoon pajallaan mun vakuutukseni piikkiin. Eli lommo tuli meidän käytössämme, ihan normaali juttu siis. Unohdin koko jutun, mutta nyt tuli kysely korjaamollaoloajan korvauksista, jotta mun pitäisi ilmoittaa tilinumeroni vakuutusyhtiölleni. Saisin siis rahaa. Mun vakuutuksista kulut on siis mennyt, mutta uusi auto mulla oli kuitenkin heti käytössäni. Juttelin jo myyjän kanssa, joka lupasi selvitellä asiaa. Syyllistynkö vakuutuspetokseen eli mestataanko minut verisesti, jos otan nuo rahat nyt vastaan?
Noniin, auto saatiin vihdoin pajalle ja sieltä takaisin. Nyt otettiin öljypohja irti ja oli kuulemma totaalisen täynnä paskaa. Sihti ja pohjan tiiviste vaihdettiin, puristuksen mitattiin ja nyt vastaavanlaisissa tilanteissa ei ole öljynpainevalo syttynyt.
Eli ei tässä nyt vaihtomoottoria olla metsästämässä eikä autoa kiertoon laittamassa.