Olisiko kyse sitten ihan vaan jostain teknisestä viasta joka sattui ajoittumaan juuri sopivasti tuohon renkaidenvaihdon ajankohtaan? Esim. joku lambda-anturin vika aiheuttaa juuri tuollaista että kulutus lisääntyy yht'äkkisesti.
Entä renkaitten aurauskulmat? Näkeekö tuollaistakaan mistään ilman huoltoon viemistä.
Väärä vierintäsuunta voisi maalaisjärjellä ajatellen selittää tuollaisen vajaan 10% eron, parhaat matalan vierintävastuksen renkaat kun kuluttaa yli 5% vähemmän kuin samankokoiset uudet kiinan kumit (TM:ssä oli testi vähän aikaa sitten).
Onko vanteissa suuria eroja kesä ja talvinakkien välillä?
Katso onko renkaissa symmetrinen kuvio eli se näyttää samalta molempiin suuntiin pyöriessä, aika usein näin ei ole vaan siinä on sellainen nuolimainen kuvio jolla vesi poistuu kulutuspinnan alueelta viistosti taaksepäin (menosuuntaan katsottuna). Jos nuolikuvio osoittaa tulosuuntaan eteenpäin pyöriessään niin se on aika varmasti väärin päin asennettu vanteelle eli vaikka se outside-lukeekin oikealla puolella niin se on väärin vanteelle asennettu.
Itsellä on kanssa tilanne että toisen puolen kuvio kulkee ns. väärään suuntaan verrattuna toisen puolen renkaisiin. Niissäkin on "outside" merkintä mutta ei merkattu pyörimissuuntaa. Tuntuu jotainkin epäloogiselta että tämä nuolikuvio kulkee vastakkaiseen suuntaan.
Totta tuokin, enpä tullut ajatelleeksi.
Itsellä on kanssa tilanne että toisen puolen kuvio kulkee ns. väärään suuntaan verrattuna toisen puolen renkaisiin. Niissäkin on "outside" merkintä mutta ei merkattu pyörimissuuntaa. Tuntuu jotainkin epäloogiselta että tämä nuolikuvio kulkee vastakkaiseen suuntaan.
Eihän siinä jumalauta ole mitään järkeä että yhdellä puolella kuvio pyörii eri suuntaan kuin toisella, tässä on nyt pakko olla jotain sumeeta logiikkaa joka ei aukea.
Ajatelkaa nyt esim. veden poistoa renkaan alta, jos kuvio "aukeaa" menosuuntaan päin niin miten se vesi poistuu renkaan alta? Ja kuvion tärkein funktiohan on nimenomaan veden poistaminen renkaan alta ja sitä kautta vesiliirron estäminen.
Joten mitä autoja jatkoaikalaiset suosittelisivat? Itse ajattelin ehdottaa Seat Leonia, jos löytyisi jostain vuoden vanha ja vähillä kilometreillä.
A3 ei taida olla edes tossa kokoluokassa sieltä hiljaisimmasta päästä. Eikö juuri Golfin ja A3:n omistajat ole harrastaneet sitä ylimääräistä äänieristystä rengasmelun vaimentamiseksi.Kannattaa valita mahd. hiljaiinen auto jos ajelee noin pitkiä pätkiä, A3 voisi olla yksi vaihtoehto.
Tummennettu kohta, kokoluokka ja alhainen melutaso => BMW 1-sarja.Eräs tuttava, vanhempi ihminen, on vaihtamassa autoa.
Uuden auton budjetti on max. 20000€ ja auton pitäisi olla tuon meganen tai VW Golfin koko luokkaa. Myös mahdollisimman uusi auto suht. vähillä kilometreillä. Tehoa pitäisi olla sen verran, että sillä pystyy ajelemaan kätevästi mökille sen 300-400 km ja tarvittaessa pääsee muista myös ohi... eli joku 1.6litran bensakone. Kilometrejä vuodessa tulee max. 20000.
Ja yksi tärkeimmistä toiveista oli, että auton pitäisi kestää hyvin. Uutta Renaultia hän on miettinyt neljän vuoden takuun takia, mutta kai noita on parempiakin vaihtoehtoja?
Joten mitä autoja jatkoaikalaiset suosittelisivat? Itse ajattelin ehdottaa Seat Leonia, jos löytyisi jostain vuoden vanha ja vähillä kilometreillä.
Muut autot k sivuun - urheiluauto vietiin autokaupasta - Ilta-Sanomat
Onko Corradoilla jotain keräilyarvoa vai onko se vain helppo varastaa kun niissä ei taida mitään käynnistyksen estoja olla?