Autoiluketju

  • 3 198 379
  • 18 524

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt kun en tiedä mitä koneita ja laatikoita vertaat, niin otappa piruuttasi mukaan vielä kulutuslukemat.

Teho ei synny tyhjästä ja bensaa sekä diisseliä myydään edelleen huolto-asemilla. Köyhille kallista ja muille samanhintaista. Mun mielestä köyhät ajaa nakuttimella ja persaukiset hakee ne vielä käytettynä Saksasta:)
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt kun en tiedä mitä koneita ja laatikoita vertaat, niin otappa piruuttasi mukaan vielä kulutuslukemat.

Multitronic on ollut aiheena, sillä olen koettanut saada selvyyttä, miksi se ei ole mielestäsi hyvä vaihteisto. Koneet, joita vertasin, olivat sinun mainitsemasi "laiska" kaksi litrainen bensakone (2,0 TSFI Multitronic) ja "parempi" 2,7 litrainen dieselkone (2,7 TDI Multitronic). Kulutuslukemat eivät nähdäkseni liity tähän väittämääsi Multitronicin "laiskuuteen". Kiihtyvyysarvot puolestaan osoittavat, ettei kyseinen automaattivaihteisto huononna auton suorityskykyä manuaalivaihteistoon verrattuna.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Pää jumis!

Äkkivaihdos seat leon cupra ärrästä--->bmw 125i coupe.

Nyt karvalakki hinta tuolle on päälle 43 tonnia ja nyt aivan pulassa lisavarusteiden kanssa! Hinta nousee roimasti ja ei oikein tiedä mitä kannattaa ottaa ja mitä ei. Onhan ne lisaväruste namit kivoja mutta tekeekö niillä mitään?

Ajattelin xenonit ottaa ja automaattisen ilmastoinnin plus tummennetut takalasit. En muuta.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Xenonit ehdottomasti, sillä se on turvallisuuden kannalta paras varuste. Tosta automaattisesta ilmastoinnista olen hieman eriä mieltä, sillä viilennystä saa ihan hienosti manuaalisellakin. Eli siihen menevät rahat laittaisin johonkin toiseen härpäkkeeseen, esim. vakionopeudensäädin. Jos se jo on niin sitten talvirenkaat yms.

toki automaattinen ilmastointi on loistava, mutta manuaalillakin pärjää hienosti
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Xenonit ehdottomasti, sillä se on turvallisuuden kannalta paras varuste. Tosta automaattisesta ilmastoinnista olen hieman eriä mieltä, sillä viilennystä saa ihan hienosti manuaalisellakin. Eli siihen menevät rahat laittaisin johonkin toiseen härpäkkeeseen, esim. vakionopeudensäädin. Jos se jo on niin sitten talvirenkaat yms.

toki automaattinen ilmastointi on loistava, mutta manuaalillakin pärjää hienosti

Automaattinen ilmastointihan ei koske ainoastaan viilennystä. Myös puhallusnopeus ja suunnat tulee automaattisesti silloin kun automaattinen ilmastointi. Suosittelen sitä ottamaan jos mahdollista.
 

Veijari

Jäsen
Jep, itsellä autossa automaatti-ilmastointi ja emännän autossa "vain" manuaalinen. Äkkiä sitä automaattista oppii arvostamaan kun kerran kesäpäivänä tuollaista autoa joutuu ajamaan jossa joutuu räpeltämään niiden säätöjen kanssa. Ihmettelen että 43 tonnin autossa joutuu tuonkin ominaisuuden lisävarustelistalta ruksimaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Multitronic on ollut aiheena, sillä olen koettanut saada selvyyttä, miksi se ei ole mielestäsi hyvä vaihteisto. Koneet, joita vertasin, olivat sinun mainitsemasi "laiska" kaksi litrainen bensakone (2,0 TSFI Multitronic) ja "parempi" 2,7 litrainen dieselkone (2,7 TDI Multitronic). Kulutuslukemat eivät nähdäkseni liity tähän väittämääsi Multitronicin "laiskuuteen". Kiihtyvyysarvot puolestaan osoittavat, ettei kyseinen automaattivaihteisto huononna auton suorityskykyä manuaalivaihteistoon verrattuna.

No joo kunhan halusin tietää. Käytännön suorituskyvyllä ja 0-100km/h kiihtyvyydellä ei ole mitään tekemistä keskenään. Tärkeämpää olisi 80-120km/h kiihtyvyys. Ihmettelen, jos 2,7 diesel ei pese tuolla kiihdytyksessä 2,0 turboa - mites muuten se 2,4 kuuspyttynen bensakone?

Tuo 2,7 diesel nyt kuitenkin perseen alla tuntui aivan eri peliltä, kuin muut mainitut tuolla laatikolla.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
NIKS: Miksi ostaa 125, kun samalla rahalla suurinpiirtein saa nelivetosen 320DA:n ? Olikohan se nyt Business paketti ja siinä on kaikki härpäkket. Sitten vaan talvikiekol alle ja se on siinä. Toki makuasioista ei voi kiistellä, mutta mutta
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
NIKS: Miksi ostaa 125, kun samalla rahalla suurinpiirtein saa nelivetosen 320DA:n ? Olikohan se nyt Business paketti ja siinä on kaikki härpäkket. Sitten vaan talvikiekol alle ja se on siinä. Toki makuasioista ei voi kiistellä, mutta mutta

Tsiikailin tuossa vielä niin tuo oli aika näpsäkkä auto. Täytyy nyt vielä rauhassa miettiä tämä viikko. Katselin tuossa Audejakin, esim a4:llä hyviä vaihtoehtoja, tehoa ja tyylikkyyttä. Neliveto niistä kiinnosta ja lupailtiin kiihtyvyyttäkin 6.6 sekunissa nollasta-sataan lisäksi lisävarusteitakin saisi mukavasti ja nyt on ensi tiistaihin asti joku juhlatarjous Audilla niin saa kaikkea muuta oheista vielä kaupanpäälle autoon.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tulin pitkän pohdinnan päätteeksi siihen lopputulokseen, että -Niks- ei voi olla oikeasti vakavamielisesti uuden auton perään, koska eihän nyt jukolauta kenenkään mielipiteet voi heitellä Seat Leonista Bemarin ykkössarjan kautta Audi A4:een muutaman päivän aikana. Olettaisin, että jos uutta autoa ollaan hankkimassa ja mietitään jo lisävarusteita, niin olisi edes auton merkki selvillä. Ei siinä, leikki kai se tuokin on, kun koijaa toisia keskustelupalstalla.

*****

Miten vanhemmat Bemarin dieselit kestävät? Olen aina ollut baijerilaisten vastustelija, mutta pitää kai sellaistakin joskus koittaa. Harkinnan alla siis kakkosautoksi vuosimallia -97 oleva 525 TDS automaattilaatikolla. Ajettu 350 tuhatta, missä kohdassa noista yleensä loppuu jokin olennainen ja mikä se olennainen on?

Vanhempi E-sarjalainen olisi myös potentiaalinen vaihtoehto ja sen tietää, että ne kestävät, mutta hinta on huomattavasti vitossarjaa korkeampi. Vanhat ja 700 tuhatta ajetutkin maksavat mansikoita. En edes uskalla tarkistaa alle puoli miljoonaa ajettujen hintaa.

Kiitos jo etukäteen, kysyn lisää, kun joku noista enemmän tietävä ilmoittautuu.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Pyhä Grainger.

Kyllä ne mielipiteet muuttuilee kun kuitenkin on tietyt raamit autolle piirretty ja hinta ratkaisee, mutta auto on alla tammi-helmikuussa, oli se sitten tuo bemari tai audi.

Perjantaina audi testissä ja maanantaina vielä bemari. Sen jälkeen on lopullinen ratkaisu tehtynä.

Itse en osaa tehdä päätöstä nopeasti, eikä ole tarve sellaiseen. Omalla painollaan asia menee etiäpäin ja ainakin tulee hyvä mieli kun on tutkittu ja väännetty asiasta tarpeeksi. Lisäksi tietotasoni autoista on luokkaa noviisi, sikäli se on tehnyt asioista vielä vaikeampia kuin esim sellaiselle joka on pelaillut autojen kanssa enemmän.

Seat oli jo melkein tilauksessa mutta onneksi tulin katumapäälle.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Kiire tulee tuolla aikataululla jos uutta olit etsimässä Niks? Ei varmaan mikään toimita uutta autoa noin nopiaan tänä päivänä.

e. no joo 3kk helmikuun loppuun eli voi olla siinä ja siinä
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kiire tulee tuolla aikataululla jos uutta olit etsimässä Niks? Ei varmaan mikään toimita uutta autoa noin nopiaan tänä päivänä.

e. no joo 3kk helmikuun loppuun eli voi olla siinä ja siinä


Tosin nyt on aika jolloin niin BMW ja Audi on ottanut muutaman ylimääräisen erän, jolloin nopea toimitus on mahdollinen, kunhan vaan väri passaa. Kannattaa myös soitella kaikkiin kyseisiä autoja myyville liikkeille, josko esittelyauto olisi myytävänä. Siinä olisi jo talvikumit vanteineen tai ainakin ne saa "ilmaiseksi" oston yhteydessä. 3000-5000 kilsaa ajettu on vielä uusi auto.

Ehdottomasti BMW urheilullisemman ajotuntuman vuoksi
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kiire tulee tuolla aikataululla jos uutta olit etsimässä Niks? Ei varmaan mikään toimita uutta autoa noin nopiaan tänä päivänä.

e. no joo 3kk helmikuun loppuun eli voi olla siinä ja siinä

Uusi juu haussa.

Kovasti liikkeet lupailivat että vielä ehtisi tammikuun loppuun tai sitten helmikuun puolelle. Kuulostaa aika suurilta puheilta. Sama se, tulee sitten kuin tulee.

Vaihtoautojakin on tullut katseltua mutta ei vaan ole löytynyt omaan muottiini sopivaa. Autohan on huono sijoitus, ei siitä pääse mihinkään.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
50 ruminta autoa listattu. Mukana monia ihan ansiosta, mutta pakko sanoa, että omasta mielestäni listalla on muutama ulkopuolinen:
- DeLorean DMC-12
- Cadillac Escalade
- Toyota Scion IQ

Ja listaan tästä: http://images.businessweek.com/ss/09/10/1028_50_ugliest_cars_of_past_50_years/index.htm


Noista kolmesta täysin samaa mieltä. Varsinkin tuo pikku Toyota, onhan se toisaalta ruma mutta kyllä tolla ajelisi. Ainakin saisi huomiota auton ulkonäöllä, lisäksi pakko myöntää että tykkäsin Smartista erittäin paljon kun joskus oli lainassa. Tilaa siinä ainakin oli suht hyvin ja eikä ollut mikään mopo. Tuosta Toyotasta ei sinäällään ole mitään kokemusta, mutta tuohon listalle se ei kuulu.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
50 ruminta autoa listattu. Mukana monia ihan ansiosta, mutta pakko sanoa, että omasta mielestäni listalla on muutama ulkopuolinen:
- DeLorean DMC-12
- Cadillac Escalade
- Toyota Scion IQ

Ja listaan tästä: http://images.businessweek.com/ss/09/10/1028_50_ugliest_cars_of_past_50_years/index.htm

Ja tuo Volvo 240 on vähän syyttä tuolla listalla, vaikka siinä ne maailman rumimmat jumppasalien puolapuuniskatuet onkin. Okei, on se sedan aika laatikko, mutta tuossa farkussa on jotain miehekästä.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joskus liikennevaloissa taakseni tuli tuollainen Fiat Multipla. Sillon kyllä pisti mietityttämään että miten joku onkin voinut tehdä noin ruman auton ja miten on mahdollista että kukaan tuollaista ostaa. Tuskinpa tuossa ajo-ominaisuudet tai laatu korvaa tuota rumaa ulkokuorta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Epäonistuneimmista bilikoista on olemassa suht hauska kirja. Siinä on jaettu vielä tekniikka, ulkonäkö ja taloudellinen menestys omiin osioihinsa. Joku Greatest Automotive Disasters se on, ei nyt löydy pikaisella KVG:lla. Tuon voisi ostaakin, jos jostain löytyy.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Kiire tulee tuolla aikataululla jos uutta olit etsimässä Niks? Ei varmaan mikään toimita uutta autoa noin nopiaan tänä päivänä.

e. no joo 3kk helmikuun loppuun eli voi olla siinä ja siinä

Tästä vahvasti samaa mieltä. Itse olen odotellut Volvoani syyskuulta lähtien ja vielä joudun tammikuulle odottelemaan...tuskasta hommaa tämäkin. Ehkäpä Sakemannit hoitaa tältä osin homman ripeämmin.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Broidi ostamassa kovaa vauhtia käytettyä saksasta.

Mites tuo nyt käytännössä menee?

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=v3xi2ivzcgts

Esim tuo auto tuossa, näyttää hyvältä mutta miten tuo systeemi nytten pelittää?

Eikös se ole käteisellä maksettava vai saako noilta jotain rahoitusjuttuja? Tai mites tuo hinta tuossa autossa, paljos siihen vielä tulee päälle kun suomeen tuodaan?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Broidi ja broidi, jahkasit liian kauan Söötin kanssa ja uudessa Bemarissa on nyt liian pitkä toimitusaika mjötööh?

Tuossa pari asiaankuuluvaa linkkiä:
http://www.sompsa.fi/AutoSaksasta.htm
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php
Kyl rahoitus olisi varmaan hyvä olla valmiina, ja halvemmaksikin se tulee, eli pankkiin marsmars.

Tänks.

Audilla itse ajellaan maalis/huhtikuussa. Parhaat varusteet sai ja lisäksi hintakaan ei ollut enään kovin paha. 44300 jäi hinnaksi ja bmw 125 olisi lähtenyt 51000 hinnalla kaupasta ulos heikoilla varusteilla.

Enään itse ei tarvitse jahkailla. Onneksi.

Vaimokkeelle voisi kokeilun vuoksi ottaa auton saksanmaalta. Joku halpa pirssi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös