Autoiluketju

  • 3 310 073
  • 18 978

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
NIKS: Miksi ostaa 125, kun samalla rahalla suurinpiirtein saa nelivetosen 320DA:n ? Olikohan se nyt Business paketti ja siinä on kaikki härpäkket. Sitten vaan talvikiekol alle ja se on siinä. Toki makuasioista ei voi kiistellä, mutta mutta

Tsiikailin tuossa vielä niin tuo oli aika näpsäkkä auto. Täytyy nyt vielä rauhassa miettiä tämä viikko. Katselin tuossa Audejakin, esim a4:llä hyviä vaihtoehtoja, tehoa ja tyylikkyyttä. Neliveto niistä kiinnosta ja lupailtiin kiihtyvyyttäkin 6.6 sekunissa nollasta-sataan lisäksi lisävarusteitakin saisi mukavasti ja nyt on ensi tiistaihin asti joku juhlatarjous Audilla niin saa kaikkea muuta oheista vielä kaupanpäälle autoon.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tulin pitkän pohdinnan päätteeksi siihen lopputulokseen, että -Niks- ei voi olla oikeasti vakavamielisesti uuden auton perään, koska eihän nyt jukolauta kenenkään mielipiteet voi heitellä Seat Leonista Bemarin ykkössarjan kautta Audi A4:een muutaman päivän aikana. Olettaisin, että jos uutta autoa ollaan hankkimassa ja mietitään jo lisävarusteita, niin olisi edes auton merkki selvillä. Ei siinä, leikki kai se tuokin on, kun koijaa toisia keskustelupalstalla.

*****

Miten vanhemmat Bemarin dieselit kestävät? Olen aina ollut baijerilaisten vastustelija, mutta pitää kai sellaistakin joskus koittaa. Harkinnan alla siis kakkosautoksi vuosimallia -97 oleva 525 TDS automaattilaatikolla. Ajettu 350 tuhatta, missä kohdassa noista yleensä loppuu jokin olennainen ja mikä se olennainen on?

Vanhempi E-sarjalainen olisi myös potentiaalinen vaihtoehto ja sen tietää, että ne kestävät, mutta hinta on huomattavasti vitossarjaa korkeampi. Vanhat ja 700 tuhatta ajetutkin maksavat mansikoita. En edes uskalla tarkistaa alle puoli miljoonaa ajettujen hintaa.

Kiitos jo etukäteen, kysyn lisää, kun joku noista enemmän tietävä ilmoittautuu.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Pyhä Grainger.

Kyllä ne mielipiteet muuttuilee kun kuitenkin on tietyt raamit autolle piirretty ja hinta ratkaisee, mutta auto on alla tammi-helmikuussa, oli se sitten tuo bemari tai audi.

Perjantaina audi testissä ja maanantaina vielä bemari. Sen jälkeen on lopullinen ratkaisu tehtynä.

Itse en osaa tehdä päätöstä nopeasti, eikä ole tarve sellaiseen. Omalla painollaan asia menee etiäpäin ja ainakin tulee hyvä mieli kun on tutkittu ja väännetty asiasta tarpeeksi. Lisäksi tietotasoni autoista on luokkaa noviisi, sikäli se on tehnyt asioista vielä vaikeampia kuin esim sellaiselle joka on pelaillut autojen kanssa enemmän.

Seat oli jo melkein tilauksessa mutta onneksi tulin katumapäälle.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Kiire tulee tuolla aikataululla jos uutta olit etsimässä Niks? Ei varmaan mikään toimita uutta autoa noin nopiaan tänä päivänä.

e. no joo 3kk helmikuun loppuun eli voi olla siinä ja siinä
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kiire tulee tuolla aikataululla jos uutta olit etsimässä Niks? Ei varmaan mikään toimita uutta autoa noin nopiaan tänä päivänä.

e. no joo 3kk helmikuun loppuun eli voi olla siinä ja siinä


Tosin nyt on aika jolloin niin BMW ja Audi on ottanut muutaman ylimääräisen erän, jolloin nopea toimitus on mahdollinen, kunhan vaan väri passaa. Kannattaa myös soitella kaikkiin kyseisiä autoja myyville liikkeille, josko esittelyauto olisi myytävänä. Siinä olisi jo talvikumit vanteineen tai ainakin ne saa "ilmaiseksi" oston yhteydessä. 3000-5000 kilsaa ajettu on vielä uusi auto.

Ehdottomasti BMW urheilullisemman ajotuntuman vuoksi
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kiire tulee tuolla aikataululla jos uutta olit etsimässä Niks? Ei varmaan mikään toimita uutta autoa noin nopiaan tänä päivänä.

e. no joo 3kk helmikuun loppuun eli voi olla siinä ja siinä

Uusi juu haussa.

Kovasti liikkeet lupailivat että vielä ehtisi tammikuun loppuun tai sitten helmikuun puolelle. Kuulostaa aika suurilta puheilta. Sama se, tulee sitten kuin tulee.

Vaihtoautojakin on tullut katseltua mutta ei vaan ole löytynyt omaan muottiini sopivaa. Autohan on huono sijoitus, ei siitä pääse mihinkään.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
50 ruminta autoa listattu. Mukana monia ihan ansiosta, mutta pakko sanoa, että omasta mielestäni listalla on muutama ulkopuolinen:
- DeLorean DMC-12
- Cadillac Escalade
- Toyota Scion IQ

Ja listaan tästä: http://images.businessweek.com/ss/09/10/1028_50_ugliest_cars_of_past_50_years/index.htm


Noista kolmesta täysin samaa mieltä. Varsinkin tuo pikku Toyota, onhan se toisaalta ruma mutta kyllä tolla ajelisi. Ainakin saisi huomiota auton ulkonäöllä, lisäksi pakko myöntää että tykkäsin Smartista erittäin paljon kun joskus oli lainassa. Tilaa siinä ainakin oli suht hyvin ja eikä ollut mikään mopo. Tuosta Toyotasta ei sinäällään ole mitään kokemusta, mutta tuohon listalle se ei kuulu.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
50 ruminta autoa listattu. Mukana monia ihan ansiosta, mutta pakko sanoa, että omasta mielestäni listalla on muutama ulkopuolinen:
- DeLorean DMC-12
- Cadillac Escalade
- Toyota Scion IQ

Ja listaan tästä: http://images.businessweek.com/ss/09/10/1028_50_ugliest_cars_of_past_50_years/index.htm

Ja tuo Volvo 240 on vähän syyttä tuolla listalla, vaikka siinä ne maailman rumimmat jumppasalien puolapuuniskatuet onkin. Okei, on se sedan aika laatikko, mutta tuossa farkussa on jotain miehekästä.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joskus liikennevaloissa taakseni tuli tuollainen Fiat Multipla. Sillon kyllä pisti mietityttämään että miten joku onkin voinut tehdä noin ruman auton ja miten on mahdollista että kukaan tuollaista ostaa. Tuskinpa tuossa ajo-ominaisuudet tai laatu korvaa tuota rumaa ulkokuorta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Epäonistuneimmista bilikoista on olemassa suht hauska kirja. Siinä on jaettu vielä tekniikka, ulkonäkö ja taloudellinen menestys omiin osioihinsa. Joku Greatest Automotive Disasters se on, ei nyt löydy pikaisella KVG:lla. Tuon voisi ostaakin, jos jostain löytyy.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Kiire tulee tuolla aikataululla jos uutta olit etsimässä Niks? Ei varmaan mikään toimita uutta autoa noin nopiaan tänä päivänä.

e. no joo 3kk helmikuun loppuun eli voi olla siinä ja siinä

Tästä vahvasti samaa mieltä. Itse olen odotellut Volvoani syyskuulta lähtien ja vielä joudun tammikuulle odottelemaan...tuskasta hommaa tämäkin. Ehkäpä Sakemannit hoitaa tältä osin homman ripeämmin.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Broidi ostamassa kovaa vauhtia käytettyä saksasta.

Mites tuo nyt käytännössä menee?

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=v3xi2ivzcgts

Esim tuo auto tuossa, näyttää hyvältä mutta miten tuo systeemi nytten pelittää?

Eikös se ole käteisellä maksettava vai saako noilta jotain rahoitusjuttuja? Tai mites tuo hinta tuossa autossa, paljos siihen vielä tulee päälle kun suomeen tuodaan?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Broidi ja broidi, jahkasit liian kauan Söötin kanssa ja uudessa Bemarissa on nyt liian pitkä toimitusaika mjötööh?

Tuossa pari asiaankuuluvaa linkkiä:
http://www.sompsa.fi/AutoSaksasta.htm
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php
Kyl rahoitus olisi varmaan hyvä olla valmiina, ja halvemmaksikin se tulee, eli pankkiin marsmars.

Tänks.

Audilla itse ajellaan maalis/huhtikuussa. Parhaat varusteet sai ja lisäksi hintakaan ei ollut enään kovin paha. 44300 jäi hinnaksi ja bmw 125 olisi lähtenyt 51000 hinnalla kaupasta ulos heikoilla varusteilla.

Enään itse ei tarvitse jahkailla. Onneksi.

Vaimokkeelle voisi kokeilun vuoksi ottaa auton saksanmaalta. Joku halpa pirssi!
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Vaimokkeelle voisi kokeilun vuoksi ottaa auton saksanmaalta. Joku halpa pirssi!

Jos sulla ei ole kokemusta auton hakemisesta Saksasta niinkuin tuossa annat ymmärtää, niin tuskin sun sieltä mitään halpaa autoa kannattaa tänne alkaa raahaamaan. Ehkä korkeintaan laitat jonkun jobbarin asialle tuomaan tietyn auton. Toki käsitys halvasta voi meillä olla täysin eri, mutta mä puhun nyt Suomesta ostettuna about kymppitonnin rassista.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Hei, mites lohkolämmittimen asennus takuun alaiseen autoon jälkiasennettuna. Onko merkitystä, missä liikkeessä käy hoitamassa asennuksen, vai pitääkö olla merkkiliike? Viime keväänä, Metro-Auton myyjä höpisi jotain, että asennus pitäisi tehdä heillä, jotta takuu ei raukeasi. Oliko autokauppiaan puheissa jotain perää? Kyseessä Skoda Octavia ja takuuta jäljellä puoli vuotta.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Hei, mites lohkolämmittimen asennus takuun alaiseen autoon jälkiasennettuna. Onko merkitystä, missä liikkeessä käy hoitamassa asennuksen, vai pitääkö olla merkkiliike? Viime keväänä, Metro-Auton myyjä höpisi jotain, että asennus pitäisi tehdä heillä, jotta takuu ei raukeasi. Oliko autokauppiaan puheissa jotain perää? Kyseessä Skoda Octavia ja takuuta jäljellä puoli vuotta.

Enpä oikein usko, että väitteissä voi olla perää. Jos kuitenkin on, sijassasi menisin välittömästi katsomaan jotakin muuta automerkkiä.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei, mites lohkolämmittimen asennus takuun alaiseen autoon jälkiasennettuna. Onko merkitystä, missä liikkeessä käy hoitamassa asennuksen, vai pitääkö olla merkkiliike? Viime keväänä, Metro-Auton myyjä höpisi jotain, että asennus pitäisi tehdä heillä, jotta takuu ei raukeasi. Oliko autokauppiaan puheissa jotain perää? Kyseessä Skoda Octavia ja takuuta jäljellä puoli vuotta.

Onko kyse jostain metroauton käytetyn auton takuusta? Tehdastakuuseen lohkolämmittimen asennus ei vaikuta jos sen tekee jossain lisenssin omaavassa liikkeessä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onko kyse jostain metroauton käytetyn auton takuusta? Tehdastakuuseen lohkolämmittimen asennus ei vaikuta jos sen tekee jossain lisenssin omaavassa liikkeessä.

Niin, sitä se taisi tarkoittaa käytännössä, en nyt muista, kuuluiko siihen jokin vaihtoautotakuu? Mutta, tuo kyllä kuuluisi järkevältä syyltä ja sen takia myyjä kauppasi "edulliseen" hintaan tuota asennusta, vain 500€ kauppahintaan lisää. Ostin Octavian nyt syksyllä toisesta liikkeestä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olenkohan ainoa, joka kammoaa vesiliirtoon joutumista tahi vastaavasti peilijäällä liukumista?
Viimeksi eilen Roihupellossa dösä veteli mutkat liki suoriksi vaivautumatta edes hiljentämään. Minulle tulee aina pala kurkkuun, kun auton perä lähtee alta. Syy on varmaan osittain siinä, että ajelen vuodessa alle 5000 kilometriä ja usein taukoa kertyy ajopäivien välille kuukausia. En vaan koe ylenpalttista kaahailua ja jännien ajolinjojen hakemista mielekkäänä harrastuksena.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Olenkohan ainoa, joka kammoaa vesiliirtoon joutumista tahi vastaavasti peilijäällä liukumista?
Viimeksi eilen Roihupellossa dösä veteli mutkat liki suoriksi vaivautumatta edes hiljentämään. Minulle tulee aina pala kurkkuun, kun auton perä lähtee alta. Syy on varmaan osittain siinä, että ajelen vuodessa alle 5000 kilometriä ja usein taukoa kertyy ajopäivien välille kuukausia. En vaan koe ylenpalttista kaahailua ja jännien ajolinjojen hakemista mielekkäänä harrastuksena.

Vahingossa liukastelu kyllä nostaa sydämmen kurkkuun joka kerta mutta takavetoisen auton kanssa leikkiminen on pirun hauskaa. Itsellä kilometrejä tulee myös melkoisen vähän ja siksi ajaminen on välillä vähän epävarmaa. Nopeuden laskemisella selviää kuitenkin lähes kaikesta.

Ja jos joudun ajamaan huonoissa olosuhteissa tuntemattomalla autolla, kokeilen ne auton rajat turvallisessa paikassa ettei sitten tosipaikassa tule yllätyksiä. Tämä temppu on muutamia kertoja pelastanut, ainakakin auton, jos ei muutakin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Enpä oikein usko, että väitteissä voi olla perää. Jos kuitenkin on, sijassasi menisin välittömästi katsomaan jotakin muuta automerkkiä.

Järjen suuri ääni puhuu? :-)

Kai se nyt on selvä, että esim. moottorinohjaustoimintoihin liittyvä "lämmitin" pitää asentaa merkkiliikkeessä(valtuutetussa), jos haluaa takuun pysyvän päällä? Ei se muuhun takuusen vaikuta, mutta jos asennuksen jälkeen moottorinohjauksessa tai muussa on häiriöitä, niin varmasti takuu on rauennut.

Siinä mielessä tuo on turvallista, että perinteistä lohkolämmitintähän ei uusiin autoihin ole saanut enää vuosiin. Nykyään se on lähes aina ns. säteilylämmitin joka asennetaan öljypohjaan ja teho/hyödyllisyys on kovin kyseenalaista. Lähinnä siinä lämmitetään parkkipaikan ilmatilaa. Joihinkin malleihin sen sijaan saa letkulämmittimiä jotka lämmittävät jäähdytysnestettä. Näiden kanssa saadaan kovin helposti nykyauto häiriötilaan ja jos vastus on asennettu Pärnäsen korjaamolla, niin voit olla varma, että takuu ei ole voimassa.

Nykyään on muuten saatavilla kaiken maailman kiinalaisia replikavanteita melkeen autoon, kun autoon. Kuinka moni uuden auton ostaja tulee ajatelleeksi, että tällaisen vanteen auton alustaosille mahdollisesti aiheuttamaa vahinkoa ei takuu korvaa?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Järjen suuri ääni puhuu? :-)

Ja ylimaallinen järjen ääni vastaa. =)

Kai se nyt on selvä, että esim. moottorinohjaustoimintoihin liittyvä "lämmitin" pitää asentaa merkkiliikkeessä(valtuutetussa), jos haluaa takuun pysyvän päällä? Ei se muuhun takuusen vaikuta, mutta jos asennuksen jälkeen moottorinohjauksessa tai muussa on häiriöitä, niin varmasti takuu on rauennut.

Vielä kun selvennät mikä noissa sitten vaikuttaa "moottorinohjaustoimintoihin".

Näiden kanssa saadaan kovin helposti nykyauto häiriötilaan ja jos vastus on asennettu Pärnäsen korjaamolla, niin voit olla varma, että takuu ei ole voimassa.

Kerro ihmeessä esimerkkejä noista "häiriötiloista".

Nykyään on muuten saatavilla kaiken maailman kiinalaisia replikavanteita melkeen autoon, kun autoon. Kuinka moni uuden auton ostaja tulee ajatelleeksi, että tällaisen vanteen auton alustaosille mahdollisesti aiheuttamaa vahinkoa ei takuu korvaa?

Niin ja miten vanteet liittyvät asiaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös