Autoiluketju

  • 3 191 505
  • 18 516

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miten muut palstalaiset ovat ratkaisseet vastaavan kaltaisia kuljetusongelmia? Saa myös suoraan antaa automalli vinkkejä, hakusessa 2004- käytetty, ilman tarkkaa hintarajausta.

Tiedän erään tapauksen, joka ratkaisi vastaavan Renaultilla. Peräovista laitettiin koirat sisään, eli olivat rakentaneet / asentaneet kahdelle koiralle häkit. Keskiovesta päästiin takapenkeille ja tavarankuljetustilaan (joka sijaitsi siis koirahäkkien ja takapenkin välissä). Oheisen linkin autosta poiketen tuota takimmaista penkkiriviä ei siis ollut.

Tavaratilassa oli kuulemma kuljetettu esim. pientä mönkijää. Ilmeisesti takapenkkejä oli vain kaksi tai sitten niissä oli pikakiinnitys(/-irrotus)mekanismi.

Pakettiautosta saa tuollaisen myös. Silloin lapsi kulkee luonnollisesti etupenkillä. Ymmärtääkseni Opelin Vivaro ja Nissanin Primastar ovat samoja autoja hiukan eri himmeleillä kuin tuo Renault.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Olihan yllätys kun vein tänään Volkkaria sen ensimmäiseen katsastukseen. Hylkyhän sieltä tuli päästöjen perusteella. Hiukan olin ihmeissäni että miten voi kolme vuotta vanhan auton päästöt olla jo nyt sitä luokkaa, ettei tulee leimaa. Raja on 1,5 ja paras tulos oli 1,88. Katsastusmies kertoi homman olevan vielä aika yleistä noissa 1.9TDI koneissa.

No nyt sitten viikolla auto Laakkoselle. Puhelimessa lupasivat taikoa lukemat siihen malliin että leima tulee. Rahaa en aio kyllä antaa sinne euroakaan. Silti kyllä hieman ihmetyttää ja kuume auton vaihtamisesta saa lisää tuulta alleen.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kannattaa joskus ajaa muullakin kuin 1.9tdi:n legendaarisella alaväännöllä niin ei ole ongelmia päästöjen kanssa. Sama vika oli porukoiden 220cdi-mesessä, tosin oli innokas katsastusmies ja viitsi huudatella autoa pihassa sen verran että sai just ja just rajoihin menevät lukemat.

Ko. pirssi on vielä automaatti joka vain pahentaa tilannetta.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tiedän erään tapauksen, joka ratkaisi vastaavan Renaultilla.

Tiedän useita tapauksia, joissa ko. Renault Traffic seisoi enemmän korjaamon pihassa kuin oli ajossa. Eli en voi suositella. Kokemusta sekä 2,5 litraisesta että 1.9 litraisesta turbodieselistä. Hintahan Renussa on/oli houkuttava, mutta kuinka moni on ostanut yhden Traficin jälkeen toisen?
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Tiedän useita tapauksia, joissa ko. Renault Traffic seisoi enemmän korjaamon pihassa kuin oli ajossa. Eli en voi suositella. Kokemusta sekä 2,5 litraisesta että 1.9 litraisesta turbodieselistä. Hintahan Renussa on/oli houkuttava, mutta kuinka moni on ostanut yhden Traficin jälkeen toisen?

Kokemusta sekä Opel Vivarosta että Nissan Primastarista, enkä voi suositella kumpaakaan kenellekään. Molemmat tosin oli 1.9-koneella, Nissan tehokkaammalla versiolla. Muistaakseni ainakin Opelin tarina pitäisi löytyä tästä ketjusta mutta voin toki kertoa lisää yksityisviestillä, jos kiinnostaa.
 

Fordél

Jäsen
Suksiboksi on myös sangen kätevä ja hyvällä boksilla ei välttämättä tartte edes noin isoa autoa.

Onko muuten porukalla kokemuksia siitä kuinka paljon suksiboksi lisää kulutusta? Toki vaihtelee autoittain ja ajotavan mukaan, mutta onko heittää jotain kokemuksia? Puhuttaneen jostain deseistä satasella?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko muuten porukalla kokemuksia siitä kuinka paljon suksiboksi lisää kulutusta? Toki vaihtelee autoittain ja ajotavan mukaan, mutta onko heittää jotain kokemuksia? Puhuttaneen jostain deseistä satasella?

Minä muistan joskus lukeneeni jotain arvioita 0,5-1 litran välillä sataselle.
 

Waldemar

Jäsen
Onko muuten porukalla kokemuksia siitä kuinka paljon suksiboksi lisää kulutusta? Toki vaihtelee autoittain ja ajotavan mukaan, mutta onko heittää jotain kokemuksia? Puhuttaneen jostain deseistä satasella?

0,5L lisäsi Thulen leveä mutta matala suksiboksi kulutusta. Autona farmari Citroen C5 2,2L Diesel
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ulkomaalainen kaverini korjautti autonsa pakarin mielestäni ihan ok pajalla, tai ainakin mun autoni ne ovat värkänneet joka kerta kuntoon. Nyt kuitenkin on niin, että joku paikka falskaa. Kaveri kyseli multa, että minkähänlaiset velvoitteet Suomessa näissä hommissa on, ja sanoin, etten nyt aivan tasan tarkkaan tiedä, mutta varmasti joku pykälä sitoo tehdyn tuon laatua. Varmistin nyt kotona kuluttajaviraston sivuilta, että näin on. Nyt utelen vielä, että onko olemassa jotain sudenkuoppaa, johon korjaamo saattaa vedota, ja joka mun kannattaisi varmistaa kaveriltani ennenkuin menemme vinkumaan korjaamolle asiasta?

Tässä vielä sivu, jota lueskelin, jos joku muu asiaa pähkii: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/korjaaminen-ja-huolto/virhe-korjaustyossa/
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Nyt utelen vielä, että onko olemassa jotain sudenkuoppaa, johon korjaamo saattaa vedota, ja joka mun kannattaisi varmistaa kaveriltani ennenkuin menemme vinkumaan korjaamolle asiasta?

Jos on asiallinen korjaamo, niin kyllä pitäisi ilman mutinoita takuuseen mennä tuo korjaus, kun näytätte selkeästi, ettei työ ole tehty niinkuin pitäisi. Jos taas ovat jotain hanttapuleja, niin keksivät varmasti niitä sudenkuoppia ja silloin vain yhteys kuluttaja-asiamieheen.

Aina tietysti kannattaa olla asiallinen ja vähän vittuuntuneen oloinen, niin eivät edes ajattele rupeavansa vedättämään :P
 
Tiedän useita tapauksia, joissa ko. Renault Traffic seisoi enemmän korjaamon pihassa kuin oli ajossa. Eli en voi suositella. Kokemusta sekä 2,5 litraisesta että 1.9 litraisesta turbodieselistä. Hintahan Renussa on/oli houkuttava, mutta kuinka moni on ostanut yhden Traficin jälkeen toisen?

Kävin noin kuukausi sitten katsastamassa autoni ja kun tilaisuus tarjoutui niin tenttasin tietenkin katsastusmiestä innokkaasti; eniten vikoja löytyy juurikin ranskalaisista pakuista (erityisesti Renault), joten täältä vahva varoituksen sana kirjoittajalle joka sellaista mahdollisesti harkitsee. Eräs kaveri on muuten ajellut muutaman vuoden uudehkolla Fiatin pakulla ja sitäkin suosittelen välttämään. Kyseinen koppi on tuonut enemmän murheita elämään kuin naiset yhteensä.

Mitä tulee uusien autojen vikoihin, niin samainen katsastusmies kertoi lukuisista uusien Fiatien ongelmista. Asiakkaat lähestulkoon suuttuvat kun ensimmäisessä katsastuksessa ilmenee jo hylkäyksen aiheuttavia vikoja.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Puhuin tossa aikoja sitten kun pikkuveli haki "tehokasta autoa" niin päätyi sitten Seatin Leoniin, Delta-autosta alle 200 euron käsirahalla suht vähän ajettu ja sopivan hintainen auto löydettii.

Oli mukavinta palvelua pitkään aikaan mistään autoliikkeestä heti alusta asti, ei väkisin yritetty vääntää mitään ja esim koeajo mahikset olivat loistavat.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
MB- ja BMW-henkiset hox hox! Pitäisi ostaa iso dieselfarmari, vaihtoehtoina tällä hetkellä n. 1998-2003 mallinen MB E300TDT tai BMW 530d. Tehoa ja tilaa pitää siis olla. Yksinkertainen kysymys; Kumpi on parempi auto? :)

Väyryset tyypillisesti ruostuvat herkästi mutta toisaalta olen kuullut että Bemuissa on paaljon teknisiä vikoja.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
MB- ja BMW-henkiset hox hox! Pitäisi ostaa iso dieselfarmari, vaihtoehtoina tällä hetkellä n. 1998-2003 mallinen MB E300TDT tai BMW 530d. Tehoa ja tilaa pitää siis olla. Yksinkertainen kysymys; Kumpi on parempi auto? :)

Väyryset tyypillisesti ruostuvat herkästi mutta toisaalta olen kuullut että Bemuissa on paaljon teknisiä vikoja.

Jos tilaa haet, niin Mersu. Ajo-ominaisuuksiltaan menee sarjaan: Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Eli ajettavia kumpikin. Kunhan muistaa ettei uudella autolla ole liikenteessä.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Nissan PickUp 2,5tdi 4x4 vm.99 ilmeistyi pihaan ja nyt pitäisi alkaa käyttöönottohuoltoa tekemään. Vaihdan tietysti kaikki öljyt ja suodattimet jne jne. mutta kuulemma autossa pitäisi olla rasvanippoja alustassa. Montako nippaa pitää löytää ettei jää yksikään rasvaamatta? Jos jollain on nippelitietoa ko. autosta niin kiitollisena otan vastaan. Siis tyyliin: laita laatikkoon yli merkin öljyä, muuten ei vitonen saa tarpeeksi öljyä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Jos tilaa haet, niin Mersu. Ajo-ominaisuuksiltaan menee sarjaan: Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Eli ajettavia kumpikin. Kunhan muistaa ettei uudella autolla ole liikenteessä.

Jos Mersu on äiti ja BMW tytär, niin olen jotenkin siinä käsityksessä, että suurin osa tykkää enemmän tyttärestä. Ei Mersu koskaan ole tainnut olla kuuluisa mistään ihmeellisen erinomaisesta ajettavuudesta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ei Mersu koskaan ole tainnut olla kuuluisa mistään ihmeellisen erinomaisesta ajettavuudesta.

Itselläni on hyvin rajoittunut kokemus kummastakin, mutta sen verran kuitenkin, että uskallan väittää Mersun olevan ihan samalla viivalla Bemarin kanssa. Se on sitten makuasia, että kummasta tykkää enemmän, mitään kovin kummoisia eroja tuskin löytää.

Taitaa olla sitten enemmän Bemari/Mersu -bokserit jalassa, jos voi väittää jommankumman olevan jotenkin parempi kuin toisen.
 

Veijari

Jäsen
Jos on kaksi eri automerkkiä samalla viivalla lopullista valintaa tehdessä, kannattaa päätös tehdä autoyksilön kunnon, varustelutason ja hinnan, ei keulalogon perusteella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos on asiallinen korjaamo, niin kyllä pitäisi ilman mutinoita takuuseen mennä tuo korjaus, kun näytätte selkeästi, ettei työ ole tehty niinkuin pitäisi. Jos taas ovat jotain hanttapuleja, niin keksivät varmasti niitä sudenkuoppia ja silloin vain yhteys kuluttaja-asiamieheen.

Aina tietysti kannattaa olla asiallinen ja vähän vittuuntuneen oloinen, niin eivät edes ajattele rupeavansa vedättämään :P
Noin sitä hälle kertoilin ja vielä nuo varmistamani asiat päälle. Olisin mennyt mukaan myös paikanpäälle, mutta kaveri halusi hanskata tilanteen itse. Saa nyt nähdä, kuinka lopulta käy.
---

Yksi tuttu naisihminen on etsimässä uutta tai uudehkoa autoa. Yksi hänen spekseihinsä mahdollisesti täsmäävistä autoista olisi Seat Ibiza farkku 1.2 TSI-koneella ja Copa-varustelulla. Tuo on nyt jonkinlaisessa kamppiksessa 295 euron käsirahalla ja 295 euron kuukausierällä. Mietin vain, että miten tuossa riittää potku ohituksissa yms. tilanteissa, kun mukaan ladataan kolme muksua ja mökkikamat. Eihän se varmasti mikään raketti ole, mutta käsittääkseni nuo TSI-koneet ovat lukemiansa kovempia juttuja. Polttoaineenkulutus ei ainakaan päätä huimaa tuolla koneella.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vääntöhän noissa TSI-koneissa on kohdallaan joten sinänsä pieniltä tuntuvien hv-lukujen ei kannata antaa hämätä. Että kyllä sillä varmaan ohi pääsee jos muuten haluaa uuteen Seatiin panostaa. Jälleenmyyntiarvo ja luotettavuus ovat omissa mielikuvissani olleet miinusta Seatin suhteen, mutta koska omia kokemuksia ei ole niin en lähde sen enempää arvostelemaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisi ollut kiva kokeilla, mutta ei ollut kilvissa yhtään autoa liikkeessä. Ihan kiva pikkuauto mielestäni, ja tuo Copa-varustelu toi siihen vähän ekstraa. Itse asiassa mielessäni käväisi oman Jazzin päivittäminen, mutta aika turhaa se olisi, koska uutuudenviehätyksen jälkeen ei noilla paljon eroa ole.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Yksi tuttu naisihminen on etsimässä uutta tai uudehkoa autoa. Yksi hänen spekseihinsä mahdollisesti täsmäävistä autoista olisi Seat Ibiza farkku 1.2 TSI-koneella ja Copa-varustelulla. Tuo on nyt jonkinlaisessa kamppiksessa 295 euron käsirahalla ja 295 euron kuukausierällä. Mietin vain, että miten tuossa riittää potku ohituksissa yms. tilanteissa, kun mukaan ladataan kolme muksua ja mökkikamat. Eihän se varmasti mikään raketti ole, mutta käsittääkseni nuo TSI-koneet ovat lukemiansa kovempia juttuja. Polttoaineenkulutus ei ainakaan päätä huimaa tuolla koneella.

Pitäisi riittää, tuossa 1,2 litraisessakin TSI-vehkeessä on enemmän vääntöä kuin isossa osassa 1,6 - 1,8 litraisissa vapaastihengittävissä vehkeissä. Tuolla koneella olevaa autoa itsekin vajaa kuukausi sitten meinattiin, mutta lopulta päädyimme 1,4 TSI koneella olevaa esittely-Leoniin. Normi-Ibizassa ainakin takajalkatilat olivat todella ahtaat, farkusta ei käryä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, koeistuin autoa, kun ajamaan ei päässyt, ja eihän siellä kokoistani ukkoa kyyditettäisi ilman valitusta ainakaan pidempää matkaa. Perhe, jolle tuo olisi tulossa, ei vaadi aivan yhtä paljon korkeutta, ja keskipituinen naisihminen ratissa tarkoittaa enemmän jalkatilaa takapenkin teinille. No, heitin vinkin tuosta eteenpäin, itsepähän ratkoo pulmansa.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Jos on kaksi eri automerkkiä samalla viivalla lopullista valintaa tehdessä, kannattaa päätös tehdä autoyksilön kunnon, varustelutason ja hinnan, ei keulalogon perusteella.

Juuri näin. Tai siis itseasiassa en osta kumpaakaan em. autoista vaan valinta kallistunee W124-malliseen yksilöön, sattui löytymään aika helmi. On kokemusta tuosta korimallista parin auton verran ja nytkin on lainassa 200D jossa on mittarissa 894000km, kestää!
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Joo, koeistuin autoa, kun ajamaan ei päässyt, ja eihän siellä kokoistani ukkoa kyyditettäisi ilman valitusta ainakaan pidempää matkaa. Perhe, jolle tuo olisi tulossa, ei vaadi aivan yhtä paljon korkeutta, ja keskipituinen naisihminen ratissa tarkoittaa enemmän jalkatilaa takapenkin teinille. No, heitin vinkin tuosta eteenpäin, itsepähän ratkoo pulmansa.

Fabiaa käytiin kanssa katselemassa, siinä omilla penkkisäädöillä (190cm/120kg) jäi takapenkiläiselle huomattavasti enemmän jalkatilaa vrt. Ibiza.

Tuo Ibizan farkku on kyllä kivannäköinen auto ja Copavarusteilla tosiaan varmasti ihan mukava peli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös