Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 501
  • 19 022

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kiitos msg pikaisesta vastauksesta.



Eli teen auton haltijan kanssa kauppakirjan ja lähetän sen (kauppakirjan, en haltijaa) sitten rahoitusyhtiölle?

Sinuna soittaisin kyllä ihan ensimmäisenä rahoitusyhtiöön ja kysyisin miten haluavat homman hoidettavan. Joskus on käynyt niinkin että koko kauppasumma maksetaan sinne, tilittävät erotuksen asiakkaalle ja sinulle tulee paperit.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tai maksat koko summan haltijalle ja hän on velvoitettu välittömästi suorittamaan tuon loppuvelan maksun.

On velvoitettu, mutta käytännössä mistä tiedän, että hän maksaa? Helpoin olisi marssia rahoitusyhtiön konttoriin, mutta käsittääkseni Svealla ei ole konttoreita ihan lähimain.

Sinuna soittaisin kyllä ihan ensimmäisenä rahoitusyhtiöön ja kysyisin miten haluavat homman hoidettavan.

Näin tein. Juuri noin, että kauppakirja lähetetään heille ja, kun saavat loppusumman velasta, niin lähettävät tarvittavat dokumentit (ilmoitusosan ainakin) minulle.

Kai ne kertoo velan jäljellä olevan määränkin minulle, vai miten homma toimii? Periaatteessahan nuo eivät kovin julkisia tietoja liene, mutta kun käytännössä kyseinen velka kuitenkin siirtyisi minun maksettavaksi, niin asia on tietenkin toinen. Pitänee soittaa uudemman kerran.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
On velvoitettu, mutta käytännössä mistä tiedän, että hän maksaa? Helpoin olisi marssia rahoitusyhtiön konttoriin, mutta käsittääkseni Svealla ei ole konttoreita ihan lähimain.



Näin tein. Juuri noin, että kauppakirja lähetetään heille ja, kun saavat loppusumman velasta, niin lähettävät tarvittavat dokumentit (ilmoitusosan ainakin) minulle.

Kai ne kertoo velan jäljellä olevan määränkin minulle, vai miten homma toimii? Periaatteessahan nuo eivät kovin julkisia tietoja liene, mutta kun käytännössä kyseinen velka kuitenkin siirtyisi minun maksettavaksi, niin asia on tietenkin toinen. Pitänee soittaa uudemman kerran.


Kyllä ne kertoo sen loppuvelankin, ainakin jos se myyjä on mukana kuviossa.

Tuo maksuhan luonnistuu aika luontevasti marssimalla kimpassa mihin tahansa pankin konttoriin tai vaikka iPadilla siinä myytävän auton etupenkillä. Kyllä siihen varmasti keinot löytyy.

Rahoitusyhtiöissäkin on ihmisiä töissä, joten aina noi jollain tapaa on saatu kikkailtua. Vaatii toki täysijärkisen henkilön myös molemmille puolille kaupankäyntiä. Nythän me jo tiedetään, että ainakin toinen teistä on tällainen henkilö?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Nythän me jo tiedetään, että ainakin toinen teistä on tällainen henkilö?

Joo, kyllä se myyjä vaikutti ihan älykkäältä...

Ja joo, soitin toistamiseen rahoitusyhtiöön ja kyselin vähän tarkempia ohjeistuksia. Totesi saman mikä täällä on todettu eli jäljellä oleva velka on pienempi kuin kauppahinta. Sen puoleen ei siis ongelmaa.

Kyllä nykyajan ihmisten elämä on tehty monimutkaiseksi.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä kysymys sopisi melkein tyhmien kysymysten ketjuunkin, mutta olen menossa tammikuussa ensimmäistä kertaa katsastamaan omaa autoani.

Joten onko molemmat mittaukset, obd- ja pakokaasumittaus, pakolliset 2006 vuonna valmistuneen auton määräaikaiskatsastuksessa?

Ihan vaan etten mene kenenkään katsastusmiehen kusetettavaksi ja ota kaikkia mahdollisia mittauksia...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Joten onko molemmat mittaukset, obd- ja pakokaasumittaus, pakolliset 2006 vuonna valmistuneen auton määräaikaiskatsastuksessa?

Jep, kyllä on.

Jossain korjaamollakin esim korjauksen yhteydessä tehty mittaus käsittääkseni myös käy, jos ei vain ole liian vanha. Nyt ei kuitenkaan sitä taida olla.

Rahaa katsastuksen hinnassa säästät parhaiten varaamalla katsastusaikasi netistä ja välttämällä A-Katsastusta, joka taitaa olla kallein ainakin pk-seudulla. Mä käyn itse joko K1-Katsastajilla tai Helppokatsastuksessa.
 

scholl

Jäsen
On velvoitettu, mutta käytännössä mistä tiedän, että hän maksaa? Helpoin olisi marssia rahoitusyhtiön konttoriin, mutta käsittääkseni Svealla ei ole konttoreita ihan lähimain.

Minä menisin pankkiin haltijan kanssa. Olisitte tehneet etukäteen kauppakirjan ja siellä pankissa sinä maksaisit x euroa haltijalle, josta katsot, että hän maksaa y euroa rahoitusyhtiölle. Ainoa ongelma on se, että jos on eri pankissa tili ja myyjällä ei ole tilillään rahaa niin silloin voit maksaa suoraan rahoitusyhtiöön. Myyjä voi näyttää sinulle, mitä se rahoitusyhtiöstä saatu lappu näyttää, paljonko sitä maksettavaa on. Se ei ole suoraan se jäljelläoleva pääoma, vaan laskevat jotain korkoja jne. Toki se on mahdollista hoitaa päätteelläkin, jos tapaatte esim. jommankumman työpaikalla tms. paikassa, jolloin pankkiin ei tarvitse mennä. Tosin joissain tileissä voi olla rajoituksia sen suhteen, paljonko verkkopankista saa maksaa.

OBD- ja pakokaasumittaukset voi teettää melkein millä tahansa bensikselläkin, jolla on joku korjaamo. Ne ovat voimassa muistaakseni 3kk.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Joten onko molemmat mittaukset, obd- ja pakokaasumittaus, pakolliset 2006 vuonna valmistuneen auton määräaikaiskatsastuksessa?

Ihan vaan etten mene kenenkään katsastusmiehen kusetettavaksi ja ota kaikkia mahdollisia mittauksia...

Korjaamolla otetut todistukset kelpaavat konttorille hyvin. C/O-mittaus on voimassa 3kk ja OBD-mittaus kuukauden. Monesti nuo on korjaamoilla halvempia. Ja tuo OBD-mittaus kannaattaa melkeinpä teettää ainakin etukäteen. Monesti ohjainlaitteella saattaa olla tallentuneita koodeja, joilla ei ole minkään valtakunnan vaikutusta mihinkään, mutta silti näkyy testissä. Ja niin kauan kun testissä tulee joku koodi, tulee myös automaattisesti hylky ja uusintanäyttö.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
207.. ..lupaan antaa tarkempaa raporttia sen jälkeen(, jos muistan).
Palataan asiaan, kun nyt on aikaa. Tuo kyseinen 207 alkaa lähennellä vitsiä vikojen suhteen. Ajoin itse noin 15km (pohjantietä) ja voin käsi raamatulla (en usko raamattuun, mutta kuitenkin) vannoa ettei tuohon autoon kannata koskea. Ei kyllä varmasti nukahda rengasmelun takia ja lisäksi koko ajan syttyy joku merkkivalo jostain viasta (alle 30tkm ajettu auto). En ole varma että kuinka alusta toimi, koska koko ajan oli ohjelmaa sen verran ettei tuollaisin "epäolennaisuuksiin" kerennyt keskittyä.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jatketaan. Tuli itsekin vaihdettua autoa ja nyt alla on VW Golf farkkuna (2.0 tdi 140hp). Sen verran on heräänyt kysymystä tuosta, että onkohan autossa joku sähkövika vai kenties ominaisuus, kun tavaratilan valo ei syty koskaan silloin kuin pitäisi. Syttyy siis muutaman minuutin myöhässä. Liekköhän kyseessä joku ominaisuus vai ongelma?

Hienoa huomata henkistä kasvua itsessä kypsällä iälläkin. Olen aina pitänyt hieman turhamaisina tyyppejä, jotka tekevät automaatista numeroa, mutta onhan se rehellisesti sanottuna aivan helvetin hyvä. Nyt sen tajuaa, kun sillä on ajanut yli 20km (=4tkm).
 

Fordél

Jäsen
Hienoa huomata henkistä kasvua itsessä kypsällä iälläkin. Olen aina pitänyt hieman turhamaisina tyyppejä, jotka tekevät automaatista numeroa, mutta onhan se rehellisesti sanottuna aivan helvetin hyvä. Nyt sen tajuaa, kun sillä on ajanut yli 20km (=4tkm).

Ihan samaa mieltä. Olin pitkään sillä mielellä, että hitto kyllä minä nyt sentään vaihteita jaksan vaihtaa. Nyt kun on automaatilla alla n. 40tkm, ei ole enää paluuta manuaaliin. Ehdottomasti näillä kilometreillä ja muutenkin ihan ehdottomasti paras ratkaisu.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä kanssa eka automaatti auto ja kilsoja 25t eikä hirveästi valittamista. Ajossa helppo ja mukava. Ainoa mikä hieman häiritsee on se että mielestäni se vaihtaa liian aikaisin pienemmälle. Koneessa on vääntöä kyllä ja tuntuu että juuri kun turbon pitäisi tulla kunnolla mukaan niin laatikko vaihtaa pienemmälle. Manuaallilla en vielä tuossa tilanteessa vaihtaisi. Mutta kaikkiaan positiivinen keksintö.
 

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Farkku + 3 turvaisuinta

Tarttis ideoita tuollaiseen komboon. Perheenlisäystä tulossa keväällä ja Almeraan ei enään mahduta =).
Lapset 3 ja 6v ja keväällä siis yksi kaukalo mukaan. Vanhin ei hirveen kauaan enään istuimessa istu, eli koroke varmasti riittää.

Eilen käytiin tsekkaamassa Toyota Avensista ja pirun kiva peli, mutta ei tonne kyllä oikeen mahdu kolmea istuinta tai edes kahta istuinta + yhtä aikuista.

Millään en haluaisi lähtee "tila-auto" linjalle.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Tarttis ideoita tuollaiseen komboon. Perheenlisäystä tulossa keväällä ja Almeraan ei enään mahduta =).
Lapset 3 ja 6v ja keväällä siis yksi kaukalo mukaan. Vanhin ei hirveen kauaan enään istuimessa istu, eli koroke varmasti riittää.

Eilen käytiin tsekkaamassa Toyota Avensista ja pirun kiva peli, mutta ei tonne kyllä oikeen mahdu kolmea istuinta tai edes kahta istuinta + yhtä aikuista.

Millään en haluaisi lähtee "tila-auto" linjalle.


Skoda Superb, Hyundai i40 ja Peugeot 508 varmaan autoja, joilla voisi olla mahdollisuuksia täyttää tämä tarve. Muut farkut menevätkin sitten täysin överiksi, luokkaan 5-bemu tai Audi A6, joita ei pysty kenellekään omia rahojaan käyttävälle suosittelemaan.

Itse noista valitsisin varmaankin Hyundain. Siihen saa pirun kivasti herkkuja verrattuna samanhintaisiin kilpailijoihin. On myös parhaan näköinen vaihtoehto.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tarttis ideoita tuollaiseen komboon. Perheenlisäystä tulossa keväällä ja Almeraan ei enään mahduta =).
Lapset 3 ja 6v ja keväällä siis yksi kaukalo mukaan. Vanhin ei hirveen kauaan enään istuimessa istu, eli koroke varmasti riittää.

Eilen käytiin tsekkaamassa Toyota Avensista ja pirun kiva peli, mutta ei tonne kyllä oikeen mahdu kolmea istuinta tai edes kahta istuinta + yhtä aikuista.

Millään en haluaisi lähtee "tila-auto" linjalle.
Skoda Superb? Et maininnut mitään hintarajaa tai että onko uusi vai käytetty...mutta tuossa pari nettiautosta napattua:

Farmarina ovat kalliita:
Skoda Superb Combi 2,0 TDI CR DPF 170 Comfort Farmari 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Skoda Superb 2.0 TDI CR DPF Elegance DSG Autom. Farmari 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Sedania onkin sitten joka lähtöön tarjolla:

Myydään Skoda Superb - Nettiauto
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tarttis ideoita tuollaiseen komboon. Perheenlisäystä tulossa keväällä ja Almeraan ei enään mahduta =).
Lapset 3 ja 6v ja keväällä siis yksi kaukalo mukaan. Vanhin ei hirveen kauaan enään istuimessa istu, eli koroke varmasti riittää.

Jos tosissaan pitää kolme istuinta taakse mahtua, en jaksa uskoa, että mihinkään farkkuun noita kunnolla saa sullottua. Muutenkin on melko epämukava lastailla ja purkaa autoa tuollaisella setillä. Tietysti istuimia ja kaukaloita on monenlaisia.

Suosittelisin kuitenkin lähtemään sille tila-auto -linjalle
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Jos tosissaan pitää kolme istuinta taakse mahtua, en jaksa uskoa, että mihinkään farkkuun noita kunnolla saa sullottua. Muutenkin on melko epämukava lastailla ja purkaa autoa tuollaisella setillä. Tietysti istuimia ja kaukaloita on monenlaisia.
Juurikin kävi ystäviemme suurperhe kylässä ja kolme lastenistuinta (yksi vain koroke) meni hyvin meidän E-farmarin takapenkille. Tärkeintähän tuossa on sivuleveys penkin tasolla, jota S212ssa on yli 5 senttiä enemmän kuin Suberbisssa. Tuo Suberb ei ole hyvä valinta, jos haluaa kaikki lapset taakse istumaan - jalkatilaa on, mutta auto on kapea (ja meluisa).
 

scholl

Jäsen
Muut farkut menevätkin sitten täysin överiksi, luokkaan 5-bemu tai Audi A6, joita ei pysty kenellekään omia rahojaan käyttävälle suosittelemaan.

Miksei? Kyllä itse olen ainakin olen siinä näkökulmassa, että nimenomaan omilla rahoilla ne autot pitää ostaa. Sitten jos varsinkin isoissa firmoissa annetaan työsuhdeautoja niin ne voivat olla jotain Fiat 500 tyyppisiä, jotta saadaan se firman rahojen haaskaus kuriin. Henkilö voi silloin ajaa vapaa-ajan ajonsa omalla autollaan ja ostaa juuri niin hyvän auton kuin haluaa. Itse olen ajanut hyvin paljon kilsoja 5-sarjan Bemulla, enkä ymmärrä, miksei sitä voi suositella omoilla rahoillaan ostaville. Tiedän paljon ihmisiä, jotka ovat niitä omilla rahoillaan ostaneet, eivätkä ole olleet kovin tyytymättömiä. Se on suosittu automalli.
 

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tosissaan pitää kolme istuinta taakse mahtua, en jaksa uskoa, että mihinkään farkkuun noita kunnolla saa sullottua. Muutenkin on melko epämukava lastailla ja purkaa autoa tuollaisella setillä. Tietysti istuimia ja kaukaloita on monenlaisia.

Suosittelisin kuitenkin lähtemään sille tila-auto -linjalle

Ei niitä pakko ole taakse saada, toki voi laittaa esim. kaukalon eteen ja toinen aikuinen + turvaistuin+korokeistuin taakse.
Tosisaan tuo vanhin kundi sen pituinen (122cm) että sen puolesta menis tolla korokkeella hyvin.

Tois sivuleveys riittäisi aika monessa farkussa, mutta kun istuimet on "kuppimaiset" niin jää turhaan leveyttä käyttämättä.

Tosiaan oma halu ois niin kova saada pelkkä farkku ja muutaman vuoden päästähän tilanne on sitten se että yksi turvaistuin+koroke ja vanhin menee jo pelkillä vöillä.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Miksei? Kyllä itse olen ainakin olen siinä näkökulmassa, että nimenomaan omilla rahoilla ne autot pitää ostaa. Sitten jos varsinkin isoissa firmoissa annetaan työsuhdeautoja niin ne voivat olla jotain Fiat 500 tyyppisiä, jotta saadaan se firman rahojen haaskaus kuriin. Henkilö voi silloin ajaa vapaa-ajan ajonsa omalla autollaan ja ostaa juuri niin hyvän auton kuin haluaa. Itse olen ajanut hyvin paljon kilsoja 5-sarjan Bemulla, enkä ymmärrä, miksei sitä voi suositella omoilla rahoillaan ostaville. Tiedän paljon ihmisiä, jotka ovat niitä omilla rahoillaan ostaneet, eivätkä ole olleet kovin tyytymättömiä. Se on suosittu automalli.

Ei tähän kai pitäisi vastata, mutta vastaanpa kuitenkin.

Omilla rahoilla tai pankin rahoilla. Mulle käy kumpikin. Kumpikin myös käsittääkseni edistää kansantaloutta?
Firmojen rahanhaaskaukseen liittyvän osion Fiat 500-esimerkkeineen jossain määrin allekirjoitan. Tuossa on ihan järkevä ajatus taustalla.
Ja sitten tuohon omat rahat->esim 5-sarjan Bemu. Tarkoitin käytännössä, että kenenkään taviksen (jollainen sinä et ole) ei kannata siihen rahojaan lyödä. Sillä alkaen 55000? hinnalle saa jo vastinetta paljon muualtakin. En pidä 3 tai 5-sarjan Bemuja hinta-laatusuhteeltaan millään tapaa suosittelun arvoisina autoina, pahoittelut siitä.

Kaltaisesi 21,8 BMI:n omaava sosiaalisesti lahjakas ja varakas sinkkumies saisi mielestäni myös ostaa jonkin ihan muun auton, kuin 5-bemun. Esim. joku Porsche tai coupe-Bemu voisi olla itseni valinta, jos olisin Schollin saappaissa (tai kiiltävissä nahkakengissä). Valintansa kullakin, mutta itse en voi kenellekään suositella omilla rahoillaan Bemun ostamista. Amis-ikäluokan vanhat Bemut ovatkin juttu erikseen. Niitä en suosittele edes vihamiehilleni.

Hyviä autojahan nuo silti ovat, ei siinä mitään. Ja jos ei ole rahasta kiinni, niin ei muuta kuin ostamaan.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Jeep

Osaisiko joku palstalaisista neuvoa ja onko kokemusta, millaisia autoja Jeepit noin yleisesti ovat laadultaan ja luotettavuudeltaan? Onko kyseessä jenkkien Fiat vaiko bemari? Minkälaisia mallikohtaisia eroja noilla on, erityisesti heidän SUV puolen tarjonnassa(Grand Cherokee, Laredo, Limited, Commander, patriot...) Onko noista joku malli parempana ja laadukkaampana pidetty kuin toiset?

Wrangler on aina itseä ulkoisesti viehättänyt ja siitä olen jotain selvää jo ottanutkin. Kyseessähän ei ole millään mittarilla kyse 'hyvästä käyttöautosta' mutta miten nuo muut Jeepin mallit?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Osaisiko joku palstalaisista neuvoa ja onko kokemusta, millaisia autoja Jeepit noin yleisesti ovat laadultaan ja luotettavuudeltaan? Onko kyseessä jenkkien Fiat vaiko bemari? Minkälaisia mallikohtaisia eroja noilla on, erityisesti heidän SUV puolen tarjonnassa(Grand Cherokee, Laredo, Limited, Commander, patriot...) Onko noista joku malli parempana ja laadukkaampana pidetty kuin toiset?

Wrangler on aina itseä ulkoisesti viehättänyt ja siitä olen jotain selvää jo ottanutkin. Kyseessähän ei ole millään mittarilla kyse 'hyvästä käyttöautosta' mutta miten nuo muut Jeepin mallit?

Onko tarkoitus hankkia uusi vai käytetty? Eihän noita amerikkalaisia autoja yleensäkään ole tunnettu mitenkään erityisen laadukkaana tai hyvin tehtynä, ja käsittääkseni Jeep on vielä sieltä huonommasta päästä laadullisesti. Ainakin on ollut yleensä kaikissa vikatilastoissa yms. aika lailla kärkipäässä. Ei ole niin pajoa kokemusta että tietäisin sanoa eri mallien välisistä eroista, jokaisessa lienee kuitenkin omat ongelmansa. Sitä italialaista veneen moottoria (3.1 diesel) olen kuullut haukuttavan oikein erityisesti joten sitä ainakin kannattanee välttää. Ainakin Cherokeessa/Grand Cherokeessa tuota on käytetty. Bensakoneet kai on ihan kestäviä joskin vanhanaikaisia ja siksi isoruokaisia.

Tuota Wrangleria olen itsekin mielinyt ja paria ehdokasta kävin joskus katsomassa, ja tein sellaisen huomion että ainakin jos vähän vanhempaa meinaa niin melkein kannattaa itse tuoda/tuottaa se rapakon takaa. On nimittäin aika herkkiä ruostumaan ja taitaa suurin osa suomessa myytävänä olevista olla jo aika lahoja. Nuokin katsomani yksilöt oli ihan hirveässä kunnossa koriltaan. Ja kun tuota mallia on valmistettu pitkään niin siinä on ehtinyt olemaan keulalla jos jonkin näköistä tekniikkaa kun omistajakin on tainnut useampaan kertaan vaihtua, niistä mottori-/vaihdelaatikkocomboista kannattaa ottaa selvää ennen ostoa. Ainakin jossakin 90-luvun alun mallissa muistaakseni oli joku Renaultin vaihdelaatikko jota kannattaa viimeiseen asti välttää. Ja noissa Wranglereissa on Jeeppimiehet suositelleet sitä isompaa kutoskonetta jossa tehon ja kulutuksen suhde on huomattavasti parempi kuin neloskoneessa. Tämä siis sen vanhemman mallin kohdalla jossa on vielä AMC:n moottorit, en tiedä onko sinulla meininki hankkia uutena vai sitten vähän vanhempi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös