Autoiluketju

  • 3 310 259
  • 18 978

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ford Mondeo farmari 2008-, diesel

Eli otsikon mukainen auto mietinnässä. Diesel versio, nettiautoa selaamalla koneet on 1.8 tai 2.0, mutta hevosia näyttää olevan 100, 115, 125, 130, 140. Miksi Fordi on laittanut liikkeelle näin montaa eri mallia?

Onko kokemuksia kyseisestä autosta ja kiinostaisi tietää kuinka paljon näiden eri tehoisten välillä on eroa?

Autowikistä katselin niin vääntö näyttäisi olevan kaikilla tehoilla lähes sama 280-320Nm. Sama opas kertoo, että 115hv autoa ei olisi suomeen tuotu uutena ollenkaan, eli onko kaikki Saksan tuonteja?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Eli otsikon mukainen auto mietinnässä. Diesel versio, nettiautoa selaamalla koneet on 1.8 tai 2.0, mutta hevosia näyttää olevan 100, 115, 125, 130, 140. Miksi Fordi on laittanut liikkeelle näin montaa eri mallia?

Onko kokemuksia kyseisestä autosta ja kiinostaisi tietää kuinka paljon näiden eri tehoisten välillä on eroa?

Autowikistä katselin niin vääntö näyttäisi olevan kaikilla tehoilla lähes sama 280-320Nm. Sama opas kertoo, että 115hv autoa ei olisi suomeen tuotu uutena ollenkaan, eli onko kaikki Saksan tuonteja?

Minulle tuo auto oli suuri pettymys. Ei todellakaan jäänyt mitään laadukasta kuvaa. Kovaa muovia, kitinää, natinaa jne. Odotin jotain Passatin veroista autoa, mutta ero oli aika karmean suuri, vaikka autojen pitäisi kilpailla samassa kastissa?! Ja ei, en ole Passat miehiä.

Jos sulla on mieltymystä Fordeihin, niin ei sitten mitään, makuasioitahan nämä.
 

passenger

Jäsen
Ihan helvetin vaikea muuten tehdä päätöstä, kun pitäisi ostaa joku halpa käyttöpeli. Varsinkaan kun ei oikein ole muita kriteerejä kuin hinta alle 2000€ ja mielellään ei mitään ihan pikkukinneriä. Tarjontaa tuntuu olevan vähintäänkin riittävästi. Kaikenlaisia ehdotuksia ja huomioita automiehiltä otetaan siis vastaan.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ihan helvetin vaikea muuten tehdä päätöstä, kun pitäisi ostaa joku halpa käyttöpeli. Varsinkaan kun ei oikein ole muita kriteerejä kuin hinta alle 2000€ ja mielellään ei mitään ihan pikkukinneriä. Tarjontaa tuntuu olevan vähintäänkin riittävästi. Kaikenlaisia ehdotuksia ja huomioita automiehiltä otetaan siis vastaan.
Kaveri on nyt laittanut menemään 500 euron Saab 900-ihanuudella ties kuinka pitkään. Kuluttaa ihan vitusti, mutta muuten järkyttävän luotettava peli. Jos tiputat hiukan hankintahintaa - vaikka 1 500 euroon niin valinnanvaraa löytyy komiasti.

Myydään Saab 900 - Nettiauto
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen tässä miettinyt ensiauton ostoa...

Tänään kävin hakemassa Citroën C4:sen pois kuleksimasta. Kyseinen peli vuosimallia 2007, hintapyyntönä oli 12900, tinkasin tasan kahteentoista. Koneena 1,6, kilsoja alla 50 000 ja katsastuksista mennyt läpi ilman mitään huomautuksia. Perkeleen hyvä on kyllä ajaa, niinkuin ranskikset yleensä ja olen tyytyväinen. Saas nähdä onko sama ääni kellossa vielä vuoden päästä ;).
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Saas nähdä onko sama ääni kellossa vielä vuoden päästä ;).

Olen kuullut ja nähnyt ikäviä asioita, liittyen tähän automalliin. Työkaverilla ei mennyt ovet lukkoon pakkasella, keskuslukitus tai mikään muukaan lukitus ei toiminut. Samaisessa autossa tuli ongelmia moottorin tms. kanssa, sai ajaa vain max 80 km/h tunnissa. Faija on autoalalla töissä ja on aina sanonut, että älä missään nimessä osta ranskalaista tai italialaista autoa, niistä on enemmän harmia kuin iloa. En ole ikinä ostanut sellaista.

Ranskalaisten autojen ja varsinkin pökötin ajo-ominaisuuksia kehutaan yleensä paljon, varmaan pitää paikkansa. Mutta, nämä ranskikset ja italiaanot eivät ole rakennettu kestämään talvisia olosuhteita, valitettavasti. Välimeren maissa, näissä merkeissä ei varmaan olekaan mitään ongelmaa?
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Tänään kävin hakemassa Citroën C4:sen pois kuleksimasta. Kyseinen peli vuosimallia 2007, hintapyyntönä oli 12900, tinkasin tasan kahteentoista. Koneena 1,6, kilsoja alla 50 000 ja katsastuksista mennyt läpi ilman mitään huomautuksia. Perkeleen hyvä on kyllä ajaa, niinkuin ranskikset yleensä ja olen tyytyväinen. Saas nähdä onko sama ääni kellossa vielä vuoden päästä ;).

Kun ostin itselleni sitikan, kaveri totesi että on se hienoa nähdä että laman keskellä on joku jolla on varaa ostaa itselleen ongelmia. Oikeassa oli, toivottavasti sinulla ei ole yhtä huono tuuri. Tosin ei se tuuri minullakaan kauhean huono ollut, tietoisen riskin otin ja turskaa tuli. Onneksi ei kuitenkaan paljon.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on ollut kolme ranskista, yksi saku, yksi japsi ja yksi korealainen. Ford oli harmittomin suhteessa hankintahintaan ja tarpeeseen, mutta ei noista ranskalaisistakaan ole pahaa sanottavaa. Pikkuvikoja oli, mutta hyviä olivat ajaa ja ihan ok näköisiä. Eivät ne talviautoina olleet sen heikompia kuin muutkaan tähän saakka, itse asiassa tämä nykyinen Honda on ollut talvikaarana huonompi kuin yksikään ranskalaisista.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan nuo haukuttuja merkkejä, mutta lähipiiristä löytyy pari ranskisfanaatikkoa, joilla ei juurikaan ole noiden kanssa ollut mitään ongelmia. Voi toki olla että niitä yksilöitä on pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja huollettu keskimääräistä enemmän, minkä vuoksi ovat sitten kestäneet hyvin. Mainittakoon nyt vielä että olen itse ajanut samoja vehkeitä, joten tuskin henkilöt ovat hirveästi paskaakaan kokemuksistaan puhuneet.

Mutta, aika näyttää. Jos käteeni jää kourallinen scheissea käteen, niin tiedän ainakin etten seuraavaksi osta samanlaista :D.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ihan helvetin vaikea muuten tehdä päätöstä, kun pitäisi ostaa joku halpa käyttöpeli. Varsinkaan kun ei oikein ole muita kriteerejä kuin hinta alle 2000€ ja mielellään ei mitään ihan pikkukinneriä. Tarjontaa tuntuu olevan vähintäänkin riittävästi. Kaikenlaisia ehdotuksia ja huomioita automiehiltä otetaan siis vastaan.
Tuon hintaisessa ei keskimäärin ole merkillä väliä, jos haluaa ongelmilta välttyä. Päivän kunto on ratkaisevin tekijä. Halvemmista merkeistä saa hieman tuoreemman, mutta se ei välttämättä pelasta miltään.. Ehkä kannattaa painottaa omia tarpeita ja siitä lähteä karsimaan vaihtoehtoja.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Itsellä olisi uuden auton hankinta edessä kun eilen möin oman Octavian poies. Tarkoituksena olisi ostaa iso farkku johon mahtuu taakse yksi lastenistuin ja vauvankoppa telakalla niin että mahtuu myös itse kuljettajan paikalle. Mitä tässä tutkinut olen autoja niin vaihtoehdot ovat melko vähissä ja olenkin päätynyt Volvon V70 malliin. Millaisia kokemuksia jatkiksen käyttäjillä on kyseisestä mallista ja löytyykö muita mahdollisia vaihtoehtoja tilavaksi perheautoksi? Kokemuksia Volvoista löytyy 6 vuoden ja yhden Volvo V40T4 verran, kyseessä oli varsin pommiyksilö joka oli todennäköisesti kolaroitu ennen ostamistani, suuri helpotus oli kun pääsin eroon.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kokemuksia Volvoista löytyy 6 vuoden ja yhden Volvo V40T4 verran, kyseessä oli varsin pommiyksilö joka oli todennäköisesti kolaroitu ennen ostamistani, suuri helpotus oli kun pääsin eroon.

Tuo S/V40 taitaakin olla niitä Volvon "murheenkryynimalleja" joissa on ollut yhtä jos toista ongelmaa. Kuulemani mukaan V70 on sitten laadultaan ja ominaisuuksiltaan ihan eri auto tuohon pienempään verrattuna. Muutamaa lyhyehköä koeajoa lukuunottamatta ei ole kokemuksia ko. mallista mutta hyvä tuollainen on ainakin ajaa vaikka ohjaus ei ihan saksalaiseen täsmällisyyteen kykenekään. Tilat tosin ei ole niin isot kuin ulkoapäin voisi kuvitella, tuossa kokoluokassa pitäisi olla tilavampiakin vaihtoehtoja.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Kymmenen vuotta olen nyt ajellut Ford Fiestalla ja tyytyväinen olen ollut. Olen aina tykännyt pienistä autoista, kun ne on niin näppäriä kaupungissa, ja ajaminen on edullista. Alkuviikosta olisi tarkoitus käydä tilaamassa uusi Fiesta, mutta muutaman viikon joutunen odottamaan ennen kuin saan auton alle.

Tämä on ensimmäinen kerta kun ostan ihan uuden auton, mutta sillä onkin tarkoitus ajaa vähintään tuon kymmenen vuotta, mitä ajoin vanhallakin. Päädyin tuohon uuteen Fiestaan, kun koeajosta jäi niin hyvä fiilis ja on hyvät kokemukset paikallisesta merkkihuollosta vuosien varrelta. Värivalintaa tehdessä voiton vei Moondust Silver, mikä on sopivan neutraali minun silmiini.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsellä olisi uuden auton hankinta edessä kun eilen möin oman Octavian poies. Tarkoituksena olisi ostaa iso farkku johon mahtuu taakse yksi lastenistuin ja vauvankoppa telakalla niin että mahtuu myös itse kuljettajan paikalle. Mitä tässä tutkinut olen autoja niin vaihtoehdot ovat melko vähissä ja olenkin päätynyt Volvon V70 malliin. Millaisia kokemuksia jatkiksen käyttäjillä on kyseisestä mallista ja löytyykö muita mahdollisia vaihtoehtoja tilavaksi perheautoksi? Kokemuksia Volvoista löytyy 6 vuoden ja yhden Volvo V40T4 verran, kyseessä oli varsin pommiyksilö joka oli todennäköisesti kolaroitu ennen ostamistani, suuri helpotus oli kun pääsin eroon.

Mitenkäs sama merkki kuin vanha mutta Superb?
Aivan tolkuton takajalkatila, mahtuu kaukalot taakse vaikka olisi kuskinpenkki ihan takana. Rattaat menee pitkittäin taakse ja viereenkin mahtuu vielä tavaraa. Takapenkki ehkä hieman kapea mutta muuten on siis tilaa runsaasti. Plussaa hyvistä tehoista ja pienestä kulutuksesta sekä kattavasta varustelusta. Sen verran uusi malli että farkkuina ei käytettynä oikein löydy mutta viistoperiä löytyy. Ilmeisesti niissä kanssa tilaa riittävästi ja takaluukku aukeaa "isosti" tarvittaessa.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Mitenkäs sama merkki kuin vanha mutta Superb?
Aivan tolkuton takajalkatila, mahtuu kaukalot taakse vaikka olisi kuskinpenkki ihan takana. Rattaat menee pitkittäin taakse ja viereenkin mahtuu vielä tavaraa. Takapenkki ehkä hieman kapea mutta muuten on siis tilaa runsaasti. Plussaa hyvistä tehoista ja pienestä kulutuksesta sekä kattavasta varustelusta. Sen verran uusi malli että farkkuina ei käytettynä oikein löydy mutta viistoperiä löytyy. Ilmeisesti niissä kanssa tilaa riittävästi ja takaluukku aukeaa "isosti" tarvittaessa.

Suberbin farkkuna ostaisin jos olisi moisiin varaa... Käytettyjä ei hirveästi ole markkinoilla ja hinta tosiaan huitelee jossain 25k-> Työkaverilta lainasin viistoperäistä ja tein vähän "mittauksia", takana tosiaan tilaa aivan tolkuttomasti vaikka etupenkki olisikin aivan taka-asennossa. Vaunut menevät konttiin vain jos ottaa niistä renkaat pois mutta tuplarattaat tuskin enää mahtuvatkaan sillä sellaiset on eittämättä ostettava kun noille muksuille jää ikäeroa vuosi ja 3kk
 

Fordél

Jäsen
Itse tuli koeajettua Volvo V70 (vm. 2008, 2.4d ja automaatti) tuossa viikonloppuna. Olihan se varsin hyvä peli, hyvin volvomainen niin hyvässä kuin pahassa. Matka-ajossahan tuo on ihan omimmillaan kun menee kuin juna etiäpäin (toivottavasti myös kunnon pakkaskeleillä toisin kuin vr). Todella vakaa ja jykevä auto, jolla suurempikin vauhti ei tunnu missään. Tehojakin on ihan riittävästi vaikka ihan mikään suurin tykki tuo ei ole. Ohitukset hoituivat kuitenkin todella mallikkaasti. Automaatissakaan ei ollu valittamista, mutta niiden asiantuntija en ole kun kokemus on todella vähäistä.

Kaupungissakin pyöri ihan mukavasti vaikka onhan se pikkasen jäykän oloinen. Kääntösäde ei ollut ihan niin suuri kuin odotin. Volvomaiseen tapaan ajotuntuma on pikkasen ympäripyöreä eli sellaista terävyyttä kaipaisi, jota esim. saksalaiset kilpailijat tarjoaisivat. Tilat ovat tottakai hyvät niin edessä kuin takana. Takapaksiinkin mahtuu varmasti kaikki tarvittava. Viimeistely on hyvää luokkaa vaikka sisätiloissa ei mielestäni ole mitään ihmeellistä, tosin mitään ei jäänyt kaipaamaankaan. Hyvin sellainen huomiota herättämätön muotoilu myös sisältäkin. Mittaristosta kyllä plussaa eli on hyvin selkeä ja tyylikäs.

Parin viikon päästä tuon pitäisi sitten siirtyä käyttöön ja kirjoitetaan silloin lisää. Enpä muuten olisi koskaan uskonut ajavani moisella autolla...
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten käy nyt näille valveutuneille yrityksille, joita ei ole perustettu missään tapauksessa rahanahneuksissa vaan puhtaasti yhteiskunnallisen epäkohdan kitkemiseksi?

Ei varmaankaan hyvin, mutta päätös lisää tarvetta kunnallisille pysäköinninvalvojille. Hoituuhan se yksityisten pysäköintialueiden ja pihojen valvonta niinkin.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Espoon Otaniemessä TKK:n kirjaston vieressä on pysäköinti kielletty liikennemerkki, jonka alla on keltaisella pohjalla musta pysäköintikiekon kuva ja teksti 4h sekä sen alla niin ikään keltaisella pohjalla musta teksti 6-18.

Tarkoittaako tuo liikennemerkkiyhdistelmä sitä, että
a) pysäköinti on kielletty arkisin 6-18 välisenä aikana ja tuon ajan ulkopuolella pysäköinti on sallittu 4h kiekon kanssa
vai
b) jotain muuta.

Liitteenä vielä kuva ko. merkistä. Kuva on otettu eilen (to) 15:26 ja kaikissa pysäköidyissä autoissa oli kiekko näkyvillä.
 

Liitteet

  • otaniemi.jpg
    otaniemi.jpg
    44,6 KB · kertaa luettu: 625

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Espoon Otaniemessä TKK:n kirjaston vieressä on pysäköinti kielletty liikennemerkki, jonka alla on keltaisella pohjalla musta pysäköintikiekon kuva ja teksti 4h sekä sen alla niin ikään keltaisella pohjalla musta teksti 6-18.

Tarkoittaako tuo liikennemerkkiyhdistelmä sitä, että
a) pysäköinti on kielletty arkisin 6-18 välisenä aikana ja tuon ajan ulkopuolella pysäköinti on sallittu 4h kiekon kanssa
vai
b) jotain muuta.

Liitteenä vielä kuva ko. merkistä. Kuva on otettu eilen (to) 15:26 ja kaikissa pysäköidyissä autoissa oli kiekko näkyvillä.

Itse ymmärtäisin, että parkkikiekon käyttö on pakollinen tuona 6-18 aikana jos haluaa pysäköidä (ja max aika 4h, ellet käy pyöräyttämässä kiekkoa, virallisesti pitäisi siirtää autoa ennen kuin saat siirtää kiekon uudestaa oikeaan aikaan) ja noiden aikojen ulkopuolella (18-6) saat pysäköidä ihan vapaasti ilman kiekkoa. Ja tuo 6-18 koskee ainoastaan ma-pe päiviä. Toki saa korjata jos olen väärässä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
^ Oma veikkaukseni on sama kuin roottorilla eli a), mutta olen näissä kyllä tosi huono.
Se sensijaan kiinnostaa, miten tuo macnevisin veikkaus liikennemerkkinä ilmaistaisiin (tai jos hän on oikeassa, niin roottorin)?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
^ Oma veikkaukseni on sama kuin roottorilla eli a), mutta olen näissä kyllä tosi huono.
Se sensijaan kiinnostaa, miten tuo macnevisin veikkaus liikennemerkkinä ilmaistaisiin (tai jos hän on oikeassa, niin roottorin)?

Tuo merkki tarkoittaa siis sitä, että kiekkoa tarvitaan arkisin lisäkilvellä mainittuina aikoina. Eli koko koulupäivän ajaksi ei voi autoaan jättää "parhaille paikoille". Iltaisin ja viikonloppuisin saa sitten pysäköidä vaikka huru länge.

Lisäkilvet siis tarkentavat varsinaista merkkiä eli onhan esim Stadissa paljon noita, jossa pysähtyminen on kielletty tiettyyn aikaan ja muuten sitten vaikka pysäköintikielto.

Tässä vielä osviittaa:
Liikennevirasto
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
^ Oma veikkaukseni on sama kuin roottorilla eli a), mutta olen näissä kyllä tosi huono.
Se sensijaan kiinnostaa, miten tuo macnevisin veikkaus liikennemerkkinä ilmaistaisiin (tai jos hän on oikeassa, niin roottorin)?

Niin joo, aloin juuri itsekin miettimään, että onhan se pysäköintikielto siinä myös silloin öisin. Mutta kai tuo parkkimerkki "856a. Pysäköintikiekon käyttövelvollisuus (kieltomerkin yhteydessä)" yhdessä tuon voimassaoloajan "851. Voimassaoloaika arkisin ma-pe" tarkoittaa, että tuo koko liikennemerkki on voimassa vain tuon merkityn ajan aikana ja muulloin eli viikonloppuisin ja 18-6 aikana ei ole käytössä lainkaan.

edit. Ja tuo roottorin veikkaama tapaus, niin eiköhän siinä olisi vain pysäköintikielto 6-18 aikana ja muuten saa pysäköidä vapaasti, ei mitään 4 tunnin pysäköintikiekon käyttöä. Tai en näe mitään järkeä miksi öisin pitäisi olla käytössä parkkikiekko (ellei kyseessä ole nuo kusipäiset yksityiset parkkivalvojat).
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse ymmärtäisin, että parkkikiekon käyttö on pakollinen tuona 6-18 aikana jos haluaa pysäköidä (ja max aika 4h, ellet käy pyöräyttämässä kiekkoa, virallisesti pitäisi siirtää autoa ennen kuin saat siirtää kiekon uudestaa oikeaan aikaan) ja noiden aikojen ulkopuolella (18-6) saat pysäköidä ihan vapaasti ilman kiekkoa. Ja tuo 6-18 koskee ainoastaan ma-pe päiviä. Toki saa korjata jos olen väärässä.

Ei tarvitse korjata, sillä näinhän se menee. Alempi lisäkilpi ilmaisee liikennemerkin eli pysäköintikiellon voimassaoloajan. Asia on ihan maalaisjärjellä pääteltävissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös