Autoiluketju

  • 3 206 816
  • 18 538

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Olisko Golf tai Octavia huonoja vaihtoehtoja? Tai Seat Exeo?

No miksei, mutta noilla spekseillä esim. autotalli.com:sta löytyi tasan yksi Octavia ja sekin yli 10 vuotta vanha... Golfeja ja Seatteja ei ensimmäistäkään,

Edit, unohdin mainita, että tosiaan bensakoneella.
 

Särki

Jäsen
Nyt pitäisi sitten tietysti hankkia uusi auto tilalle ja hakusessa olisi sellainen n. 15k€ maksava perhefarkku, mielellään vielä alle 100 tonnia ajettu ja vähintään 1,6 koneella.

Eiköhän näillä kriteereillä löydy jos jonkinlaista vaihtoehtoa. 08-10 vuosimallin Focukset varmaankin halvimpia ja riittävällä perusvarustuksella kun uusi korimalli tuli 2011 markkinoille. Bensakoneista Avensista ja Mazda 6:sta löytynee tuohon haarukkaan, vähän isompia kuin Focukset mutta samalla pari vuotta vanhempia. Mazdat ruostuu ja Avensis on tylsä ja toimiva. Octaviaakin löytyy uudemmalla korimallilla (2009-), mutta kone on 1.4 (toki pesee yllämainittujen mallien 1.6 koneet mennen tullen), joten siinä mielessä en moista kriteeriä ymmärrä.
Nettiautosta voisi aloittaa, tarjontaa kyllä riittää.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Perjantaina yritti toinen auto tulla takakontista sisään ja seurauksena oletan auton menevän lunastukseen. Nyt pitäisi sitten tietysti hankkia uusi auto tilalle ja hakusessa olisi sellainen n. 15k€ maksava perhefarkku, mielellään vielä alle 100 tonnia ajettu ja vähintään 1,6 koneella. Käytännössä se siis lienee vähän uudempi Focus tai sitten joku vanhempi V50, ranskalaisiin en koske eikä nuo korealaisetkaan oikein houkuta. Oliko noille jotain järjellisiä vaihtoehtoja? Tai mitä nyt ylipäätään tuollaisella summalla voisi kuvitella hankkivansa tuosta hintaluokasta?

Nettiautoon laitoin pikaisesti toivomasi speksit ja sieltä tuli paljon volvoa, skodaa, ooppelia, mitsua ja toyotaa. Laitan vaikka alle mielestäni houkuttelevimmat.

Volvo V50 2006

Audi A4 2002

Audi A3 2006

Honda Accord (sport!) 2007

Volvo V70 2003
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Itse en kyllä pidä autoa alle 100 tkm ajettuna, jos mylly on vaihdettu ja muulla autolla ajettu yli 200 tkm.

Kappas perkelettä! Olisin itse vielä jotenkuten antanut noi vanteet anteeksi, mutta melkomoista kitkuttelua myyjältä tollanen ilmottelu. Pahoitteluni! (Sieltä löytyi muitakin V70:siä.)
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Itse en kyllä pidä autoa alle 100 tkm ajettuna, jos mylly on vaihdettu ja muulla autolla ajettu yli 200 tkm.

Tämä auto ei olisi kauaa myynnissä jos olisi todella Volleksi vain "sisäänajettu"


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
mutta kone on 1.4 (toki pesee yllämainittujen mallien 1.6 koneet mennen tullen), joten siinä mielessä en moista kriteeriä ymmärrä.

Saatan olla hakoteillä, mutta kun aikoinaan parilla 1.4:lla tuota motaria tarpeeksi ruuvannut, niin noiden kokemusten perusteella ei oikein iske. Vaikka niillä noissa nopeuksissa ihan mukavasti pärjäilee, niin bensatankissa alkaa pyörre käymään ja kulutukset kasvoivat.

Nettiautoon laitoin pikaisesti toivomasi speksit ja sieltä tuli paljon volvoa, skodaa, ooppelia, mitsua ja toyotaa. Laitan vaikka alle mielestäni houkuttelevimmat.

Kiitos näistä, olin näköjään omilla hauilla jotenkin pari ihan mielenkiintoista onnistunut missaamaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt pitäisi sitten tietysti hankkia uusi auto tilalle ja hakusessa olisi sellainen n. 15k€ maksava perhefarkku, mielellään vielä alle 100 tonnia ajettu ja vähintään 1,6 koneella. Käytännössä se siis lienee vähän uudempi Focus

Itse suosittelisin juurikin Focusta jos tilat riittävät, luotettava, tilava luokassaan, simppeli ja helppo auto, ei pitäisi olla isoja huolia. Moniin muihin vaihtoehtoihin verrattuna saat paljon nuoremman auton mikä on mielestäni iso asia.

Tässä yksi esimerkki vuodelta 2009 ja mittarissa 91tkm. 125 heppaa ja kelpo 7 litran yhdistetty kulutus.

Ford Focus 1.8 125 Trend Wagon Farmari 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

_
 
Viimeksi muokattu:

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Itse suosittelisin juurikin Focusta jos tilat riittävät, luotettava, tilava luokassaan, simppeli ja helppo auto, ei pitäisi olla isoja huolia.

Jep, ennen tuota kolaroitua autoa mulla oli -03 Focus ja olin siihen kyllä tosi tyytyväinen. Sen ajan Focuksissa oli noita ruostumisongelmia (ovet ja takaluukku) , mutta näissä uudemmissa ei ilmeisesti ole? Tuo vanha oli sillä 1.4 koneella ja se oli oikeastaan ainoa negatiivinen puoli ko. autossa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jep, ennen tuota kolaroitua autoa mulla oli -03 Focus ja olin siihen kyllä tosi tyytyväinen. Sen ajan Focuksissa oli noita ruostumisongelmia (ovet ja takaluukku) , mutta näissä uudemmissa ei ilmeisesti ole? Tuo vanha oli sillä 1.4 koneella ja se oli oikeastaan ainoa negatiivinen puoli ko. autossa.

A-malli tosiaan oli tekniikaltaan kestävä ja helppo huoltaa, ruoste oli ainoa ongelma. Olen ymmärtänyt että tuo B-mallikin jatkaa samaa hyvää linjaa, ruosteista en juurikaan ole kuullut, auto on modernimpi sisältä ja hiljaisempi. Ajotuntuma on pysynyt hyvänä, mikä ei ole tuossa hintaluokassa mikään itsestäänselvyys. Suosituin bensakone lienee se 115hp 1.6, mun mielestä vähän alitehoinen varsinkin jos kuljettaa tavaraa tai tekee retkiä koko perhe mukana.

Tuolta kannattaa tsekata keskusteluja:
Ford-Club Finland Etusivu
_
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
-99 Passat 1.8T. Öljynpainevalo syttyy pidemmän moottori-/maantiepätkän jälkeen seuraavassa rauhallisessa ajossa. Valo myös sammuu melko pian. Öljyä ei syö. Missä vika? Öljykorkin, kun avaa, niin puhaltaa ylipainetta, kuuluuko näin tapahtua?

Huohotin tukossa? Väljä motti? Kuun asento? Kertokaa, ken tietää.

Ei kuulu puhaltaa. Tuo on merkki siltä, että autosi huohottaa rajusti. Männänrengas/-renkaat jumissa niin pääsee palotilan paine kampikammioon. Se sitten ajaa öljyä pois, joka taas sytyttää painevalon.

Koneremonttia suunnittelemaan tai vaihtoehtoisesti vaihtomoottoria ostamaan. Kolmantena sitten se, että myyt autosi mahdollisimman nopeasti.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei kuulu puhaltaa. Tuo on merkki siltä, että autosi huohottaa rajusti. Männänrengas/-renkaat jumissa niin pääsee palotilan paine kampikammioon. Se sitten ajaa öljyä pois, joka taas sytyttää painevalon.

Koneremonttia suunnittelemaan tai vaihtoehtoisesti vaihtomoottoria ostamaan. Kolmantena sitten se, että myyt autosi mahdollisimman nopeasti.

Miksei öljymäärä ole kuitenkaan vähentynyt, jos kerran paineen pitäisi ajaa öljyä pois?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Miksei öljymäärä ole kuitenkaan vähentynyt, jos kerran paineen pitäisi ajaa öljyä pois?

Öljy ei palaudu normaalista kierrosta takaisin öljypohjaan, vaan jää ylös. Sitten kun kone sammutetaan, öljy laskeutuu alas. Tuo kertomasi öljyvalon syttyminen kertoo juuri tuosta. Kun kierrokset laskevat öljypumppu pyörii hitaammin ja silloin vähäisestä öljystä johtuen painevalo syttyy.

Vie auto huoltoon ja käske mitata puristuspaineet. Se kertoo, jos joku männistä vuotaa. Toki venttiili/venttiilit voivat vuotaa, joka pudottaa paineita.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Uutta 2014 Mazda 6:ta olen ajatellut, tosin Amerikan markkinoilta, mutta sellaisia löytyy näköjään Suomestakin. Jos jollakulla on jotain kokemuksia tai muuta tietoa ko. merkistä ja mallista (viime vuosilta), niin mielelläni lukisin näistä. Kiitoksia.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Öljy ei palaudu normaalista kierrosta takaisin öljypohjaan, vaan jää ylös. Sitten kun kone sammutetaan, öljy laskeutuu alas. Tuo kertomasi öljyvalon syttyminen kertoo juuri tuosta. Kun kierrokset laskevat öljypumppu pyörii hitaammin ja silloin vähäisestä öljystä johtuen painevalo syttyy.

Vie auto huoltoon ja käske mitata puristuspaineet. Se kertoo, jos joku männistä vuotaa. Toki venttiili/venttiilit voivat vuotaa, joka pudottaa paineita.

Ensi viikolla oli tarkoitus pajalle viedä ja ainakin sihti puhdistaa. Googlettelun mukaan sihdin paskaisuus aiheuttaa myös satunnaista öljyvalon syttymistä. Samalla kertaahan nuo paineetkin voi mittailla.

EDIT: Tänään kokeilin e91 320i -08 avata öljykorkkia ja se puhisi huomattavasti enemmän, räki jopa öljyä. Lieneekö sitten erilainen huohotussysteemin...
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole itse ostamassa, mutta velipoika painiskelee Superbin kanssa. 2010, 240tkm, 2-litainen diesel DSG. Onko kellään kompetenssia kommentoida, itse en osaa muuta sanoa kuin että Superbista kyllä tykkään...

Edit: Meinaan siis, että onko tuo pommi noilla kilometreillä. Tykästyi hintaan.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ensi viikolla oli tarkoitus pajalle viedä ja ainakin sihti puhdistaa. Googlettelun mukaan sihdin paskaisuus aiheuttaa myös satunnaista öljyvalon syttymistä. Samalla kertaahan nuo paineetkin voi mittailla.

EDIT: Tänään kokeilin e91 320i -08 avata öljykorkkia ja se puhisi huomattavasti enemmän, räki jopa öljyä. Lieneekö sitten erilainen huohotussysteemin...

Toki aivan eri kone mutta mulla on samanikäinen 318i eikä sieltä kyllä kuulu mitään puhinaa tai räkimistä, kun öljykorkin avaa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Uutta 2014 Mazda 6:ta olen ajatellut, tosin Amerikan markkinoilta, mutta sellaisia löytyy näköjään Suomestakin. Jos jollakulla on jotain kokemuksia tai muuta tietoa ko. merkistä ja mallista (viime vuosilta), niin mielelläni lukisin näistä. Kiitoksia.

Sama auto, lanseerattiin Härmään helmikuussa tänä vuonna (koneet taitaa olla Yenkkilässä ainakin osittain eri tavaraa kuin Euroopassa?) eikä sitä varmaan kannata liiemmälti vertailla vanhoihin, täysin uusi mallihan tuo...

Kauneus on tietty aina katsojan silmässä, mutta onhon tuo hemmetin hyvän näköinen iso auto ja tekniikkaa löytyy vaikka mitä (bensa & diesel / manuaali ja automaatti jne.). Päästöt ja kulutus ovat tuohon kokoluokkaan tosi alhaiset ja Hesarikin tuon kesällä testasi => tuon kokoluokan autoista suoritti toimittajan (T.Turkula) vakio-testilenkin piheimmin ikinä.

Ei muuta ku menet kokeilemaan ja kerro tänne miltä tuntui?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
En ole itse ostamassa, mutta velipoika painiskelee Superbin kanssa. 2010, 240tkm, 2-litainen diesel DSG. Onko kellään kompetenssia kommentoida, itse en osaa muuta sanoa kuin että Superbista kyllä tykkään...

Edit: Meinaan siis, että onko tuo pommi noilla kilometreillä. Tykästyi hintaan.

Pitäis tietysti tietää vähän enemmän ku ajetut kilometrit, mutta en menis kyllä suoralta kädeltä pommiksi haukkumaan. Kahdella tutulla on ollut Superb, joskin molemmat bensakoneella ja vähemmillä kilsoilla, eikä mitään sen kummempaa ilmennyt. Yleensä noi markettivolkkarit tuppaa kestämään.

edit. Perkkels! Mun kaveri ajaa taksia juurikin diesel-superbilla. Nään sen huomenna. Varmaan osaa sanoa yhtä sun toista kun on sitä jo parisen vuotta ajellut. Kerron ylihuomenna.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kiitos. Näin olisi tarkoitus tehdä tänä viikonloppuna. Yritän muistaa laittaa kommentteja tänne jossain vaiheessa jos projekti etenee.

Siellähän näyttää olevan jotkut "Mazda Päivät" menossa, josko saisit kovan tarjouksen?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
En ole itse ostamassa, mutta velipoika painiskelee Superbin kanssa. 2010, 240tkm, 2-litainen diesel DSG. Onko kellään kompetenssia kommentoida, itse en osaa muuta sanoa kuin että Superbista kyllä tykkään...

No, tutun Superbista meni se DPF ja se oli toista tonnia. Onkohan tuossa uudemman sukupolven DSG? Vanhemmista meni sitä megtroniikkaa ja se on 2500€ keikka. Mut siinäpä ne sitten onkin. Velipojalla on 1.8TSI, 60 000 veivattu -09. Peilin vilkku on hajonnut, ei mitään muuta.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Siellähän näyttää olevan jotkut "Mazda Päivät" menossa, josko saisit kovan tarjouksen?
Missäs tuollaiset Mazda-päivät näit? Ajatuksena on liisata, ja Mazdan weppisaitin tarjous on $2000 käteismaksu alkuun ja sitten $219 kuussa kolmen vuoden ajan. Ei kuulosta kovin pahalta, ja joku dealeri jo sanoi, että he voivat antaa vielä paremman tarjouksen. Joten näillä aseilla kai sitten mennään katsomaan...
 

Masentaja

Jäsen
Volkkari on tänäpäivänä yksi suurimmista riskihankinnoista autojen saralla. Ketjukoneista paukkuu jakopäät ja dsg-askit paukkuu. Varsinkin TSI-koneita kannattaa vältellä, oisko ollut 1.4 pahin. Tuttavalla poksahti 70tkm ajetusta Polosta jakopää, pata uusiksi, loppulasku 10k€ josta maahantuoja/autoliike maksoi 2/3 mutta kuulemma jonkun verran meinaa vituttaa. Google kyllä kertoo melko surullista tarinaa kun viittii haeskella, vw:n nykyisestä laadusta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Skodasta puheen ollen, alkoi keski-ikäistä miestä lapsettaa. Kävin koeajamassa uuden Octavia RS:n, bensakoneella ja automaattivaihteistolla, ja on se käsittämättömän lystikäs mutta napakka peli tuohon hintaan. Antoi itsestään pirteämmän ja luonteikkaamman vaikutelman kuin esmes Alfa Romeo Giulietta, vaikka sitä tykeintä sporttiversiota en ole edes koettanut. Käyttöominaisuuksiltaan Skoda on tietysti ihan toista luokkaa.

Superbin kävin joskus koeajamassa myös, mutta jostakin syystä koen kuskinpaikan siinä ahtaaksi, johtuen niukasta ja epämukavasta oikean jalan tilasta. Ikään kuin keskikonsoli hinkkaisi jalkaa kipeästi. Ainakaan manuaalivaihteisena en Superbia tuosta syysät ottaisi millään, vaikka suurin osa noista myydään muutenkin DSG:llä.

Skoda RS:n ja monien muidenkin Skoda-mallien toimitusaika on vaan tällä hetkellä helvetin pitkä. Ei kuulemma mitään toivoa saada alle neljän kuukauden, todennäköisesti menee 5-6 kk.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös