Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 568
  • 19 022

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mistäs mä saisin asiallisen näköiset talvisuojat sekä VW Golfiin että Peugeot 207:n? Jäähdyttimen eteen siis, ei huvittaisi alkaa ite askartelemaan. Molemmat kun on dieseleitä ja lämpeävät taajama-ajossa aika hiton huonosti näin pakkasilla.

Mulla sentään on Webasto, mutta vaimon pösössä on vaan se lohkolämmitin joten voi tulla ruuhkissa ajellessa vähän vilu vaikka kuinka huudattaisi punaisella.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kyllähän Hiacen kovan myyntiluvut perstuvat ihan samaan, kun muidenkin wokkipannujen myynti. Hiacea ei saa ajamalla rikki - tai ainakaan vanhoja malleja ei saanut.

En kyllä käsitä mitä yhteistä on autojen ja wokkipannujen myynnillä, mutta selittänet tämän asian tyhmälle vielä. Kaiken saa ajamalla rikki, mutta Hiace kuuluu siihen vaikeimmin rikottavaan luokkaan.

Turvallisuudesta ei Hiacen kohdalla kannata edes aloittaa puhumista.

Kyllä mielestäni voi puhua. Toyota on viimeistään 90-luvun alusta nykypäivään ollut jokaisessa luokassa paras tai parhaimpia turvallisuudessa. Toki Hiace on jo vanha malli, muttei suinkaan turvaton. Tässä siis puhutaan ihan suoraan passiivisesta turvallisuudesta. Aktiivinen turvallisuus on toki kaiken järjen mukaan kilpailijoita jäljessä.

Osittain luotettavuus johtuu varsin vanhasta tekniikasta sekä alustassa, että sähköpuolella.

Varmasti osittain johtuukin, mutta ovat nuo oikeasti uuden tekniikan Toyotat edelleen luotettavia.

Hiaceenhan ei esim ajonhallintajärjestelmää saa edes rahalla. 2013 tulee todennäköisesti direktiivi joka vaatii kaikkiin uusin autoihin ajonhallintajärjestelmän vakioksi.

Vähän omituista sinänsä, ettei tuota saa.

Saas nähdä mitä Toyota tekee sillä 60% Hiacen euroopan myynnistä tehdään Suomeen ja Norjaan. Näin ollen kokonaismyyntimäärät ovat niin pieniä, että tuotekehittelyyn ei ainakaan tähän mennessä olla viitsitty erityisemmin panostaa.

Tämä on kyllä vähän ristiriitainen juttu. Mielestäni tuon kokoisen valmistajan pitäisi nimenomaan panostaa tuotekehitykseen, jos malli ei myy riittävästi.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tämä on kyllä vähän ristiriitainen juttu. Mielestäni tuon kokoisen valmistajan pitäisi nimenomaan panostaa tuotekehitykseen, jos malli ei myy riittävästi.

Aasiassa myydän paljon Pick-upeja ja sen takia Hilux on ollut tärkeämpi. Toisaalta siellä myydään myös paljon ns. pikkupakuja ja siihen luokkaan Hiace on liian iso. Puhtaasti mutulla väittäisin siis, että Hiaceluokan paku on siellä viimeisenä, kun Toyota miettii mihin tuotekehittelyrahaa suunnataan.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Aasiassa myydän paljon Pick-upeja ja sen takia Hilux on ollut tärkeämpi. Toisaalta siellä myydään myös paljon ns. pikkupakuja ja siihen luokkaan Hiace on liian iso. Puhtaasti mutulla väittäisin siis, että Hiaceluokan paku on siellä viimeisenä, kun Toyota miettii mihin tuotekehittelyrahaa suunnataan.

Aika pitkälle lienee totta. Toisaalta kyllä Hiacea (tai millä nimillä se missäkin esiintyy) myy käsittääkseni ihan hyvin Aasiassa. Englanninkielisestä Wikipediasta luntattuna Aasiassa on esitelty jo vuonna 2005 uuden sukupolven Hiace. Tuolta on tosin vaikea saada selvyyttä millainen auto se todellisuudessa on, muttei tuollaista ainakaan Euroopassa myydä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tuota englannin wikipediaa katsoessa näyttää siltä, että tuo "fifth generation" on vielä kivikautisempaa kamaa, kuin Suomessa myytävä Hiace:

"On Japan's list of the most commonly stolen vehicles the Hiace currently resides at #1. Because of a lack of a theft immobilizer, it is fairly easy to steal a Hiace, as opposed to much more valuable SUVs and sports cars, which have very technical theft deterrent systems."

Lisäksi 2,5tdi koneen 75kw ja 3,0tdi koneen 85kw kuullostavat sellaisilta, että ei niillä ihan euro vitosia täytetä.

Tuon sivuston mukaan lisäksi Suomessa 2006 esitelty uusi Hiace on ollut japanissa myynnissä lähes samannäköisenä, mutta eri koneella 1999-2002.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Multitronicista sen verran, että itselle kaikki ns. portaattomasti vetävät laatikot ovat punainen vaate. En vaan pysty sisäistämään sitä hienoutta, kun painaa kaasun pohjaan, niin kierrokset nousevat tappiin mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Audi A5 2,7 Tdi multitronic on ollut ainoa ajamani auto jossa tuo portaaton laatikko ei ole tuntunut aivan karmealta. (ilmeisesti riittävästi vääntöä)

En ole aivan varma ymmärsinkö oikein tuon "kierrokset tappiin, mutta mitään ei tapahdu". Ainakin niillä Multitroniceilla, joita olen ajanut, en edes saanut kierroksia tappiin, mutta maisema alkoi vaihtumaan varsin kiihtyvään tahtiin. Saman asian puolesta näyttäisi kertovan myös kiihtyvyysarvot, joissa Multitronic on lähes yhtä ripeä kuin manuaalivaihteisto. Perinteisillä automaateilla kiihtyvyys ja kulutus on käsittääkseni aina huonompi kuin saman auton manuaalivaihteistoversiolla. DSG-vaihteistosta minulla ei ole kokemusta, mutta en usko, että sekään päihittää manuaalivaihteiston ja näinollen myös Multitronicin. Asiantuntijat oikaiskoon käsitykseni.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Saman asian puolesta näyttäisi kertovan myös kiihtyvyysarvot, joissa Multitronic on lähes yhtä ripeä kuin manuaalivaihteisto. Perinteisillä automaateilla kiihtyvyys ja kulutus on käsittääkseni aina huonompi kuin saman auton manuaalivaihteistoversiolla. DSG-vaihteistosta minulla ei ole kokemusta, mutta en usko, että sekään päihittää manuaalivaihteiston ja näinollen myös Multitronicin. Asiantuntijat oikaiskoon käsitykseni.

En ole asiantuntija, mutta keskivertokuskilla normaalikäytössä automaatti (oli se toteutus sitten mikä tahansa) taitaa pestä aina manuaalin kiihtyvyydessä. Ne lukemat paperilla ovat sitten eria asia ja vaativat kuskiltakin jo sekä hyvää kyseisen auton, moottorin ja vaihteiston tuntemusta sekä erittäin ripeää vaihtoa. Ainakin olen siinä käsityksessä, että nuo kiihtyvyydet kellotetaan vähän keskivertoa parempien kuskien toimesta.
 

Receiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
VG-62, TPS, TuTo, Suomen maajoukkue
Käyttöauto hankinnassa

Nyt olisi tarvetta käytetylle alle 3000 euron hintaluokassa olevalle autolle. Vaatimuksina bensakone ja pieni kulutus. Auto tulisi lähinnä 15km työmatka-ajoon tiellä, jolla on 80km/h rajoitus. Mielessä pyörinyt seuraavat merkit ja mallit: Ford Fiesta, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 206, Renault Clio ja Volkswagen Polo. Onko porukalla kokemuksia näistä tai osaatteko suositella jotain muuta merkkiä tai mallia?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Onko porukalla kokemuksia näistä tai osaatteko suositella jotain muuta merkkiä tai mallia?

Melkein lähtisin Pololla maailmalle. Tosin juuri Polosta ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, mutta VW:n muista merkeistä sitten onkin luotettavaa tietoa. Toki varaosat ovat VW:ssä varmaan kalliimpia kuin parissa mainitsemassasi merkissä, mutta luotettavuus kyllä vähän maksaa vaivaa takaisin.
 

bredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sjöblom.
Jees, elikkä autoa olisi hakusessa ihan säännölliseen käyttöön, mielellään bensalla ja vähintään 1.6 koneella. Budjettina hieman yli 4000. Golffia, Passattia ja Audi A3:sta olen katsellut mutta aika harvassa ovat tuohon hintaluokkaan sopivat autot olleet. Olisiko foorumisteilla suositella jotain muuta merkkiä/mallia tai mahdollisesti tiedossa myynnissä olevaa, hyväkuntoista autoa?
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jees, elikkä autoa olisi hakusessa ihan säännölliseen käyttöön, mielellään bensalla ja vähintään 1.6 koneella. Budjettina hieman yli 4000. Golffia, Passattia ja Audi A3:sta olen katsellut mutta aika harvassa ovat tuohon hintaluokkaan sopivat autot olleet. Olisiko foorumisteilla suositella jotain muuta merkkiä/mallia tai mahdollisesti tiedossa myynnissä olevaa, hyväkuntoista autoa?

Niin tuolla hinnalla ei kannata kuuta taivaalta lähteä hakemaan, mutta eiköhän tuollakin hyvän kipon saa. Ehdotukseni on Nissan Almera tai Primera

- Rumuus: no onhan se
- uskottavuus: ei sitten pienintäkään.
- Laatu: on pirun laadukas laite
- Varusteet: Paljon kaikenlaista jo vakioissa, mistä VAGinassa saa maksaa itsensä kipeeksi.

Itseäni yllätti sellainen asia, että uusi Nissan Juke on aikas namun näköinen laitos. Pitää varmaankin käydä tyyppäämässä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo bredin hintaluokka on kyllä sellainen että järkevillä kilometreillä ei saa kuin karvalakkimallisia 2000-luvun saksalaisia ja japanilaisia. Jokunen aika sitten mulla oli autonhankinnassa samat speksit, ja silloin oli likellä Citroen Xsaran hankinta. Varusteet suht kohdillaan, esim ilmastointi lähes kaikissa, ja ulkonäkö mielestäni noissa 2001- malleissa ihan ok. Eikä kai kaikkein pahin vikapesä.
Budjetti tosin sitten räjähti käsiin ja jäi Sitikka ostamatta.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
En ole aivan varma ymmärsinkö oikein tuon "kierrokset tappiin, mutta mitään ei tapahdu". Ainakin niillä Multitroniceilla, joita olen ajanut, en edes saanut kierroksia tappiin, mutta maisema alkoi vaihtumaan varsin kiihtyvään tahtiin. Saman asian puolesta näyttäisi kertovan myös kiihtyvyysarvot, joissa Multitronic on lähes yhtä ripeä kuin manuaalivaihteisto. Perinteisillä automaateilla kiihtyvyys ja kulutus on käsittääkseni aina huonompi kuin saman auton manuaalivaihteistoversiolla. DSG-vaihteistosta minulla ei ole kokemusta, mutta en usko, että sekään päihittää manuaalivaihteiston ja näinollen myös Multitronicin. Asiantuntijat oikaiskoon käsitykseni.

2,0 ja 2,4 bensakoneet ovat tuolla laatikolla varsin laiskoja. Tuo mainitsemani 2,7 diesel olikin sitten jo parempi.

DSG sen sijaan on pohjimmiltaan kaksoiskytkimellä varustettu manuaalilaatikko joten pesee multitronicin käytettävyydessä ja suorituskyvyssä mennen tullen. Audillahan DSG on nimeltään S-tronic.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt olisi tarvetta käytetylle alle 3000 euron hintaluokassa olevalle autolle. Vaatimuksina bensakone ja pieni kulutus. Auto tulisi lähinnä 15km työmatka-ajoon tiellä, jolla on 80km/h rajoitus. Mielessä pyörinyt seuraavat merkit ja mallit: Ford Fiesta, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 206, Renault Clio ja Volkswagen Polo. Onko porukalla kokemuksia näistä tai osaatteko suositella jotain muuta merkkiä tai mallia?

Tyttöystävän kanssa ostettiin keväällä -96 Polo reilusti tuon budjetin alle vakuutuksienkin kanssa menevällä summalla. Tähän mennessä yli 10 000km ollaan ajeltu ja kerran katsastettukin ilman mitään ongelmia. Meilläkin auto työ/koulumatka käytössä. Noista vanhempien volkkareiden lukko-ongelmista talvella olen paljon kuullut ja lukenut ja onpa meilläkin näinä pakkasaamuina vähän jähmeitä lukot olleet. Pitää pitää lukkosulaa mukana ja tarkoitus ois yrittää jotakin aseöljyä tai vastaavaa tuutata lukkopesään, kunhan tässä saa aikaiseksi.

Mutta siis kaikenkaikkiaan ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Hinta/laatu ihan kohdillaan. Moottoritiellä ei tietenkään mikään ihanneajokki, mutta tonne vähän yli 100 km/h asti menee nätisti. Suosittelen siis Poloa, jos halpa pikkuauto kiinnostaa. Tuolla 3000 saa jo varmaan vähän uudempiakin yksilöitä kuin tuo meidän vanhus.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Nyt olisi tarvetta käytetylle alle 3000 euron hintaluokassa olevalle autolle. Vaatimuksina bensakone ja pieni kulutus. Auto tulisi lähinnä 15km työmatka-ajoon tiellä, jolla on 80km/h rajoitus. Mielessä pyörinyt seuraavat merkit ja mallit: Ford Fiesta, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 206, Renault Clio ja Volkswagen Polo. Onko porukalla kokemuksia näistä tai osaatteko suositella jotain muuta merkkiä tai mallia?

Itse katselisin Fiestaa tai Corsaa. Lisäksi jokerina (jos ego kestää) Daewoo Matiz voisi olla sellainen jota saa vähän ajettuna ja ilmastoituna tuossa hintaluokassa. Pieni kippo ja omimillaan kaupungissa mutta kai sillä tuollaisen 30km/päivä vielä ajelisi maantietäkin.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
2,0 ja 2,4 bensakoneet ovat tuolla laatikolla varsin laiskoja. Tuo mainitsemani 2,7 diesel olikin sitten jo parempi.

DSG sen sijaan on pohjimmiltaan kaksoiskytkimellä varustettu manuaalilaatikko joten pesee multitronicin käytettävyydessä ja suorituskyvyssä mennen tullen. Audillahan DSG on nimeltään S-tronic.

Multitronicin 6,9 sekuntia nollasta sataan kahden litran bensakoneella on siis laiskuutta ja 2,7 litran dieselin 7,7 sekunnin tulos on parempi? Olen asiasta hieman eri mieltä.

DSG on uudempaa tekniikkaa ja pesee Multitronicin nollasta sataan -tuloksessa peräti 0,4 sekunnilla. Ei minusta kutenkaan ihan "mennen tullen". Multitronicin käytettävyydestä en ole ennen kuullut moitteita.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt kun en tiedä mitä koneita ja laatikoita vertaat, niin otappa piruuttasi mukaan vielä kulutuslukemat.

Teho ei synny tyhjästä ja bensaa sekä diisseliä myydään edelleen huolto-asemilla. Köyhille kallista ja muille samanhintaista. Mun mielestä köyhät ajaa nakuttimella ja persaukiset hakee ne vielä käytettynä Saksasta:)
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt kun en tiedä mitä koneita ja laatikoita vertaat, niin otappa piruuttasi mukaan vielä kulutuslukemat.

Multitronic on ollut aiheena, sillä olen koettanut saada selvyyttä, miksi se ei ole mielestäsi hyvä vaihteisto. Koneet, joita vertasin, olivat sinun mainitsemasi "laiska" kaksi litrainen bensakone (2,0 TSFI Multitronic) ja "parempi" 2,7 litrainen dieselkone (2,7 TDI Multitronic). Kulutuslukemat eivät nähdäkseni liity tähän väittämääsi Multitronicin "laiskuuteen". Kiihtyvyysarvot puolestaan osoittavat, ettei kyseinen automaattivaihteisto huononna auton suorityskykyä manuaalivaihteistoon verrattuna.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Pää jumis!

Äkkivaihdos seat leon cupra ärrästä--->bmw 125i coupe.

Nyt karvalakki hinta tuolle on päälle 43 tonnia ja nyt aivan pulassa lisavarusteiden kanssa! Hinta nousee roimasti ja ei oikein tiedä mitä kannattaa ottaa ja mitä ei. Onhan ne lisaväruste namit kivoja mutta tekeekö niillä mitään?

Ajattelin xenonit ottaa ja automaattisen ilmastoinnin plus tummennetut takalasit. En muuta.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Xenonit ehdottomasti, sillä se on turvallisuuden kannalta paras varuste. Tosta automaattisesta ilmastoinnista olen hieman eriä mieltä, sillä viilennystä saa ihan hienosti manuaalisellakin. Eli siihen menevät rahat laittaisin johonkin toiseen härpäkkeeseen, esim. vakionopeudensäädin. Jos se jo on niin sitten talvirenkaat yms.

toki automaattinen ilmastointi on loistava, mutta manuaalillakin pärjää hienosti
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Xenonit ehdottomasti, sillä se on turvallisuuden kannalta paras varuste. Tosta automaattisesta ilmastoinnista olen hieman eriä mieltä, sillä viilennystä saa ihan hienosti manuaalisellakin. Eli siihen menevät rahat laittaisin johonkin toiseen härpäkkeeseen, esim. vakionopeudensäädin. Jos se jo on niin sitten talvirenkaat yms.

toki automaattinen ilmastointi on loistava, mutta manuaalillakin pärjää hienosti

Automaattinen ilmastointihan ei koske ainoastaan viilennystä. Myös puhallusnopeus ja suunnat tulee automaattisesti silloin kun automaattinen ilmastointi. Suosittelen sitä ottamaan jos mahdollista.
 

Veijari

Jäsen
Jep, itsellä autossa automaatti-ilmastointi ja emännän autossa "vain" manuaalinen. Äkkiä sitä automaattista oppii arvostamaan kun kerran kesäpäivänä tuollaista autoa joutuu ajamaan jossa joutuu räpeltämään niiden säätöjen kanssa. Ihmettelen että 43 tonnin autossa joutuu tuonkin ominaisuuden lisävarustelistalta ruksimaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Multitronic on ollut aiheena, sillä olen koettanut saada selvyyttä, miksi se ei ole mielestäsi hyvä vaihteisto. Koneet, joita vertasin, olivat sinun mainitsemasi "laiska" kaksi litrainen bensakone (2,0 TSFI Multitronic) ja "parempi" 2,7 litrainen dieselkone (2,7 TDI Multitronic). Kulutuslukemat eivät nähdäkseni liity tähän väittämääsi Multitronicin "laiskuuteen". Kiihtyvyysarvot puolestaan osoittavat, ettei kyseinen automaattivaihteisto huononna auton suorityskykyä manuaalivaihteistoon verrattuna.

No joo kunhan halusin tietää. Käytännön suorituskyvyllä ja 0-100km/h kiihtyvyydellä ei ole mitään tekemistä keskenään. Tärkeämpää olisi 80-120km/h kiihtyvyys. Ihmettelen, jos 2,7 diesel ei pese tuolla kiihdytyksessä 2,0 turboa - mites muuten se 2,4 kuuspyttynen bensakone?

Tuo 2,7 diesel nyt kuitenkin perseen alla tuntui aivan eri peliltä, kuin muut mainitut tuolla laatikolla.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
NIKS: Miksi ostaa 125, kun samalla rahalla suurinpiirtein saa nelivetosen 320DA:n ? Olikohan se nyt Business paketti ja siinä on kaikki härpäkket. Sitten vaan talvikiekol alle ja se on siinä. Toki makuasioista ei voi kiistellä, mutta mutta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös