Autoiluketju

  • 3 227 952
  • 18 609
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mitä mieltä olette uudesta Astran Sport Tourerista? Onko kukaan vielä käynyt koeajamassa kyseistä autoa? Itse ajattelin käydä sitä kokeilemassa, kun ensi viikolla on talviloma ja kaikkee... On siistin näköinen sekä sisältä, että ulkoa. Tuulilasi oli valinnut Astran vuoden autoksi 2011. Tässä yksi esimerkki nettiauton sivuilta.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sport Tourerista ei ole tietoa, mutta muuten tuo uusi Astra on ihan jämpitin ja laadukkaan oloinen ja tuntuinen tekele. Kunhan ei ihan "karvalakkiversio" ole. Kulkupuoli on vähän tuhnu tuolla 1,4 turbolla tai ainakin tuolla 140 hepalla luulisi vähän raikkaampaan menoon kykenevän. Toki tuollakin pärjäisi.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Farmari hakusessa

Nyt se on kuulkaa niin, että tähän perheeseen hankitaan farmariauto.
Tai niin ainakin mulle ilmoitettiin perheen päällikön toimesta..
Mulle tämä passaa vallan hyvin, niin päästään meidän vanhasta koslasta eroon.

Eli syyskuussa perheeseen pamahti uusi jäsen, jolloin vahvuutemme kasvoi kolmeen naamaan. Sanoin puoliskolle, että kyllä me 5-ovisella sedanillakin pärjättäisiin, mutta kuulemma farmari pitää olla. Noh, mulle ihan sama.

Mutta asiaan, nyt tarvisin hieman kokemuksia ja vinkkejä. Vaatimukset ovat seuraavanlaiset:

-hinta < 15k
-vm noin 2005 tai tuoreempi (tässä voi joustaa, jos järkevä peli)
- kilometrejä < 200 000 km
-koneen tulisi olla pirteä, jottei ihan jalkoihin jää
-bensa tai diesel molempi käy
-automaatti tai manuaali molemmat passaa
-autoliike tai yksityinen molemmat passaa
-ilmastointi automaattinen
-lohkolämmitys tai polttoaineella pelaava lämmitin tulisi olla

Seuraavanmallisia autoja olen katsellut:

Honda Accord
Mazda 6
Toyota Avensis

Linkit vievät nettiautoon.

Kiat ja Hyundait ei lämmitä, joten niitä ei kannata ehdotella. Ranskalaisia myös karsastan. Opeleissa on tilat kohdillaa, mutta taidan jättää väliin. Tietenkin yksi vaihtoehto olisi ostaa vuosituhannen alun Audi A4 hieman reilummilla kilometreillä, ovat kuitenkin keskimäärin kestäviä pelejä.

Skoda Oktavia RS:n voisin myös ostaa, mutta eipä taida alle 20k:lla irrota.

Eli auttakaahan miestä mäessä, millaista autoa sinä lähtisit mun tilanteessa hakemaan. Kiitoksia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli auttakaahan miestä mäessä, millaista autoa sinä lähtisit mun tilanteessa hakemaan. Kiitoksia.

Entäs Opel Vectra (vaikka sanoitkin että jätät merkin mieluummin väliin)? Opelin maine on huono mutta nämä uudet Vectrat on minusta paljon mainettaan parempia autoja. Pari tuollaista farkku-Vectran omistajaa tunnen ja ei ole kummallakaan ollut mitään ongelmia tuon auton kanssa. Jos esim. Avensikseen tai johonkin Passatiin vertaa niin noita ~15 ke Vectroja saa huomattavasti uudempia ja huomattavasti pienemmillä kilometreillä. Ja mitä nyt tällä kaverin Vectralla olen joskus ajanut niin ei ole yhtään pöllömpi ajettavakaan. Ja tilaa on ihan helvetisti, tuo farkkuhan on todella pitkällä akselivälillä ja siksi sanoisin että lapsiperheelle aika käypänen peli.

Mazdan kohdalla kannattaa ainakin tarkistaa huolella korin kunto. Noissa on kuulemma ollut aikamoista ruosteongelmaa jo ihan muutaman vuoden ikäisissä ja vähän ajetuissakin autoissa.

Octavia RS:ää et taida tosiaan tuohon hintaluokkaan saada vielä muuten kuin sitä vanhempaa mallia. Ei siinäkään varsinaisesti mitään vikaa ole mutta takajalkatilat on ihan surkeat joten en suosittele "lapselliselle". Octavian kohdalla toki kannattaa muistaa sekin että tavaratila on tuossakin hatchback-mallissa ihan valtava ja se on periaatteessa ihan hyvä korvike farkulle.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Onko porukalla kokemuksia Volvo V70:n dieseleistä ja sen 2008 (vai 2007?) muuttuneesta mallista, joka lienee edelleen se myynnissä oleva? 2.4 diselin kulutuskokemuksetkin kiinnostaisivat eli missä ne kulutuslukemat todellisuudessa liikkuu?

Kokemusta on 2010 vuotisesta automaatti V70 D5:sta. Tarkemmin en ole kulutuslukemia laskeskellut, mutta siinä 6,5 litran ja 7 litran välissä ne ovat ajotietokoneen mukaan pyörineet. Ajo on pääsääntöisesti ollut moottoritieajoa. Maantieajossa 80-100 km/h nopeudessa keskikulutus on pyörinyt alle 6 litran. Persetuntumalta sanoisin uudempien 205 hv versioiden kulkevan vajaan litran vähemmällä, kuin aikaisempien 185 hv versioiden. Tarkemmin asiaan perehtyneet voivat korjata oletusta.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kokemusta on 2010 vuotisesta automaatti V70 D5:sta. Tarkemmin en ole kulutuslukemia laskeskellut, mutta siinä 6,5 litran ja 7 litran välissä ne ovat ajotietokoneen mukaan pyörineet. Ajo on pääsääntöisesti ollut moottoritieajoa. Maantieajossa 80-100 km/h nopeudessa keskikulutus on pyörinyt alle 6 litran. Persetuntumalta sanoisin uudempien 205 hv versioiden kulkevan vajaan litran vähemmällä, kuin aikaisempien 185 hv versioiden. Tarkemmin asiaan perehtyneet voivat korjata oletusta.

Ei ole korjattavaa. Se menee aika täsmälleen noin, eli enempi tehoa tarkoittaa vähempi kulutusta. Siis keskenään samanlaisessa ajossa. Kulutus pysyy kuudessa, jos ei ajele yli kahdeksaakymppiä, mutta sen jälkeen kulutus alkaa lähestyä seitsemää. Eli jos satasen alueella on jatkuvasti vauhtia 110, kulutus pompsahtaa sinne seitsemään litraan (mikä sinällään ei ole tuon kokoiselle farkulle vielä kauheasti).
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Eli auttakaahan miestä mäessä, millaista autoa sinä lähtisit mun tilanteessa hakemaan. Kiitoksia.

Avensista voin suositella lämpimästi. Linkittämäsi yksilö lienee ihan ok, mutta hinta- ja ikähaarukkaan saattaisi löytyä vielä parempiakin vaihtoehtoja. Huomioitavaa noissa 2.0- ja 2.4-litraisissa bensakoneissa on se, ettei niihin käy E10-polttoaine. 2.4-litraista löytyy pelkällä automaatilla, mutta laatikko on mielestäni erittäin hyvä. Toki noita Bemarimiehet haukkuvat huonoiksi ajettaviksi, mutta meikäläiselle ainakin kelpaa ja sopii mainiosti. Melkoisen suurella todennäköisyydellä nuo muutkin linkittämäsi autot ovat kelpo pelejä, mutta Mazdalla on ollut pahoja ongelmia ruostumisen kanssa ainakin joissain vuosimalleissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Weissflogille vielä yksi vaihtoehto, jos haluaa jotain vähän erilaisempaa kuin sen perus-Avensiksen tms., nimittäin Jaguar X-Type Estate. Tekniikaltaanhan tuo on hyvin pitkälti Ford Mondeo mutta ainakin minun mielestäni tyylikkäämpiin kuoriin pakattuna. Käsittääkseni ihan luotettava ja hyvä ajopeli jossa ei ole mitään isompia laatuongelmia ollut kuten jossain vanhemmissa Jaguareissa.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Jaahas, että Jaguaria oikein :) No ehkä saattaa jäädä jagge kokeilematta.
Kiitoksia tähän astisista vinkeistä, lisää saa mieluusti heittää.

Jotenkin nuo Opelit ei vaan sytytä. Mazdoissa tosiaan pitää tarkasti tsekata ruosteettomuus. Avensikset on semmosia perusvarmoja pelejä, bemarimiehet haukkuu. Accordi on kiva peli, mutta näyttää toisaalta vähän ruumisautolle tuo malli :D En tiiä tosiaan, eipä tästä taas helppoa valintaa saa milläään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jaahas, että Jaguaria oikein :) No ehkä saattaa jäädä jagge kokeilematta.

Aina pitää pyrkiä taistelemaan harmautta ja tylsyyttä vastaan ja kokeilla tarjota se vähän erilainen vaihtoehto... Mutta tuossa Jaguarin kohdalla ei kyllä kannata liikaa säikähtää sitä merkkiä koska kuten sanoin niin tuo on käytännössä Ford Mondeo vähän tyylikkäämmissä kuorissa. Aika perustekniikkaa siis kaikin puolin.

Mitenkäs muuten Saab 9-5? Ei ole kokemusta itsellä noista mutta aika pitkälti Opelin tekniikkaahan nuo on, ja kuten sanoin niin nämä 2000-luvun alun jälkeiset Opelit ovat mainettaan parempia autoja joten tuskin nämä Saabitkaan ihan paskoja ovat. Tyylikkään näköinen tuo minun mielestäni ainakin on, ainakin tällä vanhemmalla keulalla. Se uudempi "Dame Edna" -look onkin sitten ihan eri juttu...
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitoksia tähän astisista vinkeistä, lisää saa mieluusti heittää.

Mites Volkkarit, ovatko poissuljettuja vaihtoehtoja? Liian tavallinen? Tuolla hinnalla saattaisi löytyä 2006 vuosimallia oleva Passat. Eihän Volkkarit mitään luxusautoja ole, mutta mielestäni ihan kelpo käyttöautoja.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Kyllähän tuo Jaguar kieltämättä voisi olla mukavan poikkeava vaihtoehto, mutta eipä taida emännän mielessä täyttää turvallisen perheauton määritelmää, vaikka itseasiassa sellainen onkin.

Volkkari on perheessä tällä hetkellä, tuttu merkki sinänsä eikä pahaa sanottavaa.
Saabit on ihan mukavan näkösiä, mutta epäilen silti sellaista hankkivani.

Pitää tässä piakkoin käydä vähän koeajelemassa, niin katsotaan miten käy.
Jotenkin tuo Accordi olisi mulle kiva vaihtoehto, onko täällä kenelläkään kokemuksia?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jotenkin tuo Accordi olisi mulle kiva vaihtoehto, onko täällä kenelläkään kokemuksia?

Ei ole sinänsä käyttökokemuksia, mutta ei ole kyllä mikään tilaihme sisältä, paitsi tavaratilan osalta farmari. On myös sellainen käsitys, että varaosat olisivat aika suolaisen hintaisia + auton arvo tippuu silmissä. Ulkoapäin on kyllä siistin näköinen menopeli.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pitäisi pysyä pois tästä ketjusta, kun alkaa kuume nousta väkisin noita linkkejä selaillessa. Olen vain paukuttanut päähäni sen, että seuraavan kerran auto vaihtuu vasta kun vanha velka on kuitattu. Se meinaisi, että Jazzilla ajellaan vielä kaksi vuotta. Tosin hupaisaa tässä on se, että vaimoni kysäisi eilen puolihuolimattomasti, meinataanko muka ajella tuolla pitkäänkin. Yritän olla kerrankin järkevä, kun talous on pikkuhiljaa löytämässä tasapainoa vuosien soutamisen ja huopaamisen jälkeen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ulkoapäin on kyllä siistin näköinen menopeli.

Sedanina kyllä, farkkuna ei minusta niinkään. Tuo farkkuhan näyttää siltä kuin kippaisi hetkenä minä hyvänsä seljälleen, takaylitys on kuin bussissa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Paria vaihtoehtoa olen nyt tässä punninnut ja miettinyt mutta ei oikein osaa päättää. Peugeot 3008 tai sitten Nissan Qashqai. Niin samanlaiset autot kuitenkin keskenään.

Peugeotilta kävin jo koeajamassa tuon 3008 sport 110 hdi mallin. Hieno peli oli ja todella hyvä ajettava. Vielä pitäisi käydä Nissan ajamassa.

Onko täällä kellään kokemuksia kummastakaan noista autoista ja voisi antaa hieman suuntaa? Pösö on mulle se turvallisempi vaihtoehto kun niitä on jo ollut 9 kappaletta peräkkäin. Sen vuoksi jotenkin houkuttaa merkin vaihto mutta en tiedä onko uskallusta.
Laitetaas nyt vielä tännekin sitten. Eli uusimmassa (ylihuomenna muuten tulee jo uus nro) Tuulilasi-lehdessä on "mukamaasturi"-vertailu jossa on mukana Mitsu ASX, Nissan Qashqai, Pösö 3008 ja Skoda Yeti. Sen enempää en jaksa nyt alkaa referoimaan kuin lopputulokset:

1. Skoda 294 pistettä, 2. Mitsu 275 pistettä, 3. Pösö 274 pistettä ja 4. Nissan 269 pistettä.


P.S.: Älä MP unohda että sulla oli Datsun siinä yhdeksän pösön putken keskellä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sedanina kyllä, farkkuna ei minusta niinkään. Tuo farkkuhan näyttää siltä kuin kippaisi hetkenä minä hyvänsä seljälleen, takaylitys on kuin bussissa.

Joo, sedan on siistin näköinen, sekä uudessa että vanhemmassa mallissa. Tuo edellisen korimallin farkku on kyllä aika hirvitys, uusi onkin sitten nykyajan perheautojen mukainen ulkoapäin. Mutta en kyllä ostaisi tuota edellisen korimallin farkkua...
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
95E10

En jaksanut sivukaupalla taaksepäin selata onko tässä ketjussa jo keskusteltu E10-löpöstä. Itse olen vasta yhden tankillisen ajanut tyhjäksi ja kokemukset ovat kaksijakoiset. Moottori tuntuu käyvän nätimmin, mutta keskikulutus näyttää nousevan, jossei paljon niin merkittävästi kuitenkin. Nollasin ajotietokoneen keskikulutusmittauksen vuodenvaihteessa ja nyt kulutus on jopa litran enemmän satasella kuin aikaisemmin. Tosin kovat pakkasetkin ovat vaikuttaneet, ja aiempi lukema oli about kahden vuoden ajalta, joten vielä en osaa sanoa mikä todellinen hyötysuhdevaikutus on.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Olisi pientä probleemaa. Itse en tiedä autoista juuri mitään, joten siksi kysytään ehkä hieman yksinkertaistakin asiaa.

Autoilin tänään 206:llani ja yhtäkkiä kierrokset nousivat aivan hävyttömästi. Ne laskee, kun painaa kaasua mutta nousevat jälleen meteliksi valoihin tullessa. Tarkistin siinä sitten öljyt (3-4cm pohjalla vielä) ja jäähdytysnesteet (oli vielä) ehkä turhaan, mutta eipä sieltäkään mitään vastausta tullut. Mietin vain olisiko joku välikaasu ym. juntturassa?

Olisi mahtavaa, jos huoltamon tyyppien kanssa olisi jotain puhuttavaa avustuksellanne.
 

Receiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
VG-62, TPS, TuTo, Suomen maajoukkue
Olisi pientä probleemaa. Itse en tiedä autoista juuri mitään, joten siksi kysytään ehkä hieman yksinkertaistakin asiaa.

Autoilin tänään 206:llani ja yhtäkkiä kierrokset nousivat aivan hävyttömästi. Ne laskee, kun painaa kaasua mutta nousevat jälleen meteliksi valoihin tullessa. Tarkistin siinä sitten öljyt (3-4cm pohjalla vielä) ja jäähdytysnesteet (oli vielä) ehkä turhaan, mutta eipä sieltäkään mitään vastausta tullut. Mietin vain olisiko joku välikaasu ym. juntturassa?

Olisi mahtavaa, jos huoltamon tyyppien kanssa olisi jotain puhuttavaa avustuksellanne.
Kannattaa käydä katsomassa, jos apuja löytyisi Peugeot-foorumilta.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Olisi pientä probleemaa. Itse en tiedä autoista juuri mitään, joten siksi kysytään ehkä hieman yksinkertaistakin asiaa.

Saattaa automaatti ryyppy hirttää päälle, tai olla kansiongelmia. Oliko öljy ja jäähdytysneste molemmat puhtaita? Siis ettei jäähdytysnesteessä vaikuttaisi olevan öljyä, eikä päin vastoin. Öljypuolella näkee siitä myös, jos tekee valkoista "vaahtoa" öljykorkin pohjaan.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
En tiä mut Max Power ei oo enää kauaa Pösö-mies. 19 vuotta niillä tullikin sitte ajeltua. No oli siinä yks Datsun 100A pienen hetken välissä.

Tänään kävin kirjoittamassa kauppakirjat uudesta Nissan Qashqaista. Parisen viikkoa saattaa mennä, että sillä pääsee ajelemaan. Toivottavasti osoittautuu oikeaksi ratkaisuksi. Ainakin ensimmäiset vaikutelmat on hyvät.

Ainahan pienen harharetken jälkeen voi vaihtaa takaisin Pösöön, jos joskus alkaa harmittamaan. Tuskin kuitenkaan alkaa. Sen verran hyvät fiilikset on tällä hetkellä.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Öljypuolella näkee siitä myös, jos tekee valkoista "vaahtoa" öljykorkin pohjaan.

Muistakaamme sitten, että tämä efekti on melko normaalia käytöstä yhdistelmällä kovat pakkaset ja pätkäajo. Ainakin Seattiin tulee tätä töhnää korkkiin helposti eikä syynä ole kansivika.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Muistakaamme sitten, että tämä efekti on melko normaalia käytöstä yhdistelmällä kovat pakkaset ja pätkäajo. Ainakin Seattiin tulee tätä töhnää korkkiin helposti eikä syynä ole kansivika.

Seatissa sama ominaisuus, kuin 90-luvun pösöissä? Eli kylmillä ilmoilla tekee pätkäajossa tukosta huohotin letkun ja kerää tota töhnää. Avautuu, kun päästelee vähän motaria. Saattaapi kyllä olla uudemmissakin pösöissä. Mulla teki muuten 406 samaa, eli kierrokset nousi tyhjäkäynnillä ja "vatkasi", juurikin tuon edellä mainitun takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös