Autoiluketju

  • 3 315 150
  • 19 009

Outsider

Jäsen
Damn, jos ovat menneet kolauttelemaan. No, vaihtoautossa on vaihdettuna 3,5% pelleistä, joten jos ne ajattelivat, että vaihdetaan sitten yksi yhteen.

Tulisi jo!

Todennäkösesti vaan paperihommista kiinni myyjäliikkeen/maahantuojan välillä. Välillä tuntuu, että joissain paikoissa yksinkertasistakin hommista on pakko tekemällä tehdä hankalaa. Eiköhän noi kolaroitujen autojen kolaroimattomana myymiset ole enemmän jobbarien hommia, joten siitä en jaksaisi olla kauhean huolissani.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Todennäkösesti vaan paperihommista kiinni myyjäliikkeen/maahantuojan välillä. Välillä tuntuu, että joissain paikoissa yksinkertasistakin hommista on pakko tekemällä tehdä hankalaa. Eiköhän noi kolaroitujen autojen kolaroimattomana myymiset ole enemmän jobbarien hommia, joten siitä en jaksaisi olla kauhean huolissani.
Jees, näin on. Soittelin eilen kaverille, ja hän selvitti juuri noita ostolupia sun muita, Nissan kun ei anna lupaa auton luovutukselle ennen maksua ja myyjäliike ei maksa ennen kuin vaihtoautovarasto on sopiva, ja ostavat mun auton sisään tjsp. Oli hän tuon mulle sanonut jo aiemmin, mutta en sitä silloin tajunnut oikein, ja eilen jutellessamme muistin, että tästä oli puhetta jo tilausta tehdessä.

No, nyt auto seisoo varusteltuna ja valmiina liikkeessä. Kävin kauppareissun yhteydessä tuijottelemassa sitä lasin läpi, mutta alkoi vain harmittaa enemmän. Jos se jo ensi viikolla lohkeisi.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Mikähän hitto mun -01 Almeraa vaivaa? Viime viikolla siihen vaihdettiin sytytyspuola ja nyt se on alkanut herjaamaan koodia P0420 - 'Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)'. Siihen liittyen on tullut aivan kauhea nykiminen. Kylmänä auto ei oireile, mutta lämpimänä pätkii niin paljon, että kaupunkiajosta ei tule mitään. Yli 80 km/h jos ajaa niin ilmeisesti ilmavirta jäähdyttää mottia sen verran, että auto ei pahemmin töki.

Tänäänkin se sammui pari kertaa kun kierroslukumittari veivaa ihan miten sattuu. Jokseenkin ärsyttävää ajella kun pitää koko ajan miettiä mistä pääsisi kotiin mahdollisimman vähillä risteyksillä.

Voisin huomenna vähän lukea jännitteitä ECM:stä jos vaikka selviäisi jotain. Ainoa ongelma on etten tiedä missä hitossa se ECM sijaitsee. Lisäksi taidan puhdistaa ilmamassamittarin ja vaihtaa ilmansuodattimen. Saa nähdä mitä tästäkin projektista tulee kun en ole aikaisemmin tehnyt mitään huoltoja millekään autolle. Muutenkin olen aika huono käytännön asioissa - ja kyllä, olen insinööri :)
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Eiköhän noi kolaroitujen autojen kolaroimattomana myymiset ole enemmän jobbarien hommia, joten siitä en jaksaisi olla kauhean huolissani.

Tästä on jo aikaa reilut 10 vuotta aikaa, mutta kerrotaan silti. Mutsi tilasi uuden auton ja toimitus venyi ja venyi. sovittu neljä viikkoa taisi muuttua kolmeksi kuukaudeksi. Enivei, auto lopulta tuli, mutta ei tuoksunut "normaalille uudelle autolle" vaan vahvasti jollekin kemikaalille ja ilmastointi puhalsi pientä valkoista jauhetta auton sisälle. Autoliike kiisti kaiken ja sanoi tämän olevan normaalia. Ääni kellossa muuttui kun auton hanskalokerosta löytyi lappu "kemikaalivaurio". Asia saatiin lopulta sovittua (uusi auto tehtaalta ja mukava kompensaatio), mutta tosiaan merkkiliike yritti tuota myydä uutena autona, vaikka loppuselvityksen mukaan auton päälle oli satamassa tipahtanut joku kemikaalisäkki, jonka takia auto oli mm. maalattu uudelleen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Onko kukaan ajellut uusilla 1-sarjan Bemuilla? Firman autopolitiikka mennyt täysin nihilistiseksi päästörajijen kohdalta, joten BMW on lähes ainoa vaihtoehto. Toki 3-sarjan 318d tai jopa 5-sarjan 520d menee noihin raameihin, mutta 3-sarjassa ei vielä kait ole noita uusia motteja ja 5-sarja alkaa menemään jo liian kalliiksi. Siis uuden mallin 1-sarjalainen on varteenotettava vaihtoehto. Joko 120d tai 118d automaattilaatikolla. Kokemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko pääkaupunkiseudulla tai kehyskunnissa jotain paikkaa, mistä voisi haeskella Opeliin varaosia halvemmalla hinnalla kuin merkkiliikkeestä? Motonet ei ole oikea vastaus, koska siellä oli tässä tapauksessa tarjolla vain eioota. Tai onko jotain romuttamoja, mistä voisi romutukseen menevistä autoista poimia talteen yhtä ja toista hyödyllistä?
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko pääkaupunkiseudulla tai kehyskunnissa jotain paikkaa, mistä voisi haeskella Opeliin varaosia halvemmalla hinnalla kuin merkkiliikkeestä? Motonet ei ole oikea vastaus, koska siellä oli tässä tapauksessa tarjolla vain eioota. Tai onko jotain romuttamoja, mistä voisi romutukseen menevistä autoista poimia talteen yhtä ja toista hyödyllistä?

Eiköhän about jokainen varaosaliike käytä samoja tukkureita, joista osia tilaavat. Hyllyssä ei taida olla juurikaan mitään. Omasta tutusta korjaamosta on kaikki tarpeelliset osat löytyneet aina huoltoihin ja korjauksiin täällä maallakin päivän varotusajalla. Romikselta ei kannata mitään hakea, ovat nuo uudetkin osat sen verran halpoja. Esim. B-Omegan takajarrulevy 32€/kpl.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Romikselta ei kannata mitään hakea, ovat nuo uudetkin osat sen verran halpoja. Esim. B-Omegan takajarrulevy 32€/kpl.
Kyllähän se ihan osasta riippuu mistä kannattaa hakea. Esimerkiksi auton ovikin sen verran maksaa että mieluummin sitä etsiskelee romiksilta ja myyntipalstoilta kuin menee tilaamaan piirimyyjän tiskiltä uuden. Tämä toki jo uransa ehtoopuolella oleviin autoihin joilla on lähinnä käyttöarvoa jäljellä.

Vaikka et suoraan kirjoittanutkaan että jarrulevyt pitäisi hakea romikselta niin vertaus huvitti. Aika nuuka tee-se-itse mies saa olla jos jarrulevytkin hakee romuttamolta. Maksoi sitten uudet paljon tai vähän... :) Nuo suoraan turvallisuuteen ja/tai ajettavuuteen (puslat, tukivarret jne.) kannattaa kuitenkin hankkia uusina. Vaikka sitten tarvikevaraosina.

Itse olen kerran ostanut vilkun viiksen purkaamolta. Sellainen voipi olla yllättävän kallis varaosatiskillä. Romikselta sai 15 eurolla.


Viherpuiston Ruoskalle:

Opelin varaosista ei ole minullakaan tietoa. Yllättävää ettei Motonetillä ole. Onkohan kyseessä sellaiset osat joista ei ylipäätään ole sitten tarvikeversioita tehtykään? Omaan merkkiin (BMW) saa Motonetistä aika hyvin varaosia vaikka auto onkin jo vanha (-86) harrastepommi.

Biltemassa on kai jonkin verran kulutusosia tarjolla useisiin merkkeihin. Kannattaa ainakin tsekata. Laadusta en sano mitään.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kehä III:sen varressa Muuralan ja Kauklahden välissä oli joskus muinoin Opel-varaosia myyvä liike. Mahtaako olla enää hengissä? Umpion ainakin muistan sieltä hakeneeni silloin kun joskus kauan aikaa sitten Opeleita omistin.

Ja Autovahinkokeskus Juvanmalmillakin tuli tutuksi siihen aikaan, kun viitsi/joutui autolle jotain itse tekemään.

Niin ja Tattarisuo ja Sulantie Tuusulassahan olivat ainakin joskus täynnä autopurkaamoja. Mahtaako vieläkin olla?
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viherpuiston Ruoskalle:

Biltemassa on kai jonkin verran kulutusosia tarjolla useisiin merkkeihin. Kannattaa ainakin tsekata. Laadusta en sano mitään.

Tarkoitinkin lähinnä, ettei kannata ensimmäisenä sinne marmoritiskille kävellä osia kyselemään, vaan tilaa osat jostakin Fixus, Osaset tai muusta vastaavasta paikasta. Ei tarvitse haahuilla hyllyrivistöjen välissä, vaan osat tulee helposti ja halvalla. Asennuksenkin kanssa tulee yleensä halvemmaksi kuin merkki-osilla.

Minua huvittaa romikselta osien hakeminen, jos osat saa hyllystäkin.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Minua huvittaa romikselta osien hakeminen, jos osat saa hyllystäkin.

Minä hain taannoin astraani tuulilasinpyyhkijänmoottorin romikselta, hinta oli reilut 100€ halvempi, kuin halvin varaosaliikkeistä löytyvä sopiva malli.
Se nyt on tietty ihan oma asia, mitä haluaa mistäkin maksaa...
 

Colin Hunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko pääkaupunkiseudulla tai kehyskunnissa jotain paikkaa, mistä voisi haeskella Opeliin varaosia halvemmalla hinnalla kuin merkkiliikkeestä? Motonet ei ole oikea vastaus, koska siellä oli tässä tapauksessa tarjolla vain eioota. Tai onko jotain romuttamoja, mistä voisi romutukseen menevistä autoista poimia talteen yhtä ja toista hyödyllistä?

Jos täältä ei löydy, niin sitten ei löydy mistään: Automuovi.OY.KEM
Vielä kun pyydät puhelimeen Järvisen niin homma hoituu varmasti.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Minä hain taannoin astraani tuulilasinpyyhkijänmoottorin romikselta, hinta oli reilut 100€ halvempi, kuin halvin varaosaliikkeistä löytyvä sopiva malli.
Se nyt on tietty ihan oma asia, mitä haluaa mistäkin maksaa...
Joo, itse olen hankkinut ilmastoinnin kompressorin romikselta, säästöä tuli reilut 200€.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Lämmityksestä

Auto alkaa olla valittuna, mutta vielä keskustellaan myyjän kanssa viimeisimmistä väännöistä. Pöydällä on kaksi tarjousta, toinen lohkolämmittimellä + sisäpistokkeella, toinen Webastolla. Hintaeroa tarjouksilla on noin 1300 euroa.

Lohkolämmitin on tuttu, joten ei siitä sen enempää. Kun talviajosta suuri osa on 2 km päiväkotiin -> 15 km töihin -> 3 km lounaalle -> 3 km lounaalta takaisin -> 15 km päiväkotiin -> 1 km kotiin, on selvää ettei tuo lohkolämmitin lämmitä autoa miellyttävään kuntoon. Tai lämmittää, mutta kun 1.9 TDI -kone antaa lämpöä vasta kun ajomatkaa on takana vartti, auto on käytännössä aina kylmä kun sen johdosta irrottaa.

Mutta mites Webaston käyttäjät? Kun ajomatkat on pääosin noin lyhyitä, syökö Webasto akun pitäessään minua ja autoa lämpimänä? Automyyjä suositteli kaveriksi jotain "akkuvahtia", joka varmaan tarkoittaa siis akkulaturia. Onko kokemuksia? Mikä lienee sähkönkulutus - toisaalta riittänee että sen töissä lataa päivällä?
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Auto alkaa olla valittuna, mutta vielä keskustellaan myyjän kanssa viimeisimmistä väännöistä. Pöydällä on kaksi tarjousta, toinen lohkolämmittimellä + sisäpistokkeella, toinen Webastolla. Hintaeroa tarjouksilla on noin 1300 euroa.

PA-lämmitin tosiaan tuhoaa akun aika nopeasti jos ajomatkat ovat lyhyitä. Itse akkuhan ei älyttömän kallis ole, mutta onhan se aika ikävää muutenkin sinä aamuna kun auto ei lähdekään käyntiin. Itselläni on Mondeossa Eberin PA-lämmitin ja akkulaturi, joka lataa akkua silloin kun auto on tolpassa kiinni. Sähköä laturi ei paljoa kuluta ja tosiaan esim. työpaikalla on kätevä ladata. Tuohan siis toimii aina kun pistoke on paikoillaan. Varaustilaa se kontroloi siinä mielessä että se siirtyy ylläpitolataukseen kun akku on täynnä.

Laturi maksoi muistaakseni reilut 100e, joten kovin kallis varuste ei ole kyseessä. Lämmittimen jälkiasennushinta ei taida kauaksi heittää tuosta 1300e:sta, joten voihan sen laittaa myöhemminkin jos ei heti halua. Kannattaa varmistaa, että hinta sisältää ohjaimen jossa on ajastusmahdollisuus. Ilman sitä käyttömukavuus putoaa paljon ja jälkeenpäin sen asennuttaminen maksaa useamman satasen.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mutta mites Webaston käyttäjät? Kun ajomatkat on pääosin noin lyhyitä, syökö Webasto akun pitäessään minua ja autoa lämpimänä? Automyyjä suositteli kaveriksi jotain "akkuvahtia", joka varmaan tarkoittaa siis akkulaturia. Onko kokemuksia? Mikä lienee sähkönkulutus - toisaalta riittänee että sen töissä lataa päivällä?

Minulta meni jatkuvasti akku tyhjäksi muutaman viikon Webastokäytön jälkeen, kun pidin aamuisin päällä puoli tuntia. 15 minuuttia ei syö akkua tyhjäksi, mutta kovalla pakkasella ei ole auto mitenkään mahdottoman lämmin vartissa.

Työmatkani on lyhyt, n. 15 minuuttia ja auto sitikka C5, jossa on pirusti kaikkia sähkötoimisia lisävarusteita. Siinä oli jo valmiiksi vakiota isompi akku, mutta ei silti oikein tunnu riittävän, kun ei kerkiä latautumaan kunnolla.

Niinpä minulla on sellainen kannettava lisäakku, jolla voi jysäyttää lisää voimaa varsinaiseen akkuun. Toimii kyllä, mutta kun sen saa tyhjäksi, pitää sitä ladata pirun pitkään täyteen. Kerran oli kumpikin tyhjiä, ja kun piti saada auto äkkiä liikkeelle, jouduin soittamaan hinausauton antamaan lisävirtaa.
 

kyllvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, EA-Sports, Perttulan Riento RY
Kun talviajosta suuri osa on 2 km päiväkotiin -> 15 km töihin -> 3 km lounaalle -> 3 km lounaalta takaisin -> 15 km päiväkotiin -> 1 km kotiin, on selvää ettei tuo lohkolämmitin lämmitä autoa miellyttävään kuntoon. Tai lämmittää, mutta kun 1.9 TDI -kone antaa lämpöä vasta kun ajomatkaa on takana vartti, auto on käytännössä aina kylmä kun sen johdosta irrottaa.

Mutta mites Webaston käyttäjät? Kun ajomatkat on pääosin noin lyhyitä, syökö Webasto akun pitäessään minua ja autoa lämpimänä? Automyyjä suositteli kaveriksi jotain "akkuvahtia", joka varmaan tarkoittaa siis akkulaturia. Onko kokemuksia? Mikä lienee sähkönkulutus - toisaalta riittänee että sen töissä lataa päivällä?

Webaston käytössä on yksi "nyrkkisääntö", jos käytät Webastoa 15min. niin aja saman verran. Lyhyillä ajomatkoilla kylmillä keleillä akun virta loppuu aika nopeasti. Akun virranvastaanottokyky on pakkasella todella huono.

Defalta esim löytyy kiinteästi asennettava akkuvaraaja, eli akun lataus tapahtuu samalla verkkokaapelilla, kuin käyttäisi Defan lohkolämmitintä.

Viime talvena alkoi eteläsuomessakin yleistymään akun lämmitin, joka toimii akun omalla virralla täysin automaattisesti. Akun ympärille laitetaan lämmitysvastus joka lämmittää akkua, kun lämpötila laskee tietyn tason alle.
Akku pystyy "lämpimänä" ottamaan virtaa vastaan auton omalta laturilta ihan erilailla kun "kylmä" akku. Tuo on oikeasti aika pätevä laite...
 

rpeez

Jäsen
Auto alkaa olla valittuna, mutta vielä keskustellaan myyjän kanssa viimeisimmistä väännöistä. Pöydällä on kaksi tarjousta, toinen lohkolämmittimellä + sisäpistokkeella, toinen Webastolla. Hintaeroa tarjouksilla on noin 1300 euroa.

Lohkolämmitin on tuttu, joten ei siitä sen enempää. Kun talviajosta suuri osa on 2 km päiväkotiin -> 15 km töihin -> 3 km lounaalle -> 3 km lounaalta takaisin -> 15 km päiväkotiin -> 1 km kotiin, on selvää ettei tuo lohkolämmitin lämmitä autoa miellyttävään kuntoon. Tai lämmittää, mutta kun 1.9 TDI -kone antaa lämpöä vasta kun ajomatkaa on takana vartti, auto on käytännössä aina kylmä kun sen johdosta irrottaa.

Hetkinen, siinä on siis sisätilan pistoke? Mikset ajattele käyttää sisätilan lämppäriä? Silloinhan auton sisätilat on kyllä matkallasi ihan lämpimät, vaikka kone aika kylmä onkin.

Huomaa, että VW:n (siitä ilmeisesti on kyse) 1.9TDIssä on autossa itsessäänkin lisälämmittimet; vanhemmissa on vesitilassa oleva "tulpat" (jotka ei paljon auta), uudemmissa ilmakanavassa oleva sähköinen PTC-elementti. Tuo PTC-elementti kyllä lämmittää ilmaa jo ennenkuin moottori on lämmin. Tosin se on vaan sellaista kädenlämpöistä ennenkuin kone lämpenee, mutta auttaa kyllä pitämään sisätilanlämmittimellä hankitun lämmön.

On tuo ajoprofiili kyllä silti aika epäsopiva dieselille, ilmeisesti tulee muuta ajoa paljon kun ei bensa-auto ole kiikarissa?
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Hetkinen, siinä on siis sisätilan pistoke? Mikset ajattele käyttää sisätilan lämppäriä? Silloinhan auton sisätilat on kyllä matkallasi ihan lämpimät, vaikka kone aika kylmä onkin.
...
On tuo ajoprofiili kyllä silti aika epäsopiva dieselille, ilmeisesti tulee muuta ajoa paljon kun ei bensa-auto ole kiikarissa?

Ei ole vielä sisätilanpistoketta, mutta jos tyydyn tuohon lohkolämppäriin niin sitten laitan sen siihen lisäksi. Mutta oman kokemuksen mukaan tuo sisätilanlämmittimellä diesel-auton lämmittäminen on ihan turhaa. Auto jäähtyy sillä aikaa kun lapset lastaa sisään (eli ovet ovat auki minuutin pari) ja kun TDI-moottori alkaa puskea lämpöä vasta vartin ajon jälkeen, ei tuo sisätilanlämmitin mitään auta. Sulattaahan se lumet ikkunoista ja jos yksin lähtisi liikenteeseen pitkälle ajomatkalle, hoitaisi lämmitin asiansa, mutta ei minun käytössä.

Profiili on talvisaikaan tuo, mutta kesällä tulee pitkiäkin reissuja. Ja talvisinkin viikonloppuisin, kun nuo sukulaiset asuvat kaukana. Kilometrejä tulee noin 30 000 ja laskin kyseisellä automallilla kipurajan olevan noin 19 400 km:n kohdalla dieselin kannattavuudessa. Edellyttäen että dieselin-bensan hintaero on 0,20 euroa eikä dieselvero muutu.

Niin ja auto on Opel Vectra.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Edellyttäen että dieselin-bensan hintaero on 0,20 euroa eikä dieselvero muutu.

Hiukanhan nuo muuttuu, eli aika tarkkaan noin: Dieselin hinta nousee ensi vuonna 13 snt/ litra. Bensiini n. 3 snt / litra ja ajoneuvovero painonmukaan verotettavilla ajoneuvoilla nousisi noin. 50 EUR / Vuosi.
Käyttövoimavero sen sijaan dieseleille tippuu noin 80-100€/vuosi.
Halvemmaksi se nokivasaralla ajelu siis edelleen tulee.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nonniinas, nyt on Juke kehissä. Perjantaina vein Jazzin pois ja sain viikonlopuksi ajoon Mitsu ASX:n, Juken tyylisen citymaasturin. Aika hyvä maantieajossa muuten tuo, todella vakaa ja tasainen kyyti.

Tänään lopulta muutaman viikon odottelun jälkeen saatiin lopulta paperit väsättyä Jukesta, ja nyt auto möllöttää pihalla. Mittarissa 15 km. On se huikeaa, kun edellinen uusi auto on melkein kymmenen vuoden takaa. Auto itsessään ei mikään erityinen ominaisuuksiltaan ole, ok perusvarustelu, nissanmainen pehmeä ohjaus ja kulmikkaat vaihteet, mutta ulkonäkö on jees, suorituskyky ok ja värikin sattui lopulta oikein hyvin kohdilleen. Kyseessä on hyvin hyvin tummanruskea metalliväri. Kuulostaa pahalta, mutta on aika viileä luonnossa.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Tässä pitäis kartottaa taas auton vaihtoa.
Yksi asia mistä en luovu on DSG-vaihteisto.
Nyt on menossa jo kolmas auto putkeen missä on DSG.

Passat MultiFuel kiinnostaisi ihan uutuuden viehätyksen vuoksi, mutta järkeä siinä ei taida pahemmin olla? Huoltovälikin on tiheämpi kuin nykyisessä autossa.
 

Aina Pata

Jäsen
Työsuhdeautoa, ehkä, ottamassa. Speksit: neliveto, automaatti, bensa, vakkari ja hinta kaikkine kuluineen on jäätävä alle 60ke.

Tällä hetkellä näyttää Audilta, olen jotenkin jumissa noissa. Kai sitä muitakin vois harkita, hyviä ehdotuksia kellään?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Tiguaniin taitaa saada reippaasti varusteita ja silti hinta jää alle kuudenkympin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Työsuhdeautoa, ehkä, ottamassa. Speksit: neliveto, automaatti, bensa, vakkari ja hinta kaikkine kuluineen on jäätävä alle 60ke.

Tällä hetkellä näyttää Audilta, olen jotenkin jumissa noissa. Kai sitä muitakin vois harkita, hyviä ehdotuksia kellään?

Meneekö 325xi tuohon hintahaarukkaan, uskoisin että olisi pätevä vaihtoehto. Itse ajelen 330xd:llä ja en keksi mikä auto ylipäätänsä voisi olla tuota parempi vaihtoehto kompakteissa neliveto autoissa. Kulutuskin vain noin 7 litraa sadalla vaikka tehoa ja vääntöä löytyy riittämiin.
Itsekin olin bensaa hakemassa mutta vääntö vei mennessään kun bemarin diiseliä testasin ja pieni kulutuskaan ei haittaa. Pieni kulutus kompensoi käyttövoimaveron. Bemarin ahtamattomat bensakoneet vääntää paljon ylempää kuin diiselit joten järkevässä arkiajossa ei juuri hyvää vääntöä pääse hyödyntämään.



_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös