Mainos

Autoiluketju

  • 3 318 985
  • 19 022

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jaahas, että Jaguaria oikein :) No ehkä saattaa jäädä jagge kokeilematta.

Aina pitää pyrkiä taistelemaan harmautta ja tylsyyttä vastaan ja kokeilla tarjota se vähän erilainen vaihtoehto... Mutta tuossa Jaguarin kohdalla ei kyllä kannata liikaa säikähtää sitä merkkiä koska kuten sanoin niin tuo on käytännössä Ford Mondeo vähän tyylikkäämmissä kuorissa. Aika perustekniikkaa siis kaikin puolin.

Mitenkäs muuten Saab 9-5? Ei ole kokemusta itsellä noista mutta aika pitkälti Opelin tekniikkaahan nuo on, ja kuten sanoin niin nämä 2000-luvun alun jälkeiset Opelit ovat mainettaan parempia autoja joten tuskin nämä Saabitkaan ihan paskoja ovat. Tyylikkään näköinen tuo minun mielestäni ainakin on, ainakin tällä vanhemmalla keulalla. Se uudempi "Dame Edna" -look onkin sitten ihan eri juttu...
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitoksia tähän astisista vinkeistä, lisää saa mieluusti heittää.

Mites Volkkarit, ovatko poissuljettuja vaihtoehtoja? Liian tavallinen? Tuolla hinnalla saattaisi löytyä 2006 vuosimallia oleva Passat. Eihän Volkkarit mitään luxusautoja ole, mutta mielestäni ihan kelpo käyttöautoja.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Kyllähän tuo Jaguar kieltämättä voisi olla mukavan poikkeava vaihtoehto, mutta eipä taida emännän mielessä täyttää turvallisen perheauton määritelmää, vaikka itseasiassa sellainen onkin.

Volkkari on perheessä tällä hetkellä, tuttu merkki sinänsä eikä pahaa sanottavaa.
Saabit on ihan mukavan näkösiä, mutta epäilen silti sellaista hankkivani.

Pitää tässä piakkoin käydä vähän koeajelemassa, niin katsotaan miten käy.
Jotenkin tuo Accordi olisi mulle kiva vaihtoehto, onko täällä kenelläkään kokemuksia?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jotenkin tuo Accordi olisi mulle kiva vaihtoehto, onko täällä kenelläkään kokemuksia?

Ei ole sinänsä käyttökokemuksia, mutta ei ole kyllä mikään tilaihme sisältä, paitsi tavaratilan osalta farmari. On myös sellainen käsitys, että varaosat olisivat aika suolaisen hintaisia + auton arvo tippuu silmissä. Ulkoapäin on kyllä siistin näköinen menopeli.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pitäisi pysyä pois tästä ketjusta, kun alkaa kuume nousta väkisin noita linkkejä selaillessa. Olen vain paukuttanut päähäni sen, että seuraavan kerran auto vaihtuu vasta kun vanha velka on kuitattu. Se meinaisi, että Jazzilla ajellaan vielä kaksi vuotta. Tosin hupaisaa tässä on se, että vaimoni kysäisi eilen puolihuolimattomasti, meinataanko muka ajella tuolla pitkäänkin. Yritän olla kerrankin järkevä, kun talous on pikkuhiljaa löytämässä tasapainoa vuosien soutamisen ja huopaamisen jälkeen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ulkoapäin on kyllä siistin näköinen menopeli.

Sedanina kyllä, farkkuna ei minusta niinkään. Tuo farkkuhan näyttää siltä kuin kippaisi hetkenä minä hyvänsä seljälleen, takaylitys on kuin bussissa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Paria vaihtoehtoa olen nyt tässä punninnut ja miettinyt mutta ei oikein osaa päättää. Peugeot 3008 tai sitten Nissan Qashqai. Niin samanlaiset autot kuitenkin keskenään.

Peugeotilta kävin jo koeajamassa tuon 3008 sport 110 hdi mallin. Hieno peli oli ja todella hyvä ajettava. Vielä pitäisi käydä Nissan ajamassa.

Onko täällä kellään kokemuksia kummastakaan noista autoista ja voisi antaa hieman suuntaa? Pösö on mulle se turvallisempi vaihtoehto kun niitä on jo ollut 9 kappaletta peräkkäin. Sen vuoksi jotenkin houkuttaa merkin vaihto mutta en tiedä onko uskallusta.
Laitetaas nyt vielä tännekin sitten. Eli uusimmassa (ylihuomenna muuten tulee jo uus nro) Tuulilasi-lehdessä on "mukamaasturi"-vertailu jossa on mukana Mitsu ASX, Nissan Qashqai, Pösö 3008 ja Skoda Yeti. Sen enempää en jaksa nyt alkaa referoimaan kuin lopputulokset:

1. Skoda 294 pistettä, 2. Mitsu 275 pistettä, 3. Pösö 274 pistettä ja 4. Nissan 269 pistettä.


P.S.: Älä MP unohda että sulla oli Datsun siinä yhdeksän pösön putken keskellä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sedanina kyllä, farkkuna ei minusta niinkään. Tuo farkkuhan näyttää siltä kuin kippaisi hetkenä minä hyvänsä seljälleen, takaylitys on kuin bussissa.

Joo, sedan on siistin näköinen, sekä uudessa että vanhemmassa mallissa. Tuo edellisen korimallin farkku on kyllä aika hirvitys, uusi onkin sitten nykyajan perheautojen mukainen ulkoapäin. Mutta en kyllä ostaisi tuota edellisen korimallin farkkua...
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
95E10

En jaksanut sivukaupalla taaksepäin selata onko tässä ketjussa jo keskusteltu E10-löpöstä. Itse olen vasta yhden tankillisen ajanut tyhjäksi ja kokemukset ovat kaksijakoiset. Moottori tuntuu käyvän nätimmin, mutta keskikulutus näyttää nousevan, jossei paljon niin merkittävästi kuitenkin. Nollasin ajotietokoneen keskikulutusmittauksen vuodenvaihteessa ja nyt kulutus on jopa litran enemmän satasella kuin aikaisemmin. Tosin kovat pakkasetkin ovat vaikuttaneet, ja aiempi lukema oli about kahden vuoden ajalta, joten vielä en osaa sanoa mikä todellinen hyötysuhdevaikutus on.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Olisi pientä probleemaa. Itse en tiedä autoista juuri mitään, joten siksi kysytään ehkä hieman yksinkertaistakin asiaa.

Autoilin tänään 206:llani ja yhtäkkiä kierrokset nousivat aivan hävyttömästi. Ne laskee, kun painaa kaasua mutta nousevat jälleen meteliksi valoihin tullessa. Tarkistin siinä sitten öljyt (3-4cm pohjalla vielä) ja jäähdytysnesteet (oli vielä) ehkä turhaan, mutta eipä sieltäkään mitään vastausta tullut. Mietin vain olisiko joku välikaasu ym. juntturassa?

Olisi mahtavaa, jos huoltamon tyyppien kanssa olisi jotain puhuttavaa avustuksellanne.
 

Receiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
VG-62, TPS, TuTo, Suomen maajoukkue
Olisi pientä probleemaa. Itse en tiedä autoista juuri mitään, joten siksi kysytään ehkä hieman yksinkertaistakin asiaa.

Autoilin tänään 206:llani ja yhtäkkiä kierrokset nousivat aivan hävyttömästi. Ne laskee, kun painaa kaasua mutta nousevat jälleen meteliksi valoihin tullessa. Tarkistin siinä sitten öljyt (3-4cm pohjalla vielä) ja jäähdytysnesteet (oli vielä) ehkä turhaan, mutta eipä sieltäkään mitään vastausta tullut. Mietin vain olisiko joku välikaasu ym. juntturassa?

Olisi mahtavaa, jos huoltamon tyyppien kanssa olisi jotain puhuttavaa avustuksellanne.
Kannattaa käydä katsomassa, jos apuja löytyisi Peugeot-foorumilta.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Olisi pientä probleemaa. Itse en tiedä autoista juuri mitään, joten siksi kysytään ehkä hieman yksinkertaistakin asiaa.

Saattaa automaatti ryyppy hirttää päälle, tai olla kansiongelmia. Oliko öljy ja jäähdytysneste molemmat puhtaita? Siis ettei jäähdytysnesteessä vaikuttaisi olevan öljyä, eikä päin vastoin. Öljypuolella näkee siitä myös, jos tekee valkoista "vaahtoa" öljykorkin pohjaan.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
En tiä mut Max Power ei oo enää kauaa Pösö-mies. 19 vuotta niillä tullikin sitte ajeltua. No oli siinä yks Datsun 100A pienen hetken välissä.

Tänään kävin kirjoittamassa kauppakirjat uudesta Nissan Qashqaista. Parisen viikkoa saattaa mennä, että sillä pääsee ajelemaan. Toivottavasti osoittautuu oikeaksi ratkaisuksi. Ainakin ensimmäiset vaikutelmat on hyvät.

Ainahan pienen harharetken jälkeen voi vaihtaa takaisin Pösöön, jos joskus alkaa harmittamaan. Tuskin kuitenkaan alkaa. Sen verran hyvät fiilikset on tällä hetkellä.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Öljypuolella näkee siitä myös, jos tekee valkoista "vaahtoa" öljykorkin pohjaan.

Muistakaamme sitten, että tämä efekti on melko normaalia käytöstä yhdistelmällä kovat pakkaset ja pätkäajo. Ainakin Seattiin tulee tätä töhnää korkkiin helposti eikä syynä ole kansivika.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Muistakaamme sitten, että tämä efekti on melko normaalia käytöstä yhdistelmällä kovat pakkaset ja pätkäajo. Ainakin Seattiin tulee tätä töhnää korkkiin helposti eikä syynä ole kansivika.

Seatissa sama ominaisuus, kuin 90-luvun pösöissä? Eli kylmillä ilmoilla tekee pätkäajossa tukosta huohotin letkun ja kerää tota töhnää. Avautuu, kun päästelee vähän motaria. Saattaapi kyllä olla uudemmissakin pösöissä. Mulla teki muuten 406 samaa, eli kierrokset nousi tyhjäkäynnillä ja "vatkasi", juurikin tuon edellä mainitun takia.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Entäs Opel Vectra (vaikka sanoitkin että jätät merkin mieluummin väliin)? Opelin maine on huono mutta nämä uudet Vectrat on minusta paljon mainettaan parempia autoja.

Itse sekaannuin kohtalon oikusta reilu vuosi sitten Opeliin. Alla on ollut vuoden 2005 Opel Astra, bensavehje. Auto on siitä outo, että siinä ei ole ollut mitään vikaa. Vaikka olen sillä jo 30 000 km päästellyt. Ostettaessa mittarissa oli 70 000 km. Edellisissä autoissa näissä kilometreissä on aina tullut vastaan korjaamokäyntejä ( Ford, VW x 2). Nyt ei muuta kuin määräaikaishuollot, joissa säästää esim Volkkariin verrattuna huomattavasti. Mielestäni hyvä ajaa ja kulutus on pienempi kuin ohjearvoissa.

Opelin maine taitaa olla legendaariselta 90-luvulta, josta kaikki Opel-vitsit ovat lähtöisin. Nykyään merkki on hinta / laatusuhteeltaan yksi parhaista. Ainakin tähän asti ollut...
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Noniin nyt on kokeiltu auto josta nykyään ei paljoa puhuta, ainakaan hyvää.

Saab 93 1,9 ttid köykäsimmällä koneella. Ihan saatanan hyvän tuntuinen ajaa ja kaikki oli viimeistellyn tuntuista. Moottori oli todella pirteä ja kyllähän tuplaturbo on kiva.

Tommonen laitos irtoaisi talvipieksujen ja metallivärin kanssa alle 32 tontun. Tuntuma kuitenkin kuin 45-50 autossa.

lisätty 93
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Seatissa sama ominaisuus, kuin 90-luvun pösöissä?

Kuulemma tuon huohotinsysteemin vuoksi möhnää sinne korkkiin kertyy. E39 bemarissa ei samoilla keleillä, samanlaista ajoa ajaneena kertynyt yhtään möhnää korkkiin. E39:n huohotin tosin jäätyy helposti jso ei cold-country -versio. Sitten tuleekin öljyt ulos sieltä mistä ne ensimmäiseksi pääsee.
 

12961

Jäsen
Noniin nyt on kokeiltu auto josta nykyään ei paljoa puhuta, ainakaan hyvää.

Saab 93 1,9 ttid köykäsimmällä koneella. Ihan saatanan hyvän tuntuinen ajaa ja kaikki oli viimeistellyn tuntuista. Moottori oli todella pirteä ja kyllähän tuplaturbo on kiva.

Tommonen laitos irtoaisi talvipieksujen ja metallivärin kanssa alle 32 tontun. Tuntuma kuitenkin kuin 45-50 autossa.

lisätty 93


Mulla on ollut uudesta asti tuommoinen 2008-mallinen 180-hepan versiona, automaattina ja aero-varusteltuna. Lisäksi otin siihen tehtaan hyväksymän hirsch-paketin, joka lupaa 200hp ja 400nm lukemat.

Mielestäni kulutus/teho -suhde on varsin hyvin kunnossa, maanantain Helsingin reissulla moottoritieajossa (GPS:sta katsottuna 108km/h koko matkan, vakkari päällä) hörppäsi ajotietokoneen mukaan 5,3l/100km. Kokemuksen mukaan tuo valehtelee noin 0,2l/100km. Ei kovin paha 1740kg kuivana painavalle farkulle?

Ai niin, kyseisestä yksilöstä penkitettiin Hirsch-softauksen jälkeen, tarkassa rototest-penkissä 202hp ja 452nm lukemat pyörännavoista, joten virityssatsi antaa jonkin verran enemmän kuin lupaa.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Opelin maine taitaa olla legendaariselta 90-luvulta, josta kaikki Opel-vitsit ovat lähtöisin. Nykyään merkki on hinta / laatusuhteeltaan yksi parhaista. Ainakin tähän asti ollut...
Vastaavat kokemukset ovat täälläkin. Itselläni farkku-Astra 2008 1,9 cdti, eli se sama Fiatin kone, joka löytyy ainakin Alfan ja Saabikin keulalta. Taloudellinen ja sopivan ripeä mylly. Vähän käytettynä ostin ja 40 tkm huristellut ilman minkäänlaista vikaa. Ihan mukava ja jämäkkä ajettava, mutta ei mitään luxus-luokkaa, kuten ei tuossa hintaluokassa muillakaan. Ainakin omassa yksilössäni oleva runsas varustelu on myös miellyttänyt.

Opelin ruostumisista oli paljon haloota 90-luvulla. Olivathan ensimmäiset Astrat todellisia ruostepommeja. Noista ajoista on tilanne todellakin muuttunut. Nykyisin Opelit kuuluvat kaikista vähiten ruostuvimpiin merkkeihin ja katsastusmiehenä oleva kaverini myös vahvisti tämän. Vanha maine saattaa kuitenkin olla sitkeässä, vähän joka asiassa..
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Nykyisin Opelit kuuluvat kaikista vähiten ruostuvimpiin merkkeihin ja katsastusmiehenä oleva kaverini myös vahvisti tämän. Vanha maine saattaa kuitenkin olla sitkeässä, vähän joka asiassa..
Eikös uusi Astra olekin kehuttu ihan ns. maasta taivaisiin? Oliko jopa joku vuoden auto? Joo, Tuulilasi-lehden toimittajien mukaan oli näin. Joku tuommoinen 2,0 CDTI Cosmo SpTourer A olisi itse asiassa aika himottava peli. Mustana.

Farkku Astra Linkki vie Nettiauton sivuille.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Noniin nyt on kokeiltu auto josta nykyään ei paljoa puhuta, ainakaan hyvää.

Saab 93 1,9 ttid köykäsimmällä koneella. Ihan saatanan hyvän tuntuinen ajaa ja kaikki oli viimeistellyn tuntuista. Moottori oli todella pirteä ja kyllähän tuplaturbo on kiva.

Tommonen laitos irtoaisi talvipieksujen ja metallivärin kanssa alle 32 tontun. Tuntuma kuitenkin kuin 45-50 autossa.

lisätty 93

Minun mielestä taas 9-3 on säästynyt ns. Saabin lokauskampanjankin aikana suuremmilta haukuilta. Mallihan on pärjännyt alusta asti ihan hyvin vertailuissa ja uudet vähäkulutuksiset diesel-moottoritkin on otettu hyvin vastaan.

Itsekin ajattelin käydä tuon uuden dieselin koeajamassa ja kysymässä samalla hyvityshintaa vanhalle bensa-9-3:lle. Nykyinen auto on kyllä miellyttänyt kaikin puolin - yhtään vikaakaan ei ole (ainakaan toistaiseksi) kohta 100tkm ajettuun autoon siunaantunut, mutta uusi pitäisi vaan saada alle. Audi A5 Sportback ja Lexus IS on "tämän kokoluokan" autoista koeajettuna. Audi oli ihan mitäänsanomaton ja Lexus taas muuten hyvä, mutta tuntui vähän puhdittomalta. Katsotaan miten Saabin kanssa käy.
 

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Noniin nyt on kokeiltu auto josta nykyään ei paljoa puhuta, ainakaan hyvää.

Saab 93 1,9 ttid köykäsimmällä koneella. Ihan saatanan hyvän tuntuinen ajaa ja kaikki oli viimeistellyn tuntuista. Moottori oli todella pirteä ja kyllähän tuplaturbo on kiva.

Tommonen laitos irtoaisi talvipieksujen ja metallivärin kanssa alle 32 tontun. Tuntuma kuitenkin kuin 45-50 autossa.

lisätty 93

Itse olen kans kattellut samanlaista, vähänajettua käytettyä tosin. Myös kuullut että todella hyvä ajaa ja ulkoapäinhän 9-3 on tosi hieno. Ainoa mikä hieman häiritsee on että auto näyttää mielestäni sisältä jotenkin aavistuksen vanhanaikaiselta moderneine mukavuuksineenkin. Minkähänlaisissa hinnoissa esim. määräaikaishuollot Saabeissa pyörii, ei ihan halvimpia kai?
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Auton vaihto

Osaako joku fiksumpi kertoa mikä on paras ajankohta vaihtaa autoa? Tarkoitan siis, että koska "uusi" auto kannattaa vaihtaa uuteen.

Itsellä tällä hetkellä 08' VW, jolla ajettu n 54tkm ja ajattelin, että pikkuhiljaa voisi auton vaihtaa uuteen. Kysymys siis kuuluu, olisiko vaihto kannattanut jo tehdä, tehdä nyt vai odottaa vielä hetki? Onko kauheasti rahallisesti merkitystä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös