En tiiä tosiaan, eipä tästä taas helppoa valintaa saa milläään.
Ota se ensimmäinen, joka sopii kukkarolle ja koeajon jälkeen sulle. Kokeile kumminkin kolme eri autoa.
En tiiä tosiaan, eipä tästä taas helppoa valintaa saa milläään.
Jaahas, että Jaguaria oikein :) No ehkä saattaa jäädä jagge kokeilematta.
Kiitoksia tähän astisista vinkeistä, lisää saa mieluusti heittää.
Jotenkin tuo Accordi olisi mulle kiva vaihtoehto, onko täällä kenelläkään kokemuksia?
Ulkoapäin on kyllä siistin näköinen menopeli.
Laitetaas nyt vielä tännekin sitten. Eli uusimmassa (ylihuomenna muuten tulee jo uus nro) Tuulilasi-lehdessä on "mukamaasturi"-vertailu jossa on mukana Mitsu ASX, Nissan Qashqai, Pösö 3008 ja Skoda Yeti. Sen enempää en jaksa nyt alkaa referoimaan kuin lopputulokset:Paria vaihtoehtoa olen nyt tässä punninnut ja miettinyt mutta ei oikein osaa päättää. Peugeot 3008 tai sitten Nissan Qashqai. Niin samanlaiset autot kuitenkin keskenään.
Peugeotilta kävin jo koeajamassa tuon 3008 sport 110 hdi mallin. Hieno peli oli ja todella hyvä ajettava. Vielä pitäisi käydä Nissan ajamassa.
Onko täällä kellään kokemuksia kummastakaan noista autoista ja voisi antaa hieman suuntaa? Pösö on mulle se turvallisempi vaihtoehto kun niitä on jo ollut 9 kappaletta peräkkäin. Sen vuoksi jotenkin houkuttaa merkin vaihto mutta en tiedä onko uskallusta.
Sedanina kyllä, farkkuna ei minusta niinkään. Tuo farkkuhan näyttää siltä kuin kippaisi hetkenä minä hyvänsä seljälleen, takaylitys on kuin bussissa.
Kannattaa käydä katsomassa, jos apuja löytyisi Peugeot-foorumilta.Olisi pientä probleemaa. Itse en tiedä autoista juuri mitään, joten siksi kysytään ehkä hieman yksinkertaistakin asiaa.
Autoilin tänään 206:llani ja yhtäkkiä kierrokset nousivat aivan hävyttömästi. Ne laskee, kun painaa kaasua mutta nousevat jälleen meteliksi valoihin tullessa. Tarkistin siinä sitten öljyt (3-4cm pohjalla vielä) ja jäähdytysnesteet (oli vielä) ehkä turhaan, mutta eipä sieltäkään mitään vastausta tullut. Mietin vain olisiko joku välikaasu ym. juntturassa?
Olisi mahtavaa, jos huoltamon tyyppien kanssa olisi jotain puhuttavaa avustuksellanne.
Olisi pientä probleemaa. Itse en tiedä autoista juuri mitään, joten siksi kysytään ehkä hieman yksinkertaistakin asiaa.
Öljypuolella näkee siitä myös, jos tekee valkoista "vaahtoa" öljykorkin pohjaan.
Muistakaamme sitten, että tämä efekti on melko normaalia käytöstä yhdistelmällä kovat pakkaset ja pätkäajo. Ainakin Seattiin tulee tätä töhnää korkkiin helposti eikä syynä ole kansivika.
Entäs Opel Vectra (vaikka sanoitkin että jätät merkin mieluummin väliin)? Opelin maine on huono mutta nämä uudet Vectrat on minusta paljon mainettaan parempia autoja.
Seatissa sama ominaisuus, kuin 90-luvun pösöissä?
Noniin nyt on kokeiltu auto josta nykyään ei paljoa puhuta, ainakaan hyvää.
Saab 93 1,9 ttid köykäsimmällä koneella. Ihan saatanan hyvän tuntuinen ajaa ja kaikki oli viimeistellyn tuntuista. Moottori oli todella pirteä ja kyllähän tuplaturbo on kiva.
Tommonen laitos irtoaisi talvipieksujen ja metallivärin kanssa alle 32 tontun. Tuntuma kuitenkin kuin 45-50 autossa.
lisätty 93
Vastaavat kokemukset ovat täälläkin. Itselläni farkku-Astra 2008 1,9 cdti, eli se sama Fiatin kone, joka löytyy ainakin Alfan ja Saabikin keulalta. Taloudellinen ja sopivan ripeä mylly. Vähän käytettynä ostin ja 40 tkm huristellut ilman minkäänlaista vikaa. Ihan mukava ja jämäkkä ajettava, mutta ei mitään luxus-luokkaa, kuten ei tuossa hintaluokassa muillakaan. Ainakin omassa yksilössäni oleva runsas varustelu on myös miellyttänyt.Opelin maine taitaa olla legendaariselta 90-luvulta, josta kaikki Opel-vitsit ovat lähtöisin. Nykyään merkki on hinta / laatusuhteeltaan yksi parhaista. Ainakin tähän asti ollut...
Eikös uusi Astra olekin kehuttu ihan ns. maasta taivaisiin? Oliko jopa joku vuoden auto? Joo, Tuulilasi-lehden toimittajien mukaan oli näin. Joku tuommoinen 2,0 CDTI Cosmo SpTourer A olisi itse asiassa aika himottava peli. Mustana.Nykyisin Opelit kuuluvat kaikista vähiten ruostuvimpiin merkkeihin ja katsastusmiehenä oleva kaverini myös vahvisti tämän. Vanha maine saattaa kuitenkin olla sitkeässä, vähän joka asiassa..
Noniin nyt on kokeiltu auto josta nykyään ei paljoa puhuta, ainakaan hyvää.
Saab 93 1,9 ttid köykäsimmällä koneella. Ihan saatanan hyvän tuntuinen ajaa ja kaikki oli viimeistellyn tuntuista. Moottori oli todella pirteä ja kyllähän tuplaturbo on kiva.
Tommonen laitos irtoaisi talvipieksujen ja metallivärin kanssa alle 32 tontun. Tuntuma kuitenkin kuin 45-50 autossa.
lisätty 93
Noniin nyt on kokeiltu auto josta nykyään ei paljoa puhuta, ainakaan hyvää.
Saab 93 1,9 ttid köykäsimmällä koneella. Ihan saatanan hyvän tuntuinen ajaa ja kaikki oli viimeistellyn tuntuista. Moottori oli todella pirteä ja kyllähän tuplaturbo on kiva.
Tommonen laitos irtoaisi talvipieksujen ja metallivärin kanssa alle 32 tontun. Tuntuma kuitenkin kuin 45-50 autossa.
lisätty 93