toisaalta sillä ei ole mitään merkitystä, kun katteet ovat ihan eri. Chrysler Neon ja Chrysler PT Cruiser tulivat about yhtä kalliiksi valmistaa, PT Cruiser maksoi vähintään kolmanneksen enemmän -> se oli muutaman vuoden erittäin hyvä tuote valmistajalle. Tällä hetkellä autonvalmistus on mennyt niin paljon eteenpäin, ettei ole enää tarvetta sen tyyppisille projekteille, mikä oli esim. Autoeuropa-tehtaan projekti, vaan pystytään tuomaan samaa tekniikkaa ulos hyvin erilaisissa kuorissa. Silloin jos pystytään brändäämään jotain tuotteita niin että saadaan niistä suuri kate niin se on järkevää. Citroënin DS-sarja on yksi esimerkki tästä ja mitä tulee Miniin niin sen valmistusmäärät ovat ylittäneet odotukset ja se on ollut erittäin kannattavaa liiketoimintaa. Mallisarjahan laajenee nyt koko ajan uusilla malleilla.
Perusmalleilla tehdään helposti tappiota. Ei siis ihme, että Opelkin tuo Mokka jne. mallit markkinoille, koska tekivät viime vuonna ensimmäisellä puoliskolla 939 euroa tappiota per auto, PSA 789 euroa. Massavalmistajista kannattavin oli Chrysler, joka teki 1436 euroa voittoa, joka tosin kalpenee melko lailla, kun verrataan Porscheen, jonka voitto per auto oli 16826 euroa.