Mainos

Autoiluketju

  • 3 336 705
  • 19 050

Veijari

Jäsen
Saakeli, nyt on sellainen 40 asteen autokuume päällä; S4 (b6) tai S6 (c5) Audi, sillä V8 motilla. Mitään järkisyytä tuolle autovalinnalle en keksi. En tiedä auttaako koeajokaan asiaa vai pahentaako se vain autokuumetta. Ei niitä ihan lähellä olekaan tällä hetkellä myytävänä autoliikkeissä.
Kellään palstalaisella kokemuksia tuollaisesta? Yrittäkää nyt kertoa vaikka niitä auton huonoja puolia ensimmäiseksi. ;)
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Budjetti tietysti asettaa ostolle jo ensimmäiset rajoitteet. Tarkkaa kattoa en ole laskenut, mutta ajetellaan nyt, että hinta saisi mielellään olla lähempänä 5000 euroa kuin 10000 euroa. Halvempikin tietysti saa olla, mutta alkaako sitten jo laatu kärsiä kovasti? Klassisesti siis haluan mahdollisimman hyvän ja halvan. Hyvyys tarkoittaa äkkiseltään ajateltuna kohdallani luotettavuutta, kestävyyttä ja turvallisuutta. Ja ilmastointia sekä neljää ovea, joskin noista ovista voin muuten loistavan yksilön kohdalla mahdollisesti tinkiä. Kaiken kaikkiaan auton tulisi kuitenkin olla mahdollisimman varmatoiminen ja luotettava
Noilla kriteereillä ostaisin itse Saab 9-3:n, mutta ei ollut listallasi ja lienee muutenkin "vähän" turhan iso pääasiassa kaupunkikäyttöön.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saakeli, nyt on sellainen 40 asteen autokuume päällä; S4 (b6) tai S6 (c5) Audi, sillä V8 motilla. Mitään järkisyytä tuolle autovalinnalle en keksi.

Tuo on minusta erittäin hyvä lähtökohta autokaupalle! Aina ei tarvitse olla järkevä, ja jos tuo valinta ei nyt sinua ja perhettäsi(?) aja konkurssiin ja nälkäkuoleman partaalle niin anna mennä vaan! Autoilu on kivaa silloin kun alla on kärry jolla ajamisesta nauttii.

Kokemusta ei kyllä minulla ole noista V8-Audeista joten en osaa sen suhteen antaa minkäänlaisia neuvoja.


Joskus oli vuokra-autona myös Hyundai, joka miellytti aika kovasti, mutta mitenköhän nuo pärjäävät Suomen talvessa?

Hyvin pärjäävät. Ja vähävikaisia ja varmatoimisia autoja ovat muutenkin sen perusteella mitä olen muutamalta Hyundain omistavalta tutulta/sukulaiselta kuullut. Joten jos auto muuten miellyttää niin minun mielestäni tuollaisia asioita ei tarvitse pelätä.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Melkeinpä lähtisin suosittelemaan Poisonille noilla kriteereillä Nissan Almeraa tai Primeraa

Niin, kysyjä ei tainnut mainita mitään ajo-ominaisuuksista tai niiden puutteista mitään? Halpoja, kohtuullisesti varusteltuja, kai melko luotettaviakin. Kuitenkin rumia ja ajo-ominaisuuksiltaan luokattomia. Minen tykkää.

Seatin ongelma taitaa olla alhainen hinta jo uutena, jonka uskoisin houkutelleen nuoria kloppeja ostamaan tehokkaita leoneita. Etenkin sitä vanhakorista mallia. Näistä ei taida siellä 200 tkm:n paikkeilla olla enää paljoa jäljellä jos kovaa kenkää annettu.

Itse olen ollut tyytyväinen omaan 1P leoniimme. Ei mikään talviauto, mutta nyt kun radion sai kuulumaan (oli antennivahvistimen virtapiuha irronnut) niin rengasmelu on ainoa mieleentuleva miinus.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Niin, kysyjä ei tainnut mainita mitään ajo-ominaisuuksista tai niiden puutteista mitään? Halpoja, kohtuullisesti varusteltuja, kai melko luotettaviakin. Kuitenkin rumia ja ajo-ominaisuuksiltaan luokattomia. Minen tykkää.

Yhden Almeran (03) omistaneena ja 90-lukuista Primeraa kohtuullisen paljon ajaneena uskaltaisin väittää, ettei tuossa ajo-ominaisuuksien haukkumisessa ole kyllä mitään perää. Rumuudesta olen kyllä osittain samaa mieltä, vaikka Almeraa pidänkin ihan kohtuullisen nättinä autona omalta aikakaudeltaan. Noin muutenkin kysyjällä olivat kriteereinä ihan muut asiat kuin ajo-ominaisuudet ja ihan hyviä vaihtoehtoja hän itse jo esittikin avauksessaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yhden Almeran (03) omistaneena ja 90-lukuista Primeraa kohtuullisen paljon ajaneena uskaltaisin väittää, ettei tuossa ajo-ominaisuuksien haukkumisessa ole kyllä mitään perää.

Se tietysti riippuu vähän mihin vertaa, mutta molempia autoja (ja useita erilaisia eurooppalaisia autoja) ajaneena väittäisin kyllä että ovat ajettavuudeltaan ehdottomasti sieltä heikommasta päästä. En nyt sanoisi että ihan luokattomia mutta aikamoisia rimpuloita joka tapauksessa, ainakin tällaisen tanakkaa ja vakaata ajettavuutta arvostavan autoilijan mielestä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tänään kävin sitten koeajamassa Nissan Qashqain. Hyvältä sekin vaikutti ja kun sitä vertaa tuohon aikaisemmin ajettuun Peugeot 3008.n, niin valinnan vaikeus on edelleen olemassa.

Pösön puolesta puhuu kulutus (110 hdi) ja vääntö. Nissanin puolesta taas hinta. 1.6 koneella kulutuskin on maltillinen 6.6 litraa sadalla keskimäärin. Bensakoneella ajattelin Nissania. Pösöä puolestaan Dieselinä. Kulutus tosiaan Nissanissa 1,5 litraa enemmän sadalla mutta eipä olisi dieselveroa.

Ja se hinta. Molemmat on hyvin varusteltuja ja Nissanin saa 6000 euroa pienemmällä välirahalla. Taidan kallistua Nissaniin. Kauppoja voi päästä tekemään jo ensi viikolla, jos hyvin käy. Kyllä tuolla 6000 eurolla saa ihan kohtalaisen määrän menovettä tankattua, jos sitä sillai ajattelee.

Vielä pitää Kysellä tarjouksia Pösöstä...

Hitto kun on vaikeaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin, kysyjä ei tainnut mainita mitään ajo-ominaisuuksista tai niiden puutteista mitään? Halpoja, kohtuullisesti varusteltuja, kai melko luotettaviakin. Kuitenkin rumia ja ajo-ominaisuuksiltaan luokattomia.
Veikkaan, että luotettavuus, hinta ja ylläpitokulut ovat Poisonin kriteereillä korkeammalla kuin ajotuntuma. Olen samaa mieltä, että joku 2003-04 Almera on ehkä pullamaisin ohjattava mitä olen ajanut, mutta ei sillä rallia ajetakaan. Ihan hyvä perusauto, ok-näköinen ja yleensä ainakin kohtuulliset varustelut. Ja voihan joku pitää siitä ohjaustuntuman pehmeydestä. Itse pidän tarkemmasta ohjauksesta, vaikka se ei tuossa Jazzikaan mikään F1-tasoinen ole.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Autojen hinnoissahan taitaa ainakin lähes aina olla jonkin verran ilmaa, joten tinkimisen taitoa kannattaisi kai liikkeissä harjoittaa. Mutta mistä sitä tietää, kuinka paljon tinkaamisen varaa on? Olen kuullut jonkun saaneen lähtöhinnaltaan 8000 euroa olleen vaihtoauton 5 500 eurolla mukaansa, mutta onko tuo jo kuitenkin aika harvinaista?
Jos mahdollista ja vain uskallat lähteä kaupantekoon yksityisen kanssa, niin tinkimisvaraa on yleensä aika hyvin, riippuen tietysti myyjästä. Hintataso on ainakin matalampi. Tässä on yksi haku Nettiautosta, mielestäni ihan hyvänhintaisia Almeroita, ilmastoituja ja kohtuuhintaisia. Ei ole omaa myynnissä, eikä muitakaan intressejä mainostaa.

Mutta ostitpa liikkeestä tai yksityiseltä, niin aina pitää tinkiä. Jos ei hinta tipu, niin pyydä jotain kaupantekijäisiä liikkeestä. Jos tuntuu orvolta olla kaupoilla yksin, pyydä joku sukulaismies mukaan. Myyntiorientoituneista sukulaisista tai tuttavista on tässä tapauksessa hyötyä, vaikka ei aina siltä tuntuisikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitos kaikille vastauksista! Niistä on oikeasti paljon apua ja vastauksenne ovat jo nyt aiheuttaneet ainakin sen, että olen läpi päivän selannut nettiautoa aivan täpinöissäni, vaikka tenttiinkin pitäisi lukea... Taidan koota vinkkinne paperille vielä jossain vaiheessa, että varmasti muistaa kaiken. Yhden aika lupaavan onnistuin bongaamaan heti, on kyllä jotenkin yllättävän edullinen (vai onko?) ja lähtökohtaisesti olin ajatellut ostavani liikkeestä enkä yksityiseltä. Kyseessä olisi Nissan Almera 1.5 Comfort Sedan, vuosimalli 2002, katsastettu viime joulukuussa, ajettu 157 000 kilometriä ja hintaa 4600e. Kuvissa näyttää ihan siistiltä. Ikää tietysti vähän jo on, mutta ei tähän budjettiin (tosiaan suurin piirtein välille 5000-8000e) nyt ihan uutukaisia voi odottaakaan. Muitakin vaihtoehtoja varmasti olisi pilvin pimein, lähinnä olen nyt ehtinyt hakea vain paikkakunnan Nissanit ja Hyundait näin alkuun, mutta tästä innostuin jo aika kovin.

Tuosta ajotuntumasta sen verran, että toki arvostan vakautta ja jämeryyttä, mutta loppujen lopuksi tuntuma on aina kovin subjektiivista. Koeajossahan tuosta sitten viimeistään saa vähän maistiaisia. Kaupunkiajoa ajatellen varmaan ketteryys olisi hyväksi ja ettei rattia tarvitsisi hampaat irvessä kääntää. Maantielle taas sitten edes kohtuullista kiihtyvyyttä, ettei jää jalkoihin. Jos jollain on ehdottaa tähän jotain hyvää vaihtoehtoa, niin kertokaa ihmeellä!

Noista automerkeistä vielä sen verran, että en siis mitenkään ole päättänyt juuri noissa merkeissä pitäytyä, joten pitänee esimerkiksi mainitut Saabitkin tutkia läpi. Saab ei jotenkin ollut tullut edes mieleeni, vaikka taitaa hyvä merkki olla sekin. Myös esimerkiksi Fordia voisi kai ajatella.

edit. Nyt löytyi myös mielenkiintoinen Kia Cerato. Onko niistä mitään ajatuksia tai kokemuksia? Tuo olisi vm. 2006, 72 000 km ajettu ja myyjän mukaan huolto tehty. On katsastettu marraskuussa. Hinta 7500e.
 
Viimeksi muokattu:

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Pösön puolesta puhuu kulutus (110 hdi) ja vääntö. Nissanin puolesta taas hinta. 1.6 koneella kulutuskin on maltillinen 6.6 litraa sadalla keskimäärin. Bensakoneella ajattelin Nissania. Pösöä puolestaan Dieselinä. Kulutus tosiaan Nissanissa 1,5 litraa enemmän sadalla mutta eipä olisi dieselveroa.

Me ostettiin uusi 1.6 bensa-Qashqai vähän vajaa vuosi sitten. Mukava ja luotettava, tällaiselle rauhalliselle kuskille sopiva auto. Mutta kulutus on ollut keskimäärin 7.4l/100, eli kannattaa varautua siihen, että saattaa hörpätä enemmänkin kuin tuon 6.6l/100.
 

miklis

Jäsen
Pösön puolesta puhuu kulutus (110 hdi) ja vääntö. Nissanin puolesta taas hinta. 1.6 koneella kulutuskin on maltillinen 6.6 litraa sadalla keskimäärin. Bensakoneella ajattelin Nissania. Pösöä puolestaan Dieselinä. Kulutus tosiaan Nissanissa 1,5 litraa enemmän sadalla mutta eipä olisi dieselveroa.
Me ostettiin uusi 1.6 bensa-Qashqai vähän vajaa vuosi sitten. Mukava ja luotettava, tällaiselle rauhalliselle kuskille sopiva auto. Mutta kulutus on ollut keskimäärin 7.4l/100, eli kannattaa varautua siihen, että saattaa hörpätä enemmänkin kuin tuon 6.6l/100.
Eipä tuo 3008 110 hdi:kaan ihan speksiin mene, 5.67l/100 näyttäisi meidän tankkaustitetojen perusteella olevan pienin kulutus tankilliselle ja sekin enimmäkseen rauhallista maantieajoa. Ja keskikulutus vähän päälle kuuden litran.
 

Veijari

Jäsen
Mun mielestä ei ole mitään järkeä tuijottaa kulutuslukemia ihan sokeasti. Se nyt on ihan sama kuluttaako se auto 5,5 tai vaikka 8 litraa sadalla. Jos haluatte laskea euroja, siis muutakin kuin hankintahintaa niin tutkikaa ennemmin miten se auto säilyttää arvonsa ja minkä hintaisia ovat huollot sekä varaosat. Noista muodostuu suurempi ero kuin pelkistä kulutuslukemista vuositasolla.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mun mielestä ei ole mitään järkeä tuijottaa kulutuslukemia ihan sokeasti. Se nyt on ihan sama kuluttaako se auto 5,5 tai vaikka 8 litraa sadalla. Jos haluatte laskea euroja, siis muutakin kuin hankintahintaa niin tutkikaa ennemmin miten se auto säilyttää arvonsa ja minkä hintaisia ovat huollot sekä varaosat. Noista muodostuu suurempi ero kuin pelkistä kulutuslukemista vuositasolla.
Tuo pitää osittain paikkansa uusissa autoissa ja varsinkin vähän ajavalla.

Vanhemmalla autolla ajavan ei tarvitse enää niin suuresti murehtia arvonalennuksesta ja polttoainekulut nousevat kokonaiskuluissa yhä suurempaan rooliin.

Paljon ajavallakin polttoainekulut muodostavat ison osan kokonaiskuluista, jolloin kulutuksella todellakin on merkitystä. Itse ajan 45 tkm/v ja parin litran kulutusero tekee helposti jo yli tonnin lisää vuosikustannuksiin. Sen säästäminen esim. arvonalennuksesta toisen merkkisellä, vastaavan hintaisella autolla voi olla jo vaikeaa. Uudehkossa autossa, jossa ei liiemmin ole ns. ylimääräisiä kuluja, niin arvonalennus olisikin tällöin ainoa mahdollinen säästökohde n. tonnin kululle. Tällöin pitäisi auton arvon olla jo sanotaanko yli 25 k€, jotta tonnin eron voisi saada puhtaasti arvonalenemisesta samoilla kilometreillä. Siltikin tuo vaatisi aika tarkkaa vertailua eri merkkien välillä ja lopputuloksesta ei voisi olla aivan varma.

Onhan tuo mainitsemani tonnin polttoainekulujen kiinni saaminen siis toki mahdollista arvonalennuksen kautta, mutta veikkaanpa että alle 20 k€:n autossa se rupee olemaan jo aika vaikeaa. Onhan huoltovälien ja huoltohintojen kautta mahdollista saada säästöjä eri merkkien välillä, mutta ei ne erot vuositasolla kuitenkaan montaa satasta ole.
 

Fordél

Jäsen
Onko porukalla kokemuksia Volvo V70:n dieseleistä ja sen 2008 (vai 2007?) muuttuneesta mallista, joka lienee edelleen se myynnissä oleva? 2.4 diselin kulutuskokemuksetkin kiinnostaisivat eli missä ne kulutuslukemat todellisuudessa liikkuu?
 

Veijari

Jäsen
Joo, riippuu tapauksesta. Minä saan suurimmasta osasta, ehkä 60 % vuodessa kertyneistä ajokilometreistä kilometrikorvauksen muodossa itselleni takaisin työnantajalta, joten siinäkin mielessä minulle on melkein yksi hailee paljonko auto kuluttaa. Siksi olenkin tekemässä auton vaihtoa suuritehoiseen ja -kulutuksiseen urheiluautoon. Sillä voikin sitten haistattaa bensankatkuisia hiilidioksidipäästöjä ihan huolella kaikkien jalkoihin jäävien kukkahattutätien naamalle.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mitä mieltä olette uudesta Astran Sport Tourerista? Onko kukaan vielä käynyt koeajamassa kyseistä autoa? Itse ajattelin käydä sitä kokeilemassa, kun ensi viikolla on talviloma ja kaikkee... On siistin näköinen sekä sisältä, että ulkoa. Tuulilasi oli valinnut Astran vuoden autoksi 2011. Tässä yksi esimerkki nettiauton sivuilta.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sport Tourerista ei ole tietoa, mutta muuten tuo uusi Astra on ihan jämpitin ja laadukkaan oloinen ja tuntuinen tekele. Kunhan ei ihan "karvalakkiversio" ole. Kulkupuoli on vähän tuhnu tuolla 1,4 turbolla tai ainakin tuolla 140 hepalla luulisi vähän raikkaampaan menoon kykenevän. Toki tuollakin pärjäisi.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Farmari hakusessa

Nyt se on kuulkaa niin, että tähän perheeseen hankitaan farmariauto.
Tai niin ainakin mulle ilmoitettiin perheen päällikön toimesta..
Mulle tämä passaa vallan hyvin, niin päästään meidän vanhasta koslasta eroon.

Eli syyskuussa perheeseen pamahti uusi jäsen, jolloin vahvuutemme kasvoi kolmeen naamaan. Sanoin puoliskolle, että kyllä me 5-ovisella sedanillakin pärjättäisiin, mutta kuulemma farmari pitää olla. Noh, mulle ihan sama.

Mutta asiaan, nyt tarvisin hieman kokemuksia ja vinkkejä. Vaatimukset ovat seuraavanlaiset:

-hinta < 15k
-vm noin 2005 tai tuoreempi (tässä voi joustaa, jos järkevä peli)
- kilometrejä < 200 000 km
-koneen tulisi olla pirteä, jottei ihan jalkoihin jää
-bensa tai diesel molempi käy
-automaatti tai manuaali molemmat passaa
-autoliike tai yksityinen molemmat passaa
-ilmastointi automaattinen
-lohkolämmitys tai polttoaineella pelaava lämmitin tulisi olla

Seuraavanmallisia autoja olen katsellut:

Honda Accord
Mazda 6
Toyota Avensis

Linkit vievät nettiautoon.

Kiat ja Hyundait ei lämmitä, joten niitä ei kannata ehdotella. Ranskalaisia myös karsastan. Opeleissa on tilat kohdillaa, mutta taidan jättää väliin. Tietenkin yksi vaihtoehto olisi ostaa vuosituhannen alun Audi A4 hieman reilummilla kilometreillä, ovat kuitenkin keskimäärin kestäviä pelejä.

Skoda Oktavia RS:n voisin myös ostaa, mutta eipä taida alle 20k:lla irrota.

Eli auttakaahan miestä mäessä, millaista autoa sinä lähtisit mun tilanteessa hakemaan. Kiitoksia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli auttakaahan miestä mäessä, millaista autoa sinä lähtisit mun tilanteessa hakemaan. Kiitoksia.

Entäs Opel Vectra (vaikka sanoitkin että jätät merkin mieluummin väliin)? Opelin maine on huono mutta nämä uudet Vectrat on minusta paljon mainettaan parempia autoja. Pari tuollaista farkku-Vectran omistajaa tunnen ja ei ole kummallakaan ollut mitään ongelmia tuon auton kanssa. Jos esim. Avensikseen tai johonkin Passatiin vertaa niin noita ~15 ke Vectroja saa huomattavasti uudempia ja huomattavasti pienemmillä kilometreillä. Ja mitä nyt tällä kaverin Vectralla olen joskus ajanut niin ei ole yhtään pöllömpi ajettavakaan. Ja tilaa on ihan helvetisti, tuo farkkuhan on todella pitkällä akselivälillä ja siksi sanoisin että lapsiperheelle aika käypänen peli.

Mazdan kohdalla kannattaa ainakin tarkistaa huolella korin kunto. Noissa on kuulemma ollut aikamoista ruosteongelmaa jo ihan muutaman vuoden ikäisissä ja vähän ajetuissakin autoissa.

Octavia RS:ää et taida tosiaan tuohon hintaluokkaan saada vielä muuten kuin sitä vanhempaa mallia. Ei siinäkään varsinaisesti mitään vikaa ole mutta takajalkatilat on ihan surkeat joten en suosittele "lapselliselle". Octavian kohdalla toki kannattaa muistaa sekin että tavaratila on tuossakin hatchback-mallissa ihan valtava ja se on periaatteessa ihan hyvä korvike farkulle.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Onko porukalla kokemuksia Volvo V70:n dieseleistä ja sen 2008 (vai 2007?) muuttuneesta mallista, joka lienee edelleen se myynnissä oleva? 2.4 diselin kulutuskokemuksetkin kiinnostaisivat eli missä ne kulutuslukemat todellisuudessa liikkuu?

Kokemusta on 2010 vuotisesta automaatti V70 D5:sta. Tarkemmin en ole kulutuslukemia laskeskellut, mutta siinä 6,5 litran ja 7 litran välissä ne ovat ajotietokoneen mukaan pyörineet. Ajo on pääsääntöisesti ollut moottoritieajoa. Maantieajossa 80-100 km/h nopeudessa keskikulutus on pyörinyt alle 6 litran. Persetuntumalta sanoisin uudempien 205 hv versioiden kulkevan vajaan litran vähemmällä, kuin aikaisempien 185 hv versioiden. Tarkemmin asiaan perehtyneet voivat korjata oletusta.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kokemusta on 2010 vuotisesta automaatti V70 D5:sta. Tarkemmin en ole kulutuslukemia laskeskellut, mutta siinä 6,5 litran ja 7 litran välissä ne ovat ajotietokoneen mukaan pyörineet. Ajo on pääsääntöisesti ollut moottoritieajoa. Maantieajossa 80-100 km/h nopeudessa keskikulutus on pyörinyt alle 6 litran. Persetuntumalta sanoisin uudempien 205 hv versioiden kulkevan vajaan litran vähemmällä, kuin aikaisempien 185 hv versioiden. Tarkemmin asiaan perehtyneet voivat korjata oletusta.

Ei ole korjattavaa. Se menee aika täsmälleen noin, eli enempi tehoa tarkoittaa vähempi kulutusta. Siis keskenään samanlaisessa ajossa. Kulutus pysyy kuudessa, jos ei ajele yli kahdeksaakymppiä, mutta sen jälkeen kulutus alkaa lähestyä seitsemää. Eli jos satasen alueella on jatkuvasti vauhtia 110, kulutus pompsahtaa sinne seitsemään litraan (mikä sinällään ei ole tuon kokoiselle farkulle vielä kauheasti).
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Eli auttakaahan miestä mäessä, millaista autoa sinä lähtisit mun tilanteessa hakemaan. Kiitoksia.

Avensista voin suositella lämpimästi. Linkittämäsi yksilö lienee ihan ok, mutta hinta- ja ikähaarukkaan saattaisi löytyä vielä parempiakin vaihtoehtoja. Huomioitavaa noissa 2.0- ja 2.4-litraisissa bensakoneissa on se, ettei niihin käy E10-polttoaine. 2.4-litraista löytyy pelkällä automaatilla, mutta laatikko on mielestäni erittäin hyvä. Toki noita Bemarimiehet haukkuvat huonoiksi ajettaviksi, mutta meikäläiselle ainakin kelpaa ja sopii mainiosti. Melkoisen suurella todennäköisyydellä nuo muutkin linkittämäsi autot ovat kelpo pelejä, mutta Mazdalla on ollut pahoja ongelmia ruostumisen kanssa ainakin joissain vuosimalleissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Weissflogille vielä yksi vaihtoehto, jos haluaa jotain vähän erilaisempaa kuin sen perus-Avensiksen tms., nimittäin Jaguar X-Type Estate. Tekniikaltaanhan tuo on hyvin pitkälti Ford Mondeo mutta ainakin minun mielestäni tyylikkäämpiin kuoriin pakattuna. Käsittääkseni ihan luotettava ja hyvä ajopeli jossa ei ole mitään isompia laatuongelmia ollut kuten jossain vanhemmissa Jaguareissa.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Jaahas, että Jaguaria oikein :) No ehkä saattaa jäädä jagge kokeilematta.
Kiitoksia tähän astisista vinkeistä, lisää saa mieluusti heittää.

Jotenkin nuo Opelit ei vaan sytytä. Mazdoissa tosiaan pitää tarkasti tsekata ruosteettomuus. Avensikset on semmosia perusvarmoja pelejä, bemarimiehet haukkuu. Accordi on kiva peli, mutta näyttää toisaalta vähän ruumisautolle tuo malli :D En tiiä tosiaan, eipä tästä taas helppoa valintaa saa milläään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös