Autoiluketju

  • 3 227 952
  • 18 609

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Mutta onhan se selvä että jos 1 litraisesta otetaan 100hp ja 2 litraisesta samanverran, todennäköisyys on että 2 l kone kestää paremmin.

No nimenomaan tätä ajoin alunperin takaa. TSI on kuitenkin sen verran tuore keksintö, että olisi ennemminkin ihme, jos niitä kovin paljon olisi jo laukeillut. Mutta odotelkaahan rauhassa muutama vuosi, niin eiköhän ala 1,4:t paukkumaan siellä täällä. En minä ainakaan näe kovin järkevänä sitä, että auto kestää viisi vuotta, jonka jälkeen se on valmis romutettavaksi. Jos joskus hankin uuden auton, niin pitää sen kymmenen vuotta kestää, tuona aikana ehdin puoli miljoonaa kelata ja sen jälkeen myyn sen Afrikkaan taksiksi.

Sillä 25 tuhannella eurolla saa jo ihan oikean moottorin kokoisenkin ahdetun auton, joten tuokin on kehno perustelu. Toki TSI on varmasti vaihtoehto alle parilitraisten vaparien rinnalla, mutta onneksi maailmassa on muitakin vaihtoehtoja kuin kaksilitraiset ahtamattomat sekä VAG:n TSI:t.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kaveri muistuttaa aina välillä jostain tutkimuksesta jossa vertailtiin eri autojen elinkaaren aiheuttamaa ympäristörasitusta. Prius hävisi niinkin ekohenkiselle vehkeelle kuin Hummer...Tutkimusta en tähän hätään löytänyt, koitan selvitellä asiaa kunhan ehdin.

Varmaan tästä CNW:n (linkki CNW Marketing Researchin sivulle) vuoden 2006 kovasti arvostellusta tutkimuksesta on kyse. Sittemmin CNW on tainnut tehdä uusia tutkimuksia, joissa Prius -- ja muut hybridit -- on todettu olevan kustannuksiltaan katumaastureita edullisempi.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
No nimenomaan tätä ajoin alunperin takaa. TSI on kuitenkin sen verran tuore keksintö, että olisi ennemminkin ihme, jos niitä kovin paljon olisi jo laukeillut. Mutta odotelkaahan rauhassa muutama vuosi, niin eiköhän ala 1,4:t paukkumaan siellä täällä. En minä ainakaan näe kovin järkevänä sitä, että auto kestää viisi vuotta, jonka jälkeen se on valmis romutettavaksi. Jos joskus hankin uuden auton, niin pitää sen kymmenen vuotta kestää, tuona aikana ehdin puoli miljoonaa kelata ja sen jälkeen myyn sen Afrikkaan taksiksi.

Minusta tuon ikäisiä ei pitäisi paukkua kuin väärän käytön seurauksena. Mutu-tietoon perustuen, niitä on paukkunut liikaa ollakseen luotettava moottori. Ja ei se luontokaan kiitä jos auto/moottori hajoaa liian nopeasti.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kun olet selvästikin autoilun asiantuntija, niin kerrotko tälläiselle maallikolle vaikka vain ranskalaisin viivoin, mitä vikaa multitronicissa on, jotta tiedän välttää kyseisen lootan?

Hyvää keskustelua täällä kokonaisuudessa saatu aikaiseksi.

Multitronicista sen verran, että itselle kaikki ns. portaattomasti vetävät laatikot ovat punainen vaate. En vaan pysty sisäistämään sitä hienoutta, kun painaa kaasun pohjaan, niin kierrokset nousevat tappiin mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Audi A5 2,7 Tdi multitronic on ollut ainoa ajamani auto jossa tuo portaaton laatikko ei ole tuntunut aivan karmealta. (ilmeisesti riittävästi vääntöä) Hirvein on ollut Nissan Micra cvt laatikolla - se toisin oli karmea kippo muutenkin.

DSG:stä sen verran, että itse laatikoissa ei käsittääkesni ole ollut isompia vikoja, mutta varsinkin alkupään autoissa oli ongelmia laatikkoa ohjaavan mekatroniikan kanssa.

Niille jotka kummaksuvat valintaani (Golffia) työsuhdeautoksi kirjoittamani jälkeen voisin sanoa sen verran, että se että auto on yleinen ei tee siitä mielestäni "EI HALUTTAVAA" tai rumaa. Sehän vaan tarkoittaa sitä, että joku muukin pitää sen ulkonäöstä. Itselläni ei tee pahaa katsoessani Golf Farmaria pihassa mutta Wokkipannu pihassa lähentelisi katastrofia. Jos puhuttaisiin vanhemmasta neloskoppaisesta farmarigolffista, niin sitten tekisi pahaa ja paljon. Nykykoppa on varsin tyylikkään näköinen.Tosin, jos olisin autoa hankkimassa juuri nyt, niin saattaisin luopua automaatista ja valita Seat Exeo 1,8 TFSI Sportin farmarina.

Jatkan ketjun lukemista tästä, kun juttua on näköjään tullut aika paljon sitten viime lukeman.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
muttei tuo nyt selitä Hiacen hyvää myyntiä oikeastaan millään tavalla.

Kyllähän Hiacen kovan myyntiluvut perstuvat ihan samaan, kun muidenkin wokkipannujen myynti. Hiacea ei saa ajamalla rikki - tai ainakaan vanhoja malleja ei saanut. Joten sama se vaikka äänimaailma on luokkaa järkyttävä, nelivetoisen kääntöympyrä on päiväntasaaja ja polttoaineenkulutus on 1-3 litraa suurempi, kuin kilpailijoilla. Turvallisuudesta ei Hiacen kohdalla kannata edes aloittaa puhumista.

Osittain luotettavuus johtuu varsin vanhasta tekniikasta sekä alustassa, että sähköpuolella. Hiaceenhan ei esim ajonhallintajärjestelmää saa edes rahalla. 2013 tulee todennäköisesti direktiivi joka vaatii kaikkiin uusin autoihin ajonhallintajärjestelmän vakioksi. Saas nähdä mitä Toyota tekee sillä 60% Hiacen euroopan myynnistä tehdään Suomeen ja Norjaan. Näin ollen kokonaismyyntimäärät ovat niin pieniä, että tuotekehittelyyn ei ainakaan tähän mennessä olla viitsitty erityisemmin panostaa.
 

julle-jr

Jäsen
Niille jotka kummaksuvat valintaani (Golffia) työsuhdeautoksi kirjoittamani jälkeen voisin sanoa sen verran, että se että auto on yleinen ei tee siitä mielestäni "EI HALUTTAVAA" tai rumaa. Sehän vaan tarkoittaa sitä, että joku muukin pitää sen ulkonäöstä.
Näillä linjoilla minäkin olen. Joskus nuorempana pyrin olemaan kaikessa erilainen kuin muut. En mennyt heti peruskoulun jälkeen lukioon, koska kaikki muut menivät ja kaikki tutut pitivät itsestään selvänä, että minäkin menen lukioon. Pidin välivuoden hanttihommia tehden ihan vain sen takia, että halusin olla erilainen kuin muut mennen lukioon vuoden myöhässä.

Nykyään hieman aikuistuttuani en niin välitä verrata itseäni muihin, niinpä en myöskään välitä onko jollakin muulla joku samanlainen asia tai esine mikä minulla. En enää harkitse hiusten värjäämistä jollakin härövärillä vain siksi, että monella muullakin suomalaisella on tällaiset vaaleat hiukset mitkä minulla. En myöskään auton valinnassa näe mitään vaikutusta sillä, onko vastaavaa autoa kuinka monella muulla. Olen sitä paitsi tottunut siihen, että moni yrittää ottaa minusta mallia ja olla samanlainen kuin minä, miksipä siis välittäisin siitäkään ostaako joku muu samanlaisen auton kuin minä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Downsizingin ja tuon pelkillä höyryillä käymisen huono puoli on se, että talven tullessa autoa ei saa lämpimäksi millään. Omakohtaista kokemusta on sekä vähäruokaisesta dieselistä (VW) että saman merkin 1.4 TSI:stä. Pidemmällä matkalla ongelma on tietysti vähäisempi, mutta päivittäisessä työmatka-ajossa en minä, eikä öljyni, enää palele.

Tämän kyllä myönnän minäkin. Kyllä 3,6 litrainen boxerkutonen lämpiää paremmin, kun 1,4 Tsi. Vielä pahempi tilanne on uusien commonrail dieseleiden kanssa, mutta niissä taitaa ainakin Suomeen tuotavissa autoissa olla aina vakiona webasto/eberi tai vähintään sähkövastukset.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämän kyllä myönnän minäkin. Kyllä 3,6 litrainen boxerkutonen lämpiää paremmin, kun 1,4 Tsi. Vielä pahempi tilanne on uusien commonrail dieseleiden kanssa, mutta niissä taitaa ainakin Suomeen tuotavissa autoissa olla aina vakiona webasto/eberi tai vähintään sähkövastukset.

Meillä kun on pihassa sekä 1.4TSI että 1.6 vapari niin lämpiäminen ilman tolppalämmitystä etelä-suomen pakkasissa(-1c ... -15c) lämpömittarin normaalitilaan on luokkaa 1.6 vapari noin 5min ja 1.4TSI noin 10-12min. Tuon muutaman minuutin takia emme ole hankkineet lisälämmitintä.



_
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Meillä kun on pihassa sekä 1.4TSI että 1.6 vapari niin lämpiäminen ilman tolppalämmitystä etelä-suomen pakkasissa(-1c ... -15c) lämpömittarin normaalitilaan on luokkaa 1.6 vapari noin 5min ja 1.4TSI noin 10-12min. Tuon muutaman minuutin takia emme ole hankkineet lisälämmitintä.

Onhan tuo lämpämisaika yli kaksinkertainen. Jollekkin se on liikaa (lyhyt työmatka) ja jollekkin ei. Lisälämmittimethän alkavat olemaan aika turhia laitteita, kun perinteisiä lohkolämmittimiä ei enää ole. Niiden tilalle tulleet säteilylämmittimet ovat todella tehottomia ja kalliita.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mistäs mä saisin asiallisen näköiset talvisuojat sekä VW Golfiin että Peugeot 207:n? Jäähdyttimen eteen siis, ei huvittaisi alkaa ite askartelemaan. Molemmat kun on dieseleitä ja lämpeävät taajama-ajossa aika hiton huonosti näin pakkasilla.

Mulla sentään on Webasto, mutta vaimon pösössä on vaan se lohkolämmitin joten voi tulla ruuhkissa ajellessa vähän vilu vaikka kuinka huudattaisi punaisella.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kyllähän Hiacen kovan myyntiluvut perstuvat ihan samaan, kun muidenkin wokkipannujen myynti. Hiacea ei saa ajamalla rikki - tai ainakaan vanhoja malleja ei saanut.

En kyllä käsitä mitä yhteistä on autojen ja wokkipannujen myynnillä, mutta selittänet tämän asian tyhmälle vielä. Kaiken saa ajamalla rikki, mutta Hiace kuuluu siihen vaikeimmin rikottavaan luokkaan.

Turvallisuudesta ei Hiacen kohdalla kannata edes aloittaa puhumista.

Kyllä mielestäni voi puhua. Toyota on viimeistään 90-luvun alusta nykypäivään ollut jokaisessa luokassa paras tai parhaimpia turvallisuudessa. Toki Hiace on jo vanha malli, muttei suinkaan turvaton. Tässä siis puhutaan ihan suoraan passiivisesta turvallisuudesta. Aktiivinen turvallisuus on toki kaiken järjen mukaan kilpailijoita jäljessä.

Osittain luotettavuus johtuu varsin vanhasta tekniikasta sekä alustassa, että sähköpuolella.

Varmasti osittain johtuukin, mutta ovat nuo oikeasti uuden tekniikan Toyotat edelleen luotettavia.

Hiaceenhan ei esim ajonhallintajärjestelmää saa edes rahalla. 2013 tulee todennäköisesti direktiivi joka vaatii kaikkiin uusin autoihin ajonhallintajärjestelmän vakioksi.

Vähän omituista sinänsä, ettei tuota saa.

Saas nähdä mitä Toyota tekee sillä 60% Hiacen euroopan myynnistä tehdään Suomeen ja Norjaan. Näin ollen kokonaismyyntimäärät ovat niin pieniä, että tuotekehittelyyn ei ainakaan tähän mennessä olla viitsitty erityisemmin panostaa.

Tämä on kyllä vähän ristiriitainen juttu. Mielestäni tuon kokoisen valmistajan pitäisi nimenomaan panostaa tuotekehitykseen, jos malli ei myy riittävästi.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tämä on kyllä vähän ristiriitainen juttu. Mielestäni tuon kokoisen valmistajan pitäisi nimenomaan panostaa tuotekehitykseen, jos malli ei myy riittävästi.

Aasiassa myydän paljon Pick-upeja ja sen takia Hilux on ollut tärkeämpi. Toisaalta siellä myydään myös paljon ns. pikkupakuja ja siihen luokkaan Hiace on liian iso. Puhtaasti mutulla väittäisin siis, että Hiaceluokan paku on siellä viimeisenä, kun Toyota miettii mihin tuotekehittelyrahaa suunnataan.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Aasiassa myydän paljon Pick-upeja ja sen takia Hilux on ollut tärkeämpi. Toisaalta siellä myydään myös paljon ns. pikkupakuja ja siihen luokkaan Hiace on liian iso. Puhtaasti mutulla väittäisin siis, että Hiaceluokan paku on siellä viimeisenä, kun Toyota miettii mihin tuotekehittelyrahaa suunnataan.

Aika pitkälle lienee totta. Toisaalta kyllä Hiacea (tai millä nimillä se missäkin esiintyy) myy käsittääkseni ihan hyvin Aasiassa. Englanninkielisestä Wikipediasta luntattuna Aasiassa on esitelty jo vuonna 2005 uuden sukupolven Hiace. Tuolta on tosin vaikea saada selvyyttä millainen auto se todellisuudessa on, muttei tuollaista ainakaan Euroopassa myydä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tuota englannin wikipediaa katsoessa näyttää siltä, että tuo "fifth generation" on vielä kivikautisempaa kamaa, kuin Suomessa myytävä Hiace:

"On Japan's list of the most commonly stolen vehicles the Hiace currently resides at #1. Because of a lack of a theft immobilizer, it is fairly easy to steal a Hiace, as opposed to much more valuable SUVs and sports cars, which have very technical theft deterrent systems."

Lisäksi 2,5tdi koneen 75kw ja 3,0tdi koneen 85kw kuullostavat sellaisilta, että ei niillä ihan euro vitosia täytetä.

Tuon sivuston mukaan lisäksi Suomessa 2006 esitelty uusi Hiace on ollut japanissa myynnissä lähes samannäköisenä, mutta eri koneella 1999-2002.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Multitronicista sen verran, että itselle kaikki ns. portaattomasti vetävät laatikot ovat punainen vaate. En vaan pysty sisäistämään sitä hienoutta, kun painaa kaasun pohjaan, niin kierrokset nousevat tappiin mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Audi A5 2,7 Tdi multitronic on ollut ainoa ajamani auto jossa tuo portaaton laatikko ei ole tuntunut aivan karmealta. (ilmeisesti riittävästi vääntöä)

En ole aivan varma ymmärsinkö oikein tuon "kierrokset tappiin, mutta mitään ei tapahdu". Ainakin niillä Multitroniceilla, joita olen ajanut, en edes saanut kierroksia tappiin, mutta maisema alkoi vaihtumaan varsin kiihtyvään tahtiin. Saman asian puolesta näyttäisi kertovan myös kiihtyvyysarvot, joissa Multitronic on lähes yhtä ripeä kuin manuaalivaihteisto. Perinteisillä automaateilla kiihtyvyys ja kulutus on käsittääkseni aina huonompi kuin saman auton manuaalivaihteistoversiolla. DSG-vaihteistosta minulla ei ole kokemusta, mutta en usko, että sekään päihittää manuaalivaihteiston ja näinollen myös Multitronicin. Asiantuntijat oikaiskoon käsitykseni.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Saman asian puolesta näyttäisi kertovan myös kiihtyvyysarvot, joissa Multitronic on lähes yhtä ripeä kuin manuaalivaihteisto. Perinteisillä automaateilla kiihtyvyys ja kulutus on käsittääkseni aina huonompi kuin saman auton manuaalivaihteistoversiolla. DSG-vaihteistosta minulla ei ole kokemusta, mutta en usko, että sekään päihittää manuaalivaihteiston ja näinollen myös Multitronicin. Asiantuntijat oikaiskoon käsitykseni.

En ole asiantuntija, mutta keskivertokuskilla normaalikäytössä automaatti (oli se toteutus sitten mikä tahansa) taitaa pestä aina manuaalin kiihtyvyydessä. Ne lukemat paperilla ovat sitten eria asia ja vaativat kuskiltakin jo sekä hyvää kyseisen auton, moottorin ja vaihteiston tuntemusta sekä erittäin ripeää vaihtoa. Ainakin olen siinä käsityksessä, että nuo kiihtyvyydet kellotetaan vähän keskivertoa parempien kuskien toimesta.
 

Receiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
VG-62, TPS, TuTo, Suomen maajoukkue
Käyttöauto hankinnassa

Nyt olisi tarvetta käytetylle alle 3000 euron hintaluokassa olevalle autolle. Vaatimuksina bensakone ja pieni kulutus. Auto tulisi lähinnä 15km työmatka-ajoon tiellä, jolla on 80km/h rajoitus. Mielessä pyörinyt seuraavat merkit ja mallit: Ford Fiesta, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 206, Renault Clio ja Volkswagen Polo. Onko porukalla kokemuksia näistä tai osaatteko suositella jotain muuta merkkiä tai mallia?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Onko porukalla kokemuksia näistä tai osaatteko suositella jotain muuta merkkiä tai mallia?

Melkein lähtisin Pololla maailmalle. Tosin juuri Polosta ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, mutta VW:n muista merkeistä sitten onkin luotettavaa tietoa. Toki varaosat ovat VW:ssä varmaan kalliimpia kuin parissa mainitsemassasi merkissä, mutta luotettavuus kyllä vähän maksaa vaivaa takaisin.
 

bredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sjöblom.
Jees, elikkä autoa olisi hakusessa ihan säännölliseen käyttöön, mielellään bensalla ja vähintään 1.6 koneella. Budjettina hieman yli 4000. Golffia, Passattia ja Audi A3:sta olen katsellut mutta aika harvassa ovat tuohon hintaluokkaan sopivat autot olleet. Olisiko foorumisteilla suositella jotain muuta merkkiä/mallia tai mahdollisesti tiedossa myynnissä olevaa, hyväkuntoista autoa?
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jees, elikkä autoa olisi hakusessa ihan säännölliseen käyttöön, mielellään bensalla ja vähintään 1.6 koneella. Budjettina hieman yli 4000. Golffia, Passattia ja Audi A3:sta olen katsellut mutta aika harvassa ovat tuohon hintaluokkaan sopivat autot olleet. Olisiko foorumisteilla suositella jotain muuta merkkiä/mallia tai mahdollisesti tiedossa myynnissä olevaa, hyväkuntoista autoa?

Niin tuolla hinnalla ei kannata kuuta taivaalta lähteä hakemaan, mutta eiköhän tuollakin hyvän kipon saa. Ehdotukseni on Nissan Almera tai Primera

- Rumuus: no onhan se
- uskottavuus: ei sitten pienintäkään.
- Laatu: on pirun laadukas laite
- Varusteet: Paljon kaikenlaista jo vakioissa, mistä VAGinassa saa maksaa itsensä kipeeksi.

Itseäni yllätti sellainen asia, että uusi Nissan Juke on aikas namun näköinen laitos. Pitää varmaankin käydä tyyppäämässä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo bredin hintaluokka on kyllä sellainen että järkevillä kilometreillä ei saa kuin karvalakkimallisia 2000-luvun saksalaisia ja japanilaisia. Jokunen aika sitten mulla oli autonhankinnassa samat speksit, ja silloin oli likellä Citroen Xsaran hankinta. Varusteet suht kohdillaan, esim ilmastointi lähes kaikissa, ja ulkonäkö mielestäni noissa 2001- malleissa ihan ok. Eikä kai kaikkein pahin vikapesä.
Budjetti tosin sitten räjähti käsiin ja jäi Sitikka ostamatta.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
En ole aivan varma ymmärsinkö oikein tuon "kierrokset tappiin, mutta mitään ei tapahdu". Ainakin niillä Multitroniceilla, joita olen ajanut, en edes saanut kierroksia tappiin, mutta maisema alkoi vaihtumaan varsin kiihtyvään tahtiin. Saman asian puolesta näyttäisi kertovan myös kiihtyvyysarvot, joissa Multitronic on lähes yhtä ripeä kuin manuaalivaihteisto. Perinteisillä automaateilla kiihtyvyys ja kulutus on käsittääkseni aina huonompi kuin saman auton manuaalivaihteistoversiolla. DSG-vaihteistosta minulla ei ole kokemusta, mutta en usko, että sekään päihittää manuaalivaihteiston ja näinollen myös Multitronicin. Asiantuntijat oikaiskoon käsitykseni.

2,0 ja 2,4 bensakoneet ovat tuolla laatikolla varsin laiskoja. Tuo mainitsemani 2,7 diesel olikin sitten jo parempi.

DSG sen sijaan on pohjimmiltaan kaksoiskytkimellä varustettu manuaalilaatikko joten pesee multitronicin käytettävyydessä ja suorituskyvyssä mennen tullen. Audillahan DSG on nimeltään S-tronic.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt olisi tarvetta käytetylle alle 3000 euron hintaluokassa olevalle autolle. Vaatimuksina bensakone ja pieni kulutus. Auto tulisi lähinnä 15km työmatka-ajoon tiellä, jolla on 80km/h rajoitus. Mielessä pyörinyt seuraavat merkit ja mallit: Ford Fiesta, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 206, Renault Clio ja Volkswagen Polo. Onko porukalla kokemuksia näistä tai osaatteko suositella jotain muuta merkkiä tai mallia?

Tyttöystävän kanssa ostettiin keväällä -96 Polo reilusti tuon budjetin alle vakuutuksienkin kanssa menevällä summalla. Tähän mennessä yli 10 000km ollaan ajeltu ja kerran katsastettukin ilman mitään ongelmia. Meilläkin auto työ/koulumatka käytössä. Noista vanhempien volkkareiden lukko-ongelmista talvella olen paljon kuullut ja lukenut ja onpa meilläkin näinä pakkasaamuina vähän jähmeitä lukot olleet. Pitää pitää lukkosulaa mukana ja tarkoitus ois yrittää jotakin aseöljyä tai vastaavaa tuutata lukkopesään, kunhan tässä saa aikaiseksi.

Mutta siis kaikenkaikkiaan ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Hinta/laatu ihan kohdillaan. Moottoritiellä ei tietenkään mikään ihanneajokki, mutta tonne vähän yli 100 km/h asti menee nätisti. Suosittelen siis Poloa, jos halpa pikkuauto kiinnostaa. Tuolla 3000 saa jo varmaan vähän uudempiakin yksilöitä kuin tuo meidän vanhus.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Nyt olisi tarvetta käytetylle alle 3000 euron hintaluokassa olevalle autolle. Vaatimuksina bensakone ja pieni kulutus. Auto tulisi lähinnä 15km työmatka-ajoon tiellä, jolla on 80km/h rajoitus. Mielessä pyörinyt seuraavat merkit ja mallit: Ford Fiesta, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 206, Renault Clio ja Volkswagen Polo. Onko porukalla kokemuksia näistä tai osaatteko suositella jotain muuta merkkiä tai mallia?

Itse katselisin Fiestaa tai Corsaa. Lisäksi jokerina (jos ego kestää) Daewoo Matiz voisi olla sellainen jota saa vähän ajettuna ja ilmastoituna tuossa hintaluokassa. Pieni kippo ja omimillaan kaupungissa mutta kai sillä tuollaisen 30km/päivä vielä ajelisi maantietäkin.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
2,0 ja 2,4 bensakoneet ovat tuolla laatikolla varsin laiskoja. Tuo mainitsemani 2,7 diesel olikin sitten jo parempi.

DSG sen sijaan on pohjimmiltaan kaksoiskytkimellä varustettu manuaalilaatikko joten pesee multitronicin käytettävyydessä ja suorituskyvyssä mennen tullen. Audillahan DSG on nimeltään S-tronic.

Multitronicin 6,9 sekuntia nollasta sataan kahden litran bensakoneella on siis laiskuutta ja 2,7 litran dieselin 7,7 sekunnin tulos on parempi? Olen asiasta hieman eri mieltä.

DSG on uudempaa tekniikkaa ja pesee Multitronicin nollasta sataan -tuloksessa peräti 0,4 sekunnilla. Ei minusta kutenkaan ihan "mennen tullen". Multitronicin käytettävyydestä en ole ennen kuullut moitteita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös